1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599483 inlägg · 6212 ämnen

Luleå - Timrå IK 2007-10-23

Sv: Luleå - Timrå IK 2007-10-23
jojje_timrå: ja det här ser bra ut.men luleå borta är ingen lätt match,jag tror att dom får det skitjobbigt,det gäller att inte låta dom få spela sin grishockey få upp farten,spela hemmahockey borta,då kan vi ta poäng,möjligtvis.

Röda Tallen: jo nåt har nog hänt men vad

Ambroo: Nån på kansliet har inte skött sitt jobb och borde få sparken eftersom papperen inte är klara

Tycker inte att det är för mycket begärt att st eller dagbladet lägger upp en liten notis om nu Tenkrat inte lirar (för någon är väl på plats för att kolla på matchen, eller ?!)

RocknRolf2: Det känns ju tryggt att lokalpressen följer upp en sån här sak. Jag menar de var ju ruskigt proffsiga i rapporterna om Hahl efter Förlunda-matchen...NOT!

Röda Tallen: Jag tror att han kommer att lira

pudding: Nått har förmodlingen hänt sedan den artikeln skrevs.

adde_1337: du är en gud :D

pudding: Old news... Det är laguppställningen som man lämnar in innan match som gäller, men man kan ju hoppas på att det blivit en miss i uppdateringen.

pudding: Skönt att läsa

pudding: Det där betyder ingenting.
Det är swehockey som gäller

pudding: Jo men swehockey är ju anledningen till att jag (m fl) snear

adde_1337: Bra där Adde:)

RocknRolf2: Tenkrat tar plats i förstafemman

I kväll gör Petr Tenkrat debut i Luleå.
Han kommer att spela i Timrås förstafemma med Mika Pyörälä och Timo Pärssinen.
– De känner varandra sedan tidigare, säger Challe Berglund efter värmningen.

Petr Tenkrat får chansen att kliva in i Timrås första uppställning direkt.
En stor anledning till detta är att det är två bekanta ansikten som finns där.
Tenkrat har spelat tillsammans med Mika Pyörälä i Kärpät och Timo Pärssinen i HPK.
– Det har vi tagit hänsyn till, säger Berglund.
Det gör att Jonathan Hedström placeras i andrauppställningen tillsammans med Oscar Sundh och Peter Regin.
– Luleå kvävde oss lite i egen zon senaste matchen och då gäller det att vi kan komma upp i banan med bra rörelse, säger Challe.
En annan nyhet i kväll är att Kimmo Lotvonen går in från start och bildar backpar med Jyri Marttinen. Robin Jonsson får börja på bänken.

Så spelar Timrå i kväll:
Målvakt: Johan Backlund (Magnus Åkerlund).
Förstafemman: Kalle Koskinen, Petri Kokko – Petr Tenkrat, Mika Pyörälä, Timo Pärssinen.
Andrafemman: Jyri Marttinen, Kimmo Lotvonen – Jonathan Hedström, Peter Regin, Oscar Sundh.
Tredjefemman: Sanny Lindström, Pär Styf – Björn Svensson, Johan Andersson, Robert Carlsson.
Fjärdekedja: Magnus Pääjärvi-Svensson, Erik Andersson, Anton Axelsson.
Extraback: Robin Jonsson.

stoff: jag ska köpa den nu, sen kommer jag streama ut den :)

Ambroo: Ja i vilket fall är det en skandal. Jamenar papprerna borde ju varit klara sen två månader tillbaka. men hellre att nån gjort bort sig i byråkratin än att karln faktiskt är skadad. Har han blivit påkörd av en skoter?

stoff: läs detta som jag hittade på dagbladetTenkrat tar plats i förstafemman

I kväll gör Petr Tenkrat debut i Luleå.
Han kommer att spela i Timrås förstafemma med Mika Pyörälä och Timo Pärssinen.
– De känner varandra sedan tidigare, säger Challe Berglund efter värmningen.

Petr Tenkrat får chansen att kliva in i Timrås första uppställning direkt.
En stor anledning till detta är att det är två bekanta ansikten som finns där.
Tenkrat har spelat tillsammans med Mika Pyörälä i Kärpät och Timo Pärssinen i HPK.
– Det har vi tagit hänsyn till, säger Berglund.
Det gör att Jonathan Hedström placeras i andrauppställningen tillsammans med Oscar Sundh och Peter Regin.
– Luleå kvävde oss lite i egen zon senaste matchen och då gäller det att vi kan komma upp i banan med bra rörelse, säger Challe.
En annan nyhet i kväll är att Kimmo Lotvonen går in från start och bildar backpar med Jyri Marttinen. Robin Jonsson får börja på bänken.

Så spelar Timrå i kväll:
Målvakt: Johan Backlund (Magnus Åkerlund).
Förstafemman: Kalle Koskinen, Petri Kokko – Petr Tenkrat, Mika Pyörälä, Timo Pärssinen.
Andrafemman: Jyri Marttinen, Kimmo Lotvonen – Jonathan Hedström, Peter Regin, Oscar Sundh.
Tredjefemman: Sanny Lindström, Pär Styf – Björn Svensson, Johan Andersson, Robert Carlsson.
Fjärdekedja: Magnus Pääjärvi-Svensson, Erik Andersson, Anton Axelsson.
Extraback: Robin Jonsson.

nån som ska dela med sig matchen idag ^^?

adde_1337: mm tror detsamma :)

Bissett19: när det gäller statistik m.m. är swehockey den officiella sidan så vitt jag vet.

Bissett19: konstigt....

RocknRolf2: Va i helvete är det detta? Men sug mig hårt och svårt! Jag tror knappast mannen är skadad utan det lär väl vara nån öststatare som inte har fått pennan ur, och om det nu är så så är det fanimej bedrövligt!

stoff: dom kanske inte riktigt fatta att tenkrat ska komma :O ? får hoppas på det iaf :)

ne det är nå lurt med det dära skulle inte tenkrat spela idag skulle nog jonte spela i 1a linen

dr-nix:

Ni kan även kika på HL.Klicka på spelarstatistik

Bigthelin: stats.swehockey.se/ officiella lagupställningen.

Bigthelin: kollar man på stats.swehockey.se finns ej Tenkrat med i laget

Basen: Finns det ingen på plats i Luleå, som kan bekräfta om han varit med eller inte varit med på uppvärmingen?

Någon som kan säga vart det står om att Tenkrat inte ska spela? länka någon tack:P

Gladh: Han står inte med i laguppställningen.

timraw: HATAR sånna här oroligheter, man får ju nått fel snart :O

Gladh: Swehockey har Pääjärvi i förstakedjan istället för Tenkrat. Kul...

Ska bli intressant att höra vad fan det är frågan om

RocknRolf2: Visst, dessutom så skriver challe att han skulle debutera idag.. Fattar nadda.

vart står det att tenkrat inte ska spela

RocknRolf2: Vore väldigt orolig om vi låg sämre till i serien. Blir nog bra det här.

adde_1337: mm det känns oroväckande som fasen, men med dagens dagbladet-artikel i tanke borde det ju vara ytterst märkligt om han inte spelar.

RocknRolf2: och den här skit matchen ska ja köpa inge Hahl och ingen Tenkrat jag som hade hoppats få se Karln idag :S

Röda Tallen: Hm. Jag ger inte upp Tenkrat idag än, men allt lutar åt att även den här dan är förstörd. Jävla helvetes skit

Röda Tallen: ja Tenkrat måste spela idag vi måste vara starka nu får inte ha fler på skadelistan

RocknRolf2: Vi får kanske besked om ca 40 minter.

RocknRolf2: Ja är inte papperen klara vid det här laget så är det illa. Dom har ju vetat ganska länge att han ska spela idag och har haft lång tid på sig.

Men Swehockeys uppgifter är ju dom officiella så det måste stämma att han inte spelar.
Oerhört tråkigt och frågan är varför?
Han kan ju förståss med vårt flyt ha blivit skadad under sin sista match i Tjekien.

73Sjöbba: Machulda? uuuh... Nämen vi borde ju få besked tämligen snarast. Eller spelar han inte är det fan skandal oavsett. Skada, papper whatever. Det vore ju bara helt sanslöst

RocknRolf2: Nått lurt verkar det ju vara.

adde_1337: Hehehe okej blir bra så:)

Basen: Klart papprena ska vara klara. Nåt annat är ett dåligt skämt

What we do know är att Tenkrat spelade med Kladno i fredags. Målskytt bl. a. Skadad sen dess och det börjar lukta konspiration på allvar

RocknRolf2: Riv kontraktet och skicka tillbaka honom, han är nog en ny Machulda.

jojje_timrå: hehe ja det får vell bli så då HAHA, ska kolla lite nu och sen beställa.

RocknRolf2: Fuck! Här har man precis köpt hem matchen (notera köpt, snålkorvar?), till stor del därför att jag inte kunde hålla mig från att se Tenkrats debut.
Någon med koll som kan berätta varför?

« · 929109 · »