Icetea: Hansson spelade ifjol, men att påstå att han höjde laget är att överdriva. Stabil spelare, men av ganska ordinär Allsvensk klass, åtminstone ifjol.
Moverare: Mats Hansson kanske är den spelartypen som växer ihop med andra bättre spelare. Utrymmet för tillräcklig speltid kontra utveckling fanns tydligtvis inte i Timrå IK under fjolåret, därav flytten till IFSH. Tyvärr för Mats del var väl omgivningen kanske inte den som passade fullt ut, ja, om min lilla ihopsnickrade teori nu stämmer, vill säga.
Tre matcher har spelat ikväll. Frölunda - Mora, 3-2 till Frölunda Djurgården - Brynäs, 4-3 till Djurgården på övertid.. Djugården ligger på samma 30 poäng som oss nu. Södertälje - Leksand, 3-2 till Leksand på övertid. Leksand på 21 p, Ssk på 24.
geggelundin: Med tanke på att alla lag under oss mötte varann, tycker jag vi ska vara jävligt nöjda med hur det hela artade sig. Dags för TIK att rycka upp sig nu, det är rätt svårt att förlora sig kvar i ES med så många omgångar kvar.
LingaN: Visst är det så, men det är knappast någon nyhet. Heller är det inget som lär hjälpa nämnvärt mycket i dagsläget. Det är nog bara att skrida till aktion som gäller, vad avser nytillskott till truppen.
LingaN: Har den säsong vi spelar nu gjort att Timrås ekonomi är bättre än MoDo´s? Var det så jag sa? Eller framställde Mittnytt det hela annorlunda? I så fall här jag fel.
Nej, det jag menade var att MoDo redan förra säsongen gick rätt mycket minus. till skillnad från Timrå, som gjorde sitt bästa resultat någonsin.
LingaN: Så klart att publiken spellar roll 5000 istället för 4000 är pengar, men än är inte säsongen över, vad som helst verkar ju kunna hända. Modo kanske är större än TIK nästa år detsamma med Brynäs, folk vill ha underhållning och de för de i sina fina evenemangsarenor, tyvärr uppfyller inte E-on den kategorin ännu mycket på grund av smala inkörsportar till arena, men visst skulle väl E-on kunna fixa melodifestival när Ejendahls kan, om e-on byggs den lite smartare. En av målisarna byts eller lånas ut mitt tips att nån målisarna får matchträning i allsvensk lag, för #35# kommer efter jul