1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581130 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

1572328 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

eltifoso: Ursäkta att jag spammar om LIF här men som svar bara:

Då dessa siffror var baserade på pengarna som betalades ut genom den Statliga Lönegarantin så BÖR ju alla löner vara inräknade? Bara så jag tänkte!

Bäst ikväll för LIF vore om Timrå-Rögle spelar kryss men hoppas Timrå och LIF går upp detta år! Vi lyckades vinna idag och hemma tar vi ViK, likaså vann Örebro. Måste ge dem credd, makalöst av Örebro!

Lycka till ikväll Timrå!

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

ACS: har inte Timrå som favoritklubb så jag vet inte. Men det är skillnad på budgeten för en trupp och en lista på officiellà löneutbetalningar.

Bara det jag ville skriva, det är dessutom skillnad även hur man räknar på den posten, FBK till exempel räknar in tränarlönerna i kostnaden, medans andra klubbar bara redovisar kostnad för spelarna

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Per HApps: Hahahaha!!
Busted....
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Timrå Icon:
Ska du säga, din gamla Loge-räv :) 
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Per HApps: Taxi...?
Vilken stekare......
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Timrå Icon:

Japp, Taxin kommer om en halvtimma !!  
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Per HApps: Sant.
Mot Västerås nu imponerar inte Leksand alls.
Inte Västerås heller i och för sig.
Nä nu ser vi fram mot att krossa Rögle istället
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Debatten om Leksands spelarlöner verkar viktigare än det faktum att Timrå IK spelar kanske sin viktigaste match i klubbens historia i kväll.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

eltifoso: Jag antar att ALLA ersättningar är med där då även Pensionsavsättningarna annars skulle betalts via Lönegarantin, har dock inga "rena" bevis för detta..
Samma fråga till dig: Är de med i Timrås siffror??

Visa EN källa som pekar på att LIF har högre Lönebudget än Timrå?

I ALLA intervjuer eller artiklar om LIF´s lönebudget så står det att de halverat den de senaste två åren, från 40miljoner till 20miljoner..

Lycka till ikväll, ser mycket gärna både LIF och Timrå i Elitserien!

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
ACS: Min fråga är då: Är pensionsavsättningarna medräknade i de summorna verkligen? Den summan kan ju vara lika hög som den officiella lönen för vissa spelare. Åtminstone inhemska sådana, de utländska brukar ta ut allt i lön.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

250kg kärlek: Här kan du läsa vad LIF har för spelarbudget, den ligger på mellan 18.2-20miljoner, exakt som Ellemo skrev..

Du kan i andra länken läsa Timrås budget på 28miljoner/år..

Ljuga om LIF verkar vara årets fluga(iallafall EFTER att man inte klarat av att slå oss) men någon måtta får det väl vara och att lämna en källa till sina påståenden kan väl knappast vara för mycket begärt??

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Olle: Du skriver om att TIK kommer tappa snittetpublik med ca 25-30 % om de ramlar ur ES iår. Vad gör du personligen för att bidra att de inte ska tappa din plats, för jag förmodar att du stöttar laget på plats av det jag läser mellan raderna? För du är väl inte en supporter som klagar på publiksnittet och inte bidrar själv, isf blir jag tvungen att köra skrubbleken med grannen ikväll.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: För övrigt är det lite märkligt att en del av er Timrå fans hellre diskuterar vår ekonomi än er egen framtid som klubb.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

250kg kärlek: Timrå har en högre spelarbudget än LIF, och ni får mycket bättre förutsättningar än oss när ni ligger i Elitserien

Det är roligt att du nämner staten. De enda företag/organisationer som gick emot och trotsade ackordsuppgörelsen var faktiskt staten, skatteverket (och hockeyförbundet). Staten borde älska Leksand, som inbringar väldigt mycket skattemedel till denna. Om t ex 100 leksingar går till Oleary´s i Stockholm och dricker öl och äter mat och vid Leksandsmatch, resulterar det i skatteintäkter. DÅ Leksand har flest Supportrar i landet inom hockeyn (ev exkluderat Frölunda och kanske något Stockholmslag) så borde staten älska Leksand mest av alla lag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: Leksand har en spelarbudget som är högre än Timrås. Med alla lån Leksand tvingats med så är budgeten väldigt ansträngd.
Dock är det lite jobbigt att ifrågasätta era val och väg att gå.

Staten vill att Leksand skall vara kvar, staten ser en potential i Leksand och staten gillar Leksand.
Puss puss.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: läs inlägget under din fråga!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
söder över: Vad?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: HAHA! har ni lånat pengar av länstyrlsen med?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

250kg kärlek: Jag kan lova dig att vi inte har en spelarbudget som ens är i närheten av den du nämner. Hur som helst, tror inte vi kommer längre i denna diskussion. 

Vad tror du om fortsatta kvalserien för er del då?

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: jag har mina källor men tänker inte röja dem här och nu.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: nej jag har ingen källa på det. Fortsätt du att leva i din bubbla. Det blir nog bra det.
:-)
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: Källa på det?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: ni har en total kostnad för era spelare (oavsett var de spelar) på ungefär 40 miljoner.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: 18 mille sammanlagt. Spelare som just nu belastar vår ekonomi (de var fler förr) har vi på lån till andra klubbar, dessa betalar en del av kostnaden. 
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Per HApps: Vi får inte lönegaranti. Vi FICK lönegaranti i en månad, som är ett lån som kommer att betalas tillbaka när rek. är klar. VI har fått skulder avskrivna med 50 mille. Fordringsägarna och våra egna fans är de enda jag tycker synd om när det gäller Leksands ekonomi. VI Supportrar har samlat in 6 mille hittills, så det är ett stort jobb som krävs för att få ekonomin att gå ihop, så det är inget jag önskar eller rekommenderar andra klubbar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: men det där stämmer inte. De som spelar med er nu, ja. Men alla ni skickat, som belastar er budget...
Minst 40 millar, tro mig.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: Fel. För ett par år sedan låg vi på en spelarbudget på 40 mille (därav dagens ekonomiska problem. Förförra året mer än halverades den till dagens 18 mille.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Per HApps: Leksand spelar i en annan division. Lite bättre än alla andra.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Per HApps: sålde dom inte tillbaka gathörnet?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo:
Det är väl ingen konst att ha stor spelarbudget när Ni får STATLIGA Lönegarantier och 90.000.000 kr i skulder avskriva.

Eller har jag fel? Rätta mig i så fall.

Glömde bara en sak, ni äger ju några gatstenar ! 
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: det är skitsnack. Vet du vad ni betalar för Moe i Sundsvall? Måhända att det inte påverkar er ekonomi men ni betalar för honom. Vad kostar han, för att ta ett exempel.

Jag skulle tro att er lönekostnad ligger på 40-50 miljoner.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: det är nog inget någon vet. Men jag skulle tro att den ligger på 20-27 miljoner.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: Vår är cirka 18 mille. Kan inte tänka mig att ni har 8 mille, då har ni ju lägre än SSK.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: Hur stor spelarbudget har ni??
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: ni har nästan 10 miljoner högre spelarbudget än oss.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
250kg kärlek: OM vi nu skulle gå upp i år (långt långt kvar än) så är det väl en bragd av oss med tanke på att både ni och Rögle ANTAGLIGEN har högre spelarbudget än oss?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: helt ärligt är Leksands ekonomi rätt 'off' om man ska vara ärlig. Om ni tar er upp i år så har ni fuskat. Det tror jag fler än mig skriver under på.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

El Maco: Klart man får kritisera mig eller Leksand. Det jag efterlyste igår var seriösa källor till att Leksands IF fuskat. Några sådana har jag ännu inte fått. Leksands ekonomi är för övrigt rätt off topic relaterat till trådens namn kan jag tycka.  

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
El Maco: Klart man får kritisera oss med. Det viktigaste är ju att argumenten är sakligt underbyggda, helst med pålitliga källor. 
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Henrik Ellemo: Förutom du och Leksand då? För så sent som igår hade inga fel begåtts?
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Dream Team: Klart man skall kritisera det som är fel, oavsett vilket lag man håller på!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
mattias - 74: Det är rätt så fascinerande att man som leksing ens törs tänka tanken att kritisera ett annat lags agerande i NÅGOT sammanhang? Nämn EN positiv sak med Leksands IF som inte överskuggas av deras totala brist på respekt inför pengar och de personer som på ett eller annat sätt drabbats i den här soppan? 
Jag törs inte ens börja tänka på vad jag hade kunnat skriva, men då tar det förmodligen resten av dagen och dit går jag inte.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

Olle:

Själv imponeras jag mest av SAIK. De kom med i leken igen hösten 2006, efter typ 16 års frånvaro från elitserien (ungefär som TIK när vi gjorde comeback 2000). Sedan har de kört om oss rejält och redan varit i två raka SM-finaler. Nu är de Sveriges bästa och hetaste lag och lekte bort SM-vinnarna i kvarten hur lätt som helst i fyra raka utklassningssegrar.

Nu vet jag inte riktigt vart jag vill komma förutom att det finns en besvikelse över att Timrå inte nådde längre än vad de gjorde. Under ett par säsonger hade vi mycket väl kunnat nå en final men det blev bara kvartar och semifinaler. Och nu kanske sagan blir all. Det är lite av en loserförening man håller på.

Och ja, jag hade hellre haft Leksand som favoritlag men nu är av geografiska skäl så inte fallet.

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Jockz: Lundström måste vara skadad big time.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

Jag förstår inte! han släpper kvitteringen mot Örebro när skytten är långt ifrån och han har fri sikt, klantar in 1-1 på VIK och kunde fan tagit SSK:s mål också, sedan igår släpper han in 3 puckar VÄLDIGT enkelt varav en är säsongens tavla. Man bara gick och väntade på det, han kan göra ok insatser sen kommer en sån här genomklappning.

Men nu stämmer jag verkligen in i kören, då han med sin stolthet som enda anledning säger: 

– Det är Bellissimo som står då. Jag har valt honom som etta och därför kommer vi att spela honom, säger Montén.

För att du valt honom alltså. Idiot.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Olle: Märkligt att man inte ställer Lundström i kassen, kändes mycket lugnare med honom!
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21
Jontelin: ja det var ju lite därför jag tog Modo och Brynäs som exempel. Geografiskt är det inget Monte Carlo där heller men dom har på sikt byggt en grund och kan, om alla bitar faller på plats, vara med och slåss om SM-guld.
Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

DJ Hemp:

Jo såklart det gör ;)

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

mattias - 74:

Saknas det möjligen ett "inte" i ditt senaste inlägg? : )

Kommentera

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2013-03-21

söder över:

Precis. Jag hade blivit skogstokig om spelarna tackade oss om vi reser land och rike runt för att stötta dom.

Redigerad kommentar

Kommentera

1572328 · »