1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582090 inlägg · 6215 ämnen

Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16

« · 2567123 · » Till forumet


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Greven: Ja både Hanzl och Dahlen är lättlästa på straffar. Båda kör backhand nästan uteslutande.

Röstar för att vi kör Hållander eller Lander på straffar.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Kebab_House: Diverse nonsenspåståenden om att klubbens ekonomi på något sätt är hotad? Jag fattar ingenting!?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
modomille: Går inte att ha en sansad diskussion när ni modorövar är här
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: håller med, för en gångs skull känns det ordentligt görbart att åka från Skellefteå med en vinst. Tror vi kommer vara ordentligt revanschsugna - det kanske SAIK också är efter sin torsk men.. Bättre läge än på länge att snuva dem på poäng 🤓💪
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Rip Kirby: Skönt att man får känna lite ångest igen!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kulltorp: Eller hur. Och J20-tåget verkar vara ute på ett sidospår där man inte haft många rätt. Dubbla förluster mot Brynäs tidigare i veckan och torsk även idag mot Almtuna???
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
sargad: Men härligt med lite härlig genomsyrande Timrå-ångest efter en match.
Försäsongen har varit alldeles för mycket rosor och solsken.
Nu känner man sitt ursprung igen!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
JanneH: Det är bara att erkänna, igår var det pojkar mot män! Den enda som stod upp i det fysiska spelet var Sheriffen!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Synct: Finns gott om folk som inte har med RV att göra som tycker om att slåss också. Finns gott om folk i RV som absolut inte vill slåss också.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Precis. Och varför kör han aldrig forehandsvarianten som mot Djurgårn på Hovet i play out.

Dahlén ska inte lägga straffar, kanske EP eller varför inte testa Rindell
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Greven: En liten detalj som jag totalt glömde bort igår då allt brann. Hanzls samma jävla straffvariant som han kör varje jävla gång som målvakterna har läst sönder för ett år sedan. Fingertoppskänslan av ante i det läget var katastrof.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Zoogin62: Ante pratade inför säsongen om att man måste bli ännu bättre framför båda målen. Det visade sig inte igår. Vid 0-1 är kampen inte tillräcklig, vid 0-2 finns den inte alls och dessutom vann vi ju inga offensiva kamper framför mål heller.

Hoppas verkligen Juel får stå på torsdag. Inte för att Jacke på nått sätt var dålig, snarare tvärtom men Juel måste få chansen visa vad han går för.

Hoppas se ett mer samlat lag då, igår var det bedrövligt. Det var så dåligt att man medvetet avstod från att spy galla här på HS då det bara skulle spätt på det dåliga måendet av förlusten.

Som du säger, säsongen har bara börjat. Vem vet, om 2 matcher till kanske alla här svävar på moln igen....
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Håller med om mycket, men håller inte med om att Timrå var "värdelös", "kass", m.m.
Stora ord som jag tycker ska sparas till när de verkligen behövs.
Tycker att man kan ha åtminstone liiiiite is i magen.
Fortsätter det så här i 3 - 4 matcher, så tycker jag att det är befogat.
Nu tycker jag att vi ska spöa skiten ur Skeletten.
Men då krävs nog att DHL kedjan vaknar upp ur sin "Törnrosasömn".
Blir orolig för "Dalle", känner inte alls igen honom!
Vet vad han kan men verkar numera iskall.
Sen önskar jag OJ all framgång och han verkar pigg, men han har väldigt svårt att uträtta något. Men det beror förhoppningsvis på hans omgivning.
Kalla mig idiot eller vad som helst, men jag tror på Timrå och är säker på att vi kommer att spela minst kvartsfinal till våren!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Tom Topp: om spelet låser sig får man köra plan B: sarg ut och dump & chase. Knyta näven och visa lite jävlarannama. Börja med att vinn en enda jävla närkamp t ex. Fan jag visste att jag borde hållt mig borta från tangentbordet efter en sån här förlust. Nåja de har ju trots allt 50 matcher kvar att spela så vi får hoppas detta var ett undantag
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Karlsson74: exakt. Så man ska in med några sjuhelvetes backar som kan slå ett pass genom en motståndare!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Tom Topp: Inte lätt? Det är väl stört omöjligt skulle jag vilja påstå... 😂
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Tom Topp: vart fan är Sune när man behöver honom som mest? AVGÅ ALLA!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
solbacken: Precis! Det är inte lätt att slå ett bra förstapass när man inte ser någon anfallare!
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Jugge: Låt bara bli att svara den lilla groupien. Han blir så starstrucked
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik:
Håller med. Vi höll nollan i 35 min, då fick Luleå ett slumpmål. Kedjorna gjorde det inte lätt för backarna, de gömde sig bakom Luleås spelare precis, som Ante sa, de verkade inte vilja ha pucken. Sedan håller jag med Mikenomad de måste trigga upp på torsdag och stor chans att ta 3 poäng, om man bara vill kämpa och använda kroppen, vilket man inte gjorde mot Luleå.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: Saik på torsdag. Om det är nån gång en trend ska brytas, ett spöke jagas bort, så är det fanimej då. Jag sticker ut hakan och säger att vi inte på många år haft ett bättre utgångsläge för en bortavinst i Twin Peaks. Saik har inlett skakigt och jag tycker inte de ser sådär äckligt homogena ut som de brukar. Inte på papperet heller. Vi bör dessutom ha ett gäng uppretade och revanschsugna pjäser. Åker vi återigen in mot Saik och startar matchen med att krympa 2 dm blir jag fan förbannad på riktigt
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Hållander är väl en annan spelare som kommit in med fysik och rakhet i spelet. Men han faller ur spelet en del och det känns som att man tror att allt skall gå genom Dahlén i den kedjan. Förhoppningsvis hittar de balansen, annars blir det väl att splitta den till slut.

Gårdagens insats var ju tyvärr mycket väl icke godkänt. Backar i all ära men vi måste kunna ställa högre krav på våra forwards också.
Eller har vi en sätta offensiven-säsong framför oss igen?
Vi får hoppas att Frölunda matchen inte var en one hit wonder offe sivt sett och att inte matchen igår är ett kvitto på vår lägstanivå framöver.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Triathlet: Vi har ju Pääjärvi istället för Alvarez, det är en uppgradering. Hade det inte varit för att vi har en gedigen skadelista redan nu så hade en sån som alvarez varit överflödig. Mieho däremot, han checkade nog inte fast pucken i offensiv zon en enda gång igår. När han är dålig åker han verkligen bara runt och tittar på.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: 😂
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Elliot12:
Linus FUCKING Omark

Jag lägger mig platt 😉
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Synct: Jaha, nere på jorden igen.
Första två perioderna tycker jag egentligen inte är sååå mycket att anmärka på med tanke på omständigheterna (glödgat Lulä med jättetryck på läktarn och Omark åter. Det här var lite som en 7e match i ett SM-slutspel för dom) Okej, liite mer offensiv och lite mer anhämtning i egen zon hade varit att föredra.
Sista perioden däremot är lite skämskudde på för både PPs, frånvaron av forceringsjakt och försvarshaveri.

Sedan allt klagande på backarna. Kan hålla med till viss del men jag såg stora delar av matchen i efterhand och spolade fram och tillbaka vissa sekvenser. Då framgår det att allt för ofta lämnades back själv med puck och 2-3 Luläspelare närmast attackerande och våra forwards åkandes i radioskugga.

Nåja, nu finns det 50 omgångar kvar och jag har ännu inte gett upp hoppet om att slippa kval ;-)
Mitt i allt "elände" kan man också vara så nyanserad att man ser bra säsongsinledningar på OJ, MPJ, Sheriff och viss mån Erik A och JJ.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
kulltorp: Finns gott om folk i RV som har som hobby att åka runt och slåss, finns gott om filmer på det. Pinsamt och inget nytt.
Låst ämne


Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Rallarn: Helt enig! Jag skulle vilja sträcka mig till att säga att man saknar till och med en spelare som Alvarez ikväll. Hans raka spel och fysik hade f-n hjälpt oss ikväll. Blir Hartmann borta länge, ta in Alvares på korttidskontrakt?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
modomille: Som sagt, loser…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Jugge: Är du fortfarande här? Stick tillbaka till Prunäs boken och snacka om hur kung Rödin och Alcen är hehe
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
modomille: Eller hur? Du har väl aldrig fått ur dig annat än trötta och okunniga oneliners…
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Jugge: Kom inte hit och förpesta andras böcker tack. Vi försöker ha en sansad diskussion här.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
0-7 och 0-4 mot Brynäs J20 med några dagars mellanrum. Finns tydligen mycket att jobba med där också för Fagemo.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
modomille: Du ger ju mest alla modo supportrar dåligt rykte, tomte…

Du och JFK är ju dom största clownerna på HS..
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Johannes Hedberg: Får jag något pris för det eller?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
modomille:

Modomille, du är hockeysnacks största pajas just nu. Håll dig till ditt eget jävla forum. Noll ödmjukhet.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Håller i princip med och jag tycker det är rätt med accepterande moderering, men tror inte Costanza och en del andra muppar skulle få härja som de gör med denna regel i minnet :
"- Att som gäst utstuderat skenheligt skriva lismande inlägg i gästboken för att sedan visa sitt "rätta ansikte", genom att förlänga den mening man framförde, fast med motsatt innebörd, i annan gb. kan medföra avstängning i Modos gb., om inläggets innebörd bryter mot HS regler."
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Peacedog: äh det är väl bra att folk inte blir avstängda till höger och vänster hela tiden så att man får kivas lite.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Sputnik: ngn som jag tyckte var snäppet sämre än forsmark var Rindell. Eller för att Jag förväntar mig mer av Ribdell
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Ja det finns en del att hämta från Jonte, milt sagt. Men för oss som känner Jonte så är han ju nästintill alltid som bäst i slutet av säsongerna när det väl börjar gälla nånting. Förhoppningsvis får han dock till produktuon snarast så vi får uppleva matcher där det väl gäller nånting i slutet av säsongen. Ja slutspel i positiv bemärkelse då givetvis.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Att bli utsedd till mupparnas mupp i vår bok innebär tyvärr ingen avstängning. Vi har inte de reglerna som NordKorea har i sin bok. Tydligen bryter man mot dessa i andra böcker gäller ej dessa. Muppar allihop skulle jag säga...
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Man saknar ju direkt en sån som Hartmann ikväll, gör inte mycket väsen av sig men påkopplad och smäller på. Han och Mieho, mer sånt.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Olle: Ja Dahlén är direkt dålig f.n
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Jag är besviken. God natt !
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
modomille: Du är som en jöns med en antänd dynamitgubbe i röven som står och skrattar åt nån som släppt en fis.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
mikenomad: Linus FUCKING Omark. Vad hände med seriens bästa offensiv?
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
jhnd91: jag sågade EP hårt ifjol, tänker inte hoppa på det tåget när han levererar trots att han blivit nerflyttad ett hack på näringskedjan samtidigt som våra stjärnor åker runt och fikar. Det är ingen hemlighet att dom poängspelare vi räknade med mest ifjol (Dahlén och EP) är lite av det mjukare slaget. Båda levererade i slutänden men när vi nu startat säsongen igen så är det bara en av dom som presterar.

Sen handlar det inte bara om att göra mål och poäng, vår stjärnkedja ska kunna skapa press i anfallszon betydligt oftare än vad vi sett hittills, det skapar mindre tid i egen zon, färre utvisningar för oss, färre målchanser för motståndarna osv. Just nu är dom för dåliga framåt och det får konsekvenser i andra änden av isen också. Sen tycker jag EP är den, av dom två, som tar störst defensivt ansvar.
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Jugge: Ja ikväll var vi apkassa men serien är lång. Orolig är jag inte och det hoppas jag verkligen inte laget är heller. Det vore direkt osunt. Däremot hoppas jag att de liksom jag landat med en duns på marken för det här laget är inget självspelande piano och SHL är inte kindergarten. Det kommer bli svintufft att nå ens topp 10
Låst ämne

Sv: Luleå HF - Timrå IK 2023-09-16
Labban: Meen för att hålla det lite nyanserat och inte köra full mode judgement day, så kommer ju sådana här matcher alltid komma nån gång. Som Olle nämnde inne i Modoboken så förlorade ju Växjö med 7-2 mot Malmö och 6-1 mot Oskarshamn förra säsongen.

Det viktiga är hur vi svarar upp efter denna plattmach. Förhoppningsvis är detta en läropeng inför framtiden. Det är ju verkligen inte nu vi skall vara som bäst heller.

Inte för att ens komma med nått finalsnack för vår del, så vill jag ändå dra paraleller till just Luleå och deras inledning av säsongen när de spelade final mot FBK senare under våren. Det var rejält svajigt där på hösten.
Även FBK var ju under isen fram tills de gjorde sina förändringar som sedan kom att bli anledningen till att de tog guld.

Skulle vi göra en riktigt bra match mot Skellefteå och vinna med ett par mål så svajas det väl iväg här inne med finaldrömmar återigen iofs. 😅
Låst ämne

« · 2567123 · »