1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580616 inlägg · 6216 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-10-22

1191078 · » Till forumet


Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Knylan: Själv har jag mycket svårt att se honom skratta, eller öht visa några som helst känslor.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
actionleif: Jag får bilden av ett fullkomligt uppgivet skratt. Det började som ett skratt för att sedan överlåta i konstiga läten och sedan övergå till gråt och hopplöshet. Typ såhär:
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Jag älskar Hynnings kommentar i Dagbladet.

"– Skulle aldrig tacka nej till att lägga en straff. Och det här är inte hela världen, jag har ju missat många frilägen också, skrattar Hynning."

Skrattar... Ja just det.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Bissett19: Sanningen är att Limpan inte håller. Han kan möjligen bli nåt om några år och i vanlig ordning har vi tagit på oss att utbilda spelare. Han hade ett skov i våras och gjorde ett antal bra matcher för er vilket fick supportrar och ledare i TIK att gå bananas, "honom skall vi ha!!" Backe drog till NHL och här jublades det för vi, vi hade minsann värvat en matchvinnare!

Backe kom tillbaka!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin:

Vad har hänt med Limpan?det trillar in många konstiga puckar bakom honom just nu,känner inte igen honom...
Men han längtar nog hem till Gävle och Pekka Alcén;))
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Tycho: För att uttrycka sig milt. Första målet är en rejäl tavla.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Lill-strimma: Såg bara det sista och det skulle han inte släppt in...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Tvåtallar:
Du tycker att Lindbäck skulle ha tagit sista skottet men jag tycker att det första är väldig klantigt att släppa in det skottet, så det åter blev uppförsbacke
Det elementära är väl att hålla målvaktsklubban rätt..
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Tvåtallar:
Kan inte annat än hålla med ang dina tankar kring laget och framförallt kring Challe. Verkar vara lite hybris kring Challe...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Timråit H-sand: Challe har alltid låtit Hynning ta straffen, han sätter den aldrig.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Moverare: haha . ok . i 49 matcher av 50 då
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
superfalle: Inte i SCA Cupen i alla fall.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Timråit H-sand: Lindbäck har inte visat sig från den starka sidan ännu.
Men jag förmodar att han spelar bäst på träningarna efter som han får stå.
Nån puck ikväll borde han tagit, i allafall den sista. Men aggerar laget nervöst
och spänt så kan man inte klandra honom heller.
Laget måste gå ut och ha kul våga spela Timråhockey.
Det är så laget är ihopvärvat (läs linkans lista vilka kriterier man går efter)
Jag har inget personligt mot Challe och han besitter nog mera kunskaper än dom flesta här inne.
Men han har misslyckats totalt våga inse detta innan det är försent.
Dina frågor tror jag har att göra med att Challe tror han är smartare än han är
Hans självförtroende är för stort och det tar energi ur laget
Jag tycker det är för mycket gambling i Challes sätt att leda laget.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Moverare: ja .. och lite bättre än sundsvall .. fast bara lite
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Ni är ju i alla fall bättre än Modo, lite åtminstone, och Modo har ju ändå vunnit två SM-guld.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Tvåtallar:
På ren djävla svenska måste följande tre påståenden förklaras:

#Hur fan kan man låta en sån som Hynning lägga straff i hans tillstånd!!!

# Hur kan man spela så förbenat dåligt i PP???

# Varför i helsike tar Challe timeout i sudden när Timrå har momentum???


Nu krävs det minst 3 segrar(helst mer) i de fyra återstående matcherna innan uppehållet, annars är det bara att boka in kvalserien!
Är man 5-7poäng eller mer efter tionde laget vid novemberuppehållet så är det i alla fall 75% risk för kvalserien.

Bara att hoppas Sonnenberg kan få in lite attityd hos de flesta av spelarna.

Eller som C H Hermansson sa: Nån jävla ordning i ett parti måste det vara!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
superfalle:

Som sagt, jag såg med egna ögon ett grundspel under kenta johanssons ledning. Sedan om det var han förtjänst eller spelarnas kan jag inte svara på. Men vad låter troligast...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one: Jag delar den känslan. När läget sett liknande ut tidigare år så har det genast ställts krav på medlemsmöten, att inblandade ska få ge sin bild till supportrarna kring hur dom ser på läget. Nu när läget är mer prekärt än det varit vid tidigare tillfällen så höjs inga röster alls. Jag hade själv försökt börja trycka på ett sådant möte också, men jag tvekar vid tanken. Det skulle kännas fruktansvärt obekvämt. Jag får ont i magen bara jag tänker på det. Varför vet jag inte. Det är det som är så oerhört märkligt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one: ja .. och en helt annan spelar trupp att jobba med . .om challe skulle få detroit så tror jag de skulle se ganska bra ut också. . jag är inte heller någon älskare av challe . har aldrig varit . men kenta är knappast någon gud .. han hade ett fantastiskt lag och lyckades med väldigt lite
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Laget aggerar nervöst och spelar helt utan självförtroende.
Det såg likadant ut ifjol i början av året. Jag tycker det är tränarnas uppgift att gjuta mod i laget och inte hamna på hälarna.
Luleå gjorde en skitmatch. Vi har lika gärna kunnat fått en trea.
Men tyvärr känns det som dom trotts att dom spelade som skit kunnat vunnit.
Jag är övertygad om att årets Timrå hade vunnit matchen enkelt om killarna haft bättre självförtroende och med en riktig ledare i båset.
Agera Linkan o TJ innan det är försent, visa mod. !!!
Eller är du sugen på kvalserieintäckterna TJ
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Sean-Michel Sundqvist undra när dom ska spela in honom där bak..Kan väl inte vara så jävla svårt att ta en ordenarie plats i dom här backparen!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
RED DEVILS:

Ha ha! :-) Riktigt kul, faktiskt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
RED DEVILS: Utan att ha läst hela ditt inlägg så finns det anledningar till att vi ligger där vi ligger. Och det handlar inte bara om Challe utan även om själva spelarmaterialet och hur rollerna är fördelade osv osv....
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
superfalle:

Vi hade i alla fall ett spelsystem med fart och snabba spelvändningar. Fart både framåt och bakåt. Ingvar "putte" Carlsson var ju lyrisk hur timrå "räknade" spelare.

Det räcker långt för mig.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
RTS: Klart Timo och Hynning ska få fortsätta. Dom skapade ju faktiskt en hel del ikväll. Tyvärr klarar man inte av det som det här spelet går ut på. Göra mål.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin: Nä vi kan väl enas om det då. lol

men inte var det godkännt heller, jag kräver mer av ett lag som ligger så här risigt till i serien. jag vill se ett lag som till 200% går in i alla byten och verkligen kämpar (så det syns), förlite fart och förlite närkontakt.

Jaja det blir nog bra om hundra år eller så, men just nu om inget händer så känns denna säsongen bara som en transportsträcka mot kvalserien. När släpps biljetterna? Gäller säsongskortet i kvalserien eller kostar det lika mycket som ett eventuellt slutspel.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Knylan: Förbannat bra inlägg. Du beskriver det förbannat bra där.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin:


Underskatta inte dina hockeykunskaper.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22

The great one: Nja , klumpigt uttryck av mig, men jag tycker inte vi skall flytta på Timo. Ge Timo o Hynning nån match till så lossnar det. Dom har funkat ihop förrut och kommer att fungera.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Knylan:


Sanningen är väl att alla verkar vara "rädd" för Charles. Lite zlatan varning, ingen reporter verkar våga ställa en besvärlig fråga.

Frågan är om någon i klubben vågar stå upp mot challe, vem ska framföra att han får kliva åt sidan?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one: Den enda sport jag nu mera är bra på är i TV-soffan. Men jag var väldigt bra i tennis en gång i tiden.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one: kenta . som hade den bästa trupp timrå någonsin haft till sitt förfogande .. vad lyckades han med menar du
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin: helt rätt!Det är ju bara det att våra avslutare som ska sätta dit dom är totalt iskalla...
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Knylan:

Tomma blickar säger väl allt, eller?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin:

Det går nog bra med båda konstellationerna, värt att testa hur som helst. Men Charles verkar inte ha den förmågan som coach att se vilka som ska spela ihop.


Du hade gjort ett bättre jobb Skarin, det är sant (ej ironisk).
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Leffe: Det här med supportrarnas stöd tror jag är fullständig nonsens i det här läget. Lösningen till det här är inte att klacken står och sjunger "Vi är Timrå och vi ger aldrig upp" med tomma blickar vid 0-4 efter två perioder hemma på lördag utan att det visas känslor. Det visas väldigt mycket känslor kring den här föreningen men inte ett skit under matcherna? Hur kommer det sig? Hur kan opinionen kräva Charles avgång här, men man kan inte skymta ett spår av det under matcherna?

Det ställs väldigt mycket krav här men från läktaren är det tyst, den plats yttrat missnöje faktiskt skulle kunna ge effekt.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
RED DEVILS: Ok. Men jag tycker inte att vi var grymt mycket sämre.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one:

Jag tycker Anger ska få chansen i förstalinan med Canadensarna, Pärsinen ska spela med Lander och MPS. tycker jag alltså.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22

The great one: Anger har blött krut för att han knappt spelar PP, och med en Center som vars tempo håller i Norge.

Förövrigt bäste forward idag.

Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one: Trams. Det är jämnt blötskägg mellan Anger och Pärra men Anger vinner eftersom han är mer rejäl och har bättre fart. Har också ett bättre skott.

Jo, jag vet också att Anger bara gjort två mål. Jag vet.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Ingen är större än klubben och alla medel är tillåtna!
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one: Jo det har vi ju haft i alla säsonger på sopans näsa. Så varför ändra på det?
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
RTS:


Vadå "fel igen" ???
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
RED DEVILS:

Lägg ner, det kommer inte bli någon finne i båset.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin: Jag skrev att Luleå gör sin sämsta hemma match för säsongen, då gör dom inte en bra match. Men däremot var Timrå grymt mycket sämre.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
The great one: Fel igen,
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin:

Bort med Anger och in med Pärssinen. Anger har blött krut i år.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin: jajemänsan.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
250kg kärlek: Rasade in i sargen med fötterna först och haltade ut.
Kommentera

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-10-22
Skarin: Fol framför mål i PP, det vore bra om dom börjar med att spela i rätt zon.

Hur kan man stå och ta burskydd varje gång man spelar PP, dom är i fel zon.
Kommentera

1191078 · »