JanneH: Vad säger ni. Skall Nubben öronmärka pengar för att en spelare som MODANO själv får åka och scouta i Nordamerika?
Där han får använda sitt väl beprövade bedömnings skala i 1 till 5 damhandväskor. ( I detta fall vill man ha så lågt som möjligt i skalan, alltså helst en 1:a i handväske skalan)
Det han bedömer är Defensiven Offensiven Längd och vikt(inte under 190 cm och 95kg) Fysisk styrka och närvaro (här är den absolut viktigaste delen för att inte åka på en 5:a i handväske skalan.)
Patrick Polly: Tror också mycket på vår VD och styrelsen har visioner, blir samma storlek på pengamässigt på nästa säsongs trupp vilket borde räcka för mer spets men fanns en kanonvärvning nu men otroligt dyr pjäs så vi får se Nubben och ca jobbar för högtryck. Leksand skulle betala ut sign out bonus i omgångar upp till 5 år förstår dom har tufft.
BlackBay: Han gör 5-10 bra matcher per säsong och så har det sett ut på Shl nivå är min bild. Förr var han tuff och elak kring sargen men nu petar han mest med klubban och åker bredvid. Och då hittar jag ingen bra roll. Men Gath kanske får huggtänder på han igen.
Modano: Vill oxo ha spelare som e hårda som granit men spelar schysst o inte släpper till framför mål t.e.x! Där ska de göra riktigt ont att husera!! Håller med du 💯%😎😎🇱🇸
SKRIDSKOSKENAN: Vi tänker nog lika där och jag håller med om att allt på den listan behöver kanske inte bockas av för att klara kval men vill vi vara topp 6 så måste nog hela önskelistan uppfyllas
Vargher85: Ja då finns det hopp behöver några sådana profiler som drar publik sponsorer mm blir tungt med en grå massa rädda mjukisbyxor som är avhängda innan halva serien spelad. Hoppas Gath är stenhård och få bort det rädda mysa mjuka spel ur skallen på många spelare annars hejdå upp på läktaren o grina
Nisse på Mon or: Det värsta med "din" uppställning är att spelare som Heikkinen och Hartmann hamnar långt ner i hierarkin och Westfält inte ens går in på fyra kedjor. Det är ingen kritik mot dig - jag håller med dig - men visst svider det att så pass dyra spelare presterar på en nivå att de hamnar där nere.
de ja tänker behöver ske: 1. full goda ersättare till ep+dalle (som inte får vara mediokra/floppa) 2. att gath sätter ett spel sätt som får fler att växa o blir en identitet 3. att barkemo, freij, genborg o eriksson gör en minst lika bra säsong o tom lite bättre 4. att harde inte spelar som denna säsong 5. att heikkinen, hartmann, lundmark, levinsson ligger runt 20p, hälften av dom närmare 30. 6. att wedda är i full gott slag 7. att målisar minst ligger runt 90% 8. få in en back till som kan ersätta skägget om han inte når upp över förra säsongens insats
de är en jävla önskelista detta o fattar att den ser ut som en utopi. allt behöver kanske inte hända för klarat kontrakt men typ
SKRIDSKOSKENAN: om vi säger att man lyckas värva fullvärdiga ersättare till EP och Dahlén så kan man ju även hoppas att JVM gänget tar några kliv framåt. Freij känns ju som en potensiell PP back och LinusE behöver producera lite mer medan Genborg gjorde en så bra säsong så här räcker det i princip om han kan tangera den.
Sedan hoppas vi ju såklart att Gath kan få igång några av de som trampade vatten gångna säsongen
JanneH: man måste väll ändå sätta sitt hopp till att gath har ett spelsätt som kan få andra att komma ut ur skym undan med. utöver den spets som måste in samt att våra draftade junisar fortsätter ta kliv .
ja säger inte att de blir så men de är ju de man ställer sitt hopp till enligt mig. utgår vi från premiss att precis alla spelar som förra säsongen o att spelsätt/taktik är detsamma så nej , då ser det gränslöst brunt ut oavsett vilken spets som kommer in.
Modano: Jag är också lite orolig att även om Nubben och Co prickar 100% rätt med två bra nyförvärv så lär ju inte dessa två spruta in mer poäng än vad Dahlen och EP gjorde. Om vi t ex jämför med 24/25 så gjorde Hållander 53p och Dahlén 46p. Denna säsong gjorde Dahlén 55p och EP 46p och jag har svårt att se att oavsett vilka två man värvar som ersättare att de båda skulle ligga på över 50p var. Dvs i bästa fall lyckas vi ersätta poäng fabrikationen men om resten av laget fortsätter bidra lika lite som denna säsong så räcker det inte.
Hållander och Pärssinen var det visst nån som drömde om - är det bara 2 forwards som ska in i laget är det nog den nivån vi måste värva
Patrick Polly: Men herregud. Hon svarar ju givetvis i generella termer. Hela den där artikeln har sin grund i att någon frekvent påtalade i STs chatt att klubben hade stora skulder, eller hur det nu formulerades. ST spinner på det, och skapar ett nyhetsvärde ur något som inte är en nyhet för någon, om man då inte haft den blekaste aning om att det är så kontrakt med utländska spelare brukar vara utformade.
Att hon pratar om att buffra trodde inte jag det gick att tolka som något annat än att hon beskriver vad som är en väsentlig del av hennes arbetsuppgift, men tydligen. Det trodde nog inte hon heller, då hade hon inte sagt det.
Modano: Jag jag vill ha minst 3 nya spetsvärvningar, helst 4 nya. En back och 3 forwards. Det bör vi har råd med nu när vi har ca 1 miljon kr i månaden frigjort. Blir intressant att se vad som kommer in. Minst sagt.
Modano: Jävlar om Nubben som skulle fälla en bomb och presentera Hållander och Pärssinen till nästa säsong. Då snackar vi två nyförvärv som skulle vända i alla fall min dystra framtidssyn.
Cobbel: eftersom ja helt uppenbarligt missat det o inte är inne här varje dag så kan du ge mig sökfrasen för framtida frågor ja ev missat? söker ja på "olli pengar" 1 år tillbaka måste man ju vara en proffessionell trådarkeolog för att skumma genom allt
Zäta75: 2 bra nyförvärv räcker inte på långa vägar finns inte ett piss spets just nu betänk att vi hade en jävla tur som slapp kvala trots Dahlen Pettersson alla poäng. Utan dessa behöver man 5-6 nya spelare som kan producera då fiasko värvningar Lilja Heikkinen Levinsson aldrig kommer bli annat än allsvensk nivå på skiten.Upp till bevis nu Nubben och så kallade sportrådet att visa,handlingskraft annars SHL sista säsong på låååååång tid (inget jäkla vi är en liten klubb snyft snyft)
SKRIDSKOSKENAN: Inget illa menat mot dig nu, men den här frågan har väl varit uppe ca 10 ggr nu och klubben har väl också uttalat sig i frågan, den är reglerad och Olli har pröjsat sina pengar.
Söderöver: Gissar att 4 matcher hade nog kunnat bli fler om motståndaren hade skadat sig. Som tur var verkar det ju ha gått bra med han Boije. En repeat offender som i hög fart hoppar in en armbåge i huvudet på en annan spelare. Larsson ska nog vara nöjd att det stannade på 4 matcher
Nisse på Mon or: Jag tror också på Helene. Det hon säger att hon BÖRJAT att buffra/fondera när hon tillträtt tjänsten. Och mao inte gjort det innan hon började. Pengarna har mao inte funnits men man försöker skapa dem nu i sista sekund. Amatörmässigt igen låter det som i mina öron. En VD kan inte uttrycka sig tydligare än så vad gäller att man inte gjort detta förut.
Gathlopp: Jag tror också stenhårt på Gathen i Timrå! Med hans driv och vilja att få spelarna att kämpa hårt och vinna matcher så tror jag att det är precis det Timrå behöver. Han lär inte vara rädd att bänka spelare om de underpresterar heller.
Kan vi få in 2 riktigt bra nyförvärv som ersättare till Dahlen och Emil så är jag riktigt positiv till våra chanser nästa år. Speciellt om vi dessutom får in en försteback också och kanske ännu en forward till andralinan.
Spännande tider Timråbröder. Vi lär få nyheter inom kort känner jag på mig.
Där han får använda sitt väl beprövade bedömnings skala i 1 till 5 damhandväskor. ( I detta fall vill man ha så lågt som möjligt i skalan, alltså helst en 1:a i handväske skalan)
Det han bedömer är
Defensiven
Offensiven
Längd och vikt(inte under 190 cm och 95kg)
Fysisk styrka och närvaro
(här är den absolut viktigaste delen för att inte åka på en 5:a i handväske skalan.)
Så Nubben. Vad väntar du på..