1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581952 inlägg · 6215 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02

2485088 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zäta75: Säg åt sonen att pucken eller bollen ska till Kryllan! Medaljerna får du sen lägga in i skåpet.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Icing-Ove: Min son låtsades vara Anton-Ove när vi spelade landhockey senast så lite ära kan du ta åt dig ;) Fin hybrid Anton Lander och Modo Ove ;)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Icing-Ove: Inte Tom Topp heller!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Icing-Ove: Vi kan slåss Ove: Iaf brottas lite ;)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Tom Topp: Ingen kommer döpa sitt barn till Ove längs Norrlandskusten?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Icing-Ove: det är sen gammalt! 😉
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Tom Topp: Vill du slåss? ;-)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
bar mofftak: alla blir bättre som lämnar Modo!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
UbbeNils: HA vs SHL är lite som Liiga vs SHL. Bernhardt kan vara en spelare som blir bättre defensivt av ett mer strukturerat spel precis som våra finska backar blivit. Det kan vara värt att testa honom i alla fall.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Puckat: Har fortfarande problem med
Bernhardt i egen zon, men visst kan han funka i SHL. Mycket kan hända till nästa säsong.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zoogin62: Bernhardt får väl nog ses som en ersättare till Stenqvist och där är jag nästan beredd att redan nu säga att han kommer vara bättre
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
mikenomad: Jag är som sagt positiv till Bernhardt tills motsatsen bevisats.
Vägrar att döma ut någon på förhand.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Sputnik: Adam Johansson om Bernhardt:
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
DJ Hemp: Sm GuLd!!1!1!1!1!1

Hehe nej men skämt åsido. Vi gar ju hamnat i olika stim. Förlorar 5 raka, sen vinner 5 raka. Vi hoppas vi är på vinnarspåret nu igen då helt enkelt. 🥸
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
DJ Hemp: det blir ingenmansland!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zoogin62: det kan nog vara läge för Canatta! För visst har dom tre raka förluster nu?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
DJ Hemp: Heaven or Hell… Heaven or Hell. Det är sen gammalt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Nyss var de flesta övertygade om att säsongen var över. Två segrar senare är det närmast givet att vi hamnar bland topp 6. Finns det ingen som helst balans härinne? : /
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zäta75: Men visst var det Cannata som stog i förra möten med OINK?
Undrar bara om det fanns nån annan anledning än att Juel behövde vila?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zoogin62: Tror Juel kommer att stå.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zoogin62: Det ska vara om styrelsen eller liknande fattar något beslut om Juel och det tror jag inte.

Vanligtvis försöker man inte få spelarna att spela för något klubbmärke eller kontraktet, de flesta spelar för varandra och för att vinna tillsammans. Det är därför det är viktigt att bygga en grupp som fungerar.

Juel kommer tyvärr vara en vägg mot oss.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zoogin62: Cannata var väl 1e målis när de gick in i säsongen men nu är det väl Juel som gäller. Jag tror tyvärr det är han som står på andra sidan imorgon
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zäta75: Tror du att Juel får förtroende?
Jag tror inte att han kommer att ge oss fördelar, men det kanske OINK:s ledning gör, om det stämmer att han är klar för oss nästa sässe?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Labban: Å pappa hanses spelade ju här en gång i tiden.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zäta75: Worge Kreü en riktig pärmosare från de mörkare skogarna att se upp med.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Synct: Stäng ner Suomela och Karlqvist så är våra chanser goda. Vi har lyckats med det 3 av 3 ggr tidigare. Men får de en in nån flytpuck och Juel stänger igen kan det bli jobbigt. De lär göra allt för att vinna precis som vi. Utvisningar kan avgöra. Lär bli grinigt precis som igår. Utesluter inte slagsmål.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
empa11: Trendbrott IK har jag läst att någon kallat oss härinne, det brukar kunna stämma. Men då får väl IKO göra 6 mål då, så gör vi 7.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Synct: Hade vi mött dem efter Malmö hade jag 100% trott på detta.
Nu efter både Leksand och LHC krävs det att vi gör något monumentalt fel för att låta dem plocka ut allt grus i maskineriet.

Med det sagt är man ju rätt skadad av våra upp-och-ner-insatser denna säsong.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
empa11: "IKO har inte gjort mål på 9 perioder."

Ketchupeffekten incoming.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
empa11: Imorrn ska vi alltså INTE vara trendbrytar IK . Oskars ska ha #%#% svårt att göra mål på oss med , helst utan igen kan dom vara
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
IKO har inte gjort mål på 9 perioder.
Vi har släppt in 2 mål på 6 perioder, varav bägge är jävla cirkussituationer med jävligt mycket flipper mot oss.

Försvaret har sett snuskigt tight ut dessa två matcher. Ofta brukar de få konsekvensen att offensiven blir drabbad. Men tycker även den sett oförskämt bra ut, speciellt igår mot LHC där vi fullkomligt åt upp dem i jakt på mål. Vågar påstå att vi skulle haft 3-4 kassar till om inte Bingoberra i mål fick många studsar med sig.

IKO har nog väldigt mycket att jobba på så här innan för att få det att lossna mot just Timrå. Visst, vi kan falla ihop. Det har hänt förut. Men så länge det inte blir några prekära skador i defensiven och vi följer samma gameplan, tror jag IKO måste göra en felfri match där Suomela och Biff-Patrik måste få till saker på egen hand.

Torskars har haft nog med flyt under denna sässe. Jag hoppas att produktionsstoppet de ser nu är universums sätt att utjämna den världsfrånvända effektiviteten de haft. Mot nya segrar!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Sputnik:
Vilken härlig seger igår och kul att träffa en massa Rödvita fans från Linköping 🥅👍
Åhh bra tryck från borta stå..❤️
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Charlie2: Jonte och Ulf Dahlen är också grymt bra!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Kerstin_k: Jag börjar lite lätt på lördag mellan Brynäs HV.
Popcorn, Brynäs gb samtidigt som man kollar deras match.
Svårslagen underhållning!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Tom Topp: Hoppas marknadsavdelning bygger en hype inför slutspelet med nytt coolt intro/film för att peppa både fans och lag.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zäta75: Jag har varit på 3 matcher live denna säsong. 2 ggr i Linköping och senast borta i Oskarshamn. Facit= 3 av 3 vinster. Det lutar åt att jag är på plats med mina 2 grabbar imorn med. Man gör allt man kan för laget, det kan ju trots allt hänga på min medverkan eller inte. 😎🤪
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
mikenomad: Det finns inget nedåt! Vilken härlig känsla!! Hoppas att laget känner lika, och släpper ner axlarna och spelar säsongens bästa hockey dom här sista matcherna!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
JanneH: Vinst mot Oskarshamn imorgon och sen vinst mot Brynäs hemma på tisdag. Det bör väl vara görbart om vi spelar som igår eller hur. Om vi vinner dessa två bör vi vara klara för kvartsfinal.

Det blir två episka matcher nu. Tänk er om både Brynäs och Timrå har något att spela för då blir det mycket spännande. Men kanske bättre för oss om HV vinner imorgon så Brynäs är avhängda och inte ger allt utan vilar till kvalet.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zoogin62: mega jinxarnas mega jinx brukar ju vara när ST kör sådana där hyllnings artiklar på Timrås målvakter och vad tror ni ST kör idag?...
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
mikenomad: Roligt att vi kan enas om nånting.
Bättre känsla ner glaset är halvfullt än halvtomt!
Mot direkt slutspel!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zoogin62: Tro det eller ej men nu håller jag med dig. Självklart siktar vi uppåt nu, finns ju verkligen inget annat. Det finns inget nedåt! Låt det sjunka in pojkar och töser. Eller jo....vi är ju sexa för bövelen. Den kan vi tappa. Men som sagt, det är inget alternativ. Vi ska skapa oss så bra läge som möjligt i kvarten 🤗
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Nu tycker jag att vi skruvar upp förväntningarna och siktar på topp 4.
Om resultaten går "vår väg" på lördag är det fan ingen omöjlighet.
Men då krävs vinst, naturligtvis.
Timrå har ju visat i alla tidigare matcher mot Oskar att vi effektivt kan stänga ner deras 1:a lina.
Tar inte ut nåt på förhand, men bra chans!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
bobbano: så han trivs inte i år då?🤔
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Sååå många klagar ju över Emil P, har man ju sett.. Och med all rätt!! De håller jag med om.. Men kollar man hans statistik på en andra säsong så ser de ju jävligt bra ut...Gå in på Eliteprospects och kolla själva.. Så verkar han trivas så gör han poäng
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zäta75: Wennerholm är kung!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Rekommenderar och titta på wikegårds vs när han träffar Ante å Anton!
Smila hela avsnittet :)
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
JanneH: fan är det inte lite Växjö över vårat bortaspel? Smart och syniskt. Bjuder på väldigt lite, ligger rätt i positioner och sätter tillräckligt många chanser för att vinna.

Hoppas man kan spela så här på lördag också. Tror inte alla målkåta OINKare lär trivas då
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Hahl Bundy 2.0: ja min nya catch frase är "det här var ju trevligt, det måste vi göra om nån gång".

Ser matchen i repris eftersom cmore i vanlig ordning lägger Timrås match på nån av live kanalerna. Tycker vi gör en riktigt bra andra halva av 2a och Högberg får komma upp med riktigt bra spel för att hålla nere siffrorna. Jakob Stenqvist har varit rätt framåt offensivt.

Väntar på 3e nu... hoppas de håller i nu 😄
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Hahl Bundy 2.0: Tänker titta på alla matcher (sorry sambon) i det negativa kvalet och njuta. Inte för att jag unnar någon supporter det helvete det faktiskt är. Utan för att Timrå inte är ett av lagen.

Overklig känsla faktiskt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
Zäta75: Agent Ove och Wennerholm!
Låst ämne

2485088 · »