1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581411 inlägg · 6216 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16

2567273 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Stäng igen fanskapet!!
Nu ta vi en rackaruling å gå vidare rabbuslingar!!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: MoDo är alltid räddningen..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Costanza: Ja det är väl räddningen, om vi inte fått igång DHL-kedjan innan dess.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Ta det som en man! Snart ska ni möta MoDo.
Giganten..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: kanske det som var mest irriterande med Örebro. Dom kom undan med så uppenbara regelvidrigheter samtidigt som domarna aldrig bestraffade deras filmningar. Kanske den mest osportsliga slutspelsserie vi drabbats av i modern tid.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
solbacken: Jo, det var massor av sånt. Ganska bedrövligt när man påminns om allt. Menmen, ny säsong och det där är väl passé nu.

Hela Sverige synade vilka äckliga filmare Bromé och Larsson är med så det får vi väl se som en halv vinst 😉
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
solbacken: Taggarna utåt mot Örebro, redan nu under grundserien, å man fucking ÄLSKAR det!!! Och vi har inte hunnit med att möta dom ens 👊💣🤭😁🤣🤟
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11:
Var det inte Tim Erixon som slogs blödande utan att det blev någon påföljd för Örebro. Det var i slutspelet.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Herminator: Han med tror jag. Var även några till som inte fick någon rättvisa för Öreplasts klubbviftningar. Det var nog i slutspelet dock. Anton fick en under grundserien. Ganska utstickande då den var direkt avgörande för ett baklängesmål.
Uppladdat:

450x300-img6097.jpegimg6097.jpeg

Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Timrå Luleå har vi inte glömt det 3 dar sen byt tråd
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: Vi gjorde en riktig plattmatch förra hösten hemma mot Växjö ja och vi var heller inte bra hemma mot FBK då, vill minnas att vi förlorade den matchen med 2-5
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: Det var väl Didrik som fick käften ommöblerad mot Skäms-Öret?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Tom Topp: Var det matchen de återigen fick åka och göra lita som de ville utan konsekvens? Typ när någon möblera om hela käften på Wedin så han var tvungen att kämpa till båset, och spelaren han skulle täckt fick fri gata och gjorde mål? 🙃
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: Vi får trösta oss med att det svänger fort i hockey! Minns Örebro borta ifjol, när vi var utspelade i två perioder! Vände matchen, och även säsongen efter det!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: Ja man får trösta sig med att Luleå spelmässigt spelade som ett kvallag i inledningen säsongen 21/22. För att sedan få fart på grejerna och spela final mot FBK till slut.

Men de värvade ju Sami Lepistö en bit in i Oktober. Utan honom hade de aldrig spelat final heller och bevisar vikten av att ha en riktigt bra back som härförare med.
Något jag fortfarande tror vi måste in med. I allafall en back som är solklar att slå sig in på topp 6.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Costanza: Ska vi slåss? ;)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Nä, vilken sunt skapt individ utsätter sig för det frivilligt? 🤭😁
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Rip Kirby: Tilläggas bör att hon inte läser på HS
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: You command and they will obey. Ganska så elementärt 👍😊
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Du är en stark kraft!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Costanza: Hon är mer eller mindre Timråit numera
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Du är med en MoDoit va?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Costanza: Ja man blir som de man är med sägs det
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Modano: Du kan fysik!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
JanneH: Förra säsongen tror jag vi hade 9p efter 8 matcher. Även då någon riktig pissmatch mot t.ex. VLH och SAIK. Men sedan spelade de ju final med..
Märker att minnet är kort!

Men håller med dig. DHL är man lite brydd över. De kan ju inte förväntas göra poäng varje match, men att de varit vår minst farliga kedja i de två inledande matcherna är ju såklart ett frågetecken.

Äsch, det löser sig säkert.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Går inte och vara så svaga mjuka i det fysiska spelet då blir det svårt att vinna matcher. Hoppas alla får en riktig jävla skopa allvar av Ante om detta inför Skellefteå matchen så menlöst svagt får man inte uppträda mera VAKNA NU !!!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Läser man har låter det inte som vi vunnit en match och förlorat en match, låter mer som vi förlorat 12 raka och ligger toksist och har 40 poäng upp till ingemansland.

Matchen mot Luleå sög, Timrå IK sög, och just nu suger vi här på forumet också.

En plattmatch är inget kvitto. jag väntar månaden ut iaf och förmodligen nästa också innan jag börjar oroa mig.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: ja förluster råkar alla ut för men rena rama plattmatcher hade man ju förhoppningar om att vi skulle hålla till ett minimum denna säsong. Vi hade dock några förra säsongen också (Malmö hemma efter nyår t ex) och lyckades ändå knipa en 5e plats. Om jag fortsatt ska kunna kalla mig realist och ändå tro på topp 4 så måste nog DHL leverera snart. Jag trodde jag skulle ha mer is i magen och tålamod med DHL men nu har de ju varit helt osynliga i två raka matcher och jag kastar mig på panikknappen direkt. Kanske jag bara ska ta ett chill-pill och avvakta SAIK och Modo matcherna denna vecka åtminstone
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
JD: Konstiga ljud kommer då gröngult peppar igång i lägenheten bredvid och ovanför.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Costanza: Beklagar.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Jag bor i Umeå...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16 Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: ÖÖHH! ÄÄÖHH!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
JanneH: Optimist vet jag inte vem det är som är här. Ni är ju några som tror att vi ska sluta topp 4, den skaran tillhör inte jag. Vi blir nånstans mellan 7-10 och då känner jag ingen panik än nä
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
JanneH: Jag tror vi har råd med en sämre start. Men det måste finnas någon gräns för hur dålig den är med.
Om fler matcher nu framöver ser ut som den mot Luleå, så är det tyvärr en dyster insikt.

Bara hoppas på att det blev för mycket av det onda. 2 skador på kort tid, lång resa efter en bra urladdning på torsdagen, Luleå flög fram på endorfiner med sin lilla guldgosse tillbaka.

Om vi dock fortsätter spela så här stundtals ininledningen så kommer jag vara orolig, och mina förväntningar kommer dyka likt en Paolo Roberto-aktie.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: vet inte hur det är med er optimister men jag som är realist känner att ska vi vara ett topplag så bör vi nog vara med redan i början. Lag som FBK, Växjö och SAIK kanske har råd med dåliga starter men än är vi inte ett etablerat topplag. Jämför lite med Luleå och Rögle förra säsongen. De hade varit topplag säsongen innan men för mkt grus i maskineriet i början och det låser sig ända ut till ismaskinisten typ. Omgång 2 eller 3 och 4 kanske inte är nån fara men efter 10 omgångar vill jag gärna se minst plats 7
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
JanneH: Håller helt med!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: så länge vi inte får nån mer allvarlig skada på backsidan än Didde, så tycker jag det måste gå att täcka upp med Edfelt, Forsmark och Melander. Om laget är så jävla felbyggt att vi inte kan spela några matcher utan Didde då har vi betydligt större problem. Skulle det däremot uppstå en skada på ytterligare en av de mer etablerade backarna ja då kanske man måste ut på backjakt.

Just nu är jag mest fundersam över hur DHL kedjan inte verkar komma igång. Vi snackar tre spelare som alla tre besitter både skills och jävlarannama (tror det är Landers mellannamn f ö). I min värld borde de fan kunna producera bara på ren vilja, dvs även när finliret låser sig
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
John Cena: Någon backjakt i nuläget är dessutom inte aktuellt utan klubbens plan att täcka upp för Diddes skada är att lyfta fram juniorerna. Vilket såklart här och nu både är sansat och klokt. Däremot kan ju den här tiden få utvisa hur stort behovet av en backvärvning är i förlängningen
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
John Cena: Har absolut inte gett upp något gällande Rindell. Han hade rätt djupa dalar förra säsongen med, när det inte klickade. Men likt förbannat såg man de överväldigande positiva med honom med.

Det som inte klickat nu, och det som oroar liiiite, är att han gör såna huvudlösa klantsaker. Att han inte är perfekt positionerad i defensiven jämt förväntar jag mig inte. Men när han slår 2-3 hysteriska indianare rakt upp på blå i samma match så spänner man ju skinkorna lite hårdare. Fumlar med puck på offensiv blå som vid flertal tillfällen skulle kunna bjuda på rent friläge.

Förhoppningen är ju att han bara behöver gnugga in sin stil lite. Finkalibrera så passningarna går till rätt adress och har rätt höjd. För förmågan har han absolut.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: I matcher där vi bara försvarar så ser Svensson grym ut för han spelar konstant efter sina egna styrkor. Han var också vår bästa back när det gick som sämst under första året i shl. Så när han framstår som bäst så är det ofta ett tecken på att vi spelar för dåligt.

Jag gillar och tror på Rindell. Visst gör han fortfarande misstag för ofta men han har den svåra rollen i backparet att få ut pucken ur egen zon på ett bra sätt. När laget spelar dåligt så blir det en rejäl uppförsbacke som backarna måste styra upp. Svensson behöver ju bara spela sarg ut eller passa Rindell. På så vis så är det oftast Rindell som får "göra bort sig" i egen zon.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: Jäger. Nu slog det mig varför "JJ" ger så obehagliga vibbar

😱
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
DenRöda: Ja och det tyder ju på att vi är väldigt sårbara när Sheriffen är vår bästa back i en 4-0 förlust. Inte för att klanka ner på honom, men tror inte det någonsin är förväntat under denna säsong.
Rindell hoppas man har en trög, slarvig start bara, för annars är en ytterligare topp6-back inte bara önskat, utan mer eller mindre ett måste.
Jäger 03/04 över honom sett till denna inledning.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
empa11: Lägstanivån tror jag kommer vara såhär denna säsong om vi inte tar in en stabil förstaback. Vi har trots allt OJ, Värmhed, Melander, Forsmark, Edfeldt och även Sjöholm som just nu ska spela mer kontinuerligt. Jag har all tillit till att dessa kommer växa in i SHL och vara bra breddspelare, men några "Bystedt, Östlundh, Lekkerimäkis" är de inte.

Går allt som det ska så kanske Värmhed kommer upp i nivå med Alvarez denna säsong tex.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
DenRöda: Haha, jag är säkert skadad men som sig bör som Timråit så sitter man nånstans och är oroad för att det där var ett bevis för vår lägstanivå denna säsong.

Hoppas ju jag har innerligt fel och en stabil vinst mot vårt boogeyteam Skellefteå på torsdag skulle ju få mig att likt en Borderlinepatient gå från ångest till en eufori över en kväll. 😅
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
DenRöda: Börjar bli enig i detta. Var rätt tom efter lördagens match, typ chockad.

Men det lägger sig mer och mer och ser nyktert på det. Även om jag vidhåller att jag tycker det är för låg lägstanivå för ett topplag så är det ändå match 2, att Luleå skulle flyga fram pga hemmapremiär räknade man ändå med. Kanske målade lite väl mycket fan på väggen, trodde bara vårt grundspel skulle satt sig på den nivå att förluster inte skulle vara såna här utskåpningar.

Nya tag, skönt med ett par dagars rannsakan och omgruppering för grabbarna. Hade nog varit mer orolig om nästa match var idag eller imorgon. Så enas vi om att vi aldrig mer går mållösa i en match där vi både har ett 5 mot 3 och en straff med oss :-)
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Det är första gången faktiskt som jag har kommit över en förlust på ett dygn. Mycket tack vare att Luleå hade hemmapremiär med deras kung Omark. Jag hade en dålig känsla redan på morgonen innan matchen.

Vi var 2a på pucken hela matchen. Tempot var inte där. DHL-kedjan är ur slag helt. Men en ljusglimt i denna match var att 4e kedjan verkligen ville något. Snabba, tuffa och hjärta.
Det var inte förrän i 3e som Dahlén hoppade igång när han gjorde bort 4 spelare för att sedan misstolka situationen med Lander som hade kunnat blivit ett snyggt mål.

Skellefteå kommer att bli en lättare nöt att knäcka tror jag. De känns inte lika starka som tidigare år. Det gäller att Timrå hoppar upp på hästen direkt och hittar momentumet igen.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Ja EP är nog mitt förstaval egentligen. Känns som att han är den som går mest på instinkt, men ändå har ett par varianter på lagret. Känns som att han försöker läsa av målisen lite mer än att bara ha besmt sig för en variant.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Zäta75: EP har varit rätt vass på straffar också
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Rip Kirby: Ser nu att Almtuna toppar serien vilket jag inte kunde tro. Men Timrås J20 har allt lite att jobba på ändå.
Låst ämne

2567273 · »