1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581119 inlägg · 6216 ämnen

Lagkapten 08/09

1042643 · » Till forumet


Sv: Lagkapten 08/09
Är det bara jag som önskar en till lockout säsong? Skulle vara roligt och se vad Timrå skulle få för lag då..
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
250kg kärlek: Bergman? Agatha Cristie!
Ramsan skapades 1864.
Tio små negerpojkar åt supé i Rio, en satte i halsen så blev det bara nio
Nio små negerpojkar sov utan måtta, en försov sig så blev det bara åtta
Åtta små negerpojkar sa "Vi reser nu!" - en stanna' kvar, så blev det bara sju
Sju små negerpojkar skulle baka kex, en högg ved till baket, så blev det bara sex
Sex små negerpojkar ville åka hem, ett bi stack den ena så blev det bara fem
Fem små negerpojkar retade en myra, myran bet den ena så blev det bara fyra
Fyra små negerpojkar ville havet se, en anka slök den ena så blev det bara tre
Tre små negerpojkar i skogen ville gå, en björn tog en så blev det bara två
Två små negerpojkar satt i solens sken, en vart ihjälstekt så blev det bara en
En liten negerpojke ensammen var, han gick och hängde sig så ingen blev kvar
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Uno Gordon: Fan det gör riktigt ont inombords. De människor man litat på, älskat mest och respekterat bara sviker en skoningslöst och slår in spikar i min själ. Det är så jävla tungt.

Men förmodligen är bara jag är som jävligt dum och väldigt naiv som tror att det som gällde igår även skall gälla idag. Åt helvete med hederligheten, moralen och kutymen. Den ä'r ändå inget värt i slutändan. Samhället i stort idag består bara ett enda jävla hycklande åt höger och vänster...

Varför?
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
250kg kärlek: Jag är inte alls arg på Regin. Jag är bara ledsen att han inte förlängde sin romans med Timrå ytterligare en säsong. Vi behövde knappast ännu ett negativt besked ifrån en viktig kugge bara några dygn efter Hahls groteska avsked.

Jag hoppas att Linkan & Robert kan trolla fram någonting riktigt vasst. Men jag är inte lika övertygad om Vaclav Varada är rätt namn för Timrå? Skall möjligtvis vara om han paras ihop med Tenkrat då. Men annars vettefan?!

Min otäcka känsla är den att tjecker, slovaker, slovener, ryssar och letter är några jävla "slowstarters" som har en extremt lång startsträcka bara för att överhuvudtaget acklimatisera sig till livet i Sverige och spelet på isen.

Det hinner bli jul i Sverige innan de kommer underfund med hur de skall spela. Vi har inte råd att spilla bort den tiden på några grova chansningar. Det måste vara omedelbar leverans med stil och ackuratess.

Skall vi någonsin få våran slutliga revansch på de våta ängsmarkerna ifrån Göteborg och Mats Ahdrian i synnerhet så vill det till att vi värvar med stil och finess.

COME ON!
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
250kg kärlek: Ja Regins lämnande var inte alls oväntat, men jag unnar också Regin denna chansen, sen har han sagt att han kommer spela för TIk igen så man längtar redan tills han kommer tillbaka till stan :)
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Uno Gordon: Du som har lite koll. Hade inte du nästan räknat bort Regin? Jag personligen är mer överaskad över Hahls beslut än att Regin lämnar. Peter har vuxit något enormt de senaste säsongerna och visat sig vara riktigt bra när han vill. Sedan om hans rätt späda kropp räcker för spel i NHL återstår att se. Men att han skulle dra och pröva sina vingar är rätt uppenbart.

Nej, då är jag betydligt mer irriterad på Hahl.

Tänk vad knepigt det kan vara. Jag har absolut inga som helst agressioner att Regin lämnar. Jag unnar killen det. Men Hahl och allt annat runt omkring (fritt för tolkning) är jag mycket irriterad på.

Det är lite Bergman-varning för tillfället.
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
ralus: Detta liknar ankskit och ingenting. Det snackades om en etablerad storfräsare på backen. Men nu måste vi helt plötsligt addera dit 2st centrar av grymt jävla snitt!

AGERA LINKAN!
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
stoff: Tycker de är tufft att säga att på 37 matcher och 32 poäng är att floppa, kollar man på Varadas NHL statistik så har han inte spelat i första femman.
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
stoff: PÅ eliteprospects står det att han är helt klar nu.
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
stoff: speciellt mot HV senast...
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
rödovithockeydy: Väntat men ändå inte. Hoppas Regin går en ljus tid till mötes i Ottawa. Jag önskar honom all lycka.
Detta börjar likna de där fåglarna på en tallegren. Hoppas det stannar innan tio.
Kommentera


Sv: Lagkapten 08/09
stoff: Okej. Men om det inte är 100% att han flyttar innan måndag så blir det Timrå?
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
rödovithockeydy: det är 70% att han spelar i nhl läste jag nån stans
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Snoop: mm men hur har det gått sen dess då? bara floppat Riku har alltid levererat
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Regin har inte bestämt sig för NHL än va? eller har jag missat nåt?
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
stoff: Varada platsade iaf i NHL till skillnad på Riku.
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
ja josef straka skulle man absolut inte tacka nej till
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Snoop: varada skulle kunna ta regins plats men knappast Hahls
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Jacksson 71: De är nog bara ett vanligt rykte, men jag skulle gärna se Varada eller Straka i Timrå.
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Snoop: Kan det där stämma eller är det bara ett vanligt silly season ryckte? ;)
Kommentera


Sv: Lagkapten 08/09
Snoop: Var står det?
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Saxat från hockeysverige.se


#17 Varada till Timrå
2008-05-30 16:17
Vaclav kommer spela med Timrå om han kommer till Sverige. Han är nära vän till Petr Tenkrat och de är i behov av forwards. Varada kan även spela center och de är i behov av 2 nya centrar som ersättare till Riku Hahl och Peter Regin

Insikt Anmäl kommentaren
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
Vi kanske har fått allt om bakfoten, Riku kanske inte spelade med oss förra säsongen, allt kanske bara är en illusion.
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
jens_88: Styfen med C då han varit med längst och kommer förmodligen aldrig spela för någon annan klubb än Timrå

Andersson och Hedström med A
Kommentera

Sv: Lagkapten 08/09
jens_88:

Styfen eller Bagarn.

Tippar Bagarn med Styf som assisterande.
Kommentera

Lagkapten 08/09
Kapten Sanny drog, Robban bytte inriktning och nu även Assisterande Hahl borta... Är det klart vem som är kapten nästa år eller har någon en bra gissning/vem ni vill se med det stolta "C" på bröstet?
Kommentera

1042643 · »