1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599481 inlägg · 6212 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2005-12-03

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2005-12-03
ernie eagle: Bra, Asplund trivs nog bäst i Nyköping.

Moverare: Kommer skratta ifall han kommer tillbaks till Gärdehov med NH90 och sänker IFSH! Så kan ni stå där med långnäorna och hakorna nere i golvet.

Guuuud vad jag skulle njuta.....muuuahahahaha

ernie eagle: Skulle Asplund verkligen vara aktuell för NH90? De kontrakterade ju Ville Koivula bara för någon dag sedan.

Paddan: På lån kan han väl alltid vara aktuell?

ernie eagle: Vad grinig du är, och Nyköping är på papperet ett bra mycket starkare lag än Sundsvall.
Trors du att Asplund ska göra hat trick, eller?

Icetea: Hansson spelade ifjol, men att påstå att han höjde laget är att överdriva. Stabil spelare, men av ganska ordinär Allsvensk klass, åtminstone ifjol.

Kevin O Shea: Almtuna?
Suktar du efter Ragnarsson?

Moverare: Självklart ;) Nej naturligtvis inte. Men väl 3 målgivande passningar och 1 mål i tom kasse!

Och dessutom räddar han 35 skott och spikar igen kassen =)

Ring denna grabb nästa gång Knylan får mjölksyra. Och försök sedan hänga med i ramsorna... ;0)

Moverare: Mats Hansson kanske är den spelartypen som växer ihop med andra bättre spelare. Utrymmet för tillräcklig speltid kontra utveckling fanns tydligtvis inte i Timrå IK under fjolåret, därav flytten till IFSH. Tyvärr för Mats del var väl omgivningen kanske inte den som passade fullt ut, ja, om min lilla ihopsnickrade teori nu stämmer, vill säga.

Tre matcher har spelat ikväll.
Frölunda - Mora, 3-2 till Frölunda
Djurgården - Brynäs, 4-3 till Djurgården på övertid.. Djugården ligger på samma 30 poäng som oss nu.
Södertälje - Leksand, 3-2 till Leksand på övertid. Leksand på 21 p, Ssk på 24.

Alla lag under oss tog poäng ikväll. Suck.

geggelundin: Med tanke på att alla lag under oss mötte varann, tycker jag vi ska vara jävligt nöjda med hur det hela artade sig. Dags för TIK att rycka upp sig nu, det är rätt svårt att förlora sig kvar i ES med så många omgångar kvar.

Frella: Iofs, men det som störde mig var att det delades ut bonuspoäng i sudden. Hade gärna sett att det blivit en poäng vardera.

Metal Guru: Du såg väll överarmarna ?
Det går mycket mjölksyra i dom ( c :

Kolla på Mittnytt på tvåan, dom har ett reportage om att Timrå har bättre ekonomi än Modo just nu.

LingaN: Visst är det så, men det är knappast någon nyhet. Heller är det inget som lär hjälpa nämnvärt mycket i dagsläget. Det är nog bara att skrida till aktion som gäller, vad avser nytillskott till truppen.

Dream Team: Så du tror att det är publikintäkterna som gjort att Timrå har bättre ekoniomi nu?

LingaN: Kul att SK har fått mer medlemmar!

Modo Support har 184 stycken medlemmar tror jag det var. Och Timrå Supporterklubb hade över 800.

LingaN: Har den säsong vi spelar nu gjort att Timrås ekonomi är bättre än MoDo´s? Var det så jag sa? Eller framställde Mittnytt det hela annorlunda? I så fall här jag fel.

Nej, det jag menade var att MoDo redan förra säsongen gick rätt mycket minus. till skillnad från Timrå, som gjorde sitt bästa resultat någonsin.

Dream Team: Jag tyckte att dem framförde att Timrå hade just nu bättre ekonomi och att i reportage lät det som en nyhet.

LingaN: Så klart att publiken spellar roll 5000 istället för 4000 är pengar, men än är inte säsongen över, vad som helst verkar ju kunna hända. Modo kanske är större än TIK nästa år detsamma med Brynäs, folk vill ha underhållning och de för de i sina fina evenemangsarenor, tyvärr uppfyller inte E-on den kategorin ännu mycket på grund av smala inkörsportar till arena, men visst skulle väl E-on kunna fixa melodifestival när Ejendahls kan, om e-on byggs den lite smartare. En av målisarna byts eller lånas ut mitt tips att nån målisarna får matchträning i allsvensk lag, för #35# kommer efter jul

« · 632447