1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

582068 inlägg · 6215 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07

« · 2610194 Till forumet


Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Blir det Modomördarn Boyce som avgör i vanlig ordning?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Jag måste fan ge Arkiv X:arna att det här var en riktigt festlig derbyuppladdningsvideo.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Bolage öppna snart å ja ta sparken dit ida i snöstorma 🥳🥳🥳
Ikväll VINN vi I Skabbräven mot Llllebro...💪💪💪
Låt dä rinna lätt rabbuslingar å börja segerfesten 🥳🥳🥳
Juvelen spik igen ikväll å bär oss fram tä 5 raka!!💪💪💪
Lönnå på högsta volym på Grammofon!!😇😇😇
Ä ni redo rabbuslingar???
Halleluja 😇😇😇🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Knylan: Jag skulle nästan ta en förlust om bara Boyce gör mål ikväll men jag hoppas såklart han målar och vi vinner. Boyce avgör - tja varför inte?
Enligt kristallkulan så slutar matchen 2-3 till bortalaget och Boyce avgör.
Tänk en sån där jämn sista period som står och väger och sedan studsar pucken lite konstigt i nån sargduell och Boyce trycker dit den nära mål i typ 7e minuten av 3e per. Sedan blir det ett jävla nagelbitande i väntan på slutsignalen. Albin Lundin drar på sig en 2a för nån skitsak i offensiv zon med 3 min kvar och Ante coachar Dahlén och Rindell i BP men Juel står på huvudet så vi håller ändå undan.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Och för er som inte hunnit öppna dagens favoriseringslucka:

Gissa vilken match som är huvudmatch på TV4 Play.
-Stekhett surströmmingsderby mellan ett topplag och en positivt överraskande nykomling, inför en kokande proppfull arena.

Eller

-Två mediokra mittenlag. Inget derby men ett av lagen heter Frölunda.

Vinnaren får 1 valfri match utan lagg i sändningen.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Bra val av dem ändå att inte välja matchen mellan ettan och tvåan, inte ens media vill visa Växjö längre.
Jag följer er match idag på tv och mitt fbk via mobilen
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
eltifoso: Också en match som kanske väger tyngre än Leksand-Frölunda.
Där är det dock svårare när schemat sätts, att veta vilka som ligger 1a och 2a.
Att ett av SHLs få äkta geografiska derbyn tar vid vet de ju så fort spelschemat satts. Precis som studion sitter och viger halva sändningen till hur mäktigt det är när Luleå-Skellefteå möts, så ska såklart Modo-Timrå vara huvudmatch 4 gånger på en säsong.

Jag hatar denna favorisering så himla mycket och jag skiter i om den är obefogad enligt vissa.

Med allt det sagt hoppas jag ni tvålar dit Plastsjö rejält ikväll! Håller på er min vän.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
eltifoso: Absolut förståeligt, som jag sagt flera ggr tidigare, Växjö är ett grislag.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Vill påpeka att jag tror att valet av huvudmatcher är ett ganska levande dokument. Det sätts inte i september för hela säsongen om man säger så.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
kulltorp: Nej det tror jag med. Och det är ju nästan värre i så fall, då den enda förmildrande omständigheten skulle varit att dessa lag typ är topplag i år och man sätter den någon vecka innan Men har ingen koll på det ska jag också säga.

Min poäng är att oavsett när de sätter dessa matcher, så vet de att ett derby kommer spelas denna omgång.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Det är så totalt jävla talanglöst
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
mikenomad: Det är så jävla provocerande förkastligt.
Men bra att man får bygga upp lite hatkänslor inför bussresan uppåt om några timmar.

Har börjat dokumentera en del marknadsföring- och utrymmesfördelar vissa lag får, eftersom jag fullkomligt ledsnat på detta.
Får se om jag gör något av det. Som exempel kan vi ta en väldigt enkel och grundläggande ”undersökning”. Googla Frölunda HC+2023+SVT. Och googla sen Timrå IK+2023+SVT. Fingervisning vad vår objektiva skattefinansierade mediekanal väljer för material.

Plot twist: En sökningen för över 300.000 resultat, den andra sökningen får inte ens 100.000.

Men nu ska jag sluta sitta och killsura, så vi kan snacka upp matchen istället!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Tycker du gör en bra sak i att dokumentera lite hur mediafördelningen är. Hoppas du orkar dra det vidare och kan redovisa när säsongen är slut. Hade varit en bra grej att peka på rent objektivt att mediafördelningen är skev och bör tänkas om.

Hur som, derby idag med bra trend innan. Trendbrott IK idag eller? Känns ju lite som att det skulle kunna bli så, men hoppas såklart att vi kan visa styrka och leverera en vinst och "slutspelshockey".
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Eftersom vi inte har några Stockholmslag i SHL så går de väl ALL IN på att sända maximalt från fiskrenset istället. Gissar att de skiter i det sportsliga och bara frågar sig inför varje omgång "Vart har vi mest tittare". "Körde vi Frölunda förra veckan säger du? - äh skit samma vi kör dem igen". Göteborgs kommun har mer än dubbelt så stor befolkning som hela Västernorrlands län tillsammans. I TV4 sporten betyder det att Frölunda sänds 8 ggr och Timrå och Modo 2 ggr var. Konstigt att de inte passade på att ta ett derby för då hade de ju kunnat räkna ner en match i både Timrås och Modos kolumn.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Perreman: Its all about the money honey!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
JanneH: "...men Juel står på huvudet så vi håller ändå undan."

Stämmer ryktet att Hussen slutat slipa Juels grillor?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Skulle vara intressant med en uppdatering av skade/sjukdomsläget inför ikväll
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Så jäkla lågt så man baxnar…😡
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: å andra sidan sänds vi även på Sportkanalen ikväll.... en kanal som rätt många har
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Tänk var starstrucked alla modoiter kommer känna sig när #54 glider ut på deras is ikväll, 9/10 kommer garanterat tänka "Wow där är han, bara hoppas han inte gör hattrick mot oss ikväll"
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
BlackBay: Jo, det var en vänlig klapp på huvudet av ansvariga. Jag är fortfarande inte nöjd, då man marknadsför hockeykvällen så här.
Uppladdat:

450x300-img7204.pngimg7204.png

Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Bra reportage om Wedda i Expressen. Han tycker att han är i bättre form än nånsin! Bäva månde alla motståndarlag!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Tom Topp: Var med och tog ut honom som matchens lirare förra matchen. Tänkte att han behöver boosten 😏

Och i mitt försvar sa jag redan att vi skulle välja honom inför tredje då de andra ville ha Juel, innan han hade gjort målet. Riktig oxe hela matchen! Med facit i hand kanske Hållander förtjänade det men man måste ju bestämma sig med 5 min kvar och då hade inget av hans 2 mål inträffat..
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Lundin är hemma, Mieho och Lyytinen spelar eventuellt, ska testa.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Synct: så typiskt just denna match 😑
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Både Lyytinen och Mieto med från start.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
LAGUPPSTÄLLNING: MODO HOCKEY - TIMRÅ IK
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Nisse på Mon or: Juha Mieto - det gamla hockeyesset!!1!🫵👊💪🤘
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby: Originalsheriffen
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby: hehe...små tangenter på telefonen. Men Mieto skulle inte varit fel pä backen.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Enda jag hoppas på är att det är jämnt och att det avgörs i slutet på matchen så man får sig en rejäl nervositet boost!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Spelar vi som mot Malmö så kommer vi att få smisk på lilla stjärten ikväll av Modo.

Ge oss frid… Vinn! Det blir oliiiidligt jobbigt annars med grannen i nätbrynja. Han har redan börjat bröla.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
UbbeNils: Det är oliidligt spännande om vi så skulle leda med 4-0 med 3 min kvar av matchen så nää… jag är nog nervös som det är.!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Hahl Bundy 2.0: Har en dålig vinnare på jobbet, super-Modoit. Så tagit ledigt utifall att…😉 och för att kunna fira med en bira✌️
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Chrille: Det är dom flesta modoiter…
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Eftersom jag fortfarande inte kommit över kvartsfinalsförlusten 2007 är en vinst ikväll en jättebonus, men som den pessimist jag är tror jag på förlust... Hoppas att mitt värdelösa tippande nu innebär vinst. =P
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Hahl Bundy 2.0: Skönt att det blev lite spelare tillbaka. Förhoppningsvis ÄR dom friska också och har bra med energi. Annars blir det kaos ikväll.

Gäller att Timrå spelar som man gjort på slutet och att man orkar med det spelet.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Chrille: Vi kan ju alltid likt Modoiterna förra gången skylla en förlust på förmodad sjukdom i laget..
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Chrille: :Edit, blev dubbelinlägg av nån anledning..
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
SJ i ett nötskal, tåget 90 min sent från Sundsvall så 19:25 är vi beräknade framme i Övik, nån som vet hur länge portarna står öppna?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
TimråTaliban: trist, men vågat att åka tåg vintertid- mkt som kan gå snett. Hade siktat på buss nästa gång. Svaret på din fråga har jag inte, men lycka till! Förhoppningsvis står det 3-0 efter första o du slipper se det 😉
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Kan.inte.sluta.garva. 😂😂😂

Hoppas Ante plockar fram…. eh fingertoppskänslan i coachingen ikväll igen!
Uppladdat:

450x300-img5961.jpegimg5961.jpeg

Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Vill se en grinig tuff match med känslor som på Sanny Styf Hedström tiden och seger 4-2🏒💪💯
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
När ska jag få se min Sheriff igen!?

Han kommer ju ha hunnit anlagt slutspelsskägg innan han går igång!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Patrick Polly: Ante erkände själv att han skickat det till Rickard Wallin efter matchen 😂
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
TimråTaliban: SJ du skulle åkt i förgår
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Skickade till TV4hockeys facebooksida

Hur ofta har Frölunda huvudmatch ? 18 av 24 omgångar? Imponerande ändå , trots att en match är mellan 1 och 2 i tabellen idag , samt ett derby . Men ett fd storlag måste ju visas före allt annat

Svar ? : Icke troligt .....
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Modano: Du kan hockey! Grisfest och 4-2 skulle George gilla!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Costanza: De blev de ju förra gången , då var du väl glad
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Derby mot Modo men inte fan huvudsändning denna gången heller, åh va dem älskar fusklunda!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Lakesi: Dom är väl rädda att Frölunda åker ur snart
Låst ämne

« · 2610194