1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582205 inlägg · 6215 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02

1221488 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
liston: det är svårt att hålla uppe farten när man har för lite folk att rulla på.

det såg allt lite bättre ut nu mot lhc iaf...

cas är så jävla nice att se. han blir tacklad i tid å otid men jag har fortfarande inte sett honom ligga ner efter en sådan...

piros måste vara något av det bästa timrå haft när det gäller att hålla pucken... svårt att ta av han den... synd att han söker passningar 87 gånger av 90...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
rödöga:

Men ursäkta mig, men jag har väl för fan vilken uppfattning jag vill utan att fråga dig.
Jag skyller INTE på Challe utan funderar bara vart hans spelidé tagit vägen.

Jag säger att han måste ha problem med kommunikationen till spelarna eftersom de tydligen inte lyssnar på vad han säger ELLER så skiter dom i VAD han säger.
Dt är väl ändå viss skillnad eller vad?

Jag är läskunnig så du kan nog behöva en SFI-kurs själv du.

Min åsikt är min åsikt och din är din och den respekterar jag,
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
liston: skyll för fan inte på challe han gör så gott han kan med det material han har... ska du jämföra med kenta så pratade han inte ens samma språk som en hel del av de spelare han hade till förfogande, challe pratar internationellt så att ALLA i truppen förstår och inte bara vissa inhemska spelare, så skyll inte på challe utan läs på istället...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
liston: Deta var det bästa inlägget för idag håller med dig till fullo
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Kattgubben:
Nä, jag överdriver inte utan menar det.

Det finns ingen fart, ingen finnes utan allt verkar så slött.

Drivet som varit Timrås signum är som bortblåst.
Challe står i TV varje match och säger att han inte är nöjd, men va fan gör karln åt det då.
Har problem med språket så kan han väl be Linkan om en tolk, för det han säger går inte fram eller så skiter spelarna i vad han säger.

Tur att MoDo vinner och att Rögle och Brynäs tappar poäng.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
liston: Läget är jävligt prekärt, absolut! Sen tycker jag nog du överdriver en smula när du säger att de var bland det sämsta du sett. Jag tycker nog att det var ett klart fall framåt i jämförelse med Modo- Skellefteå och Luleåmatcherna, men när man är så poängtörstiga som vi är i nuläget så är det ju klart att man suktar efter trepoängare. Nästa vinst måste komma mot Södertälje, och DÅ finns inga ursäkter!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Kattgubben:
Jag vet inte om jag vill hålla med om att en pinne hade varit bra idag. Det är bara tre pinnar som räknas numera.

Fast jag har gett upp, det blir kval och det kommer inte att bli en rolig historia det heller.
Vad bygger jag detta på då, jo, Timrå har en trupp som inte håller ES-klass som man nu spelar. Inget eget spel, man upträder som ett gäng tonåringar på en nyårs-fest.
Man vill inget ute på plan utan alla åker omkring och väntar på att nån annan ska göra jobbet.

Challe ser ut som som en gammal 4-taktare som har svårt att starta, händer inget och när det händer nåt så baktänder alltihopa.

Nu måste Linkan endera:

1) Agera med några nya apelare, Nyllet är bra när han får spela.

2) Eller avgå och ta Challe med sig

Den som inte fattar att det är riktig kris sitter nog på fel stol.

Dagens match var bland det sämre jag sett är inte värd att kommenteras.

Nu är jag less på alla bortförklaringar från Challe och de som bestämmer.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
keni: En tragisk historia egentligen. Karln är bara skuggan av sitt forna jag, men som isolerad händelse är det givetvis kul :D
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Kattgubben:
lite roligt och se slagsmålet med hedström, står lite om det i aftonbladet. men stackarn slogs som en tant hahahh
petade han i ögat! haahha
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Hur är det med hockeykulturen i Linköping egentligen? I första perioden när de låg under lät det ungefär som att man var på Högslättens ishall och beskådade AIK Härnösand - Sollefteå, med skillnaden att publiken på Högslätten brukar tangera 100-sträcket mot Klosetta centers 7000.

I övrigt en ganska väl genomförd match där vi hushåller väl med knappa resurser. Hade dock ej gråtit om vi fått med oss en pinne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02

Knylan: Tur man jobbar natten. Då slipper man ju se eländet om man säger. Annars tog du ett par ord ur våra munnar. Skitlag, skitförening säger man i kör här.

Trött, less och arg men en mycket väntad förlust. Tabelläget känns också ganska så logiskt.

Suppklubben får snart börja förbereda resor till Leksand, osv, osv...

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Per HApps: Ja Karlsson.....Han orkade ramla in 2-tacklingar i 1-a, sen blev han trött som vanligt! (Duktigt Linkan, vilken toppback!) Man blir gråtfärdig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
pingvin: skit
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02

ursäkta mig, men är den där Karlsson på riktigt ??????

Han kan ju för fan inte ens åka baklänges, och bakom målet utan press så spelar han fast sig. Nå så pinsamt dålig att man mår illa.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
pingvin: ja men kanske ändå...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Meeeen varför kan inte den där pucken någon gång sitta när det är 5 min kvar istället för en minut.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Knylan: ja suck
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Rooster23: nä men det var bara det som dödade matchen, det är inte helt otänkbart att vi hade kammat noll hur som helst.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Det börjar kännas som att man glömt charmen med att hålla på den här skitföreningen. Det var kul där ett tag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Olle: Går inte skylla på Lindbäck dock. Han har varit i princip felfri sedan HV-matchen....
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Knylan: supervärvning enl.linkan , han fick troligtvis tips av någon på Domus-Trappan
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Knylan: Vi gör en ganska ok 1-a match som vanligt på bortaturnen. 2-a matchen brukar vara betydligt sämre, hoppas att trenden bryts åt rätt håll för en gångsskull! (Det börjar rinna iväg nu)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Fy fan också!!!! :-(
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Hoppsan! Tack för den Lindbäck, där var det ridå.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02

Vad ska vi göra med Mattias Karlsson egentligen? Mr Smör. Lars Brundin. Kärt barn. Vad ska vi göra av honom? Det kan inte finnas mer att ta ut av honom, inte i år. En hård sommarträning med smörförbud och det kan kanske hända något. Men herre Gud. Man har inte sett något liknande.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Perkan: Ja inte lär de kvittera nu inte.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Perkan: Timrå-utvisning=Baklängesmål. Shit!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Perkan: gonatt 3-2
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Gorkyman: 4mål på 2säs inget att ha
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Gorkyman:
Fan vad värdelös FET-Karlsson är, skicka han till Kovland, nyss......

Redigerad kommentar

Kommentera


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Johan J:

Kanske vi kan ta hit Toni Dahlman, han är väl ledig nu tror jag
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Perkan: Nej, 3 år på tok för långt. Då måste Linkan samordna långvården och färdtjänsten. En vecka till för Svensson räcker till att börja med. Men han har ju andra åtaganden nere i Danmark. Bättre att ta hit någon från Finland om det skulle behövas.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
T T: Det var i mastigaste laget 3-årskontrakt för ett mål,ja,ja
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Kul för Svensson d.ä., 1 mål på tio minuters speltid totalt är bra.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
John K: Det skall visst vara en Svensson i kväll. 0-1 Björn Svensson, 2-2 Jens Svensson.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Skriv treårskontrakt med Jens Svensson!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Pär: Dom blir också utvisade och släpper in mål. 2 baklänges nu.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
pingvin: O tackla gör dom ju oxå! (Kul att se)
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
T T: Just det som vi också är bra på.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
pingvin: Det är ju bara att transportera resten.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
T T: 1-0 räcker! Blås av matchen nu!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Ojdå, vi kan ju göra mål!
Kommentera

Linköpings HC - Timrå IK 2010-01-02
Skall vi se fram mot en ny förlust eller skall TIK ha maxflyt ikväll och chocka hockeysverige?
Kommentera

1221488 · »