jojje_timrå: ja det här ser bra ut.men luleå borta är ingen lätt match,jag tror att dom får det skitjobbigt,det gäller att inte låta dom få spela sin grishockey få upp farten,spela hemmahockey borta,då kan vi ta poäng,möjligtvis.
Tycker inte att det är för mycket begärt att st eller dagbladet lägger upp en liten notis om nu Tenkrat inte lirar (för någon är väl på plats för att kolla på matchen, eller ?!)
RocknRolf2: Det känns ju tryggt att lokalpressen följer upp en sån här sak. Jag menar de var ju ruskigt proffsiga i rapporterna om Hahl efter Förlunda-matchen...NOT!
pudding: Old news... Det är laguppställningen som man lämnar in innan match som gäller, men man kan ju hoppas på att det blivit en miss i uppdateringen.
I kväll gör Petr Tenkrat debut i Luleå. Han kommer att spela i Timrås förstafemma med Mika Pyörälä och Timo Pärssinen. – De känner varandra sedan tidigare, säger Challe Berglund efter värmningen.
Petr Tenkrat får chansen att kliva in i Timrås första uppställning direkt. En stor anledning till detta är att det är två bekanta ansikten som finns där. Tenkrat har spelat tillsammans med Mika Pyörälä i Kärpät och Timo Pärssinen i HPK. – Det har vi tagit hänsyn till, säger Berglund. Det gör att Jonathan Hedström placeras i andrauppställningen tillsammans med Oscar Sundh och Peter Regin. – Luleå kvävde oss lite i egen zon senaste matchen och då gäller det att vi kan komma upp i banan med bra rörelse, säger Challe. En annan nyhet i kväll är att Kimmo Lotvonen går in från start och bildar backpar med Jyri Marttinen. Robin Jonsson får börja på bänken.
Så spelar Timrå i kväll: Målvakt: Johan Backlund (Magnus Åkerlund). Förstafemman: Kalle Koskinen, Petri Kokko – Petr Tenkrat, Mika Pyörälä, Timo Pärssinen. Andrafemman: Jyri Marttinen, Kimmo Lotvonen – Jonathan Hedström, Peter Regin, Oscar Sundh. Tredjefemman: Sanny Lindström, Pär Styf – Björn Svensson, Johan Andersson, Robert Carlsson. Fjärdekedja: Magnus Pääjärvi-Svensson, Erik Andersson, Anton Axelsson. Extraback: Robin Jonsson.
Ambroo: Ja i vilket fall är det en skandal. Jamenar papprerna borde ju varit klara sen två månader tillbaka. men hellre att nån gjort bort sig i byråkratin än att karln faktiskt är skadad. Har han blivit påkörd av en skoter?
stoff: läs detta som jag hittade på dagbladetTenkrat tar plats i förstafemman
I kväll gör Petr Tenkrat debut i Luleå. Han kommer att spela i Timrås förstafemma med Mika Pyörälä och Timo Pärssinen. – De känner varandra sedan tidigare, säger Challe Berglund efter värmningen.
Petr Tenkrat får chansen att kliva in i Timrås första uppställning direkt. En stor anledning till detta är att det är två bekanta ansikten som finns där. Tenkrat har spelat tillsammans med Mika Pyörälä i Kärpät och Timo Pärssinen i HPK. – Det har vi tagit hänsyn till, säger Berglund. Det gör att Jonathan Hedström placeras i andrauppställningen tillsammans med Oscar Sundh och Peter Regin. – Luleå kvävde oss lite i egen zon senaste matchen och då gäller det att vi kan komma upp i banan med bra rörelse, säger Challe. En annan nyhet i kväll är att Kimmo Lotvonen går in från start och bildar backpar med Jyri Marttinen. Robin Jonsson får börja på bänken.
Så spelar Timrå i kväll: Målvakt: Johan Backlund (Magnus Åkerlund). Förstafemman: Kalle Koskinen, Petri Kokko – Petr Tenkrat, Mika Pyörälä, Timo Pärssinen. Andrafemman: Jyri Marttinen, Kimmo Lotvonen – Jonathan Hedström, Peter Regin, Oscar Sundh. Tredjefemman: Sanny Lindström, Pär Styf – Björn Svensson, Johan Andersson, Robert Carlsson. Fjärdekedja: Magnus Pääjärvi-Svensson, Erik Andersson, Anton Axelsson. Extraback: Robin Jonsson.
RocknRolf2: Va i helvete är det detta? Men sug mig hårt och svårt! Jag tror knappast mannen är skadad utan det lär väl vara nån öststatare som inte har fått pennan ur, och om det nu är så så är det fanimej bedrövligt!
RocknRolf2: Ja är inte papperen klara vid det här laget så är det illa. Dom har ju vetat ganska länge att han ska spela idag och har haft lång tid på sig.
Men Swehockeys uppgifter är ju dom officiella så det måste stämma att han inte spelar. Oerhört tråkigt och frågan är varför? Han kan ju förståss med vårt flyt ha blivit skadad under sin sista match i Tjekien.
73Sjöbba: Machulda? uuuh... Nämen vi borde ju få besked tämligen snarast. Eller spelar han inte är det fan skandal oavsett. Skada, papper whatever. Det vore ju bara helt sanslöst
RocknRolf2: Fuck! Här har man precis köpt hem matchen (notera köpt, snålkorvar?), till stor del därför att jag inte kunde hålla mig från att se Tenkrats debut. Någon med koll som kan berätta varför?