1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580039 inlägg · 6216 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01

« · 2401798 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Går bra för Rattie, åtta matchers måltorka nu, han måste känna sig nöjd efter miljöombytet! 💰
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Modano: Inte alls tråkigt att Rattie har noll mål på senaste 8 matcherna heller. Hånen från LHC-supportrarna om hur jäkla mycket han kostade att värva har upphört totalt. Fullt förståeligt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Labban: Halloran känns överflödig och borde säljas mot en till back sedan MPS anslöt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
kattan: Då får vi ihop den så kallade ”bank-kedjan igen potential till två riktigt tunga kedjor.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tom Topp: Fast näe - där hade dom ju faktiskt rätt. Han ÄR orutinerad. No doubt. Däremot hade dom fel att det på något sätt - 15 matcher in i serien - skulle vara något negativt. Han levererar som en rutinerad och agerar trendsättare. Tror jag i alla fall.

Zäta75: tyckte att alla tre mål höll hög klass vad gäller ögongodis. Tre olika sorters mål som alla på sitt sätt var vackra. Landets för att det var en upprullning deluxe och att det var våra tre största stjärnor. Pääjärvi för hårdheten och beslutsamheten. Wedins för det kliniska avslutet. Går liksom inte att skjuta ner i krysset än så.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik:

Ser nästan ännu vassare ut det. Vi kör på det 👍🏻
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Walli Walterholm! Han växer ju förfan för varje match som går. Han är en av få som vinner varenda sargduell och gör det med kroppen, inga krusiduller överhuvudtaget. Han har varit min matchens lirare många matcher nu. Och puckkontrollen och lugnet är ju inget snack avsevärt bra. Så jävla kul att se!!!!!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
bar mofftak: med då ska det väl vara straff? Om man gör det i målgården.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Bara njuter av lagmaskinen och så jävla skönt och sätta grislaget LHC på läktaren med deras idioter. Inte att förglömma Antes sköna tuffa Tortorella stil att gå för det YES 😎🏒👌💪💯🕳
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zäta75: Desto färre vi har i landslaget, ju bättre.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
The great one: För att fortsätta på mitt spår att Splitta Landerkedjan. Testa detta istället?
Wedin-Hanzl-Pettersson
Dahlén-Lander-Pääjärvi
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zäta75: Inga fler timråspelare till landslaget nu. Helst ingen alls. Dom där pajasturneringarna kan dom skicka juniorer till, våra dyrt förvärvade stjärnor ska inte åka på ledbandsskador mot Lettland i en landskamp.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Kebab_House: nej han hade tvättstuga
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
The great one:
Och sen
Walli - Lundin - Alvarez
Hartmann - Andersson - Blomqvist
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zäta75: Vågar inte ha Wedin med i landslaget, såg ju vad som hände sist... D:
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Olle: Wedin är verkligen i fin form nu. Fortsätter han såhär bör han tas ut till landslaget också. Kanske borde varit med redan nu. Vad är det poäng eller mål 4 matcher i rad.

Tycker ni Wedin eller Pääjärvis mål var snyggast? Wedins avgörande var kliniskt enkelt i krysset. Nhl klass som någon sa. Men inget slår en stenhård slagga upp i nättaket tycker jag :) Pääjärvis skott var så otroligt snyggt enligt mig
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
En utav svagheterna hos Timrå, förutom målvakts och försvarsspelet, var enligt "experterna" våran orutinerade coach! Där har dom haft fetfel!!!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Olle:

Päjärvi tar hans plats inom kort skulle jag tro.

Då har vi två förstalinor:

Wedin-Hanzl-Pääjärvi
Dahlén-Lander-Pettersson

Vem hade i sin vildaste fantasi trott detta för bara 3 år sedan.

Galet.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Ifjol när Timrå hade spelat 15 matcher så hade vi 8 poäng och nu i år har vi 25 efter poäng efter 15 matcher!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Labban: Hartmann har 2 poäng på 13 matcher och är -2. Han har fått alla chanser. Om det är tidigare skador som hämmar honom det är oväsentligt, någon annan måste få hans plats i hackordningen. Han åker ju runt och spelar hockey med en hand på klubban, han går knappt in i sargspelet längre. Nåt är galet där.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: Jag hoppas Hartmann kommer tillbaka till förra säsongens form. Men just nu platsar han inte i första eller andra, men kan säkert göra ett bra jobb t.ex med Andersson och Walli. enligt mig borde man åtminstone prova med Halloran i första med Wedin och Hanzl, tror hans speed skulle kunna bli en positiv injektion där. Eller att man Kör Wedin, Hanzl Dahlén. Sen Pettersson, Lander och Halloran.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Vad höll Björn Oldéen på med idag egentligen? Flertalet felsägningar. Säger att man inte får plocka målvakten i flygande anfall när det var exakt det vi gjorde i förra matchen? Reprisen vevades ju flera gånger på den sekvensen, ändå säger han att man inte får göra så?😅
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
bar mofftak: så kan det vara! I så fall var det korrekt, vilket känns bra!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tom Topp: Jag funderar på om han åkte för att han drog in pucken under sig med handen. Det är väl en vanlig utvisning för delay of game i så fall.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Foppa72: Efter landslagsuppehållet. Hade det krisat hade han nog kunnat spela men man tar det lugnt nu istället.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Dubbeld: När kommer Haloran tillbaka. Kan ju bli hur bra som helst
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Dubbeld: precis vad jag också tyckte, han fick ingen första varning!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
hockeyärnice: Nu kommer jag in här: Negativa August. Vi har oftast oerhört svårt mot Växjö, lär nog tyvärr bli samma visa igen. Hoppas att jag har fel.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Andersson: Kände egentligen bara igen "den gamle" Hartmann vid en sekvens. Det var i bytet direkt efter han fått straffen emot sig och på ren tjurighet malde fram lite farliga lägen i offensiv zon. Annars saknar man det obekväma spelet där han på autopilt sökte sig in på kasse den obekväma vägen på kassen, plus att han var rätt finurlig och intensiv på grillorna med puck.

Inte för inte som Sanny kallade Hartmann för en av seriens bästa spelare i slottet/boxen, innan säsongen vill säga.
Nu finns knappt ett fragment kvar av den gamle gode Barre.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Olle: Blomman fick delaying utan någon första varning.

"Hooking" som Hartmann gjorde var inte ens en hooking, repriserna talade för det själv.

Svensson glider in för att försöka stoppa puck blir delaying.

Nae jag tror domaren är sur för att Lander gav kritik på systemet efter Örebro matchen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Huge: Vet inte om jag tycker LHC var bättre spelmässigt över hela matchen. Vi vann skotten och ägde stundtals spelet. Sen slarvade vi i egen zon och bjöd in LHC så de fick tryck vilket de var skickliga på speciellt i slutet av matchen. Överlag kanske en poäng hade varit mer rättvist med tanke på hur vi spelade i vissa stunder.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Huge: Precis så jag upplevde när jag såg det hela på läktarn med, LHC spelaren som var den som var största anledningen till kollisionen i så fall.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Kollade arena layouten och jävlar vad Växjö kommer få jobba för poäng 👌 Alla till hallen!!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Olle:

Just flytta buren har man ju sett otaliga gånger målvakterna göra med flit som inte renderat någon utvisning. Så ja denna var tuff, han går ju för att rädda pucken. Blomqvist utvisning händer ju vid varje tek även.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tom Topp: å när fan ska vi börja plocka 3 poängare då?

AVGÅ ALLA?

Nej skämt åsido så är det kul att Wedda verkar kommit igång och att Ante äger OT... IGEN
Snacka om att tekningsvinst vid nedsläpp i OT kommer att bli viktigt framöver
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
JAG vill ha igång Hartmann med . Lundin kämpar på och är stark vid sargerna
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Zäta75: Kollar man reprisen så verkar det mer som att det är deras gubbe som aktivt söker kontakt med Pettersson och försöker få det att se oavsiktligt ut.
Bra känsla av domarna, en tvåa på den uppsökande äggätaren hade isf varit mer befogat.
Stark vändning från 0-2 och det spelmässigt bästa laget vinner som vanligt inte alltid….👍
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Olle: Äsch vi vann matchen. Sjöqvist får väl åka hem och grina, han gjorde det han kunde för att döma bort oss men misslyckades. Det gick inte hitta någon mer utvisning i hemmalagets favör.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Fredde0152: hade räckt till en femteplats ifjol. Men vi behöver börja plocka trepoängare också. Hoppas på ett rejält bättre taggat Timrå mot Växjö. Tre pinnar där vore lite av ett statement.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Fredde0152: 86 poäng , då slutar man topp 5 ....
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Sputnik: Pääjärvi, Wedin, Lyytinen, Walli och Johansson bäst idag. Mycket viktigt att Wedin och Pääjärvi kommit igång så vi får fler som producerar
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Tom Topp: just nu snittar vi 1,66 p/match efter 15 omgångar. Håller vi det slutar vi på 86 p.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Dubbeld: Det är lite irriterande att det verkar tippa över till motståndarens fördel lite för ofta. Dahléns straffsituation är ju solklar. Han är fri, det är straff. Svenssons delay of game är ett skämt. Han täcker skott och flyttar målburen INNE i buren. Går ju knappt att rubba kassen ens om man försöker. Vilket han inte gjorde. Sen plockar dom Blomqvist på delay of game vid tekning, alltså vad fan är det?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Kerstin_k: Puuh nu är man i bilen ut från parkeringen från Saab Arena, 2 poäng tar man alla dar i veckan när LHC "borde" fått med sig 3 poäng, Johansson ville annat, en av seriens om inte till och med DEN bästa målvakten just nu!

Känner spontant efter att ha sett spelet även från Läktarn att det nog börjar bli dags att splitta på Landerkedjan trots allt. Blev ännu mer uppenbart en kväll som denna då Lander inte riktigt hade den där sista punchen i offensiv zon, då är Emil och Dahlén alldeles för sköna och mjuka i spelet.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Labban: Självklart, han är ju seriens bästa målvakt ❤️
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Pallar inte med samma domare, herregud vad vinklad han var idag återigen.

Som tur är gick gränsen vid Littles lilla försök till att filma till sig en utvisning; Såg sig hålla för ansiktet nära slutet av 3:e, sen när han såg att det inte blev till någon utvisning så ställde han sig upp snabbt och fortsatte spela som om inget hände.

Sen i ÖT så SÖKER han till sig EP för att kollidera och viftar mot domaren.

LHC tränaren säger att EP söker Little...Jaja, för reprisen visar verkligen inte hur EP försöker kasta sig åtsidan innan.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Slipper vi kvalspöket iår? Just nu känns det lovande!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Labban: Förra gången mot Växjö var säsongs-sämsta . Nu får vi se ....
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
hockeyärnice: JJ var riktigt bra också, kan inte lasta honom för något av målen LHC gör, plus att deras skott utifrån inte är de enklaste att hantera.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Öndulat: Tror inte vi kommer ha något större ras när hemvändargänget anslutit. Lander är en foppa light och sen har vi en Alvarez som jag tycker förtjänar sjukt med hyllningar framöver 👌
Låst ämne

« · 2401798 · »