1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582162 inlägg · 6215 ämnen

Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

« · 1462251 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
hubbenorlen: Helt rätt att han var sportchef, på papperet. Dock var det andra som skötte Perras rekrytering. Du skall få en ledtråd, dom var två och dom avgår i år.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Bragd-Birger: Jag har aldrig sagt att Nubben är gud och Linkan djävulen. Jag tycker bara att vi har uttömt alla tänkbara vinklar när det gäller Linkan och hans arbete som sportchef.
Sorry om jag lät grinig. Känns bara som att man har läst alla inlägg hundratals gånger redan när det gäller Linkan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

hubbenorlen: Och jag förutsätter att Nubben är i högsta grad medskyldig till detta lagbygge eftersom han också var sportchef. Men det gör ju inte 'alla andra' enligt dig. Ni har istället kommit överens om att Linkan är ansvarig för allt dåligt, och att Nubben bara försöker ställa Linkans misstag till rätta.

Fåneri. Punkt slut.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Knylan: Jag skulle vilja utvidga resonemanget till att kalla tilltaget för en "vickning"...med armbågen alltså. Det var en helt underbart tajmad armbågstackling. En sån där man bara ser vart tionde år.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Bragd-Birger: Jag diskuterade inte. Jag ifrågasatte diskuterandet.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Knylan: ber gör man i kyrkan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Nisse: Jag förutsätter att han tillsatte Perra eftersom han var sportchef.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
liston: Armbågstacklade om jag får be.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Laken:

Minns Manderville när han drog Norrena in i sargen, svunnen tid!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Förutom Pelle Hallin och ett fåtal till har vi INGEN spelare med någon som helst karaktär! Ingen som ens blir förbannad när det ser ut som det gör första perioden idag. Ingen med lite hår på bröstet. Ingen med lite självkritik. Ingen som kollar sig i spegeln.

Vi har en massa j-vla pinsamma kärringar!

Grattis spelare, ni är troligtvis med i det mest karaktärslösa laget i elitseriehistorien! Ni är historiska! Just DU är en del av det! Pinsamma j-vlar!

Drömmer mig bort och tänker på spelare som Anton Lander, Martin Sonnenberg, Kent Manderville...

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Total jävla katastof! Trots att man är så otroligt enögd och varje år tror det bästa måste man ju nu inse vad är det för lag man egentligen håller på? Varumärket i all ära.... men spelarmaterialet? Finns inte en enda jävel i laget som har någon form av stake och kan stå upp för vår lilla kommun och bevara ett anrikt lag som detta! Jag blir så förbannad att det inte finns ord... Boden, Skövde, Sundsvall hockey, Leksand, Norge... ja vet i tusan alla ställen spelarna kommer ifrån. Ja, ni hör ju själva. Det är ju skrattretande! Ska man ha ambitioner att vara ett av "lagen" i denna serie kan man för väl i helvete inte värva spelare från såna skitlag. Jag är inte ett dugg förvånad att det ser ut som det gör. Ekonomin är körd i botten och vi ställer upp med ett Div.1 lag i en kommande kvalserie. Dom har t.o.m. fått oss supportarar att ställa upp med en massa pengar i det s.k. värvarpaketet... men vad är det som värvas då? förmodligen kommer dom fortsätta köra samma linje, dvs värva det som ingen annan klubb vill ha och "rödprislappsspelare". Nä fy fan säger jag. Det här är mitt liv men just nu är jag så förbannad så det finns inte ord. Att de har varit klara för kvalserien visste man redan efter 15 omgångar men att de inte kan bjuda supportrarna på bättre motstånd, det är det som gör mig så arg.

Jag kommer inte kräva tillbaka de pengar jag skänkt klubben. Man hade på känn att det skulle bli så här. Det är inte varje gång man får valuta för pengarna det är bara att inse. Om vi säger så här: Man ställer ju sig inte i vängåvan och kastar en femkrona i fontänen bara för skojs skull, man gör ju det för att man TROR att det ska bringa lycka. Men i det här fallet bringar inte pengarna nån lycka alls... Det är så jävla dåligt gjort av klubbledning och alla berörda personer som har med värvningarna att göra att ha mage att stå och fullkomligt lova alla att nyförvärv kommer hit o dit. Vart fan är dom då??? Hur jävla länge ska vi behöva vänta? Tidningarna skriver hit o dit att "klar för timrå" och allt vad det är. Men ack så man bedrog sig. De är inga spelare klara för då borde de kommit upp på hemsidan eller ep. Bara en massa skitsnack för att göra oss supportrar glada i onödan. Man ska gå och tro och hoppas på spöken snart. Fy fan! Skadeglädje från press var ordet!

Jag tillhör den skaran som alltid har tyckt bra om Nubben... han har visat fingertoppskänsla många ggr, men vi får inte glömma bort att han gjorde ett riktigt Hundår i Frölunda och höll på stjälpa den föreningen. Då hade han medel att röra sig med, men med facit i hand så vet vi ju hur det slutade. Sedan att sticka från våran klubb helt utan vidare och stå och lova förening och alla berörda att man inte "ska röra en enda spelare från Timrå" och sedan håller man inte sitt löfte utan "stjäl" Hahl mitt framför ögonen på klubben det är riktigt lågt. Förmodligen har han fått äta upp det många ggr och det var väl inte obefogat att han fick öknamnet Arslet.

Ska jag vara riktigt ärlig håller han på att återföda det namnet herr Norberg. Förmodligen blir många arga och bittra nu på mitt inlägg men det skiter jag fullständigt i. Jag måste få ventilera mina känslor och säga vad jag tycker och tänker. Man kan inte stå här som en handlingsförlamad människa och bli fullmatad med skit gång på gång. Nä, det köper jag inte!

Det lilla jag kräver nu av föreningen är att de är öppna och ärliga med sitt skitsnack och erkänner hur det egentligen ligger till. Jag får en mystisk känsla av att klubben vill degradera sig för att klara en eventuell konkurs. Tror det är så illa faktiskt. Varenda dag får man höra olika teorier hit och dit och ska jag dra en sammanfattning av allt jag fått höra så ser det riktigt illa ut bara så ni vet.

Det enda vi har här i lilla Timrå är hockeylaget. Det är det enda som får mig och min familj att bo kvar här. Men jag kan lova att åker vi ur denna serie så kommer mitt hus finnas ute till salu. Jag vägrar bo kvar här då och kommer söka mig till en annan kommun. Hockeylaget kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta men jag tänker fan inte se nån allsvensk hockey. Tanken att spela i samma serie som Sundsvall hockey får det att vända sig upp och ner i min mage! jag tror jag måste gå och spy nu av bara tanken... UUuuurgh...

Snälla jävla nubben, nu får du fan visa vad du går för. Upp till bevis om du ska bli hjälte eller dynghög!

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Långben: Exakt alla spelare i elitserien är spelare som inte platsar i en annan klubb
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Bragd-Birger:

Pöckad bara. ;)

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Blizzard: Det kan dom nog tåla. Sitter man och vräker ur sig riktad dynga får man fan tåla en skopa tebaks. Det gäller dig, dom och mig.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
yngwie: Hur kunde du tro det? Puckad?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Bragd-Birger:Helt rätt,sen gick det utför ganska fort!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

hubbenorlen: Men om det är uttömt, varför diskuterar du det? Dessutom med ett 'punkt slut' efter din summering?

Linkan ville avsätta Perraz vid novemberuppehållet, rykten säger ännu tidigare (efter förra säsongen). Nubben valde att behålla dom. Det cementerade vår körda säsong. Punkt slut.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Bragd-Birger: En av de sämsta. Fasen vad bra han gjorde vid 1-0 det hade inget med BP att göra för det var en 1-1 situation hade han inte fått ut den hade det vart en sak men han fucka ju upp hela närkampen..Granath är kass och du är ganska dryg på de flesta just nu som kritiserar någon förutom Nubben...
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
hubbenorlen:Hur pass säker är Du på att Linkan tilsatte Perra ? OBS. jag är ingen fan av Linkan, men han skall ha skit för det han rår för, andra för det dom rår för.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Bragd-Birger:

Vad händer? Trodde ni var på väg förbi oss.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Blizzard: Ja, han var ju verkligen sämsta spelare. Han var inte ens inne på något bakåt i 5-5. Men visst, om du mår bättre av att projicera allt på honom, go ahead.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Bragd-Birger: tur jag var nyanserad med kritiken av Granath idag...för idag var han ju så jäkla bra....NOT!
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

haggen: Ja vi kan ju diskutera dett hur mkt som helst,, men vi får hålla tummarna för att Nubben får in en back o en Center av klass, Huvudsaken är ju att vi överlever detta helvete, hur man skall lyckas med det med denna trupp vet jag inte, känns som vi har 2 st 3:e femmor o 2st 4:e lines.

Hur som helst känns Tommy o Ante som rätta personer att klara detta.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
RTS: Hur många gånger ska ni diskutera huruvida linkan gjorde ett dåligt jobb? Är inte det ämnet uttömt sedan länge?
Han misslyckades med större delen av sina värvningar, det är liksom bevisat vid det här laget. Att Perra inte lyckades skapa ett lag av dessa spelare är ju faktiskt också linkans fel, eftersom han tillsatte Perra.
Perioden med linkan är ett svart kapitel i vår historia.
Punkt slut.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Modano: Inget 'tant', 'handväska' eller 'syförening' ? Jojo, det är till att fredagsmysa.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

haggen: Jag har ju väldigt svårt att tro att Vampola spelade i Timrå för Linkans skull, att han inte gilla Perra förstår jag,

Efter den 31/1 kan Nubben sågas av de som vill och tycker han är bajs, men man kan ju förstå att spelare inte har Timrå som förstehandsalternativ med tanke på tabellplaceringen och all negativ publisitet senaste åren.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Modano:
41 P den 26 januari är så pinsamt att man saknar ord. 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

RTS: Början till det sportsliga förfallet kom när man avböjde Kentas krav på flerårskontrakt och värvade Challe istället. Nej: det var inte Linkan som gjorde det.

Den stora knäppen kom dock när Nubben - som förste sportchef i elitseriens historia - bröt ett långtidskontrakt och bytte klubb. Då hade man en långsiktig plan, och Nubben fungerade som en mer eller mindre allsmäktig GM. Utan Nubben förlorade man all navigering. Linkan blev en katastrof, men hur mycket som beror på hans egen inkompetens kan vi tvista om. Jag hävdar att han i sig inte alls var så katastrofal som många vill göra gällande.

Att han hade en usel position visade sig väl rätt hyfsat när Nubben togs till nåder igen. Linkan visste ingenting på förhand, och plötsligt var det två sportchefer med två olika synsätt. Vem som stod Perraz närmast är väl oomtvistat. Riktigt uppenbart blev det i a f när Linkans aktionsplan skrotades och man istället helt fimpade honom och återinsatte Nubben. Och nu är han där igen, med närmast total makt. Någon som hör någon annan i klubbben uttala sig? Någon som tvivlar på vem som call the shots?

Hursom. Vi kan gärna lämna det här. Jag har tjatat om det tillräckligt, och hur mycket 'ni andra' än är överens så övertygar ni inte mig det minsta. Men, som man säger: var och en blir salig på sin tro. Sällan är det mer sant än inne på den här sidan.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
RTS: Stefan Lindqvist den största idiot som MEDVETET körde klubben i botten ett stort jävla KRÄK är han.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Går ju inte att tappa spelare av klass å karaktär och få in spelare som inte platsar i andra klubbar!!Svårare är det ju inte,eller?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

RTS: Som jag sa, Linkan har gjort många tabbar men sista "räddningspaketet" han presenterade kan ha varit avgörande för Timrås framtid, nu gick det som det gick med det.

Du pratar även i termer som gjorde och lyckades, alltså dåtid, Nubben VAR bra, idag är han tyvärr inte bättre än Linkan och har gjort några katastrofala värvningar för de sista slantarna i pengakistan.

Sorry RTS, såg inte ditt senaste inlägg....

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Mackelito: Du får det att låta så enkelt. Bara att sälja iväg dyra skitspelare och köpa nytt! Att det finns två parter i upprättandet av dessa kontrakt, det diskuteras inte. Få se, Murley spelar usel hockey i ett uselt lag till kraftigt överdriven lön...vilket lag är så korkade att dom tar över hans kontrakt och varför skulle Murley låta sig bli utköpt? Hans deal just nu är väl rätt sweet?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

haggen: Okej , jag köper ditt sett att se på saken, det kan jag göra, men den skada han gjort oss på dessa 2,5 år han satt som princessan på ärten och gjorde oss till ett konkursmässigt bottenlag kommer jag aldrig att köpa,

 Stefan Lindqusit är för mig ett stort skämt.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Laken: Det jobbiga är ju att det är uppehåll i NHL på grund av All Star-matchen, nu får man inget botemedel mot den här jävla skiten som ska påminna om ishockey heller.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Jag skiter fan i att vi har tunn trupp. 

Skyfflar vi iväg Timo och Murley - får en peng för dom + att vi slipper deras kontrakt.

Då har vi råd att köpa en spelare som "kan" prestera som ex. Tomas Netik. 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

Bragd-Birger: Men snälla Birger eller haggen, Vad är det som får dig att tro att Linkan,  skulle lyckas med detta när i princip misslyckats med allt han tagit i, visst sötebröds dagar eller ej, jag anser att Timrå med nubben vid rodret för det sportsliga gjorde ett jobb som få andra i ES lyckades med, dvs man ansträngde sig väldigt ang värvningar, scouting etc, man gjorde Timrå till ett väldigt attraktivt val för många toppspelare, man var och nosade i toppen i flera år och spelade en verkligen fartfylld och attraktiv ishockey.

Sedan bigge, tycker du Timrå med i stort sett samma lönebudget som många övriga har ett slagkraftigt lag?. Tycker du inte det är konstiga kontrakt Linkan gett många medelmåttor?, där har du en av de stora orsakerna till vår ekonomi.

Trots sötebrödsdagar som du kallar det, så hade man en ekonomi med 10 millar i egetkapital.

Men du Birger, vi lämnar det här, tycker inte du Linkan o hans avtryck han lämnat  tillräckligt med missär iföreningen så fine, vi övriga tycker nog sparkandet av linkan var livsviktigt.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Per HApps: Han blev till och med intervjuad i 1:a pausen
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Laken:
Är Max med idag? 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

mikenomad: Löner på typ 200 000/mån borde vara motivation nog för att i alla fall vara "DÄR" när matcherna startar. Men spelarna i dagens Timrå IK saknar helt karaktär, helt karaktärslösa... Inget se sig själv i spegeln och ta ansvar. Pelle Hallin undantagen.

För denna säsong blev ju så jobbig *Buuuhuuhuuuhuuu*

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

RTS: Linkan presenterade ett förslag om nya tränare och att värva en tjeckisk back då han fick kicken, Vampola gillade inte Perra och hur relationen hade varit med en ny tränare får vi aldrig veta. Det vi däremot vet är att Perra blev kvar alldeles för länge, serien är körd pga det.

Linkan gjorde mycket ont men hade han fått göra som han ville så hade vi nog inte legat där vi ligger i tabellen, inte så här långt efter i alla fall.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
RocknRolf2: Glöm inte Molinder på några år samt Bremberg. Jodå, det har han gjort bra den gode Nubben.

Annars tycker jag, utan att förklara bort den förbluffande usla 1:a perren, att man ska ha i åtanke vad Timrå just nu genomlider. Dvs något av det absolut svåraste man kan tänka sig i hockey, ja i stort sett omöjligt om motståndet är något sånär jämnbördigt eller bättre. Att spela hockey när motivationen saknas och resultatet är mer eller mindre betydelselöst.

Denna förklaring går dock inte att applicera på hur laget uppträdde där kring jul och strax efter. Den här säsongen är det matcherna däromkring som gör mig mest förbannad. Det fanns vid den tidpunkten en reell möjlighet att haka på i serien och spelet hade före det lyfts en del. Men matcherna efter jul genomfördes på sämsta möjliga vis, helt utan ryggrad...man liksom bara kastade in handduken.

Att det är bajs på isen nu kan jag som sagt till viss del förstå.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Per HApps:

Timrå's försvar de senaste två matcherna

http://www.youtube.com/watch?v=TWl8PUlMI40
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
RocknRolf2:Är väl inte så konstigt att dom spelar här,för i nån annan klubb skulle dom inte ens få tejpa klubborna till J18..
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
liston:
Timrå Ik's försvar i kväll. 
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

RTS: Jag tror på fullaste allvar att det gått att behålla Vampola. Till vilket pris och om det varit det bästa är en annan fråga.

Vad gäller 'den där backen' är fakta att budgeten ströps efter att Vampola värvats, och att Linkan plötsligt inte hade pengar att värva kvalitet för. Det kan du fan inte skylla på Linkan.

Sen din sista mening. Om du tror att Timrå befann sig på topp4 i något slags stabilt tillstånd är du rent ut sagt puckad. Vi hade en boost på några år, och det har vi gått igenom ett antal ggr redan. Sötebrödsdagarna höll dock på att rinna ut, men du kan gärna förklara hur Timrå skulle ha cementerat sin topp4-placering med publiksiffror i bottenklass och högst medioker juniorverksamhet.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

RocknRolf2:

Motin har jävlar inte många rätt ikväll.

Ett normalt resultat just nu 3-3 resten självmål, starkt jobbat.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Motin och Lindqvist. Bra värvningar som förbättrar laget.
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27

haggen: Vadå ny back o Vampola kvar?, tror du på fullaste att Vampola hade stannat om Linkan varit kvar?, o den nya backen han pratade om lyckades han ju inte värva på ett halvår trots att marknade då var tämligen övermättad.

Att få toppspelare till Timrå nu i den sitts vi är i är nog ett sistahandsalternativ för nästan varje spelare.

Sedan att ekonomin och det sportsliga är som det är har flottmunken stor del i, Linkan körde oss från ett toppfyra lag så långt ner i botten man kan komma , glöm aldrig det.

Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Långben: Missar pucken så den går på egen skridsko och in, bakfull?
Kommentera

Sv: Linköpings HC - Timrå IK 2012-01-27
Vilka jävla mål som går in på oss allt går ju rakt in för faan!!
Kommentera

« · 1462251 · »