Laguppställningen börjar iaf se hygglig ut. Bra att man återförenar Hartmann-Liljewall-Lodin. 100% kemi där. Bra att Lundin är tebaks som center också. Hans prao som vinge var lite svårbegriplig. Återstår att se om han kan gnugga fram tekningar i offensiv zon åt lina 1 och 2 med den omgivningen.
JJ i mål, tja...tycker nog att det är befogat att ge honom en match till tätt inpå. Som Knylan påpekar växte han under matchen sist. Bra läge att göra en solid insats över 60 minuter nu.
Vet inte om det är fuck-tabellen-här-komner-Timrå-feelingen som spökar, men jag tror faen det kan bli en trea ikväll. In och kör bara!
Jadu: Man åker iväg till match återigen med 6 backar, det hade jag aldrig vågat. Absolut inte när vi ligger där vi ligger. En skada/sjukdom och matchen är förstörd.
Jåkkinen: Tycker det är fel att ställa Johansson igen. Vad har han 75%? Men ok då han kan få en sista chans. Gör han inte en bra match ikväll bör han inte stå igen i Timrå IK. Och då tänker jag inte bara på när han satt och log i båset strax efter en förlust.
Vi behöver en vinst för att få självförtoeende. Ge oss medstuds hockeygudarna.
Modano: Min gissning är att det handlar om att man ger honom en sista chans att visa att han kan något. Om han inte klarar av att leverera med Ratte och Hanzl så är det svårt för honom att skylla på att han bara får spela med breddspelare...
Zäta75: I ärlighetens namn tror jag inte det spelar någon roll vem vi ställer, för mig är det som att dividera kring vilka som är extraforwards. Men känslan efter matchen senast var att JJ kan ha kommit lite stärkt ur den, efter att ha tajtat ihop det under matchens gång. Rent statistiskt är det katastrof för båda två.
Modano: En lulespelare får få in ostört framför kassen. Alvarez står bara och tittar på som närmsta spelare istället för att gå på kropp och stänga vägen
lungan: ...samt att Alvarez inte vinner några sargdueller eller 2:a pucklar. Han var ju tänkt att gå i 1:a-linan...men det här håller inte på lång vägar.
bar mofftak: Förstår inte varför man tar bort Hartmann från Rattie och Hanzl? Hanzl sa ju själv att han gillade hur Hartmann är skridskostark och tar sig på mål och kompletterar dom bra.. alvarez måste ha nån envis skada så seg som han är på rören.
Jåkkinen: Följer matchen tidigare bortamatchers mönster kommer vi ha en dålig 10-minutersperiod i andra där Luleå gör 2-3 mål. Sedan när de bevakar i tredje lyfter vi upp spelet och Freddan får något att ta med sig till nästa match
Jåkkinen: Jadu, Djurgården har dessutom agerat på marknaden och både skickat tränare(Smith avgick väl förvisso själv men ändock) och spelare, ändå verkar det vända för dem? Jag som trodde det räckte med att tro på det man gör och ha tålamod?..