1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580477 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01

« · 1408479 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: Var det bara jag som lade märke till avsaknaden av att ta burskydd...? Detta har jag väntat på LÄNGE, hoppas att dom kan fortsätta med att låta bli burskydd och se fördelarna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Tror att herrarna på Canal+ sa att Timrå hade över 20 täckta skott.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
hubbenorlen: Jag tycker att det är fel att säga att man fick "alla svaren" men det var definitivt ett rejält styrkebesked. Jag ljuger inte om försvaret täckte undan 15-18 skott i denna match och håglösheten var som bortblåst. Missförstå mig inte, jag tror knappast att man kan genomföra en hockeymatch bättre än vad grabbarna gjorde idag. Det går inte att hitta några direkta fel att peka på. Visst, målet man släpper in är en smärre försvarstavla men det är svårt att genomföra en "perfekt" match.

En positiv överraskning för mig var Alexander Larsson. Jag kanske är speldum men den frenesi i skridskoåkning och arbete han visar upp idag, det tycker jag inte att det fanns en tillstymmelse av ifjol. Flippmackan till jonte vid 0-1 gick inte heller av för hackor.

Hade det här varit omgång 50 och vi låg på slutspelsplats så hade man varit kolugn matchen igenom, helt klart.

Slutsats: Du valde helt klart fel match att missa ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Oj, nu är Jimmy inloggad, bäst att länka då. ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
"I dag var Timrå bra och dom lyckades göra Luleå dåliga, vinsten för Timrå var solklar"
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Den som hittar något negativt med den här insatsen kan, vänta, vänta lite mer, håll in det, smaka på orden som följer, läs dom med era familjer, samla släkten, dom kan, åh, vänta lite till, ALLA, måste läsa detta, smaka som sagt på orden; DEN JÄVELN KAN DRA ÅT HELVETE!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Per HApps: Marginalerna är så äckligt små i hockey. Det är nåt man vet men samtidigt aldrig riktigt kan förlika sig med :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Kattgubben:
Det sinnessjuka är att hade vi bara hållit ihop mot DIF och vunnit hemma mot Växjö hade vi legat två. Så nära men ändå så långt borta.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
superfalle: Det kommer bli en njutning att se den här reprisen. Nu finns det ju utrymme att njuta ännu mer när man inte har en massa nervositet som trycker undan de goda känslorna :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: jasså . är du också en repris pundare . skönt att de finns fler nördar
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
superfalle: Fan vad skönt att höra!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
haggen: Slappna av, så länge man försöker se de positiva sakerna i spelet så kan utläsa vissa grejer. Sedan om vi pratar just försäsong så måste man ha koll på vilka saker man lyckas med pga. att det försäsong och allt vad det innebär.

Det här är ett helt annat sorts lagbygge än de närmaste säsongernas Timrå. Det kan funka om man får slippa tunga skador på nyckelspelare som Vampola osv. Man är mer skadekänslig på det sättet än tidigare.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
hubbenorlen: utan den minsta lilla tvekan . perfekt genomförd match
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Första matchen jag missade på väldigt länge verkar ha varit en match där vi fick de positiva svar vi ville ha från årets trupp. Stämmer det?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Skarin: Det får duga! Jag nöjer mig med att konstatera att dina och Östrandsnisses åsikter är jävligt bra åsikter att dela. Nej nu är det bara att vänta in reprisen som börjar vid midnatt.
Kommentera


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Jag skålar i natura, d.v.s. med vatten....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Skarin: Du hann in med ett jävla inlägg som sa just samma saker du ja! :) jag lovar och bedyrar att jag satt och skelade över mina tangenter så pass länge att jag inte hann läsa det du skrev innan jag kraxade fram det där :D



Edit: Skål förresten, nu tar jag en liten rackare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Väl skrivet Olle, jag håller med dig.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Se där ja, se där ja. Bra där. Som sagt. Jag delar den uppfattningen.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Helt rätt men samtidigt vill jag poängtera att jag inte menade att vi har usla backar som bara har "råkat" överprestera nu utan jag ser det mer som att vi har utvecklingsbara backar som just nu har väldigt mycket på sina axlar. Vi har ju sett redan från start att samtliga backar har en högre högstanivå medan det (i min mening) har varit svårare att bedöma deras lägstanivå. Ikväll klarar dom pressen riktigt bra men jag tror att det blir hiskeligt svårt att leva upp till det här spelet i 48 omgångar till.

Jag hoppas att laget kan "sätta sig" lite på den här nivån nu för innan kvällens match har man ju verkligen blandat och givit rätt friskt. Kollar man på våra backar så ser vi:

Högström - första ES-säsongen.
Torp - går från lite speltid i HV71 till massor av speltid i TIK.
Robinson - Första säsongen i ES, har bara meriter från en sämre liga.
Hedin - Skadeproblem, försöker återhämta sig från en liten "dekisperiod"
Hedman - svårt att finna en nivå under i princip alla sina år i ES.
Dahlroth - Första ordinarie säsongen i ES (kan man säga så?)

Om man betänker detta (och bortser från eventuella faktafel från mitt håll) så tycker jag att det är förståeligt att det den mentala aspekten har fått våra backar att göra en hel hög med juniormisstag. Som du säger så har samtliga en högre nivå och det är ju den vi ser ikväll. TROTS att det har sett bra ut nu i två matcher så tycker jag inte att man ska förringa betydelsen av stabila, rutinerade pjäser som Halonen och Granath och jag tycker att det är lika vitalt som det var efter matchen mot DIF att man förstärker med en pjäs till.
-------------

Ja perras rosa kinder och blöta ögon gick inte att ta miste på ikväll, det var inte mer än att man blev lite blödig själv. Enormt skönt för honom att man får spelet att fungera. På samma sätt som man skrek när det såg katastrofalt ut så måste man ju berömma honom en kväll som denna när han får en så orutinerad backsida att spela så disciplinerat som man gör. Det är en jävla bedrift!

Laget vi ställde på isen ifjol förväntade sig nog att få vinster serverade på ett annat sätt. Om det fanns "kunnande" då, så finns det vilja nu, det är ett som är jävligt tydligt efter en match som denna.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
pefr: Ja det ska bli ruskigt intressant när Halonen kommer tillbaka. En back som är något upphaussad bland många TIK-fans. Den kategorin tillhör inte riktigt jag. Än.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Timrå Icon: Inte enligt Fröjd.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Timrå Icon: han haltade ju knappt när han klev av efter smällen. längtar mer efter halonen jag :)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Skarin: Tyckte Granath såg ok ut då jag mötte honom i fredags. Haltade inte ens.
Han är nog på ingång snart :-)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Jag tycker Nubben är inne på rätt spår när han pratade om backsidan. Vi har backar i laget som inte riktigt är vana vid många av situationerna som uppstår under en match. Det är väl bara att kolla på namnen och uppställningen och titta på vad dom gjort så här långt under karriären. Det tar tid det här. Det tar tid att lära sig och bli erfaren.

Men det är klart att vi behöver Halonen och Granath så fort som möjligt. Vi skulle även behöva en förstaback.

Men den här insatsen visade iaf att det finns ett gott hopp om framtiden och det nya Timrå IK.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
T T: Känns som man hoppats att vi fått en stomme med Jonte et.c att lita på
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01

Olle: Jag gillar din analys även om både du och jag vet att så dåligt som det varit i några matcher knappast beror på spelarnas kompetens. Vi vet, både du och jag, att dessa personer som varit "under isen" sannolikt skulle kunna ta fram ett bättre spel än vad det har presterat. Även om det inte är några superstjärnor vi har på backsidan så är det inte heller division 1 spelare vilket man kunnat tro en del matcher.

Det som får mig att må mumma en kväll som denna är att Perra, Clabbe och Nubben verkligen har funnit ett sätt att komma till rätta på det som inte fungerade tidigare. Det gläder mig verkligen. Såg du hur otroligt stolt Perra var efter slutsignalen, i intervjun direkt efter match? Där hade du en ledare som verkligen njöt av lagets insats samtidigt som det fanns ett uns av "fuck-every-expert".

Men jag vidhåller fortfarande, kanske efter att dra paralleller med fjolåret att, det här laget känns så mycket mer taggad och beredd på vad som krävs, än det lag vi ställde på isen säsongen som var. Jag tycker att detta jävlar anamma har funnits där hela tiden men att det inte synkat i matcherna som varit. Frölundamatchen undantagen då vi var riktigt under isen.

Jag är så jävla stolt när laget visar övriga hockey-Sverige att vi inte alls är så jävla dåliga som alla verkar tro. Gör vi på vårt sätt och spelar vårt spel så kommer fler lag att bli varse att det här laget inte kommer vika ner sig.

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Inte särskilt svårt att dela ut beröm efter en sån här match. Men det betyder inte att jag inte vill göra det.

Samtliga backar får rosor. Jocke givetvis. Försvarstänket hos forwards och samarbetet mellan dem och backarna. Mycket bra. Vi höll liksom pucken inom laget och agerade lugnt och säkert under tre perioder!

Störst beröm till kedjan med Jonte-Alex-Önerud. Fantastiskt bra!

Sedan undrar jag om inte Matt Murley är en supervärvning ;)
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Dragskott.nu om Timrås seger: "Många blåmärken i Timrå när TIK skrällde - kul för Jonathan Hedström att få islossning"
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
pefr: Hagos var på andra målet, han har fått det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
dr-nix: Ja förutom Lander är vi bättre på samtliga positioner i år!
Rom byggdes inte på en dag. Inte på ett år heller i och för sig
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
dr-nix:

Va faan, Saida i farten igen, du har sett mycket du på försäsongen som alla andra verkar missat.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
söder över: Ja, Önerud gillar jag. Tror att det finns en bra uppsida i den killen. Han visade sig vara riktigt snabb också. Kan bli årets Röymark, för det känns fortfarande lite tveksamt om Röymark kommer att vara det.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
superfalle: Att den här upplagan av Timrå kunde lira hockey såg jag direkt första gången jag såg dem live den här säsongen (mot MoDo i SCA-cupen). Visst var det försäsongen men man såg att potentialen fanns där iaf.

Nu finns det fortfarande mycket att jobba med men klart är att man måste fortsätta spela lika bra defensivt i fortsättningen också
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
I DAG ÄR VI RAKA I RYGGEN!

det var en jättefint genomförd match!

så som dom spelade idag vill man se jämt!

när dom snickrade ihop laget inför i år var det så här jag drömde om att det skulle vara..

jätte fin forechecking o framför allt ett diciplinerat o sansat spel från backarna! Hedman går från klarhet till klarhet nu det är jätteviktigt!

o enormt glädjande.

Gnagarn kan få spela med bobbarna eller köra ströbyten som avlastning... eller nää bobbarna...

a larsson är som en ny kille på isen! skiiiiitroligt att se!

önerud är årets viktigaste fynd!

såg ni hur man offrade sig o stod ivägen för skotten utifrån? jävligt bra taktik om man är dålig på att hålla rent framför egna målet!

TIMRÅHOCKEY ALL THE WAY!!!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: oavsett hur de går resten av säsongen så kommer jag bära med mej den här matchen som ett bevis på att dom kan spela hockey . jag tvivlade starkt på de ända tills nu
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Det här är en av dom bättre insatser jag sett från vår sida i modern tid när det gäller smartness och defensiven över hela banan. Världsklass!!! Bedårande vackert, TIK!

Och det bästa med texten ovan är att jag är spiknykter.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Måste säga att jag både håller med och avviker lite i åsikt angående det du säger. Det här med att vi "skulle ha" poäng tycker jag är svårt att säga. Jag tycker att man kan säga "Hur kan vi öht vinna?" angående djurgårdsmatchen och "hur kan vi öht förlora?" när man tittar på kvällens match. Det defensiva arbetet är som natt och dag i jämförelse.

Det som känns skönt och lite lugnande är att man kan, om man är nitisk, se antydning till en process. Mot Frölunda och DIF så var defensiven katastrofal. Mot LHC är den ok och idag har man verkligen hittat det där enkla spelet som förhindrar att vi sätter oss i knipa. Det känns som att man har identifierat problemen och börjat ta itu med dom allt eftersom.

Du har ju helt rätt i att vi hade chansen mot både AIK, Växjö och DIF (även om det rann iväg mot AIK) men man såg ju direkt att ett baklängesmål kunde komma i vilken sekund som helst, från vilken position som helst. Ikväll kändes det mer som att det var en chanspuck som skulle trilla in, om luleå skulle göra mål öht. Oftast så kom ju skotten aldrig fram på mål, vilket jävulskt arbete man gör idag när det gällde att täcka skott!

Jag tycker verkligen att man ska hylla det defensiva arbetet idag samtidigt som jag ändå tycker att man inte kan förvänta sig att Högström, Torp, Hedman och Dahlroth ska hålla den här nivån i varenda match. Jag hoppas innerligt att tankarna på att förstärka backsidan inte rinner ut i sanden nu bara för att vi börjar plocka poäng, istället hoppas jag att man tar chansen att komplettera laget med en stabil pjäs som verkligen kan ta oss, rent spelmässigt, ett steg närmare till att vara ett slutspelslag.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
jå1:

Kul med derby! Krossa någon!!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Timrå Icon: Visa upp detta spel på tis och KROSSA MODO!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
73Sjöbba: Ja han är ju det haha
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle:
"Kan vi få några segrar + lite extra självförtroende på köpet så kan vi faktiskt få se en SM-final i Eon-arena här på vårkanten. Det är jag helt säker på!
Sune Kommentera +1 2011-09-27 22:09"

Det var bara timingen som var helt åt helv.....
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
ÖstrandsNisse: Visst, men laget vek ner sig mot Djurgården också.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Timrå Icon: Skillnaden mellan dårskap och genialitet är ofta hårfin.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Olle: Sune är kult!
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
KORITFW: Faktum är att vi skulle ha haft fler poäng om inte delar av laget vikt ner sig. AIK i första matchen skulle vi vunnit om vi varit mer effektiv/om Fasth inte haft en jättedag i målet. Djurgårdsmatchen skulle vi ha vunnit, matchen mot Växjö kunde vi också mycket väl gått segrande ur. Det är väl egentligen bara matchen mot Frölunda som vi inte hade en chans.
Jag trodde på det här laget från start, jag har tvivlat under inledningen. Men när man spelar så här, och alla gör sitt jobb, ja då inser man att det kommer bli fler lag som får stora bekymmer att ta poäng mot Timrå. Ett gäng krigare som jobbar för varandra. Det kan räcka långt.
Tack Timrå IK för en helgjuten insats. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
Timrå Icon: angående vad?
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
KORITFW: En back in och Halonen tillbaka och sen ska vi verkligen ha en sportslig chans på slutspel. Defensiven var ju ok mot LHC och riktigt bra nu mot Luleå.
Kommentera

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2011-10-01
KORITFW: De ska bara visa det i 48 omgångar till...
Kommentera

« · 1408479 · »