1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599828 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012

Timrå, vin, och skalade druvor.

hehe

mikenomad: Svaret är att karln haft ett av sina jobbigaste säsonger i karriären och ännu inte "hittat hem" mentalt. Ge honom en rejäl försäsong och en tydlig roll. Jag är fullständigt övertygad om att det finns mer att ta av när gäller Andreas. Åh än är det för tidigt att ge upp honom utan ett ärligt försök.

Det är absolut ingen stjärna men en stabil rollspelare som stämplar in varje dag. Åh sådana behövs också.

Berglund: Kan du motivera varför vi skall ha kvar Hedman?

Det är lite komiskt att så många av er hängde i Växjö-boken förra våren när Modo lirade kvalserien. Men nu är det minsann ni som får smaka på den hemska kvalserieångesten. Måste kännas tufft. :)

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Så jävlig vill vi inte vara ,det räcker men * odolinder *

Wayne Gresky: Njaa han vill inte bli förknippad med det där längre. Han försöker förtränga det. Han är tydligen inne i en grav förnekelsefas som vi inte gärna vill störa

Bragd-Birger: He he he! Piiiter Fåååårsbörg.....

Wayne Gresky: Snubben har det tillräckligt tufft på isen. Ska vi gnugga in hans smutsiga förflutna sänker vi väl stackarn totalt.

Timrå Icon: Nja, snarare 'Piiiiiter' va? Sträcker mig fortfarande efter skämskudden när jag tänker på den där engelskspråkiga avtackningsbannern dom körde förra året. Hoho. Vore dom inte så äckliga skulle man nästan tycka att dom var gulliga.

Timrå Icon: Att ni inte döpt om honom till Modolinder vid det här laget är lite förvånande.

Nybbe: Modo gillar ju turkost. Och då syftar jag inte på feta.

Bragd-Birger: Molle, Tolle, Macke....och en Päätär....he he he

Startade dagen kl 5 då jag har insett att jag matchdagar av någon outgrundlig anledning inte får ett dugg gjort 3-4 timmar från matchstart och framåt.

spud: Haha. Snacka om att ha stenkoll på vartenda ord som någonsin skrivits härinne. Det måste vara ytterligare ett bevis på vår avundsjuka/modolidfixering?

mikenomad: Ta det lugnt nu annars kommer

mikenomad: Men du..kan du förstå varför Modoiterna skall klä sig i Rött ikväll ! det är ju våran FÄRG..har dom missuppfattat något ?

#  Rött har väl aldrig varit Modo färg #

Nybbe: Hehe.....ja han kan gärna få återvända.

mikenomad:Som man läser så skall alla Modoiter komma tillbaka till Modo , så det är ingen fara vi kommer att tappa honom .

Nybbe: Fast det faktum att han var kass innan han kom hit gör ju att det inte håller. Modoiterna fattade inget när LHC ville ha honom. Efter ett tag fattade inte LHC själva heller....

mikenomad: Det måste var omställningen från ett bra lag till ett lite sämre lag..eller

Magnus Rövarn : Ja nu vet jag ju att Molinder blir kvar i vilket fall...men du anser dessutom att det är helt på sin plats?? Det här får du nog ta och förklara, Molinder är ju ett skämt! En av Nubbens märkligaste böjelser, fashinationen för denne man.

Magnus Rövarn : Hedman kan få va kvar av dom där eventuellt Röymark oxå, inga fler enligt mig.

Berglund: Men är du alldeles från vettet människa? Motin, Molinder och Röymark skall vara kvar i detta lag.

Däremot bort med Hagos, Bremberg, Mihalik, Ahlqvist, Halonen, Hedman, Murley, Pärssinen och Granath.

Bad_Brett: Jag är väl inte emot tikar genskäl, heller icke av något konstig förutfattad mening. Men när jag ser på deras trupp så ser jag iofs. ett par talanger. De blir nog nästan tvingade att förstå att de tar ett steg tillbaks innan de tar nästa skutt i sådana fall.

Det är ungefär som att uppmana en längdhoppare med perfekt plankträff att faktiskt strunta i plankan för att hoppa längre. 

Bad_Brett: K

NuMo:

Du såg ju vilket lyft "Kolan" Karlsson fick så fort han lämnade Timrå. Numera har han ju klubbteknik som Datsyuk. Vi måste även komma ihåg att många yngre spelare kanske saknar den där fingertoppskänslan när det gäller klubbval, alternativt har blivit styrda av sin agent. Nog finns det några plantor i Timrå som skulle kunna utvecklas i mer professionell miljö.

Bad_Brett: Förstärka med tikar?  Nja, det blir i mycket begränsad omfattning i så fall.

Berglund: Vad hände med Röymark egentligen? vill ha kvar honom med tanke på fjolsäsongen.

sargad:Äsch, det är bara modoiterna som sitter och gnuggar sina händer och funderar på vad de ska ta när de har plundrat""lillbrorsans" lik. Same old, same old. :|

Insekter utan insikter, knappast lysande utsikter.

Men det var väl som f#% vad det surras här i afton... är det bara jag som störs av myggor här på HS? Tror jag får logga ut för ikväll så får vi se om det är nå insekter kvar imorgon. 

Bad_Brett:

Hedman, Önerud, Friberg skulle jag gissa på. Motin? Nej, tack!

Bad_Brett: Motin kan ni få ta... Röymark också känns det som.

NuMo:

Undra vilka spelare i Timrå Näslund kan tänkas vara intresserad av. Förmodligen inte många, men Hedman, Motin, Önerud och eventuellt Friberg är väl tänkbara namn. Sedan är jag övertygad om att det finns potential i Röymark.

Timrå - Örebro 3p

Rögle - Timrå 0p

Djurgården - Timrå 0p

Timrå - Djurgården 2p

Timrå Rögle 3p

Örebro - Timrå 1p

Timrå - Leksand 3p

Bofors - Timrå 3p

= 19p, med stark avslutning tror ni det räcker? Urgh

Timrå Icon: Känns som en dröm.

Knylan: Nästa år är det deras tur i ks. Igen....
Känns oundvikligt

Knylan: Självklart. Med er hjälp så blir det en god dialog.

På lördag blir det sån fulbläcka med förhoppningsvis 3 pinnar och ännu mer fulbläcka på vägen hem!! 

NuMo: Tack för dina bidrag idag. Du bidrar. 

Timrå Icon: När mörkret faller o staden slumrar då beger sig HB ut för att klubba modoiter.
Staden måste skyddas.
It's a Dirty job....

Timrå Icon: Håller med senaste talare.

Andersson: Ibland hoppas man nästan att vi åker ur så vi slipper det här patrasket nästa säsong....

John K: Näst sist.

Andersson: NuMo valde att inte skriva dit alla sex bara för att få skriva TIK sist i sin ynkliga tabell.

NuMo:

Minns du inte från förra året ?

Andersson:  Är det så illa?

NuMo: Du vet att det är 6 lag i Kvalserien va ?

Jag tycker för övrigt att det var ganska kul att Leksand ska hem och grina. "Men vi VILL till elitserien, vi vill vi vill vi vill!!"

NuMo: Ähh! Byt plats på Leksand och Timrå.

Bragd-Birger: Jaså, det är tikar som bestämmer på vilket sätt man skall håna. Vi får väl se hur det fungerar. På något sätt så satte ju ni agendan förra säsongen.

1. DIF

2. Rögle

3. Leksand

4. Timrå.

« · 1480413 · »