1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582085 inlägg · 6215 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16

« · 2566281 Till forumet


Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Dahlén vs Omark.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Ikväll tacklar Pääjärvi så hårt att Hardegård sätter moppemuschen i halsen
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Didrik verkar bli borta ett tag igen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
tjobba: ingenting på hemsidan och ingenting i ST.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Nisse på Mon or: Nyheten kom ju dock upp för mindre än en halvtimme sedan, ST har inte hunnit läsa här ännu heller.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Nisse på Mon or: Dom skriver ju att klubben ska kommunicera under dagen. Varför ST inte rapporterat om det kan man ju fundera över. Är de ite på träningarna längre??
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
tjobba: Jahapp. Backjakten intensifieras för Kapanen nu då. Hoppas dock inte Kapanen ändrar och försöker hitta ersättare till Diddes spelstil.
Jag ser hellre en tvåvägsback in istället.
Vi har redan spela 0-0 backar i Erixon och Svensson.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
tjobba: Aj aj.. Strömberg skulle vi behöva i matcher som Luleå borta. Tungt avbräck.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: Enligt artikeln så ska det inte vara något allvarligt, svårt att se att man panikvärvar om han bara är borta 5-6 matcher.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: Fast allvarligt i detta fall tolkar jag ju mer som att det inte är så allvarligt som "ambulans" låter. Alltså inte smälla in i sarg med risk att bli förlamad eller dylikt.

Ambulans åker man ju inte bara sådär lättvindigt heller utan anledning.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: Ja det återstår att se. Back behöver vi nog ändå nu, även om det handlar om typ 6 matcher. Då vi redan är lite tunna på förhand. Det krävs bara nån skada på fel back till så kan det se ruskigt tunt ut..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Jahopp... då börjar raset med andra ord. =P
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: Oavsett bör vi nog avvakta med någon värvning. Vi har ju fler backar i laget.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: lugn nu. Vi har sex backar med rutin och tre yngre, där Forsmark såg ut att ha tagit ytterligare steg och gott nog kan ta över tio minuter per match medan Svensson får lite mer, om det nu bara rör sig om 5-6 matcher.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: Ja fler backar har vi, men kvantitet är inte att likställa med kvalitet. 😉

Men jag håller med, givetvis går det inte att ha totalpanik.
Men jag tror nog att Kapanen kommer gå lite hårdare på att få in back sen om Didde försvinner för en tid. Speciellt om det nu är så att han är aktiv och letar som vissa rykten anger.
Dock avvaktar han nog som alla andra camperna och att NHL lagen sätter sina lag för att se vad som blir över.
Det tar ju ett tag till!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: En back måste vi ha råd att tappa innan det börjas pratas om någon värvning, framförallt när det inte handlar om Lyytinen eller typ Rindell. Skulle någon av dessa bli borta längre utöver didde, ja då får man nog agera.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Icingpucken: Det känns riskabelt att lägga för stor tilltro till Forsmark och Svensson. Finns det en ”tömma kassan”-värvning på tapeten så bör man nog spela ut det kortet, särskilt eftersom det är oerhört osannolikt att vi kommer behöva förstärka på någon annan position i laget.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: Ja nu lär vi heller inte se nått nyförvärv i om snar framtid. Förhoppningsvis är det inte allt för lång tid Didde försvinner heller. Synd om grabben som aldrig hinner visa vad han går för knappt innan han blir skadad!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
tjobba: Jaha...Didrik har "otur" med skador igen då. Tycker hans vara el inte vara bör ifrågasättas lika mycket som Weddas med utgångspunkt från skadehistorik. Han är också tyvärr en glaslirare
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Men jisses. Om vi inte klarar av en skada så kan vi ju inte vara nöjd med lagbygget. då är ju laget felkonstruerat och Kapanen borde avgå. Nu får ni lugna skitnerven.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Wedda är gjord av glas.

Didde däremot verkar spela för naivt för sitt eget bästa.
Skadorna han åker på är bland annat täcka skott ggr 2. Varav ena gången så ledde vi med typ 3 mål och han tar ett täck med typ 10 sekunder kvar och bryter handleden. 🙈
Skulle inte förvåna mig om det är nån situation som Didde kört huvudlöst in i nu heller. 🤷
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Rico01: Fast nu är det väl en illa dold hemlighet att backsidan är vår akilleshäl. Eller ja inte om alla är hela. Då menar jag våra "ordinarie" där Didde ingår.
Melander och Edfeldt går inte räkna in som ordinarie och Forsmark är väl på gränsen men måste få en chans att visa upp sig!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: Nu spelade ju Forsmark på 3 backpar i första matchen, med Svensson som på pappret sjunde back. Vi har fortfarande 3 stabila backpar i min värld. Det är ingen ko på isen just nu tills vi vet mer status på Didrik.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Rico01: Ojoj, dit det bär, dit bär det. Känna oro när en nyckelback blir skadad i en redan lite ifrågasatt backsida är alltså detsamma som att vilja kicka Kapanen.

Det är nog vi som ska skriva "men jisses" och fundera över din skitnerv
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Fundera på min skitnerv du. Det gör mig ingenting. Jag kan t o m visa upp den om du vill =P
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Riktigt surt för Didde. Hörde nått om att klubben kommer att få betala Dahlens lön from, i år. Stämmer det så kanske drömmen om en toppback förblir en våt dröm.
Luleå tar vi ändå!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Rico01: Jag passar på den men tack ändå. Och ja, jag tycker det är oroande när det första som händer på säsongen är att Didrik av alla åter skadas. Men jag vill INTE kicka Kapanen för det
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Awww, jag hade ju dragit ner byxorna o allt.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Nisse1: blir tufft ekonomiskt för oss då 😳
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Nisse1: Svårt att veta exakt. Men jag tror ändå vi kan glömma "toppback", med eller utan att vi betalar hela Jontes lön. Jag tror Kapanen får försöka träffa rätt som han gjort med Lyytinen, att hitta en med potential till lite billigare pris. Än så länge har Kapanen inte misslyckats med sina värvningar i allafall då de färgat laget rätt bra!

Men säg att vi kommer in en bit i säsongen och vi fortsätter att prestera och ligga i toppen. Då tror jag förhandlingsläget blir lite annat med att få hit spelare också. Speciellt Finska spelare verkar ju ha ett lite gott öga till Kapanen med!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Klart man ska gå för det om man har en toppback på kroken, men i mina ögon så är inte det en ersättare till Didde utan snarare att göra något bra ännu bättre. Under en kort period har jag inga problem att se Svensson/Forsmark göra det stabilt.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Hartmann utgår . Kämpa Timrå
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Andersson: Didde och Hartmann borta idag alltså. Tunga avbräck även om den sistnämnde inte torde vara lika kännbart. Hoppas båda är tillbaka snart
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Nu var ju Hartmann seg i premiären , men han behövs ändå . Kanske spelar nästa
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Intressant match idag! Blir en bra värdemätare för oss mot ett förväntat topplag. Brukar ta ett tag innan alla har lärt sig Bulans spelsystem men såg ganska bra ut stundtals mot Oskarshamn.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Andersson: Ja precis. Hartmann är säkert "dag för dag", mer nyfiken på status hos Didde
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Nisse1: Det är väl självklart att klubben kalkylerat på förhand att man betalar jontes lön från och med i år och det vet så klart kapanen när han får frågan under silly om det kan bli aktuellt med en back. Det är ju inte ett gäng femåringar som sköter ekonomin i klubben.

På dig låter det som att man ba ”jaha fick vi 400.000 kr mindre att röra oss med nu när vi ska avlöna jonte, avboka resor och börja samåka till matcherna, köp in träklubbor för nu jävlar blev det tight helt plötsligt”.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Andersson: Undra vem man sätter in i första PP då, Hartmann kändes helt vilsen där senast så ska bli intressant. Rindell på blå och Eronen vid vänster tekcirkel som laddar skott, den hade jag velat se.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Exakt min tanke 😂
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Synct: Nån mer högerskytt bland forwards hade ju inte skadat. Fagemo vore ju mer än välkommen om han inte tar en plats över pölen..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Elliot12: Ja ni såg bra ut, blir svintufft ikväll. Vet du nåt om ni har några spelare borta?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Allard som varit skadad en längre tid. Tyrväinen är tillbaka som tur är, Eklind blev inte avstängd och vi får se om Lassi kan stå. Så nog är det endast Allard som inte är med i truppen iallafall.

Fast det är ett problem att Allard är borta, vi har av någon anledning endast 7 backar på kontrakt (1 av de är Jansson född 2003). Så endast 6 backar att tillgå nu.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Kan SHL sluta försöka jinxa oss?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Elliot12: Ok, tack för info! Ja det är två lag med ifrågasatta backsidor som möts ikväll
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: Absolut mer än välkommen, men har svårt att se att pengarna ska räcka till en back + Fagemo om det skulle bli aktuellt. Det vore väl om det skulle skita sig med Wedin, vilket det borde vara rimligt låga odds på.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Synct: Hållander får ta Hartmanns plats i slottet då isåfall. Men skulle vilja ha Eronen på blå i andra PP.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: Egentligen ogillar jag att man kör 2 mellanmjölk PP istället för att köra en röööömjölk-femma som ska spela majoriteten av PP't.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Synct:

Lander

Pettersson Dahlén
Hållander

Eronen/Rindell
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: E nästan säker på att Eronen att va på blå med sitt helvetes slagskott som om han får bra träff blir de hål i nätet bakom luläs målis 💪💪💪😎
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kattan: Eronen ska spela PP! Fråga bara kulltorp om du inte litar på mig
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Elliot12: Tyrväinen tillbaka säger du... jaha bara att räkna med minst ett namn till på våran skadelista då
Låst ämne

« · 2566281