1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580914 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20

« · 1844406 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
MODO Hockey - Timrå IK 1-4
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Dahlén igen!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Otto1: Idag? Han är direkt ansvarig för mål bakåt i tre raka matcher nu. 37:an är dock ingen ersättare. Klev in i sitt första (enda?) byte och försökte mörda Haukeland.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
palleparling: Håller med. Oerhört viktigt att ha den typen av spelare i en sån här match. Han bara driver och pumpar frenetiskt. Och har ett jävla öga samtidigt.
Den kedjan är klart hetast i kväll, trots att Dahlén är på 75%.

Däremot har Johnsson kommit bort lite. Saknat hans pondus de senaste matcherna.

Tuff period annars. Gäller verkligen att stå upp i tredje. Modo är tunga och livsfarliga när dom tillåts skölja. Intensiv forechecking och möta vid blå, annars kommer det att skita sig. Och tokköra i kontring när man vinner puck.

Blir svårt, men det k a n gå.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Där rök korken på andra Kirflarran 🎉👍😊
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Blev han bänkad flugan Hugo ???
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
dr-nix: Dessutom tyckte jag precis att det var Hedström som gjorde 2-1 till oss. Men det visade sig vara Erik Karlsson. Tänkte att de kanske hade ordnat med extraspelare för att kompensera för alla skador!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
JanneH:

Jag kan hålla på dygnet runt utan att någon märker något, så här behärskas nog alla tänkbara tävlingsmoment.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Hatten av för Filip Hållander. Inte bara för hans 2 assist utan även för hans energi! Sjukt bra
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Otto1: Junisarna är ju så jäkla bra
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
MODO Hockey - Timrå IK 1-2
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Enock har det jobbigt idag
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
DJ Hemp: full blir jag fortfarande hempen men jag kan hålla på jävligt länge så det beror hur tävlingsmomentet ska se ut.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Kapten Lindow: Följer matchen på swehockey, har just fått bevisat för mig att han finns på riktigt den där Ponomarenko, 2 min interference.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Går det att lyssna live på matcherna på radiosporten? Länk ngn isf. Jag har sökt och sökt men hittar inget...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Andersson: Hugo gjorde inte många rätt där inte..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
MODO Hockey - Timrå IK 1-1
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Modano: Modospelare trillar på arslet , ändå blir de mål i arslet för oss
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
DJ Hemp: Bänka Enock helt jävla yr vid målet hur fan kan han få spela
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
dr-nix:

Jag får också tänka en andra tanke för att inse att vi snackar om Dahlén och inte om Hedström.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Varje gång någon börjar prata om Jonte tänker jag på Jonte Hedström. Skön profil, saknar honom. Smått off topic men tanken var god :)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Som dahlen sa..vårda pucken mera
i övrigt ser de bra ut..fortsätt så
o inga dumma utvisningar bara
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
JanneH:

Jag kan garantera att du inte kan matcha mig, för numera kan jag dricka hur mycket som helst utan att bli full. Tradigt, men sant.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
sargad: jag är från Alnö så jag har få övermän i alkoklinchen
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
JanneH: Gå i alkholclinch med Småland!?@
Ej att rekommendera. Ta ett Toy o ta de lugnt.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
En bra start, men det var det även i förrgår och i Karlskoga.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Nisse på Mon: läste på st att Jonte har grymt bra stats mot just Modo. Fortsätt så tack
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Andersson: modo jonte 0-1
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
SMÅLAND: får vi 2 pinnar ikväll så lovar jag att dricka mer sprit ikväll än HELA Småland!

Ska se svartmetal i Göteborg så det lär jag göra oavsett men ändå...
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Dahlén!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
JobbaPuck: Fegt att ställa förstamålisen ?
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Sputnik: Thats the spirit, jolly good old chap.
Tänkte instämma i DJ Gorkys tips men vi klämmer i med 3-3 vid 60 minuter o avgörande på tillfälligheter och måfå.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Fegt att inte matcha Brattis.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Två flarror Kir står på kylning...
Dä finns inga MEN ikväll...
Tre points hem för fan..
Båtten opp..
Timrå IK är dom BÄSTA!!
Kommentera


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Gorkyman: Se det positivt mina kära Rödvita vänner! Ta alltid ut segern i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan. 😀
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
tjobba: Jajemensan, ikväll skall ni få se på "Dahlén the magic Modoslayer"
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
DJ Hemp: Har tyvärr samma känsla :-(
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Woody: Det vore ju tipptopp om Dahlén får det att lossna i kväll.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
tjobba:

Jag är inställd på noll poäng i kväll. Det är en sådan vecka då det inte riktigt vill sig väl för oss. En poäng på de två senaste matcherna är ju rena hånet.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
tjobba: Jag skulle önska mig en utskåpning som ger självförtroende, en riktig islossning, men jag tror att det tyvärr blir en ganska jämn historia. Modo kommer säkert att spela som både BIK och Leksand, småfult och hårt för att störa oss, och sen gå på kontring. Hoppas att vi är på tårna i egen zon och jobbar minst lika hårt som dem. Jag chansar på 4-2 till oss.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Sputnik: Hur går det i kväll? Jag har ingen riktig känsla alls faktiskt. Känns helt öppet! Är vi i en formsvacka nu blir det förlust, kan vi studsa tillbaka trots kort om folk vinner vi.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
John Cena: Stämmer detta som Hägglund skriver på ST angående derbyt ikväll, vilka mötte vi?
"Men nu står han inför sin största match som huvudtränare och det ska bli intressant att se om herr Andersson kommer att bli lika het som när han startade slagsmål från båset som andremålvakt i Timrå för väldigt många år sedan."
Skaplig kung ju... 😀
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
John Cena: Kan bara förtydliga att min öppnande fråga om Ledin är mer generellt riktad. Borde inte flera lag i HA vilja ha en sån rutinerad spelare? Jag undrar varför han inte fått något erbjudande av någon sportchef.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Sputnik: Vad är det vi har att förlora på att ta in Per Ledin? Vi behöver någon rutinerad som kan ersätta Lauritzen. Ledin kan spela för billig peng. Liljendahl kommer vara borta flera månader. Vi får ingen playmaker i Ledin, men han kan ändå göra poäng med sitt aggressiva spel. Han är förhoppningsvis fortfarande jobbig att möta också.

Angående matchen ikväll så har jag funderat på Dahlén. Jag funderar på om vi inte borde begränsa hans istid. Jag tycker han blir snabbt trött på isen. Det är bara nåt byte per match han orkar spela fullt ut. Han har just nu näst högst istid av alla forwards (Wedin 1:a). Jag tycker det vore smartare att bara spela Dahlén i offensiva situationer, dvs powerplay eller tek i offensiv zon. På så vis kan han ta i allt han har när han spelar.

Sen om defensiva spelet har det klagats mycket här på backarna. Men är det inte så att vi släppt in ganska lite mål under första matcher pga våra målvakter? Båda två tog många puckar som borde gått in. Senaste två matcher har dom inte sett lika bra ut. Det är inte ett klagomål på Hockeyland eller Brattis. Min poäng är att backarna haft det ganska lätt i början. Det svaga defensiva spelet märktes inte lika väl när målvakterna storspelade. Igår var också första matchen Timrå släppte in mer än 2 mål denna säsong.
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Sputnik: Ser inte ut att bli någon Jimmie i Modo..
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
El Maco: Ledin har ju inte skillsen men Nubben ville ju ha en "äldre" spelare med rutin som ersättare till Lauritzen. Har läst på annat ställe, tror det var Hockeysverige att Ledin kan tänka sig att spela gratis i princip om nån är villig att satsa på han. Nubben kanske kan ge Ledin ett tryout och se hur han presterar och hur gruppen tar emot han? Vi är ju kort om folk just nu och en sån som Ledin kan ju om det slår väl ut vara en bra karaktär att ha när det vankas matcher med slutspelskaraktär(SHL kval eller meca hokky rejs, vilket vi borde kunna nå)
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Sputnik: han är 23+
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Sputnik:

Jag är definitivt "på" vad gäller Ledin!
Kommentera

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2017-10-20
Sputnik: Nu kanske ni tycker jag är knäpp i huvve men skulle vara en skön snubbe som verkligen skulle vara en lagfarsa och sätta färg på HA. Han säger ju att han skulle spela i princip gratis också. :P
Kommentera

« · 1844406 · »