1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601117 inlägg · 6212 ämnen

Lilla SM 2012

Sv: Lilla SM 2012
Wayne Gresky: LÄSSVÅRIGHETER?

"tycker jag dom ska överväga att stänga den för utomstående, eller banna dom mest aktiva för ca 2mån"

Wayne Gresky: Men det vet du lika väl som oss att det inte kommer spela nån roll. Vissa av er bara älskar att frossa i vår olycka. Och visst, vi kan absolut vara lika menlösa hos er. Det är den här totala menlösheten man inte klarar av.

Blizzard: Ett tips är väl att fullständigt ignorera "trollen" som härjar i vår bok. Har ni sett mig härja mkt på sistone?

Näe just det! Hur än irriterande det må vara så sluta mata dem! NU FOKUSERAR VI PÅ VÅRT SYSTRAR & BRÖDER!!!

KÄMPA TIMRÅ!

Magnus Rövarn : Det är ju inte det som skrivs som är provocerande eller jobbigt i sig, det jobbiga är ju att scrolla igenom 4 sidor av mododravvel, innan man hittar något viktigt, när dom har en alldeles egen bok för sånt.

Magnus Rövarn : Du har ju ditt eget troll att få ordning på imorgon i form av stoff. ;)

Dream Team:

Där tror jag att du har fel. Det finns ett fåtal skribenter som har en personlig vendetta mot Timrå och deras supportrar, men jag är ganska övertygad om att flertalet MoDoiter håller tummarna för att Timrå skall hänga kvar i Elitserien. 

De flesta kommentarerna som kan uppfattas som hånfulla är egentligen kärleksförklaringar, ungefär som man gnabbades med sina syskon när man var liten. Jag förstår att det är ett känsligt läge, men det är inte många MoDoiter här på HS som hoppas att Timrå åker ur serien, utan tvärtom kan vi för en gångs skull stå på samma sida.

Olle: Problemet är ju de tikare som jublar så fort något går emot MoDo eller Brynäs, det är att be om problem. Slutas det upp med den sortens larv så kommer diskussionerna om andra lag att minska drastiskt i den här boken. Gå på orsaken till problemet istället för konsekvensen.

Olle: Jag köper resonemanget rakt av! Men när vi lägger energi på att besvara dem så fortsätter de ju. Begåvningsreserven är inte på hög vissa.

Hahl Bundy: Ärligt talat vet jag fortfarande inte vem han är? Jag kanske känner igen personen IRL men jag kan inte koppla ihop Stoff med ett ansikte och jag funderar fortfarande på vem fasiken brorsan hans är? För någon Nicke i Nacksta kan jag bara inte ta in i min radar! Antingen har jag drabbats av minnesförlust eller så är det bara någon jag typ festat med för hundra år sedan...

Wayne Gresky: Ursäkta, men driver du med oss? Du kan väl inte mena allvar med att det bara är vi som postar idiotiska inlägg i andra böcker?

Fokus pojkar fokus....imorgon börjar det. Ok?

Magnus Rövarn : Ha ha...ett troll är han hursomhelst.
Jag litar på att du får ordning.på honom om han dyker upp. :)

Dream Team:

Nja, han syftar nog snarare på att ni konsekvent jublar varje gång MoDo släpper in mål. Förvisso i er egen gästbok, men ändå. Det är klart att många blir provocerade av det.

Det var för övrigt likadant när MoDo spelade i Kvalserien förra året. Många Timråiter satt och hoppades att MoDo skulle åka ut.

Dream Team: Nej inte i andras böcker, utan i er egen. Finns det några som sitter och kommenterar modomatchen här så kommer någon modoit att dyka upp här och lägga sig i diskussionen. Nu tycker jag dock att vi avslutar det här ämnet innan det blir ännu en lång meningslös debatt om ingenting.

Tillbaka till kvalserien och Timrå!

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: Egentligen är det inte bara modoiter jag, personligen, riktar mig till och det borde jag väl uttryckt redan från början. Den allmänna "lunarstormiseringen" av HS är ju inte diskussionsfrämjande och den är kanske lite extra påtaglig mellan modoiter och timråiter.

Allmänt "diskussionsfrämjande" samtal har väl å andra sidan ett berg att bestiga redan från början när det gäller dialog mellan båda lagens supportrar.

Wayne Gresky:

Bra idé. Bofors, det borde väl bli en enkel nöt att knäcka? Hur ser skadeläget ut? Är Bremberg fit for fight?

Bad_Brett: Och på ert eget forum (det som fanns eller finns det rent av kvar idag?) så fanns det en tråd som hette något i stil med "Allt vi hatar med/om Timrå IK" som var sjuttioelva sidor lång men inte såg man till några timråiter där för det.

Wayne Gresky: Okej. Nu kan väl jag, iaf till viss del, känna att det är vi själva som sätter standarden i vår egen bok. Men vill man slippa de menlösa påhopp vi pratar om så är det nog en god ide att sila snacket även hemmavid.

Redigerad kommentar

Bad_Brett: Det lustiga är ju att det i er bok ofta skrivs provocerande inlägg om oss av en hel del....men det ignoreras för det mesta av oss.
Men ni kan inte låta bli att lägga er i härinne.
Konstigt hörru?!

Iconen: har du läst reglerna? ingen fyllehytt på lördag nu eller :D
http://tikare.se/resor/timra-ik-supporterklubbs-resepolicy/

Bad_Brett: Alla utom Halonen och "Bagarn" är tillgängliga. Kan vi bara hålla oss coola när domarna släpper femhundraelva situationer i mittzon och inte ger igen med samma mynt så kommer vi hålla oss borta relativt bra ifrån utvisningsbåset i vartfall. De är det enda jag är orolig inför när det gäller morgondagen. Att vi blir övertända och överkonstruktiva. Vi skall bara låta svetten spruten när perioderna pågår. Aldrig slappna av, aldrig tänka 0-0 eller safe. Åh definitivt inte vid ställningen 2 eller 3-0 om vi nu hamnar i det läget. För det är någonting årets upplaga haft jävligt svårt för om vi bortser hemmamatchen mot LHC där vi faktiskt kom tillbaka efter att ha tappat en 2-0-ledning. Vi måste skaka av oss alla tankar på att detta kommer bli en transportsträcka. Vi skall GÅ FRAMÅT FÖR ÄNNU ETT MÅL OCH ÄNNU ETT TILL. Vi har inte karaktärerna för att kunna sla av turbinmotorerna och sedan slå igång maskineriet igen. Vi måste köra tills bränslet ta slut. Vila får vi göra i periodpauserna.

Trafik framför mål o0ch då i synnerhet slottet samt oannonserade skott i oortodoxa vinklar och gräva värre än en mullvad i underjorden.

Aggressiv forechecking, hög press samt fart under buggarna är nyckeln!

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:

Jag har personligen ingenting emot lite retsamma kommentarer. Lite lokal rivalitet piggar upp. Däremot tycker jag att det är lite lågt att jubla enbart för att rivalen förlorar.

Ni kommer inte att se många inlägg i stil med "HAHA, Timrå ligger under med 3-0. Tikjävlar!!!" i MoDo-boken.

Angående den där tråden som Olle tog upp vill jag minnas att den gick under namnet "Skriv någonting roligt om lillebror". Även om jag tycker att den var barnslig, så var det ju med glimten i ögat och handlade inte om någon missunnsamhet.

Hade Bjästa IF torskat ikväll så hade vi inte sett röken av sugrören härinne, det är ett som är säkert.

Imorgon är det dags för Karlskoga, själv är man bänkad på rad 4 långsida, fullt ös både på isen och läktaren!

Bad_Brett: Det här spårade ur till en synnerligt oväntat pajkastning men min poäng var väl mest att man kan förvänta sig att egna supportrar skriver egna småaktigheter i den egna gästboken och sen kanske man, som utomstående, bara behöver angripa dom mest osanna påhoppen i någon annans gästbok, inte varenda litet "min pappa är starkare än din"-argument.

Magnus Rövarn : Inte för att vara den som är den men aggressiv checkning, hög press och hög fart på skridskorna är väl ALLTID nyckeln i ALLA hockeymatcher HELA tiden? :D

haggen:

Ni får skylla er själva.

Sen att ni mös ifjol när vi var i ks gör ju inte saken bättre. Tror inte att några Modoiter kommer skona er när det är ni som sitter i skiten i år.

Somliga straffar gud med detsamma!

yngwie:Dra inte alla över en kam hörru.

Hahl Bundy:själv så har jag ingen djävla aning om vad som sägs i andra böcker . detta är timrå boken och jag är timråit . var in och lyckoönskade modo inför kvalet i fjol de är väl typ nästan enda gången jag varit in . fattar inte vitsen med att hänga där . och där får dom väl skriva va fan dom vill för de är ju deras tillhåll 

yngwie:jajamen . glöm aldrig det 

Magnus Rövarn : Jag tror inte att det kommer att bli en enkel match imorgon. Bofors kommer säkert att kriga som djur så länge de är kvar i kampen om elitserieplats. Dessutom så var det väldigt länge sedan något av lagen spelade matchen. Tempot på träningarna under uppehållet lär därför ha väldigt stor betydelse för utgången. Känslan är att Timrå iaf måste ha två poäng för att inte få en väldigt jobbig kvalserie.

ALL,A Timråiter hur svårt det än kan vara....kan vi inte komma överens om att ignorera alla provocerande kommentarer o bara fokusera på vårt framöver nu i några veckor?

Vi ska fokusera på vårt. Låt dom inte ta bort det fokuset.

yngwie:

Det där är en hönan och ägget diskussion.

Vad tror du det beror på att vissa mös som du säger? Er ödmjukhet, finkänslighet och ständigt briljanta timing?

Lugn och fin nu Mats Walltin! INTE MATA TROLLEN NU sötungar! Vi har en viktig match om 19 timmar och 40 minuter.

Simmalugnt: Måste jag ta dig i örat raring? Ät en macka nu eller sträckglo på nån usel amerikansk serie alternativt plugga in lurarna och spela hårdrock istället. Du får ett mer kärleksfullt gensvar på detta broder än att gagga med obildat folk. Du är för intelligent för att trilla dit!

Magnus Rövarn :

Ja pappa jag ska va snäll.

Jag har bara kroniskt svårt att låta idioter stå oemotsagda.

För som det heter "Alla idioter är inte Modoiter, men alla Modoiter är idioter"

Kattgubben:

Ta det inte personligt!

Magnus Rövarn :

Jag tror Timrå har råd att tappa poäng. Att spela första kvalseriematchen på hemmaplan kan vara pressartat. Förvisso väntar sedan en svår bortamatch mot Leksand, men det känns ändå som att Timrå skall vara det starkare laget. Faktum är att jag börjar känna mig mer och mer övertygad om att Timrå faktiskt kommer klara av det här.

Sedan är jag inte alls övertygad om att Djurgården kommer få en så enkel resa som alla tror...

Simmalugnt: Jag vet att det är svårt! Ruskigt svårt. Men ta det på Facebook istället där inga Modoiter har access. Vi måste få ett slut på pissandet och skvättandet åt höger och vänster. Det var befogat när vi spelade mot varandra. Samma som när vi låg i samma serie som IFSH. Nu är det bara barnsligt.

Innerst inne vill inte du heller diskutera irrelevanta saker på vårat forum utan diskutera det som har en beröringspunkt d.v.s. TIMRÅ IK!

Snälla rara, gör vad du vill bara du inte bidrar till att denna gästbok blir ännu mer infekterad av smuts.

VI SKALL FRÄMJA VÅRA EGNA SYFTEN - INGENTING ANNAT!

Så var god att logga ur eller ta ett kladdblock och skriv alla fula ord du kan komma på där istället,

Jag vädjar från djupet av mitt hjärta!

Redigerad kommentar

Magnus Rövarn :

Amen.

Magnus Rövarn :

Ja jag vill diskutera Timrå IK.

Det är därför jag för länge sedan har börjat tröttna på HS. Hela HS grundtanke om något slags hockey-FN var roligt i början. Nu är det bara tröttsamt. Vi Timråsupportrar behöver en egen borg. Nu har vi dörren till vår borg på vid gavel för diverse ohyra som distraherar och förstör.

Det finns inget "Vårat forum", med HS uppbyggnad så är det lika mycket trollens och ohyrans forum fast under vår flagg.

Jag har länge förespråkat en bättre moderering. Gärna modell STASI som i Modoboken.

Fast då det flera gånger har avslagits så ser jag ingen annan lösning än att vi borde få ett eget fristående forum eller att jag helt enkelt får sluta att diskutera Timrå IK med likasinnade på internet. Det senare vore väldigt tråkigt.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Du vet att jag är på din sida mannen! Åh jag är definitivt inte Guds bäste barn. Inte på långa vägar. Jag svär och har svurit friskt i bibeltemplet genom åren. Men jag har insett att det ger mig ingenting längre att hålla på och diskutera ditt och mitt med diverse olika IP-nummer som jag aldrig skulle släppa över tröskeln ens en gång till mitt hem. Det är roligt att gnabbas med folk som åtminstone har en nivå i det de pysslar med. Åh inte jiddrar om rosa och neongröna piller och ombeder folk att uppsöka psyket. Sådant finner jag tämligen osmakligt då dessa indiver inte har en susning om vad de surrar om. Det finns folk i vårat led också som borde komma till större självinsikt. Åh nu är det inte dig jag syftar till.

Ingen nämnd, ingen glömd.

Redigerad kommentar

Olle: Jo förvisso, men det har väl ändå inte Timrå anammat de senaste åren? Vi har ju fasligt svårt att hitta ett motmedel mot lag som ligger som blodiglar med fem man på egen blå och bara stryper till mittzon. Alternativt att de har fyra man hemåt och en galning ovanför rödlinjen som surrar som en bålgeting på backarna i uppspelsfasen. Vi blir direkt skärrad när vi ställs inför ett sådant dilemma. Åt detta har en tendens att uppstå i matcher mot sämre bemedlade lag som spelar efter sin egen förmåga och resurs.

Jag har en känsla av att BIK Karlskoga känner till detta faktum mycket väl och har sin strategi klar för hur de kommer att genomföra matchen. Deras chans ligger liksom i att spela PRO-hockey i lågt tempo och få Timrå att ryckas med i detta gaggande.

Vi skall därför skruva upp tempot redan från första nedsläpp och låta pucken göra jobbet. Inte passa pucken runt runt runt i all oändlighet utan istället försöka våga utmana på ett konstruktivt sätt och ta rakaste vägen in på mål. Slänga in puckar på mål för att eventuellt få till några returer som vi kan vispa in alternativt understödja puckförande forward och ställa till med oreda i Karlskogas egna zon så det tvingas haka, trippa, slasha eller hålla fast och på så vis dra på sig mängder med utvisningar vilket förhoppningsvis resulterar i giftiga numerära överlägen som vi kan utnyttja.

Om vi sätter högsta fart från start och inte tillåter Karlskoga att få sätta sin prägel på matchen så kommer vi gå segrande ur detta. För börjar vi skjuta oannonserade skott där deras keeper är skymd eller trampar runt i deras zon där det gång efter annan tvingas panikrensa pucken så kommer det krokna. Åh är vi dessutom effektiva så kommer detta sätta grillor i huvudet på BIK-spelarna. De kommer börja tänka på att de möter ett Elitserielag med ett vansinnigt högt tempo som de inte behärskar och kanske även hänga med huvudena i frustration över deras egna tillkortakommanden.

Det är oerhört viktigt att vi får MOMENTUM i matchen och aldrig tillåter BIK Karlskoga att någonsin våga tro på sig själva. De skall kissa på sig av beundran inför vårat lag.

Jag vill se att vi FULLSTÄNDIGT KÄKAR UPP DEM!!! Deras coach skall ha fuktade ögon på presskonferensen efteråt när han konstaterar att "Timrå satte upp en förbannat hög nivå ikväll som gjorde att vi blev tagna på sängen och med det spel de uppvisar ikväll är de absolut ett värdigt Elitserielag, jag kan bara lyfta på hatten och tacka för lektionen och önska Timrå lycka till".

TIK - STÅR NÄR DE ANDRA FALLER!!!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Wayne Gresky:

Tröttsamt för oss utomstående att läsa om erat jävla ordbajsande mellan MoDo och Timrå, kan ni inte ta allt sådant via bubblor eller på krogen över en öl. Man får scrolla förbi massa inlägg som inte handlar om nånting annat än om hatet mellan era klubbar Så jävla less på det här..

Redigerad kommentar

mattias - 74: Håller med.

dr-nix:

finns biljetter kvar..

Idag bröder o systrar går vi ut i krig!

Nu är det Dags Att Slå Tillbaka.

Alla till barrikaderna. Det är vi mot övriga hockeyetablissemanget.

Det är vi som ska gå segrande ur den här striden. Förstått?!

mattias - 74: Timrå IK får du nog stå ut med att läsa om här. ;-) Annars håller jag med de som tycker att Timrå borde ha en egen, officiell gästbok. Dock inte på bekostnaad av HS! Men visst känns detta forum märkligt som gästbok, ett hockey-FN som nånstans har ett syfte att samla supportrar från olika lag till mer eller mindre givande hockeydiskussioner. Med inslag av pajkastning i skiftande grad.

Själv lär jag däremot fortsätta häcka härinne, jag har inte samma problem som många andra med att främst Modoiter finner det trevligt att hälsa på. En del av dem är sakliga och har synpunkter som ställer krav på den som vill bemöta. Andra uppträder som understimulerade diagnosungar och de bör modereras bort eller åtminstone ignoreras. Men för mig är det ändå lite av poängen med sidan som sagt, att slänga käft då och då med andra supportrar. Har en känsla av att vår situation inte gör oss särskilt mottagliga heller för konkurrenters supportrar, minns inte att motståndet var lika omfattande när vi seglade i lite medvind.

mikenomad:

Det är inte bara i den här boken som ni diskuterar det föerkommer ju även i MoDo boken i en del trådar som inte har nånting med er och göra, finns alltid några roliga typer som skall in och kasta bajs från båda läger.. Borde finnas en tråd som enbart borde ägnas åt att kasta bajs på era lag ;)

mikenomad: Joho! Stäng igen hs och kasta nyckeln! :-)

mikenomad: Håller med, en pseudodebatt.
Bara att acceptera dom värsta avarterna och bara ignorera dom, det är väl priset man får betala för ett någorlunda öppet forum.
Och i ärlighetens namn: är det så otrooooooligt farligt och jobbigt att läsa nån som kliver in och bara vill häckla och inget annat?
Som du säger: finns ju även massor av sakliga skribenter som försöker vara seriösa mitt i alltihopa.
Du och jag är väl utmärkta exempel på den saken.
Lycka till ikväll nu, ni fixar det här tillsammans med Djurgården.
Det är mitt tips...   ;-)

Jag längtar fruktansvärt mycket till ikväll. Jag har en trasig gen tydligen.
Det har alla vi Timråiter som hängivet följer detta lag från barnsben till Graven.

Satt o såg en massa Youtube klipp från förr med Timrå IK o jag satt o "grät" som ett barn i soffan över hela den röd vita hysterin o glädjen som fullkomligt exploderar vid ett antal mål i slutspelet för några år sen.

Då var det drag på läktarna

Nu börjar serien dra igång ikväll...det känns skönt.

Flera veckor utan di röd vita på isen (slutspelet är liksom inte riktigt samma sak, trots Goren, Tollefsen, AIK o SAIK) får hela min kropp att darra av abstinens.

I morse vaknade jag med ena benet hängandes ut över sängkanten. Jag hade sparkat o vevat upprepade gånger mot sänggaveln medan jag drömt att jag gjort min debut i Timrå IK.

Det är uppenbart något fel på mig inne i skallen.

Avhållsamheten från Timrå IK gör underliga saker med mig.

Hjärtat däremot är intakt.

« · 1477487 · »