1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581370 inlägg · 6216 ämnen

Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07

2667959 · » Till forumet


Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
The great one: Börjar ju tro att den dära viktnedgången inte var nå hälsosam viktnedgång, annars så blir man väl inte tröttare av att tappa fett.nnSom de har sett ut nu denna säsong så känns de som att både muskler och fett har försvunnit nå jävulskt mycket.nnPlussa på det med dålig kost så får vi fram de vi såg i 3v3 igår.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Zäta75:

Alternativet då att han har någon axelskada eller något så att han undviker närkamper och utmana backar. Men då ska han ju inte coachas som han gör. Men likväl ser han trött ut i varje byte.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
The great one: Något är mycket galet med Dahlen ja det ser alla. Tror inte att det beror på enbart psykologiska orsaker. Hans viktnedgång har inte gjort honom snabbare och explosivare direkt. Fel i träningen eller för stor viktnedgång är frågan. Han ser väldigt lätt ut i kroppen nu och går som alla vet inte ens in i närkamper förutom i några matcher tidigare i år.

Hoppas fortfarande att Ante inser att de måste byta plats på Dahlen och Pääjärvi. 2:a kedjan består nu av glaslirare helt utan tyngd och närkampsspel. PP hoppas jag också att man gör något åt. Nu har man chansen att expermentera lite under 2 betydelselösa matcher som är kvar.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Zäta75:

Det är något med farten eller orken som gör att man inte känner igen Dahlén längre. Han har liksom inte kraften att utmana längre, plus staminan verkar ju vara på botten. Tar ju slut efter ett 30 sek byte. Ifjol kunde han tramp förbi en back med sin skridskoåkning, han kunde hänga ett hattrick borta mot Oskarshamn osv. Något är galet fel, frågan är vad.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Annaaa: Dahlen måste rannsaka sig själv och bearbeta det som tynger honom. Är det en skada ska han inte spela. Då är det tjänstefel från tränarna. Om det är att han tänker på sin bortgågna farmor eller att han fortfararande har agg mot Ante så är det väldigt tråkigt.

Dahlen är inte bättre än Boyce eller Värmhed nu. Snarare sämst i laget som någon skrev. Det är fakta. Hoppas verkligen att han jobbar med detta så han hinner vända det under säsongen. Går ej att leva på att han är en klubbikon. Jag och många andra är fruktansvärt besvikna.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
DALLAS se int ut å må bra rabbuslingen!🥺
Ja hopp dä lossna innan Play Out???
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
söder över: Ja du i mina ögon ä fan Jalle bättre än Eronen på att städa runt kassen!!
Han är stenhård att möt i duell å dä känns !!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
söder över: Just här och nu är jag glad att vi slipper kvala nedåt. Vi är i SHL nästa år. Jag drömmer dock om ett Timrå IK, modell tidigt 2000, när spelarna flög fram över isen och aldrig gav upp. Varje byte var som deras sista.

Matchen igår var ju mkt bra egentligen. Men vi straffades på våra svagheter återigen.

Men det var som sagt inte denna match vi tappade topp6 på. Det finns ganska många att välja istället.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
mikenomad: För att vara en ledande spelare så är hans agerande obegripligt. Just nu borde han inte ha ett A på bröstet. Ge det till Hållander, EP, Boyce eller MPS t.ex.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Patrick Polly: i förlängningen hade 54 bly i skridskorna. Ngt stämmer inte,men vad? Lider med han dock. Han har ju all press att leverera egentligen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Patrick Polly: Precis. Det är exakt det agerandet som provocerar så in i helvete, såg likadant ut mot Saik. Oik såg jag inte så där ska jag inte uttala mig. Men han må ha tagit upp oss i SHL två ggr och för det är han evigt en klubbikon. Men just nu är han k a s s. Varken mer eller mindre. Hans agerande på isen är oacceptabelt och han får endast lön för gamla meriter. I min bok kommer han undan för att han har innestående på kontot, för det han gett oss tidigare. Men det sinar nu och det får fan inte se ut så här länge till. Tycker han är vår sämste spelare just nu
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Patrick Polly: Eronen - GO HOME!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
thorwald: Jag skulle vilja påstå det motsatta. Hade det stått något annat än 54# på ryggen så hade nog de flesta unisont velat få bort den spelaren.

Igår tyckte jag verkligen var ett bottennapp. Tror det var i andra perioden där han helt sonika slutar och åker skridskor i en 1-mot-1 kamp med en LHC:are i egen zon som då trampar runt och kommer fri med JJ. Så jävla loj har jag inte ens sett Eronen i sina sämre stunder. Att ett givet mål där inte blev av är bara tack vare JJ.

Alla andra spelare i vilket lag som helst hade blivit bänkad för en sådan insats.
Skäms kudde på! Alla kan ha oflyt och dåliga dagar, men Dahlen kämpar inte ens för tillfället.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Bee: andra matchen på raken vi tappar en 3-2 ledning. Ett vinnande TIK hade stängt båda de matcherna. Gillar inte trenden, enda positiva är att det inte är straffar i slutspelet
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Ja men då så!

Då blir det ett långt slutspel om man vill spela semi.

Efter matchen mot OINK så var jag helt inställd på det även om hoppet så klart alltid finns.

Vi är i desperat behov av en tränare som har sitt lag i ryggen och som kan ge sitt lag något att gå på när det är svårt.

Jag gillar Ante som fan och respekterar varenda minut han både donerat till och fått betald av Timrå Ik.

Men…

Det ska till något helt jävla hysteriskt om detta ska gå vägen.

Backarna är sorgebarnen.
Pinchar inte och backar hem i knäet på JJ och bromsar inte upp motståndarna.

Vinner inte kamperna framför JJ.
Har undantaget Rindell och Lyytinen nooooooll känsla för anfall.

Framtunga Timrå?
Näää
Baklätta Timrå.

Jag har knappt ord att förklara hur besviken jag är över värvningen av 63 nu.

Det är en av de svagaste backar jag sett på länge!

Han klarar inte spel i SHL.

Japp han spelar landslag i Finland. Gott så. SHL är inte för honom iaf.

Han kostar Timrå väldigt mycket negativt i matcherna med sin absoluta bedrövelse till spel utan puck nu under sista halvan alltså.

Nä. Lundin räcker inte och det samma gäller EA.

Ante trummar på med HDP och det betyder att han spelar Hanzl ihop med 2 backar för Dahlén räcker inte till och Pettersson gömmer sigoch har en liknande intensitet som telefonkön hos SJ…

Fint mål av Pettersson ikväll men spelet…

In med OJ där. Upp med skridskoåkningen lite och kör på.

PP och BP under den viktiga slutfasen av serien är det tydligaste tecknet på att Ante inte lyckas.

Det är så fruktansvärt tvärstopp att det är hemskt att se.

Men nu gnäller jag något hemskt!

Kvällens match är stundtals ruskigt bra genomförd av Timrå. Vi straffas hårt på de positioner vi inte håller SHL klass det är som det är.

Efter alla dessa omgångar är vi där vi förtjänar att vara och det kunde varit värre!

Det blir slutspel och det medför alltid lite av en ny giv och nytt hopp samtidigt som special teams ligger som en bly dank över laget.

Första linan fortsätter att imponera!
SHL vassaste lina helt klart! Fan va bra dom är!

Nu kämpar vi på och gör det bästa vi kan av den här avslutningen sedan tar vi nya tag och hoppas hårt på att det blir Jokinen och att han kan inleda en ny era av Timrå hockey med hårt spel och stolthet för varandra på isen!

Forza Timrå!
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Turkiska Tiken : 12 poäng förra säsongen och det ser ut att max hamna på samma poängskörd igen. Det räcker inte som 3:e center och om vi skall ta kliv och bli mer producerande som lag.
Lundin har inte farten för SHL riktigt tyvärr. Dags att gå vidare, hur mycket man än velat att han skulle ta steget och förmodat är uppskattad i gruppen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
BaraTikare: Är klart att det kommer märkas om han blir borta när det inte finns någon att ersätta med. Men över 52 omgångar denna säsong har han inte räckt till. Han har stagnerat. Vi behöver nytt blod.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Bragd-Birger: Vi möter också gärna TIK istället för Svens Luleå om vi skulle råka snubbla oss dit efter Skånekriget som väntar. Känns tveksamt att orken finns i laget att bli 10:a om jag ska vara ärlig. Hönsgård hos försvarare ikväll. Ibland förvånar de dock mig och gör en bragd.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Zäta75: Gissar att han ådrog sig en likande skada som Strömberg, typ uttänjt ledband. Men nej, inget är bekräftat. Så håller tummarna.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
BaraTikare: Är det bekräftat att Lundin missar resten av säsongen?

Då bör Pettersson blir center igen anser jag. Han passar bättre där än vinge.

Men de lär väl flytta upp Andersson och köra Boyce eller Värmhed som 4e center

Värmhed var bra idag.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
BaraTikare: Menlös och oviktig i denna trupp vet jag inte, vi har ju inte nån att ersätta med. Men till nästa säsong bör han inte vara svår att ersätta.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Det ska bli intressant att se hur vi hanterar kvalspelet utan Albin... Mitt tips är att många, som på HS påstått att han är helt menlös och oviktig, kommer få tänka om...
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Karlsson74: eller Oilers förra året som slog rekord, vi har förvisso inte McDavid eller Draisaitl i laget men nåt måste man ju kunna ta från de
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Bragd-Birger: Tack för att du säger precis som det är.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
thorwald: Torsdagen den 14 mars ser det ut som att vi inleder åttondelsfinalen på bortaplan.

B - H - H är upplägget för lag 7 och 8.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Bragd-Birger: Ser också fram emot Jokinen. Han är såklart ingen frälsare som kommer fixa alla problem på en grisblink, men förhoppningsvis någon som kan se på spelarmaterialet utan förutfattade meningar. De som presterar får spela, de som inte gör det får se sig själva i spegeln och göra det bättre nästa match. Istället för att rulla på i förlängning med samma line up som varje gång, kör med de som sett piggast ut under matchen. 3vs3 är ändå ett helt annat spel än 5vs5 och inte beroende av att spelarna är supersamspelta sedan tidigare. De som sett piggast ut under matchen och fortfarande är fräscha borde kunna spela med varandra.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Kanske det .men jag tror jag skulle tycka det varit betydligt bättre om de matar timvis med videor på gamla Powerplay med Detroit Red Wings,när de var som bäst ..
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Per HApps: nej, det här är en förlorad säsong för Jonte. Oavsett vari problemen sitter hoppas jag att det går att få ordning på det till nästa säsong. Det gör ont i en att se honom på isen nu.

Tycker faktiskt att det är närmast ett tjänstefel av Ante att spela honom i förlängningen. Tror han att det plötsligt "ska lossna" i 50e omgången? Tycker han att han är tillräckligt bra i man-man-spelet (offensivt och defensivt) för att ha impact där?
Han hängde ju på klubban efter 30 sekunder, och LHC kunde ha lekstuga. Spel 3-2 i nästan två minuter.

Att Jonte spelar på ca 40% av sin kapacitet och att Hanzl räknar ner dagarna tills sommarledigheten är dom två största anledningarna till att vi är så ohyggligt bleka framåt. Vi har e n enda kedja som kan sätta press offensivt. Det räcker inte. Fråga Oskars ifjol.

Backsidan, tja. Skulle säga att den just nu är lika mycket akilleshäl som vår blöta offensiv. Orkar inte onda på Eronen längre, men utgår från att han inte blir kvar trots kontrakt. I annat fall kommer jag tappa allt förtroende för vår käre sportchef. Nog för att man har förväntningar på Jokinen, men inte fan kan han få Eronen att agera på hög SHL-nivå? I s f bör han adlas direkt.

Jokinen, ja. Jävlar, så jag ser fram emot den nystarten. Ante är för alltid en hjälte, jag gillar honom skarpt som person och allt det där, men...nu måste vi ta nästa steg.
Att "sätta defensiven" är en sak, att få till ett vägvinnande, eget spel som nyttjar vår offensiva potential något helt annat.
Vi saknar: organiserade uppspel. Powerplay. Dynamisk coachning. Tydlig rollfördelning. Fingertoppskänsla.

Jag är pissless på att se hur man bara rullar på i samma hjulspår, match efter match. Inget av våra stora namn blir degraderade i istid om det går tungt, och på motsvarande sätt blir ingen lägre ner i hierarkin belönad med fler byten om man har en kanonkväll. Svensk hockeys mest dysfunktionella pp bara fortsätter gnugga. Match efter match efter match. Obegripligt.

Den här säsongen är tvärkörd. Har svårt att se hur vi ska greja play-in med bara en kedja och inget pp, oavsett vilket motstånd vi möter. Skulle dock gärna ta Modo. Betydligt mer puls än att möta tråk-Rögle eller Öreplast, dessutom kortare resväg. Ryker vi där lär vi dessutom få in ännu mer tändvätska inför nästa säsong, och förhoppningsvis blir det mer eld i baken på klubben som helhet. Det måste steppas upp nu. Vi kan fan inte slänga bort en dag till av vår unika hemvändarepok.

Blä. Varför är hockey en sån jävla skitsport?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Nej, nu har jag smält förlusten, brutit ihop och kommit ut på andra sidan misären i någon sorts sinnesfrid. Nu har vi inget att förlora - allt som går vägen resten av den här säsongen är en ren, rolig bonus. Då kan man lika gärna vara optimistisk, trist att gå runt och ha gamnacke.

Ska man ta något positivt från det här är det väl att en avklarad åttondel mot ett svagare motstånd kan svänga moralen i gruppen. Det här laget är sjukt känsligt för självförtroende.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
thorwald: Kan inte se. någon naturlig straffskytt i laget.Iaf ingen som inte brottas med stukat självförtroende.för tillfället.
Skulle jag varit Ante så skulle jag kört någon som normalt inte lägger straffar .. OJ tex... rindell . Forsmark .Man måste våga tänka nytt..utanför boxen .alla våra straffar i kväll var tama..
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
vonDöbeln: en sur förlust idag, riktigt jävla surt. Men samtidigt så gör Timrå inte en dålig match heller. Tycker ändå dom står upp bra, sen att vissa skitmål klämmer dit oss är surt. Dock ska man ha i åtanke att Linköping inte är vad dom var förra året, dom har faktiskt fått ihop det sjukt bra i år, och blir säkerligen farlig för varje motståndare i slutspelet, dom har tex en av seriens bästa målvakter och inga dussin spelare. Med det sagt så är det så klart surt med en förlust, men känner ändå att Timrå gav allt men det räckte tyvärr inte till. Att bli 7a är inte jordens undergång men summa sumarium underkänt med tanke på målsättningen och förväntningarna som fanns. Sen om man ska prata vad som lett oss dit är en annan sak, man kan klaga på ante, man kan klaga på backskador, man kan klaga på forwards,jag tror väll det finns en del av varje kaka där. Vi har fortfarande chans på kvarten så säsongen är inte körd som många får det låta som, resan dit blir bara lite krångligare. Men om vi inte kan ta något lag i åttondelen så har vi inget att göra i slutspelet. Vad ville jag få ut av det här inlägget? Vet faktiskt inte, det är surt och förlora men tycker ändå vi gör en okej match.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Karlsson74:

Bara visa klippet för spelarna och låta dom träna in exakt samma varianter som den gode Hirschovits. 🙂
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Karlsson74: Just dragningar och lite oväntade grejer är sånt som ofta resulterar i mål. Vi skulle behöva mer av den varan i vårat lag. Jag tror OJ skulle kunna vara ett bra kort att ta till på straffar, han har lekfullheten i spelet. Annars vet jag inte om vi har så många "pucktrollare" i laget för närvarande. Kanske utöka träningen med dubbelt pass straffträning?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Chrille: hirschovits hadde ett gäng varianter.. vet inte om jag såg honom missa så många. .🙄.men nu har det har ju iof gått en tid .. men skulle inte bli förvånad om han iaf var 50%ig på straffarna .
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Rip Kirby: 3-3 handlar ju mer eller mindre enbart om tålamod och snabbhet. Där går ju Dahlén bort direkt egentligen, hans skridskoåkning denna säsong är… svag, milt sagt. Varför inte spela Johansson? Han kan ju åtminstone sticka iväg om man lyckas bryta pucken från motståndarna. Dahlén har ju ingen som helst kraft kvar efter han försvarat i 20 sekunder.

Ser inte Ante detta?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
kulltorp: tror du slipper! Vad har ni för stats mot Malmö?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Rip Kirby: Hmm #54 på straffar.. Tycker det snackas lite väl mycket orättvis skit om honom, men just straffar är väl en grej han inte är bra på just nu. Han har väl satt en och annan, men känns som det är typ 90% bom. Både EP och Wedin har bra handleder. Då är det lite märkligt att Hållander och Pääjärvi går före. Hanzl var bra på straffar typ hösten 2022. Jag kan ha helt fel nu, men känslan är att Ante kör "låt gå-ledarskapsmodellen" i förlängningen, dvs han låter gruppen styra alla beslut. Vilka som spelar 3vs3 och vilka som är sugna på att slå straffar. Kanske inte alltid rätt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Av intresse så brukar jag efter varje match anteckna om vi var det bättre eller sämre laget rent spelmässigt.

Om vi låtsas att det spelmässigt bättre laget alltid vinner och tar 3p så har vi alltså den här säsongen:
Gått -18 poäng på att förlora matcher vi var bättre i.
Gått +5 poäng på att vinna matcher vi var sämre i.

-7p mot LHC bland annat eftersom vi varit bättre alla matcher förotum matchen vi hämtade upp 3-0 till 3-3.

Nästa säsong måste vår lägstanivå upp avsevärt.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
erathoo: Med Hirschovits i laget satt man o hoppades på straffar.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Sputnik1: Japp, ingen vidare fingertoppskänsla på Kapanen ang Eronen. Blir dock jobbigt för dig om Eronen tar frugan din o flyttar till Finland med barnbyten varannan vecka 😂
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Per HApps: Självförtroendet hos #54 svämmar knappast över heller. Han blir ju rädd så fort han får pucken. En sån spelare ska inte spelas alls i 3 mot 3 där det i stort sett bara blir spel man mot man. Han har ju inte direkt världshistoriens skarpaste fysik att väga upp det med heller. Men han hade gott kunnat få chansen på en av straffarna tycker jag. Även Lyytinen var värd en chans där.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
jå1: Vi tappade ju till och med en back i Stenqvist. Även om han blandade och gav. Är väl Forsmark som ersatt och gått in istället för honom nu på heltid. Men Forsmark hade ju ändå kontrakt, på så sätt tappade vi ju en back inför denna säsong.

Med facit i hand så hade jag hellre behållt Stenqvist och skeppat Eronen.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Laken:
Skulle vilja påstå att det är inte mycket spel som passar #54 just nu.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
The great one: den när han lurar Norrena och blixtsnabbt lägger över på backhand och lägger in den ala Kenta Nilsson är ruggig, hur snabb och trygg med pucken som helst
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
erathoo: Mycket snyggare tröjor också där jämför med nuvarande
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
The great one: tycker du? Det är väl Steve Vai...han är väl alltid bra...😆
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
erathoo:

Aldrig sett en bättre straffläggare faktiskt. Usel musik till klippet dock 😄
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Olle: Avsevärt bättre lag i år? Vad är det, en målis och en forward som är ny?
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
Straffar var det ja, säga vad man vill om Kim Hirsovits, men straffar kunde han lägga.
Låst ämne

Sv: Linköping HC - Timrå IK 2024-03-07
neutral:
6 grader och sol på prognosen.
Tur är väl det när hockeyn är körd i grus!
Låst ämne

2667959 · »