1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577911 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23

1805539 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
gud: Lever???
Det var så illa igår att jag inte ens överlevde gårdagskvällen...
Vet knappt hur det slutade igår...
Jag ger fan i att helt enkelt..
Kul att höra av dig rabben...: )
Länge sedan vi sågs..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Modo missar meca . Tjalalalala
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
SMÅLAND:
Ramlar in i bland och kollar hur du sköter dig.. ;)
Gött med en ännu seger till idag mot böset ifrån dövik ..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: jag tycker faktiskt att det är JätteKul...hahaha...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Stavfel av dig, det heter faktiskt Fjollröven-pojkar.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Enda smolket i glädjebägaren är att behöva se Pär Styf stå i Modolidernas bås. Hoppas vi kan korrigera detta i framtiden så vi får se honom i Timråbåset - där han hör hemma!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Riktig fin insats igår. Otroligt roligt att se hur mycket starkare vi var vid sargerna och runt mål, vinner lösa puckar hela tiden. Just att vinna och hålla puck i anfallszonen gav ett enormt momentum. Där gjorde både Nilsson och Persson ett mycket bra arbete och såg väldigt starka ut.
Sen Lauritzens härliga avvägning på 1-1 målet, då Öviks backen valde "fel" väg runt kassen, medans Lauritzen visar rutin och retfullt enkelt hinner först på puck och spelar fram Dahlen som kyligt lägger in pucken, är nog en av matchens bästa sekvenser.

Kul också att EP får bidra med två assist, nu har han alltså stått för 3 ass på 2 matcher sen han kom tillbaka, naturligtvis väldigt viktigt då vi haft svårt att göra mål på senare tid. Så även om han har mer spel i sig, så är han ju så pass bra att det räcker med att han blixtrar till någon gång per match så hamnar han också i poängprotokollet.
Så det bådar verkligen gott tills han prickar foremen på riktigt.

Annars så var väldigt härligt att se att ingen spelare föll ur ramen, utan det var ganska stabilt från varje gubbe. Ett jätteplus är ju också att man höll huvudet kallt hela matchen, vilket tillslut ledde öviksgänget ur balans. Extra roligt var det att se sekvensen då Skröder, efter avblåsning väljer att dela ut en slashing på EP, sedan så ser man Skröder kollar mot Elias och vill ha en reaktion, men Elias tittar lite vänder sedan bort huvudet och Skröder som hade hoppats på att få honom ur balans åker vilset tillbaka till båset. Där och då tappade gubben geisten och föll snarare ur balans själv, vilket vi märkte då han i ren frustration i 3.e delade ut ett yxhugg till John Westin. PP Timrå, Modo som var på väg in i matchen tappar det, och Timrå kan göra mål i svallvågorna av ett powerplay.
Så just att vi höll oss kalla och lätt dom bli frustrerade istället var väldigt strongt och helt klart matchavgörande.

Som sagt ingen föll ur ramen men jag vill ändå plussa extra för Hadegård som var riktigt stabil och säker. Robin Persson var en klippa. Även Jesper Dahlroth såg man redan från första bytet att han hade derbyskallen med sig. Spelade enkelt och säkert tog inga risker och gör en ganska fläckfri match. Kul att han dessutom fick slänga in en första kasse.
Sen naturligtvis Dahlen som gör två otroligt viktiga mål och har bud på 2-3 puckar till.
Ohre gör ju en bra match han också.

Nog om detta nu. Viktigt match mot Karlskoga på Onsdag, Slutspelsserien bör vi greja. Men 13 poäng upp till BIK, är ju naturligtvis väldigt mycket på 14 matcher, men med tanke på att vi har två matcher kvar mot dom, och själv kan kapa dom poängen till 7, så kan det ju med lite tur bli fajt om en 2.a plats, men då gäller det att pricka formen, vilket en derbyseger naturligtvis kan lägga grunden till.
Sen har jag för mig att vi avslutat serien ganska starkt två år i rad.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Tack! Vi tycker också att det är lite roligt, i synnerhet om det retar upp någon liten modolid. (Dig exkluderad så klart, du blir ju inte störd utan tycker bara det är kul precis som vi!)

Hockeykramar // B-B
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
bobrov: Fjollräven-pojkar, Modolider och Skabbräven center. Roligt att se att ni håller nivån :) Only in Timrå!
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Tat lungt nu en vinst mot MODO löser inte problemen,men det är jävligt skönt att vinna mot dom kaxiga fjollräven-pojkarna det är fortsatt 42 poäng att spela om tills vi vet om säs fortsätter eller inte plats 2-8 är inom räckhåll .
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Nix, alla var inte överens angående tränaren. Ni har ju vunnit 2, så varför bli tjejsur likt skröder när ni förlorar 1?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Nu får du ta av cyklopet och rätta till bh:n under skogshuggarskjortan.
Överens om vad? Vi är överens om att vi har rätt småvuxna lirare. Absolut! Funkar tydligen rätt skapligt ändå;)
Uppladdat:

450x300-img_6504.jpgimg_6504.jpg

Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Woody: Nån mer än jag som tyckte det var lite lättare att kliva upp och gå till jobbet imorse?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Tack! Vi lyder och njuter i fulla drag! Skönt att få ett ordentligt avstånd ner till säckgänget bakom. ;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Bragd-Birger: ..och nu har det vänt!
Innan denna match var alla rörande överens om att tränaren ska få sparken och att laget är ett gäng småpojkar som inte kan spela fysiskt (vilket dom inte kan)
Efter nästa omgång är nog ordningen återställd, så passa på att njuta av er livs seger ;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Jag tycker att Nucky är lite....tokroligt. Heja Timrå, mot eliten!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Grannen kom förbi vid kvart i 10. Han är modoit. Röd i ögonen... tårfyllda... underläppen darrandes o med Y-kallingar med Gällivarehäng o en gammal hederlig nätbrynja... så räckte han fram kardan o med svag darrandes röst sa han: Grattis!
Sen vände han om o skulle till att gå hem med huvudet nedsänkt o hulkandes tårfyllt.
Han fick min lilla skvätt fickljumma Explorer.
Han torkade av snorgråtsnäsan med näven o sa: Du är en hyvens Timråit du! o sen gick han.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
innekillenskomp: det var inte personligt, nej. Jag minns hur det lät efter typ 15 omgångar här inne, då var vi inte ens i samma division som Modo (jag var säkert lite kaxig jag med) och en förlust ikväll och dom hade ganska snart susat förbi oss i tabellen. Menar bara att i det läget var det många som härjade på modoiterna för nu skulle dom minsann ner till division 1. Kan vara bra att ha sånt i minnet om vi skulle ha lyckan att dra iväg uppåt i tabellen igen, det svänger snabbt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Så befriande skönt med 3 poäng och kors i taket att få göra 5(!) mål mot länsrivalerna.

Nu gäller det bara att bygga vidare på detta och åka lika mycket skridskor i kommande matcher.

Vill inte se en återgång till den mediokra hockeyn vi presterat under så lång tid. Även om det finns mycket att jobba på även efter en sådan här seger.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Jävlar så gött! Bra gameplan, MoDo sämre än jag kunde tro :) Många bra, Hardegård felfri tex (inte så mycket speltid iofs), Kul!

Ohre helt ok, men nog tycker jag han håller på att fumla till det ett par gånger. Onödigt och dra en puck i typ egen burgavel där :)

Och EP kan inte stå still och lira, särskilt i PP. Han får ju bara ut en tredjedel av sin kapacitet på de danne viset.

Framåt, uppåt!!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Nja, nu läser du nog vårat forum ungefär som en modolid läser regelboken. Vi är lite glada eftersom vi 1) börjar prestera något som liknar hockey igen efter två månaders 'gissa-vilket-djur-vi-är-ledtråd-mamman-blev-skjuten-av-en-jägare'-charader, 2) vi fick ge modolidstjärten en välbehövlig omgång smisk, och 3) vi gjorde äntligen fler mål än ett på 60 minuter.
Världsmästare tror jag inte vi ser oss som, i synnerhet inte efter att vi bara spöat Japan i gruppspelet.

Tokroliga smeknamn är väl härligt? Din lilla surläpp.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
8 av 12 möjliga på de fyra senaste.

42 poäng kvar att spela om och 13 resp 18 poäng upp till Finalplats.

Är detta starten på Timrås slutspurt?

Se till att säkra tredjeplatsen nu!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
+ulfberth+: Enoch? Det kanske är Nucky Thompson från Boardwalk Empire. Han är den ende jag känner till.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
DJ Hemp: Lever du än? :)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
gud: Skål Tamjefan 🍸
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: vem fan är Nucky?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nucky: Man får ta tillvara på tillfällena, för man vet aldrig när de kommer igen ;)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
DJ Hemp: Rock on..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
+ulfberth+: Ja det var jävlar mig på tiden. Jag hade glömt bort hur det var att smiska modolidarsle, det var ju jättetrevligt! Bend over you bitches! Here is the big red machine!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Olle: fick jag en utskällning nu för att jag skulle ha sparkat på någon som ligger ner eller vad menar du?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Bragd-Birger: ni vinner en match, och är plötsligt världsmästare igen.
Sjukt roligt att läsa era kommentarer😂
För att inte tala om alla tok-roliga smeknamn, vem över 15 år tycker sånt är roligt?
Jaja, grattis till en bra match och 3 poäng. Det var inget att diskutera ikväll.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
DJ Hemp: Grattis fucking very much Timrå IK.
Fortsätt kötta på nu!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Äntligen! : )
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
SMÅLAND: Skål..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Faen.
Ingen Guldbagge till Lennart Jähkel.
Men han är nog glad ändå ikväll.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
bisterfinnen: Ja. Ni var ovanligt bleka må jag säga...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Jari Kapanen: boost, Boost, BOOOOST...
Det här m å s t e ge råg i ryggen.

Vore gött för sniperduon Johan P-John W att få hänga en balja. Känns som det finns ketchupeffekt att hämta där.

Förutom givna Dahlen vill jag plussa för Lauritzen(lysande pass till 1-1 o defensivt samvete) och Lööke(bäst fart under grillorna av alla i kväll?).
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
palleparling: Håller med. Det var riktigt kul att se Stene idag.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
gud: Nämen Tjena mittbena det var inte igår 👍😉
Skål tamjefan... 🍻🍹😁
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
En på det stora hela väl genomförd bortamatch mot ett mycket svagt hemmalag. Gillade verkligen forecheckingen, som var genomtänkt och betydligt bättre avvägd än tidigare. Man behöver inte rusa hela tiden, utan ibland är det viktigare att täta mittzon.
Riktigt skönt att få lite utdelning också. Samt att Ohre fick göra en rakt igenom stabil insats.

Men man ser fortfarande stora brister. Uppspelen klickar lite för ofta, med väldigt märkliga bågar från forwards. Backarna försöker sätta igång spelet snabbare nu de senaste matcherna, och då måste forwards vara mer konsekventa och smarta i sina åkvägar. Nu blev det en del onödiga fastspelningar i egen zon. Mot ett bättre lag hade det straffat sig mer.

Roger måste ha ett snack med EP. Alldeles för krångligt spel från honom. Drar ner tempot i PP också. Enklare, snabbare, rakare.

Sen: tacksamt att Modo inte bara var usla utan också så odisciplinerade. Klubbfest utan dess like, vilket bara slog tillbaka på dom själva. Märkligt ändå, hade dom använt energin till att åka griller istället kunde det ha blivit match av det här.
Men, det blev det inte. Vi rundar av kvällen med att mysinkassera tre välbehövliga pinnar och tackar Modo för gästfriheten.

Hockey är en underbar sport!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Grattis! det behövde vi. nu är laget på gång tror jag och spelarna på..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Webmaster: Antagligen kommer vi att få spela slutspel i år igen. Men finalen mellan ettan och tvåan når vi nog inte.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Rättvist. ..timrå spelar riktigt bra
denna match. ..allihopa
..spela så här varje match
då blir de kalas
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Skön seger och Dahlens mål och energi visade vägen. Grymt viktigt med heta spelare och en eloge till Ohre som klev in o skötte sig utmärkt.

Hoppas detta ger självförtroende till övriga och att vi hittar tillbaka till glädjen och energin i spelet igen.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Nu ska även våran hackkyckling ha beröm! Stene var riktigt bra idag, han gick in i närkamper och det va det längesen man såg han göra! Han åkte även skridskor idag! Stort + till han, det behövde han för framtiden och självförtroendet.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
sargad: Inget snack om saken ikväll. Ni var bra, vi var pinsamma.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Dundee: Tack! Skönt med en 3a äntligen. Men sanningen och säga vore det pinsamt att inte vinna mot den här kvällens Modo. Vore man lite konspiratorisk lagd kan man undra om det fanns något kinesiskt spelsyndikat på läktarn.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Usch vad skönt, halleluja...
Tur att skröder inte skadade nån.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-01-23
Olle: Jag tänker baske mig ta åt mig äran för denna femetta! Inte kört eller sett nånting av matchen... det var inte igår direkt... o vad händer? Får man aldrig se Timrå igen??? Kanske säkrast om vi ska vinna fler matcher o gå upp.
Kommentera

1805539 · »