1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581409 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20

« · 1769396 Till forumet



Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
T T: och AJ säger att Timrå blir "bästa möjliga testet" för Modo. Vadå "test"? Dom har ju redan testats mot sämre motstånd utan någon framgång.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Som idrottssupporter så blir man expert på att hantera besvikelser. För det är ju sällan som att ens drömmar om resultat och framgångar lever upp till det i verkligheten. Samtidigt så vore ju den tid man lägger på att följa ett lag kännas ganska tomt om det bara inkasserades segrar och pokaler hela tiden. Drömmar och förhoppningar är en viktig ingediens i supporterlivet liksom i livet självt och just det faktum att det ibland (ofta) går åt helvete ger näring till nya drömmar och förhoppningar. Kanske sänker man ribban till en mer realistisk nivå, eller så skapar man nya drömmar som att "åtminstone vinna ett derby".
Just nu så börjar den där drömmen om att "komma tillbaka" till elitserien sakta krypa fram i ens inre, även om jag kämpar med näbbar och klor för att trycka den tillbaka. Jag försöker istället fokusera på kvällens länsderby.
Att hantera besvikelser ja. Det är att intala sig att kvällens match är en av många och att det inte påverkar tabelläget. Att vi förmodligen kommer att förlora på grund av att Mattsson inte står i målet och att Modo vill visa vilken som är storebror.
Kanske är det just det sistnämnda som gör att jag verkligen vill att vi vinner ikväll. Modos konstiga självbild och synen på sig själv som storebror som även ÖA:s Hägglund talar om. Den där identifieringen av sig själv i en tilbakablick som är värt absolut ingenting. Så Ohre & co. visa att Timrå IK, ett lag som jag följt sedan jag var liten grabb för många, många år sedan, inte bara är topp i tabellen utan också att kan vara i topp i Västernorrland. Sen behöver vi inte påtala för alla och envar om vilken bror som är äldst. Vi låter bara resultaten tala.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
FH - avdammad: Alla tecken pekar på vinst!

Procedurerna är heliga!

Frukost under den nakna glödlampan som hänger i en blekgul sladd över köksbordskivan från Perstorp.

Brynja, vadmarsbrallor och fullpumpade ögonrödor med limpa och byxvarm explorer som sörplas ur repiga duralexglas.

Dagen till ära har man tryckt in ett nyvässat TIK-pinn i bröstfläsket för att symbolisera hårdheten och allvaret inför dena högtid i gråsvårt och blanksvart.

Den minimala torkade rännilen med blod lyser rätt rött. Det doftar svett... Det vankas derby!

Långt bort hörs svaga toner från duellerande banjos som börjar komma igång...

Jag har bett min IT-kompis att faxa över Modanos 300-senaste HS-inlägg som nu högläses med shamanaktig inlevelse...

2-3 blir det. Annars kommer högen med utkastade tv-apparater från fönstret på andra våningen att växa.

Kompaktare ångest finns inte.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Smokey: Det är lugnt seger 3-1 blir det så nu kan du varva ner så du inte åker på en Strok Hjärtinfarkt och missar segern. Börja med att sprätta några pilsner omg skit i Frukost
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Modano: lugnt. Men skulle Ohre vara hälften så tafatt i målvaktsspelet som dina brister i det skrivna språket, då lutar det kanske mer åt 12-3? Nu får vi hoppas att det inte är så illa.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Smokey: Tur att du är felfri kan och vet ALLT har inte bett dig kommentera mig i ditt frukost svammel pissmyra
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Problemet kan bli att MoDo har mer tändvätska än vi. Platt fall mot Mora senast medan vi lekte med Västervik. Detta täta matchande kan säkert innebära att vi går på en mina igen, som mot Löven för en tid sedan.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Modano: Kör du med tröja där man låser fast armarna med remmar på ryggen? Självinsikt är ingen stor sak i din tillvaro va? Kram.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
DJ Hemp: När jag hämtade min 7-åriga dotter från skolan igår, berättade jag att Timrå i morgon spelar mot Modo borta" . Blixtsnabbt kommer repliken från baksätet för full hals "Forza Timrå Allez Allez Allez" "Buuuu, buuuu för Modo..."

Så nåt rätt har man gjort ;-)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
DJ Hemp: samtidigt var ju vår dominans mot Västervik en reaktion på två svaga insatser mot löven och hästen så man kan ju hoppas att vi har tändvätska kvar. Dessutom är det derby, den som inte kan ladda upp inför en sån match ska ju spela bridge och inte hockey.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Olle: En brasklapp att lägga in i neggo-style. Tyvärr kan vår serieledning dock vara en chimär eftersom vi har bara spelat 4 bortamatcher. Vi har tabellraden 1 1 2 på bortaplan så det återstår att bevisa vårt lags storhet på bortaplan denna säsong. Varför inte ikväll :-)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
WifstaÖstrand: Mer neggobrasklappar tycker jag. Folk som utropar oss som självklara segrare i var och varannan match fattar inte att de jinxar för mkt. Så jag säger "det här går aldrig" ikväll. Modoliderna är för bra och nu har de fått Hanses i mål och vi är ju så dåliga borta och vi var ju så dåliga i derbyn mot Svall förra säsongen... näe jag tar fan jinx-risken och säger att vi VINNER ikväll!!!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
FH - avdammad: Själv har jag aldrig fattat snacket om "bror" öht. Sen när ingick vi i de 12 fördömda fingrarnas syskonskara?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Blir nog tufft ikväll.
Sitter och följer livesändningen på ST och hela Modos lag åt middag tillsammans igår. Nu känner dom varandra på ett annat sätt. Dom pratar om den här middagen hela tiden av någon anledning.
Så med tanke på detta får nog vara mycket nöjda om vi kommer därifrån med 1 pinne ikväll.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
mikenomad: Sjukt bra direktsändning på Allsvenska Hockeyappen just nu! Både från Timrå och Ö-vik.
TIK-supportrarnas nyupphängda banderoll i hallen på värmningen sågs och kommenterades av spelarna...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
JanneH: man vet aldrig när en skena lossnar
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
El Maco: Eller när målvakten fastnar i plocknätet och skadar sig....
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Röda Tallen: Hockey är ungefär som börsen. Kan gå hur som helst. Och drar man trender för långt så går det åt helvete. Hoppas på jämn match. Uddamålsvinst till TIK.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
mikenomad: det blir ju lite löjligt. Man kanske aldrig fysiskt/kronologiskt växer om sin bror (modos historia med nåt SM-guld för en massa år sedan) men mentalt är det ju fullt möjligt att överglänsta sitt syskon och det tycker jag är talande för dagens läge. Timrå IK och Modo befinner sig i två olika verkligheter just nu och en förlust ikväll innebär inget "maktskifte" eller motsvarande. En förlust ikväll skulle innebära en dålig dag på jobbet. En förlust för Modo skulle innebära en dålig dag i raden av massor av dåliga dagar på arbetet. Till de modoiter som psykotiskt klänger sig kvar vid bilden av Modo som "storebror" så vill jag bara säga att det är just den där oförmågan att se verkligheten och leva i nuet som har tagit er dit ni är idag. Och botten är ju inte nådd heller. Dessutom är det jävligt osexigt med översittarfasoner.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
WifstaÖstrand: Eller när nån råkar klacka en puck med skridskoskenan och lobba den i mål via målvaktens rygg...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
När jag såg intervjun med Andreas Johansson så börjar man förstå varför Modo uppträder som de gör på isen. Den mannen mår inte bra och jag kan även förstå varför det är tyst i omklädningsrummet. Känns som att han likt Erik XIV skulle kunna gå bärsärkagång när som helst.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
FH - avdammad: Modo vinner ikv för Timrå har överpresterat och dom underpresterat. Vi ska inte komma dit o tro att vi är nått. Våra unga spelare ska det göra ont på. Han bara matar på den där AJ. Må ju vara bra tändvätska för Tik det där.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Olle: Jag brukar alltid luta mig mot dessa kalla fakta:

"Den 11/10 1937 beslutade styrelsen i Wifstavarvs IK att ta upp ishockey på programmet"
"Den 14/1 1938 kom ishockeyn med på Alfredshems IK program"

Jävla copy-cats........
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Röda Tallen: Får inte igång sändningen. Reklamen går bra, sedan är det stopp. Tips ngn?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
kulltorp: Byt webbläsare?

Fick veta att Ohre står ikväll också enligt vad Eric Westlund ST sa i direktsändningen
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Smokey: Om det går åt helvete ikväll (vilket det naturligtvis kommer att göra...) så har vi iaf nåt att se fram emot.

www.st.nu/kultur/noren-satter-upp-nytt-pa-dramaten-2
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Nån med AB plus härinne som kan dela deras artikel om kvällens derby?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
WifstaÖstrand: Gillas inte. Hur länge ska Mattsson tvingas vara borta tro?!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
DJ Hemp: Välkommen tillbaks till HS Hempen! 😀
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
EArk: länk..?? :)
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
EArk: Tack 😊
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Släpp pucken! Giv oss frid... VINN!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
EArk: Roooos tippar Timråförlust. Oväntat......
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
WifstaÖstrand: vet inte om jag blivit blödig på äldre dagar men jag reagerar lite på AJs snack inför match. Det ska smälla och göra ont för våra duktiga juniorer och dom är alltså 16-17 år gamla. Det är inte ofta man hör en veteran och erfaren ledare uttrycka sig på det viset men sen står han och flänger med huvudet som en kolibri och studsar som om han precis dragit ett par linor så det kanske förklarar saken. Frågan är om ledarstilen går hem i ett ungt och oerfaret lag. Vi får väl se inom kort.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Olle: Den där AJ-token ska Modo vara rädd om. Största problemet för Timrå IK är väl att typ Brunflo och Sundsvalls Hockey kan få mer modomarginalbesökare på sina typ "derbyn" i framtiden om han är kvar i Modo;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Smokey: jag minns hur man resonerade med Perra och viss mån även med Challe. Jag kan ändå inte föreställa mig hur det skulle vara med AJ i tränarstaben
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Jag kommer att vara på plats i arenan ikväll. Innebär dessvärre Timrå-förlust. Aldrig att Timrå vinner med mig som supporter på bortaplan...

Oj, första inlägget här inne på nått år. Medgångssupportern i mig har hållit mig borta härifrån under de mörkaste perioderna, men aldrig från laget, nu andas vi morgondagens luft fylld med tillförsikt. Känns underbart att vara Timrå-supporter just nu!

Hoppas på att Timrå ska motbevisa mig ikväll! Kom igen!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Kerstin_k: Det är lite som den gamla zombiefilmen Night of the living dead. Plötsligt vaknar vi gamla uvar upp och vandrar med ryckiga rörelser fram till tangentbordet för att återigen skriva i forumet.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Ja blir lite fnissig när jag läser Andreas Johanssons kommentarer före match. Är det något som jag är orolig för är det att Modo har kollektivt starkt psyke och är tuffare när det gäller. Eller inte...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Kerstin_k:

Ligger vi under inför sista får du lämna arenan. :-)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
FH - avdammad: Har faktiskt noterat att det är fler som gjort comeback här inne i takt med framgångarna. Med det inte sagt att dom/vi är medgångssupportrar. Känns bara så mycket lättare att engagera sig på nätet nu också.

Känns lite roligt när, som du säger, zombierna vaknar till liv igen. Är vi måhända med i uppföljaren till Timrå IK i hockeyns finrum nu?
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
ingen som visar dagens match? en sån här match bör sändas på en vanlig kanal kan man tycka!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Ikväll blir det Allstar ist f Ö-vik. Tordes inte utmana hockeygudarna och närvara i arenan, det är illa nog det här
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
stoff: Cmore har den som webbsändning, men helt otroligt uruselt att inte ha den som huvudmatch med studio osv. Tydligen tycker dom Södertälje-västerås imorgon är mer intressant. Ibland undrar man hur insatta de är i sport som bestämmer matcher? Aja, huvudsaken är att vi vinner ikväll och det tror jag att vi gör också. Tror grabbarna har lärt sig av derby matcherna förra säsongen. Ush jag hatar Modo och deras tränare som snackar en massa skit. Vad är det för skit att säga att dom ska spela fysiskt mot våra yngre spelare? Varför inte säga att dom ska spela fysiskt bara? Så vidrigt beteende, dom måste verkligen vara desperata där borta.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Typ lika som bär på något vis...
Uppladdat:

450x300-img_5486.jpgimg_5486.jpg

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Kerstin_k: jag krälade också tillbaka från verkligheten, in i hockeysnacks värmande famn. Däremot tycker jag inte riktigt att det räknas som medgångssupporteri då vi faktiskt åter gör entré medan vi harvar i andraligan. Trots en stark start på säsongen så är det ju fortfarande bara en förmaning om något riktigt bra. Oavsett om det skulle räcka hela vägen eller om vi skulle stupa på målsnöret så tror jag att detta är en resa man vill vara med på.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2016-10-20
Heisenberg: Under matchen i tisdags hann kommentatorn både förväxla Timrå med MoDo och Västervik med Oskarshamn. Jag satt och skakade på huvudet mest hela tiden.
Kommentera


« · 1769396