Hahl Bundy: Ohre släppte ju bara in ett mål mot Västervik i fulltid och Västervik vann ju nyligen borta mot Modo så med den logiken vinner vi med 1-0 ikväll :-D
Herminator: jo men nu behöver dom väl knappast förstärkningar för att vinna mot oss? Det räcker med hanses i mål och en handfull spelare. Gör dom 1-0 tidigt så spelar det ju ingen roll om vi får spela resterande 55 minuterna i anfallszon, vi kan ju inte göra mål.
Kongo: våran örn fick ju rättmätig kritik under många år men modos logga måste tamefan vara den fulaste någonsin. Det ser ut som något en femåring ritat på dagis och som du motvilligt måste sätta upp på kylskåpsdörren. "Fröken sa att vi skulle rita känslan som finns i en när jultomten kommer på besök"
Olle: Jag tänkte bombhota arenan så matchen skjuts upp till en annan gång. Då kanske Mattsson är tillbaka... för idag är det 2 siffrigt bakåt med Ohre i mål. Om jag ska se el höra matchen? Svar Nej.
Hahl Bundy: det känns som att det var längesedan vi hade en match där vi var fullständigt uträknade efter två perioder men ikväll kan bli en sån match. 3-0 efter två perioder och 4-0 efter full tid känns rimligt. Men likt förbannat kommer man vara less efter ännu en förlust.
tjobba: Nu när Mattson fått kasta in handduken så är det ännu större fördel för MODO ikväll för tyvärr så har inte Ohre impat på mig,hoppas jag har fel och att MV och hela laget gör en #Bragdmatch" !
RunarUp: Ja nu får det banne mig vara slut på leken! Var spelmässigt ett steg framåt i fredags. Skapade många chanser men har tyvärr väldigt svårt att få in pucken. Hoppas man får lite mer killer instinkt o trycker dit puckarna ikväll! Sen ska vara taggtrådsförberedda ikväll. Nu ska de visa att det är DERBY!!! Naturligtvis tungt återbud med Mattsson! Kan Ohre stå emot och hålla ihop spelet? Får be till Gud om det...😀! Nu djävlar -KÖR!💪
El Maco: Det kändes lite som att förtrollningen bröts i första derbymatchen i höstas. Jag tycker det är dags att sluta cirkeln och bryta förbannelsen idag!
Turkiska Tiken : samtidigt tycker jag att det känns skönt att föreningen tar ansvar för ekonomin! Det är inte bara några säsonger nu som gäller, förhoppningsvis så kommer vi vara i SHL en lååång tid framöver!