1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596859 inlägg · 6213 ämnen

Luleå - Timrå IK 2009-12-10

Sv: Luleå - Timrå IK 2009-12-10
Laken: Se matchen istället för att spekulera, då kommer du kanske förstå.

Taurus: & Tgo: Det är ju den här frågeställningen som är intressant!
Alltså, när man leder med 3-0 efter en period hur kan man sedan förlora skotten de två efterföljande med 31-5?!?!?
OM Nygge pratat om att grisa och "spela av" matchen så har han just skänkt bort två poäng! Timrå kan inte spela på det viset, det vet vi väl alla eller?

timrasuppi08: Akta dig för såna frågor. Tänk om något händer karln, då kan du råka illa ut.

The Palm:

Bra skrivet.

The great one: Fan vad pinsamt det måste vara, men med den lönen garvar han hela vägen till banken ändå.
Fan sätt han på läktaren för helvete, vad ska han byta om för...2min speltid idag.

LÄGG AV!

Va fan vi fick en pinne med en del skador i bagaget, för helvete var lite mer positiva.

Alla Ni som klagar på Timrå, om det nu är spelare, tränare eller vad, sluta upp å var så in i he, negativa.

Långben: Så här är det, Luleå chansspelade 2:a perioden och med domarens hjälp pumpade dom på för alltvad dom hade, vi hade 332boxplay men ändå 2 stolpskott o ett i ribban.

Med de manfall vi har borta och med tanke på hur Morgan Johansson påverkade perioden så kunde de egentligen inte se ut på ett annat sätt i andra o tredje.

Jag är mkt stolt på vad vi presterade idag, men jäkligt besviken på hur lågt en domare får sjunka.

Som jag sa tidigare så fick vi utdelning i första  på Luleås lite huvudlösa aggresivitet, samt att vi stod upp vid linjerna + snabbt första pass.

På det hela taget en bragd av Tik att ta poäng mot Morgan Johansson idag.

Ryhed måste ju skämmas ihjäl att ha sådana sopor som dömmer.

Klassiskt hockey-scenario där Timrå gör vad som behövs för att vinna en bortamatch i första perioden. Helt naturligt att Luleå pressar fast oss rejält i de två efterföljande perioderna. Vi snackar då idrottspsykologi, grundkurs 1A - vi har allt att förlora, Luleå allt att vinna.

Luleå är kanske bäst i elitserien på att sepla desperat hockey. Blir dom själva satta under press, eller leder med obekvämt många mål så imponerar dom inte lika mycket. Ta förra matchen mot Frölunda. Frölunda var bedrövliga och fick Niskala och Kudroc skadade under matchen. Trots det knaprade man in 2-0 underlget och vann i sudden. Luleå var så in i satans dålig då.

Vi gör en sån jäkla heroiskt kämpainsats idag. Vi är i detta hänseende värde 3 pinnar. Men om man aldrig får chansen att andas (exempelvis via PP) så blir det skitsvårt.

Man kan se dom här 10 minuters utvisningarna på många sätt. Jag väljer att se dom positivt. Timrå blev jävligt illa behandlade av domaren och man var jävligt noga med att poängtera det. Ibland funkar det, ibland inte. Men man visar ett engagemang som verkligen lyste med sin frånvaro i början av serien.
Idag hade Morgan Johansson bettat hela sin månatliga sjukpension på att Luleå skulle "pissa på" Timrå (för att ta ett aktuellt uttryck). Vi fick helt enkelt inte vinna.

Huvva. Nu kör vi över Rögle. Dom spelar fan inte i samma division (snart iallafall)...

Laken: Nu var förvisso Challe hemma idag. Men jag tror inte att det gett så mycket mer effekt på laget. På sin höjd att Challe åkt på ett matchstraff eftersom jag har svårt att se Challe acceptera så mycket felaktiga beslut.

Men idag tycker jag att vi saknar Gabbe och Erixon. På det sätt vi spelar av matchen i andra och tredje hade det varit najs med en Erixon som genom sitt enkla spel skickar ut pucken ur zon utan en massa kladd. Dessutom syntes lång väg att vi saknade en defensivt skicklig spelare som hjälper till och styr upp i egen zon. Som Gabbe.

Laken: Ja, det kan man verkligen fråga sig. Det skulle vara intressant att få veta.

erathoo: dom var ju totalt tom i buggarna i hela tredje såg det ut som!

erathoo:

Anger måste bort, men tyvärr verkar ingen intresserad.

Vem faaaan var muppen i zebratröjan??? Någon som har hemadressen?

Intressant att alla skyller på domaren, visst det är en misstänkt handpassning vid 3-3 målet, samtidigt som det enligt mig lika gärna kunde ha dömts offside vid Timrås 2-0 mål, så hur man än ser på det, så jämnar det ut sig..

Det är inte domarens fel att Timrå släpper in mål med mindre än 20 sek kvar perioden, vilket har hänt vid alltför många tillfällen den här säsongen, dags att nån säger till spelarna att en period är 20 min inte 19.48...

Ahja, sviten är intakt iaf! =)

He he, kolla statistiken,

5 skott på mål sammanlagt under 2:a och 3:e, och då var 2 i virket.....

Johan Fransson spelade 33.23 idag (puh!)

Som det såg ut under 2:a och 3:e får man nog vara nöjd med 1 pinne, läskigt vad TIK:arna såg sega ut i 3:e...

Morgan Johansson var inte bra - gav Lule extra energi hela tiden - var det verkligen straff?

...och Anger spelade lite över 2 min, jädrar vilken timpenning den mannen har :-)

..och igen...Timrå har ruskigt svårt när det andra laget börjar spela desperat - spelar ingen roll vad motståndet heter...

Redigerad kommentar

Laken:

Ingen aning, men idag kan vi inte skylla på challe.

8 raka utan förlust, känns ju bra i alla fall. Nu vill jag se att vi orkar mobilisera krafterna tills på Lördag. Sedan får vi JUL.

Laken:

Antagligen att skita i att spela hockey och grisa!!!!

Man kan skylla på mycket men, FEM SKOTT PÅ TVÅ PERIODER är inte ok, då ska man fan inte ens få en pinne, det är ta mig fan bedrövligt. Att då inte torskat på åtta matcher måste ju in i Guinness rekordbok

Nu får de ta mig fan städa undan folk som inte presterar, Anger måste bort t.ex. sen in med en annan jävla attityd, räcker inte med att några få bär laget och resten glider omkring, då är ingemansland en jävla bonus denna finalsäsong enl TJs tre-års plan.

sarg ut: Nån som ska se matchen på Lördag

Muuuuuuaaaaaaaaahahahahahahah!!!!
He he he
Ho ho ho

Den intressanta frågan är om Timrå slutade spela efter 3-0 ledning - varför i så fall???

Samma sak mot SSK när vi höll på att tappa 4-0 o.s.v.

VAD GER TRÄNARNA FÖR DIREKTIV???

Olle:

Hur var det efter 4-0 mot Tälje då?? Samma jävla skitspel. Hade Klasen satt straffen hade man torskat. Så dåligt så det finns inte!!!!

Olle:

Hur var det efter 4-0 mot Tälje då?? Samma jävla skitspel. Hade Klasen satt straffen hade man torskat. Så dåligt så det finns inte!!!!

Olle: Står man på hälarna så drar man på sig utvisningar - och jag tror inte att de orkar gasa på hela matcher heller.
Domaren är kass men vi bjuder in Lule i matchen tack vare sättet vi spelar

superfalle: Nja, Modo borta var nog ett snäpp värre.

RTS:Visst var domarn helt kass,men hur ser vi ut som lag i tredje perren!Såg ju bedrövligt ut på många fötter!

Kattgubben: de känns helt jävla fantastiskt jobbigt . jobbigaste tappet sen modo hemma

The great one:

Ja med tanke på övriga resultat har man ju chanse att avancera, men skit i det för fan! Man kan inte ha bättre förutsättningar än 3-0. Glöm slutspel!!!!!!

Kattgubben: Jo men det är så. 1 poäng uppe i Luleå känns innan match nästan som en seger. Vad man blir förbannad på är ju sättet som poängen togs på.

GurraG: Jag antar att du skämtar ang Timo P. jag verkligen hoppas du  bara försöker "piffa" upp stämmningen här, och inte menar allvar!.

John K: Ja men hur väl tror du man kan spela av en match när man inte får spela antalet pp-minuter man förtjänar och istället får en hel hög som man INTE förtjänar?! Det är klart att man faller ihop som lag. Vi blir totalt rånade på tre pinnar idag. Det går inte ens att titta på statistiken, det är morgan johanssons fel att den ser ut som den gör.

Pärsinen varför tar man med han upp till Luleå!Finns det ingen annan J20 spelare att ta med!

Friman SR:

Ännu tyngre när man läser tabellen. Vi skulle haft 40 poäng och Luleå 41. Nu är det 2 jobbiga poäng upp till BIF.

Bara 6000 i modo, trots vinst mot HV-71 senast, lägg till att Näslund storspelande, och en viktigt match mot Frölunda, plus en comebackande foppa.

250kg kärlek: Man kan undra 2 saker ang dessa tappade ledningar, det var ju rätt nära mot SSK oxå:

Hur bra tränat är det här laget?

Vilka direktiv får spelarna?

Detta att stå på hälarna i 2 perioder håller inte mot nåt lag.

Hade man frågat mig innan matchen hade jag tyckt att en poäng var helt okej, men efter att ha tappat en 3-0-ledning så känns det som en ren stöld.

dr-nix:
Jo, 1 pinne är väl egentligen helt ok borta mot Lule. Men som matchen utvecklades + att vi hade varit ikapp och ryckt ifrån i tabellen, gör att det känns surt! Hade varit snyggt med 40p i tabellen....

Springsteen: hörru!! jag spelar korpen innebandy å det är inget större fel på våra domare trots att några utav dom har nått tyyyp 80 års strecket nu!!! ;)

Friman SR: Katastrofal domarinsats i kväll.

Ny omröstning kanske........sämsta domarinsats.

RTS: Äntligen någon som sett matchen !!!

MB:

Ja iof, men titta hur hela laget agerar efter första. Man sitter ju här hemma och tittar och VET ju att även om dom har 3-0 så är det lååååååååååååååååååååångt ifrån en p!!!!!! Det är SÅ dåligt. B-pojkar

T T: Med tanke på att vi bara fick chans att SPELA hockey i 1 period så får vi vara nöja..

Denna dommare är topp 5  på listan "sämsta dommare jag sett" och jag har sett/spelat många matcher.

Laken: Det beror på att domaren ger Luleå boost hela tiden med sin enögdhet...

Friman SR: Jag sa ju det....

Tamejfan om det inte är det...

Det var Mogges sista present till oss.

The great one: Ja, Visst! Men jag är faktiskt riktigt besviken på Timo. Han var en av dom man såg fram emot mest att se när han trollar bort alla iår...

Jävligt synd att vi inte kunde hålla tätt hela vägen och ta 3p, 1p är dock godkänt i min bok.

Friman SR: Ja, visst fan är det det?

250kg kärlek: Rätt talat. Dom får egentligen skylla sig själva. Med en 3-0 ledning ska man kunna hantera matchen på ett annat sätt än vad som sker. Dom andra lagen klarar ju av det. Finns egentligenjust nu bara ett lag som inte klara av att vara i klar ledning, gissa vilket????

Som jag skrev efter Södertälje-matchen:
Timrå IK kan INTE stänga matcher! Faktum.

Jag har själv inte sett matchen idag men beror inte de många Timrå-utvisningarna på att man hamnar kommer på efterkälken för att man slutar spela?

Taurus: Skit snack !!!!

The great one: Nä det håller inte, sen att alltid, alltid släppa in mål i slutsekunderna, fan vad vi har tappat poäng där, men man måste spela i 60min, så är det!!!!! Det kan ingen domare hindra.

« · 1215633 · »