1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581348 inlägg · 6216 ämnen

Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30

2248943 · » Till forumet


Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Fbks huvudtränare Pennerborn verkar ju hänga lite löst.

Han var huvudcoach när Ante var i FBK om jag minns rätt och de hade väl ett bra samarbete?

Om nu FBK skulle byta tränare så kanske Timrå skulle vara där och hugga på Pennerborn.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Greven: Finns nog inget som gör det tror jag, jag kommer inte på nåt särdrag eller nåt tillfälle när man pratar om "medelpadingar" som man gör om t.ex dalmasar/kullor, jämtlänningar, skåningar etc. Vi klumpas väl ihop med "norrlänningar" eller så blir det ortstillhörigheten, "sundsvallsbo" eller"timråbo". Men nåt gemensamt samhörighetsdrag som gäller för oss som bor i medelpad existerar inte mig veterligen
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Nisse på Mon or: Ja, Dalarna är ju betydligt större landskap/län än Medelpad och traditionen bjuder ju också att en dalmas känner stor samhörighet med andra dalmasar, en identitet som svetsats samman i flera hundra år och därför sluter man fullständigt upp bakom Leksand som länets LAG. Man har ju stått upp mot överheten ett flertal gånger, Don't fuck with us liksom. I Medelpad finns inte motsvarande folksjäl. Här råder...Ja vettefan... Vad kännetecknar en medelpading?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Villervalla: Räcker det ring Nubben så får du vara bollplank med din polare ante o flinten 😂
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Olle: sen är väl publikunderlag och sponsorunderlag Leksand på andrs nivåer, och har varit i många år.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Olle: på två försök inte så mycket allvar...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Modano: Sedan känner jag inte ens Ante, vet inte ens vem han är. Däremot känner jag han "svärfar" vet inte om det hjälper 😉
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Modano: Nä men då får väl du ta över skutan, det blir säkert bra det.

Eller hur tänkte du att problemet ska lösas, sparka hit och dit och inte ha något rimlig lösning, kanske Hussen ska ta över eller Bork?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Villervalla: Haha ja du tycker du ska vara 2a tränare med din polare Ante ännu ett kompis inavel till tycka synd om sig själva klubben. NUBBEN ger grönt klart slut
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Nisse på Mon or: å andra sidan lyckas ju Leksand värva bra spelare och dom har väl åkt ur högsta serien femtioelva gånger? Om Timrå menar allvar med SHL-etableringen och värvar professionellt ledarskap, då kommer nog spelarna också.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Nisse på Mon or: Jag tror att Ante som huvudtränare och en ny ass skulle fungera, idag verkar inte som Freddans forwardsida och Antes backsida samarbetar, det kan ju bero på att de inte kommunicera bra ilag. Att dessa två personer inte går ilag riktigt verkar rimligt, bägge är huvudtänare men troligen har Freddan lite högre "rang" vilket gör honom till huvudtränare och då skär det sig.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Det finns två alternativa kommande förlopp efter Ante Karlssons senaste intervju i ST.

Antingen är han Timrå IK's svar på Bagdad Bob. Allt fungerar bra, vi har bara otur, och när Strömberg och Hartmann kommer tillbaka då ni...inga förändringar kommer att ske utan veckorna går och poängen uteblir. Spelare kommer lämna, publiken kommer lämna, sponsoterna kommer lämna. Och kvalet kommer sluta 0-4 i matcher.

Eller så är det lugnet före stormen. Att man officiellt har förtroende för trupp och coatchning ända tills man inte har det. Och att det senast vid novemberuppehållet sker förändringar av något slag. Förändringar som gör skillnad där vi kommer att få se ett par nya spelare in och ett par spelare ut, och Fredant bort eller förstärkning av coatchningen. Känslan är att det är det förstnämnda som kommer ske.

Jag är otroligt skeptisk. Hur ska förtroendet och intresset kunna återuppväckas kommande säsonger?. Vilka spelare är intresserade att komma till en klubb som misslyckas så kapitalt två SHLsäsonger i rad? Och är så handlingsförlamade?

Man hade som mål förra säsongen att vinna serien. Bra det. Men sen då? Tänkte man aldrig längre än den serievinsten? Jag stöttade med säsongskort, stödbiljetter, tshirts. Till vilken nytta när föreningen hanter den serievinsten på detta usla sätt?

Andra SHLlag har inga problem med att kalla en spade för en spade. Spelare som inte gör sitt jobb åker ut, oavsett om laget ligger i botten eller inte. Örebro skeppade sin kapten som ett exempel...det finns fler.

Gör nåt... nu...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Nä, nu är snart råttet mågats, eller något sådant. Alla måste avgå för att få någon ordning. Få se nu, spelar vi i SHL eller någon jävla bonnserie som HA eller så?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
thorwald: haha antar att nubbens och klubbens tankesätt har satts sig hos mig, då alla värvningar känns omöjliga och om de är möjliga ska alltid följdfrågan om hur mycket de skulle tillföra ställas.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Vulgata: Va fan slantar upp själv snart. Borde nu gå norpa någon med lite vilja ;)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
thorwald: ja det är ju en topp spelare på SHL nivå men lär kosta och nästintill alla shl klubbar kör vara ute för hans signatur.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Kanske något för Timrå? Spelat i SHL tidigare och producerat bra. Sett några intervjuer, verkar vara en bra snubbe.

www.eliteprospects.com/player/12513/aaron-palushaj
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
nila: OK 74 på pucken som vanligt pajas Nubben ta ansvar eller lämna över till någon som kan våga AGERA sämsta du är tro fan sponsorer supportrar inte orkar med ditt jävla svammel (vi har det vi har IDIOT)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: Att Nubben fullständigt verkar sakna förmåga att agera efter nya omständigheter, vara kreativ och flexibel i stunden är ju skrämmande tydligt. Han har gömt sig bakom ursäkter som "Det finns inte mycket på marknaden", "Ska vi värva så ska det vara någon som gör skillnad", "Folk vet inte hur svårt det är", "De kan inte förvänta sig nån frälsare" etc etc länge nu
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: Warg är född i Stockholm men uppväxt i gnällbältet, liksom hans tjej. Rent påhitt i tråden att dom skulle ha kopplingar till Timrå.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Modano: står på aftonbladet
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Modano: Warg är klar för Dif enligt EP.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Sputnik: Vart du läst det ?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
roger_sundsvall: varför skulle Stefan Warg göra skillnad i dagens TIK?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Modano: Warg är från Stockholm vad jag läst och skall redan vara klar för Djurgården.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
LAKEN:
menar stefan warg
örebro
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
sargad: Vadå andas se verkligheten för helvete jävla by tänk agera reagera eller sitt eller snyft snyft vi är nykomling synd om oss. Klipp Stefan Warg är väl Norrlänning och tror tjejen kommer härifrån trakten hård tuff back ger allt för laget C i Örebro säger att det finns driv vilja krig i grabben. Sånt som inte finns just nu han O Didde tillbaka finns mycket av det som behövs tuffa pjäser som ger ALLT
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
sargad: Tycker väl DIF gör rätt som agerar, däremot tror jag Joakim Eriksson är lite F Ö R öppet kritisk och namnger spelare i media som han är missnöjd med och det i sig slår negativt tillbaks in i truppen.
Alla klubbar har agerat under säsongstarten i princip utan Timrå, då tycker jag inte att Nubben skall värva bara för värvandets skull. Att detta inte håller i dagsläget tror jag nog alla kan se, att det måste till förändring truppen fall vi skall slippa 20 år i HA utan Dahlén som räddningsplank denna gång. Att Lander kommer hem inom snar framtid har jag gett upp, speciellt om det blir HA vill säga..
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Troll är alltid trist, kryp ner under din sten igen
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Såklart, hade du väntat dig ngt annat
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
sargad: sannolikt…

Många olika individer som i olika skeden slås av känslor runt det som sker på isen och i tabellen.

Några rycks med andra kommer senare vissa sitter lugnt i båten…

Lite som det brukar bli i forum.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Ingen som tycker att det blir lite väl onyanserat ibland?Känns som väldigt många inte andas och reflekterar. Sluggas lite hit och dit och veven dras om och om och om...
Att t ex lyfta fran DIF som några som fattar bra beslut känns en smula konstigt eller ogenomtänkt.
Var flera som rekommenderade SnabelElvis att ta ett steg tillbaka från tangentbordet en stund. Vi är nog fler som skulle kunna fundera i dom banorna...
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Laken: Exakt. En ledare kan inte leva på gamla meriter. Det var dessutom en annan hockey som spelades på den tiden jämfört med idag. Att Nubben har misslyckats såhär långt är ett konstaterande.

Jag hoppas att han vågar agera. Timrå IK kan inte skötas som ett kompisföretag. Det är allvar, massvis med miljoner, juniorverksamhet med mera.

Nu hoppas jag bara på att något händer.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
roger_sundsvall: Nubben har varit Sveriges bäste sportchef och låg bakom vår succé på 2000-talet. Denna säsong har han misslyckats med nästan allt och har inte heller visat någon handlingskraft.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Laken: är han så dålig??
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
nectis: Förmodligen nått sånt Nubben kommer få sikta in sig på. Vet att vi lyft upp Djurgården som en förening som agerar, men Joakim Eriksson verkar vara Nubbens motsats. Syns och hörs överallt och sågar spelare öppet i media. Kanske inte klaffade med Lorito helt enkelt?

Lorito har ju presterat förut men frågan är om det handlar om hans arbetskapacitet och inställning eller nått annat.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Water is wet. Säg något som inte redan är uppenbart Captain Obvious. Klart man inte är nöjd med att vara där man är i tabellen. Men hellre det och möjlighet att klättra uppåt, än att harva i HA.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Visst är det så. Vore vi en förening som visade att vi ville tillhöra SHL hade det varit en annan sak. Men en sån här säsong är ju bara tragik och lockar ingen utanför hardcore-kretsen till arenan snart
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Ja du beskriver samtliga lags forum. Om vi legat dåligt till i HA då? Skulle vi längta till div 1 då?
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
thorwald: ”spydiga kommentarer ” ..beskriver bara verkligheten.
Ett glatt och optimistiskt forum när laget låg i HA-topp….nu rena motsatsen.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Vill man utvecklas och ta sig högre upp i hierarkin får man nog vara beredd på motgångar. Nu är vi i SHL och jag hoppas vi kan göra det bästa av situationen. Jag antar "ditt lag" är i hockeyallsvenskan med tanke på dina spydiga kommentarer. Det osar bitterhet :)
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Laken: visar att det är klubb som satsar men lite fel rekrytering till Kapten pinsamt
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
thorwald: säsongen 19/20 snittade vi 3300 pers per match i allsvenskan, frågan är om vi kommer slå det denna säsong?

Är ju dock en kvalitetshöjning i SHL helt klart, vi får ju se väldigt många toppspelare göra mål mot Timrå denna säsong 😅
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
thorwald: sportsliga framgångar är väl trevligt….motgångar, trist.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Vet inte hur du definierar trevlighet. Men Västervik eller Kristianstad borta inför 1500 åskådare är ingen hockeyfest det kan man konstatera. Hellre Malmö eller Rögle borta
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Stoppa in kuben i käften troll 🤑
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Mediakub: Nej.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Måste väl vara betydligt trevligare att tillhöra toppen i HA än att kämpa i botten på SHL. Var ju betydligt trevligare och gladare på TIK-forumet förra säsongen…nu är det mest bitterhet och ångest.
Titta bara på helgens hockeyfester i Ö-vik och Umeå…TIK platsar ju i dessa derbyn.
Låst ämne

Sv: Leksands IF - Timrå IK 2021-10-30
Matt Lorito skulle passa bra med Hanzl & Rattie. Synd han verkar ha problem med attityden eller arbetsförmågan?
Låst ämne

2248943 · »