1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581151 inlägg · 6216 ämnen

Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05

« · 2404981 · » Till forumet


Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Grattis Mike, Sputnik, Kulltorp, Småland etc till vinsten. Kul att se Tik i toppen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
DJ Hemp: Hade räckt med "ingen publik". Alltid nej till köpelagens urmoder, Malmö/Lund kan hålla sig till handboll på vintern.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: kan verkligen inte förstå domarens miss på klubban på wedin. Hur fan kan han missa den?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
söder över: Sägs att han fick göra sitt magnummål för att det var 300e SHL-matchen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Sputnik: "Av alla intervjuer jag sett med Erixon så ser han inte ut att trivas bakom kameran alls."

Skönt, han bör rimligen vara framför kameran om han är intervjuobjektet. ;-)

Håller samtidigt med om att han inte är den mest karismatiska poddgästen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
erathoo:

"Vi har vunnit 6 Matcher med 3-2, helt sjukt"

3*2=6 vilket innebär att Kentää spelat på våra matcher, snart blir det granskning.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Villervalla: Exakt, det är de här jag tycker blir så bisarrt. En klubba som råkar ligga på handskar är de fan nästan felfria på. Men nu har vi 8 höga klubbor (och detta är bara de jag autist-lagt-på-minnet-och-gnager-i-mig, det finns kanske någon till), som helt sluppit undan straff. Och det handlar om 7-8 matchers spann? Jag får inte ihop det. På riktigt, jag tycker det känns helt jävla sjukt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Det är bedrövligt, det konstiga är att de nästan aldrig missar en helt ofarlig hakning, har domarna bara ögon för det som händer nedan brösthöjd eller är de pygmeer?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Och med dubbelt så stor plånbok klart man är lite skadeglad Timrå har JJ Lander hv Laleggia och Torpet
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Jag hoppas bara vi är ense om att jag aldrig släppt den kommentaren, utan bara vad jag fått till mig när jag ifrågasatt våra domare 😅
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Det slog dig inte att viss grad av ironi kan förekomma i empas inlägg?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
BlackBay: Nubben har byggt ett kanonlag... men det laget heter inte HV71 utan Timrå IK ☺️
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: "bästa domarkåren i hela världen", ursäkta men den kommentaren kan inte jag bara släppa och gå vidare. Har du ens sett en NHL match? De har mindre rinkar, snabbare spelare och en hel del fula fiskar att hålla koll på (Marchant i Bruins t ex) och ändå är deras nivå på besluten helt sjukt mkt bättre än vad jag sett i SHL hittills denna säsong. Jag förväntar mig inte att SHL domarna ska hålla NHL nivå lika lite som jag förväntar mig att spelarna ska göra det men de kan väl åtminstone komma upp i förra säsongens nivå. Just nu tycker jag de underpresterar rätt rejält och det förstör ju sporten. Klart de har en otacksam uppgift men det får aldrig bli en ursäkt att hålla så här låg nivå.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Sputnik: Eftersom Cmore inte tillåter mig skärminspela, och jag sitter på en telefon mestadels utan tillgång till mina härliga gamla programvaror får ni ta detta för vad det är. Men i länken har jag samlat de 5 senaste höga klubborna av 8 jag minns. Har inte med Hartmanns x2 och Lundin x1 som jag har färskt i huvudet. Måste leta upp matcherna på något sätt bara.

Men det är 8 situationer utan gehör från domarväsende. På ungefär lika många matcher. Jag ställde frågan igen till @domarfråga på Twitter, då allt kring detta känns helt hopplöst. Är jag helt dum i huvudet, eller är detta helt absurt?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Sputnik: Det behövs nog en regeländring på hög klubba, ungefär som på jobbet, skillnaden mellan tillbud och olycka. Alternativt att alla måste ha helskydd på huvudet. Förresten, var det inte skillnad förr, lite blodvite (olycka) så blev det 5 minuter?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Ja den höga klubban på Lyytinen förljer ju domarn dessutom på närhet och viftar till Lyytinen att det inte va nånting och spela på, typ.
"Det går fort där ute" ja men du kanske inte bör döma SHL om du inte hänger med..
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Du har rätt, tamme fan halva Stures tal skulle kunna handla om höga klubbor vi drabbats av hittills. Dock ligger vi hyfsat till ändå, känns konstigt. Är det så här som det känns att vara Färjestad supporter? Man spelar borta mot Malmö, gör en halvtaskig insats men vinner ändå.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11: Det jag tycker är så bedrövligt är att man missar alla farliga höga klubbor, där risken att bli skadad är stor, i bästa fall en fläskläpp i sämsta fall ett öga som går åt helvete. Men jävlar om du petar med klubban och kanske råkar komma åt en handske, då åker man ut.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Villervalla: Sen får också Lyytinen en hög klubba i fejjet i slutet på 1a utan gehör. Menmen, det går fort där ute. Händer alla lag. Färgat att klaga på domarna. Vi har förmodligen den bästa domarkåren i hela världen. Alla kan göra fel. Fokuset på domarna nu är toxiskt. Det jämnar ut sig i slutändan. Men ska vi gråta nu. Bedömningsfråga.

Missade jag någon floskel över allt man kan förklara den kavalkad av skit vi får mot oss på tok för många matcher hittills?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Jag kollar matchen först nu, jobbade idag. Domaren startar alltså med att fria en hög klubba som drabbade Lundin, strax efter åker Lyytinen ut på en tveksam holding.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
BlackBay: Lite mer poäng borde dom ha. Men tycker dom SKA tillhöra botten med det laget. TRE st spelare har dom som spelade i SHL förra säsongen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
kattan: Ja och en match mindre spelad än vissa av våra "toppenkonkurrenter", men förstår dig, som Timråit kollar man alltid neråt i tabellen av gammal vana(eller skall vi kalla det för ovana) 😅
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
mikenomad: Det blir inte vackrare än så. Från ett forum nära dig:

"Re: Omgång 16: HV71 - Färjestad BK
Inläggav CJ#17 » 5 november 2022, 21:37

tibia skrev:
CJ#17 skrev:
Man måste snarast analysera vilka som sabbar hela lagbygget och göra om göra rätt. Då kan det gå. Annars INTE.

det är rätt enkelt.
han kallas nubben"

😁😄😅😂🤣
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Nisse på Mon or: ändå lite synd om Nubben. Han har ju på papperet ändå byggt ett helt ok lag som borde prestera bättre än dom gjort.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
mikenomad: och ärkegrisen Torp blåser rakt in i en armbåge och utgår skadad, det var ju lök på la…det var ju synd.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
DJ Hemp: Malmö är överlag den vänligaste staden jag bott i gällande bemötande. Göteborg har ett rykte om att vara så glad och go befolkning men jag upplever Malmö 500% mer av den varan.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Nisse på Mon or: Det som händer i Jönköping är inget annat än ren och skär poesi. Visselorkanen efter att Hiv först trodde att de gjort 3-1 men ist åker på en utvisning som resulterar i 2-2 är ljuvare i mina öron än en panflöjtskonsert inspelad för meditation
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Olle: Jämfört med förra året:
14 Timrå IK 17 3 2 12 37 : 67 ( -30) 11

Redan distanserad i botten då. Som Tim säger i ST idag:

"Det är som "natt och dag" jämfört med samma tid under förra säsongen"

"Det är inga oklarheter – alla vet vad vi ska göra"

"Det känns som att vi spelade väldigt spretigt i början då. Vi bjöd på mycket fram och tillbaka och spelade lite mer allsvenskt och öppet"
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
När sparkar Nubben Tommy S? För övrigt är man väl lyrisk över tabellen?
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
kattan: en match mindre än flesta lagen ovanför också, en vinst i den hängmatchen och man hade varit 3:a i tabellen.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
bar mofftak: En match mer spelad än bottenlagen ska tilläggas. Men visst fan känns det skönt.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
bar mofftak: ä nu ser vi bara ännu mera uppåt. Tik kommer att spela slutspel i år med hemma fördel i kvarten.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Vi har 14 poäng ner till botten! 8 poäng till plats 13!
Känns bra.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
FBK- Nubben 3-2 slut hehe
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH:

Dessvärre även Småland högst upp i tabellen. Inget att göra åt det där förbannade laget. Vi synes inte kunna rå på dem…
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Googlar man HV71 och Nubben får jag upp en bild på en uppförsbacke.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
josha840:

Gärna för min del. Hatar HV i och med kvartarna 2008-2010. Gillar dock staden Jönköping i övrigt. Har bott där.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
josha840: måste berömma hv står upp riktigt bra mot guldfavoriten Färjestad Timrå får otroligt svårt mot Fbk
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
josha840: Småland och Skåne längst ner i tabellen... jag gråter inget över detta faktum
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
DJ Hemp: hv visar losermentalitet.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Sjukt att man ska behöva känna sig tacksam över att bli normalt behandlad i samband med matcher i Malmö. Men det handlar om att man kan råka jävligt illa ut i psykhålan Helsingborg bara för att man inte ser ut som gängse supportrar. Där kan man bli totalt omotiverat visiterad och provocerad till vansinne bara för att man är aningen avvikande i form av svartklädd och belevad. Kommer aldrig att glömma hur man blev behandlad på Olympia i somras. Svinigare vakter har jag aldrig upplevt och känner en sådan skadeglädje över att det skitlaget slog följe med GIF till Superettan. Onödigt inlägg här, javisst, men det var ändå en händelse som satte spår och avsikten är att lyfta fram hur normala och allmänt trevliga personalen är i Malmö Arena. Betackar mig för Gestapos i fucking skitstaden Helsingborg.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Ääh, vaddå, detaljer? 🙈😂
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Rip Kirby: "dikten och datten" 🤣
Med risk för att vara en messersmith så heter det oftast "ditten och datten"
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
JanneH: Torskars hade 3-1 på Linköping. Nu har Çlöbben gjort 4 raka. OIK kan gott få svettas lite. Man tror man är så jävla bra och att man etablerat sig å dikten å datten. Man behöver få upp ögonen för att man inte är annat än plast och att köpa sig till framgångar inte är görbart.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Vi vann ikväll rabbuslingar!
Å ikväll rinn dä lätt i strupuslingen!!!🎉🥳🍺
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
empa11:

Har inte hunnit läsa här så mycket i övrigt, men misstänkte att andra skulle tänka likadant. Matchen i torsdags kunde jag inte se klart, då man (tjatigt nog) måste natta svinigt tidigt på vardagar. Den har knappt existerat för mig.

Vad gäller sittplatser i bussar är jag ett jävla kräk. Tränger mig före alla för att få sitta. Särskilt här i Malmö.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Henrik_Tikare:

Jaaa, så jävla skönt när alla ens planer går i lås för en gångs skull. Kände mig så förbannat svintrött inför resan till arenan. Men tänkte att ”va fan, ska bli kul det här!”. Dagens höjdpunkt (inte så långvarig, men desto skönare) var när vi fans tackade Timrå IK för den knappa vinsten efter matchen. Var nervös inför den, men fick ändå känslan att detta fixar vi nog till slut. Gillade JJ:s aktioner och skrek rakt ut när Lander avgjorde. Hade inte en tanke på att MIF skulle komma igen efter det. Malmö är bara så himla snälla. Tack!
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
Så som domarna i år agerar på isen, och dömmer färre utvisningar hoppas jag laget börjar träna anfallsspel 5mot5 mer. Min önska och Tips till laget är att börja agera och tänka att matcher ska vinnas i 5 mot 5.
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
DJ Hemp: Sett det här på flera ställen, och vill bara flika in att ifall vi ”stal” poäng idag, måste man vara 200% med på att Växjö ”stal” poäng mot oss 😉 Funkar liksom inte att tycka LÄJKERS spelade ner oss (utan att skapa några riktiga lägen), och sen anse att vi har all tur i världen när Malmö knappt skapar lika många lägen som oss (då vi är sämre sett över hela matchen).

Utöver det, riktigt chef att stjäla sittplatserna från MIFFARNA på vägen hem 🥳
Låst ämne

Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2022-11-05
DJ Hemp: ja å framför allt fattar man inte vad det har med Timrå och ishockey att göra 😲
Låst ämne

« · 2404981 · »