1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604102 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
Kongo: Dax att komma igång nu då isåfall för vinner serien gör du aldrig på under 20 poäng. Vilket betyder 6st 3 poängare av dom 8 som e kvar. Vilket betyder full pott i allt som e kvar om dom ska losa mot oss.

Smokey:En inte så vågad gissning är att det är ett HV-hjon. Den dampigaste av dem jag kan komma på är "Kakelmannen". Jag sätter mina pengar på honom, eller vad tror du Stoff, bra bet eller?

Jag tror DIF kommer vinna serien och hoppas därför att dom går rent, förutom mot Timrå naturligtvis.

Timrå Icon: Så skulle det nog kunna vara :)

fredriko74: Njaa det är snarare svensexa för någon på Gugges Livs skulle jag tro....

Ambroo: Risken att vi torskar mot Rögle x2 och sista matchen mot Leksand ser jag dock fortfarande som plausibel. Vi kanske inte lämnar matcherna med noll poäng i bagaget men det är ju verkligen inga säkra poäng.

Berglund:

menar du Freddy ? ;)

Olle: Tar vi 6 poäng mot dem så är vi stenklar. Kryss ikväll vill vi ha. Vilka som sen tar bonuspinnen är oviktigt.

fredriko74: Ja om det är Modins så är det ju nån som skämtar.  Med tanke på hans 14 NHL-säsonger och diverse sponsorkontrakt etc så har han nog lirat in närmare 150-200 millar. Ska nog inte behövs sälja cup-ringen för 49k då inte hehe

Timrå Icon: Mena om det är Modin´s ring, varför skulle han sälja den för? Pengar är nog ingen bristvara hos honom efter alla dessa säsonger i NHL. Verkar ju sjukt skumt. 

Andersson: Tabellen må väl se bättre ut med DIF-vinst ikväll men samtidigt vill vi ju att DIF ska ha sämsta möjliga självförtroende då dom möter oss, då vi har notoriskt svårt för laget. Dom har fått en dålig start på serien men är samtidigt det bästa motståndet vi kommer att möta. 2x3 pinnar mot dom och vi har ett mycket bra utgångsläge för att överleva detta.

Det bästa är ju (tänk att ja skriver detta) att DIF vinner ikväll (fast i sudden)

Tabellen ser då ut så här

Rögle 6 + ev poäng imorgon

Leksand 5

Timrå 4

DIF 4

Bofors 2

Örebro  0

Timrå lirar imorrn o har rätt bra chans på 3 poäng , vilket då skulle ge 7 totalt .

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:

Du, Nomaden och Iconen SKA infinna sig.

Jag skiter i hur.

Far med osanning till ev. kvinna eller lämna bort barn om det är din helg - skyll på magsjuka, säg att du måste jobba dygn - 300% upp, smyg iväg osedd i gryningen, begär skilsmässa, etc...

Hahl Bundy: Ser vi bakbenen på en sk "hockeyhora"?
Funderar på vad det typ står gaddat i svanken?

Frella: Alla i laget går före Hagos. Gnagarn istället för Molinder tror jag dock på.

mikenomad:

Uppladdat:

500x0-429361_10150611740063029_698823028_9126619_2006320417_n.jpg

Hahl Bundy: Hahaha...DET är hardcore!! Fy fan alltså...här snackar vi engagemang! :-)

mikenomad: Så här kan man göra oxå.

Timrå Icon: Hö hö jag är vänsterhänt hö hö

mikenomad: Äckligt haha

mikenomad: Och ballarna i högerhanden he he

Berglund: Tallarna sitter på vänsterarmen. Äh...vi säger så här; håller vi oss kvar ska jag skriva stoff i svanken.

Konstaterar att Yared Hagos inte nämns i Inför matchen.

Vill ha in Johan Andersson i laguppställningen på bekostnad av Molinder.

Berglund: Coolare om han omförhandlar det till ballarna.

mikenomad: Örnen över ryggen, fan du måste väl kunna omförhandla det till tallarna iaf?

Hahl Bundy: Rödhårig?? Tja, det Karl-Bertilkrullet satt inte på huvudet iaf....Ang. lördag så får vi som sagt se, hoppas innerligt jag får möjlighet att bjussa på nån öl!

F.ö. vet jag inte om jag hoppas att vi håller oss kvar. Isf har jag i ett svagt (onyktert) tillstånd lovat svågern att tatuera in örnhelvetet över hela ryggen. Hur hardcore är det?

RunarUp: vilken väg tänkte du ta genom tingsryd och vidare?. får jag fundera en dag till så kan jag säkert hänga med ska bara kolla med jobbtider. mejla mig en bubbla om tider evt bränsle betalning. kan man inte visa sitt hjärta när ens lag har de risigt då jävlar i mig hehe

Hahl Bundy: Är det du Karl-Bertil? :-P

Timrå Icon: Exakt....jag kanske får lukta på Nomadens öl... om han är på det humöret.

Hahl Bundy: Och heter egentligen Karl-Bertil Jonsson och tar poäng av DIF och ger till Timrå :-)

Timrå Icon: Nomaden är Hardcore han har ju en Timråtatuering.
Jag tar rygg på honom o även Ambroo om han åker.
På mig är det bara käften o bakbena som går.

Jag är liten, klen, rödhårig, fräknig o har smala runda glasögon.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Hovet på en lördag....hmmmmm.....då blir man väl ihjälslagen. Om man inte står med Ambroo och Skarin igen förstås :-)

Ser att det är 19 anmälda till Dif på lördag.

Jag funderar starkt på att åka. Jag avvaktar morgondagen.

Om någon är intresserad så går det ner en bil från Växjö till Ängelholm på torsdag.

Jag har tre lediga platser om nu någon med hjärtat på rätt ställe förirrat sig ner till de småländska skogarna.

KORITFW: Fan vet alltså, inte bra om Leksand för för mkt "traction" heller. Samtidigt vill man ju inte att dif tar en 3a hemma. Svårt det där, du kanske ha rätt ändå, en OT-vinst på LIF.

Kattgubben: Pärssinen ser ut att missa matchen. Fan vet om inte Gnagarn är rätt man att slänga in istället för Molinder. Även Hagos borde gå före även om han känns som dåligt yttermaterial.

Kattgubben: då ska väl den andre göra sitt livs match. 

Hellberg magsjuk och missar kanske matchen mot oss.

Vad vill vi ha för resultat i dagens match? OT seger till LIF?

jå1: en lätt seger!

Kattgubben: Äh, jag tror att tik känner sig stärkta av att tagit 2 glasspinnar av lif. Bara nerverna är borta från första hemma matchen så tror jag tik vinner. Örebros självförtroende har nog sjunkit några snäpp, de avslutade väl allsvenskan lite halv knackigt? Och ks har de startat hel knackigt. Mot SEGER!

Timrå Icon:Tappar vi poäng på tisdag har vi fan pressen på oss att ta en fullpoängare nere i Ängelholm. Det vet vi ju hur lätt det brukar vara.. Nej, vi får nog se till att ta tre poäng på tisdag.

På nåt sätt känns det dock skumt om Örebro skulle ligga på noll poäng efter tre spelade omgångar och att vi därför av rent statistiska skäl är predestinerade att bjussa dem på ett par pinnar :/

Så funkar min hjärna ibland

Kattgubben: Misstänker att de tyvärr är ett av de bästa lagen i ks.
Leksand var en positiv besvikelse. De var sämre än Karlskoga till och med. De går iallafall inte upp i år

Timrå Icon:Örebro förresten... ingen vet väl hur bra dom är i år? De har bara skämtat till det lite i de första två omgångarna?

Kattgubben: Ja tragiskt

Magnus Rövarn :Ja, det är förjävligt. Såna där grejer gör det ju inte lättare för folk att komma ut med sin läggning heller direkt. Man kan nog inte ens föreställa sig hur pressande det skulle vara att ständigt behöva gå omkring och mörka nåt som är en så central del i ens liv, av ren rädsla för reaktionerna.

Kattgubben: Förjävligt att någon skall behöva sätta livet till p.g.a. sin etnicitet, sexuella läggning eller religiösa livsåskådning. Det finns inga förmildrande omständigheter bakom ett sådant agerande. Så länge en människa inte trakasserar andra så har vi andra inte skit med vad de pysslar med i sina sovrum.

Kattgubben,Icon: Han är ju i Kramfors! Med Robert Lind.

superfalle: Är det inte en av tio som är böckling...?
Rent statistikt sett borde det finnas ett par i varje lag.
Undra om de två känner varandra förresten...?
Eller så är det typ 20 st. i bara ett lag. Hmmmm

Kattgubben: Västerås-Malmö i SM-kvartsfinal.....det lät lite eeeeh....antikt

« · 1480027 · »