1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581413 inlägg · 6216 ämnen

Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07

2611514 · » Till forumet


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
solbacken: Står totalt bakom!!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby:
Superbra, hoppas bara att du får respons från föreningen. Du ska veta att vi alla står bakom det du skrev. Dom som beter sig så skall överhuvudtaget aldrig få beträda en arena i någon form.
Riktiga skitstövlar.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Greven: förstör verkligen all karaktär. Så mycket roligare att se matcher med två klackar. Får gärna vara hån och sågningar men pyro hör inte hemma på ishockey
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Greven: Amen, Greven. Amen
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby: Såg matchen på stream och blev på sjukt dåligt humör av pyroidioterna igår. Förtog hela stämningen och derbykänslan kom aldrig tillbaka. Jag undrar om nån av er som pysslar med detta också hänger här på HS eller om iaf nån här känner/vet vilka det är?

Jag skulle väldigt gärna vilja veta VARFÖR ni/dom gör detta? För det är totalt kontraproduktivt det ni/dom håller på med. Klackens primära uppgift är att stötta laget och vara stämningshöjare på matcherna. På vilket sätt bidrar pyroteknik till detta eftersom läktare får utrymmas (om än tillfälligt som igår) och 99% av supportrarna istället blir förbannade, irriterade och besvikna? Tror ni laget gynnas av detta? Tror ni spelarna tycker "åh så häftigt, riktiga supportrar det där"?

Jävla wannabe-ultras....Ni har ingen plats i vare sig SHL- eller allsvensk idrottskultur. Stäng av idioterna i 5 år.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
SPOODI å solbacken: Stort tack!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby: Jag gjorde ett litet men tydligt tillägg:

"Jag glömde en avgörande sak: Det behöver framgå klart och tydligt att det är Timrå IK - alltså huvudföreningen, som står bakom avstängningen. Inget ont alls om supporterklubben, dom gör ett hästjobb och genomför resor för alla oss hockeyälskande supportrar runtom i Sverige. Men det är ju precis detta som helt riskerar att förstöras med ett sånt här beteende. En familj kanske vill åka en lördagsmatch, en alldeles fantastiskt fin upplevelse för de barn och ungdomar som får åka med och titta när laget man älskar spelar match, men som helt riskerar att bli en mardröm. Det är just detta - jag är pappa själv till en tonåring som älskar Timrå IK - jag kommer inte våga ha med honom på någon resa alls i framtiden, OM nu inte Timrå IK TILLSAMMANS med supporterklubben gör något för att försöka komma tillrätta med detta.

Men om det ska få kraft är jag övertygad om det är Timrå IK som behöver stå bakom avstängningen, inte enbart supporterklubben."
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby:
Jättebra skrivet, hoppas du får svar av föreningen och att de agerar. Sånt här får inte hända, framförallt inte från Timrå supporters. Avstängning resten av säsongen minst. Dessa personer har inget att göra på hockeymatcher, inte heller på andra idrottsarrangemang.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby: vakert! Tror att alla supporterföreningar i SHL och HA måste gå ihop och verkligen ta ett krafttag mot detta. Några vet ju självklart vilka som tuttat på. Sjukt dumt beteende
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
SPOODI: Jag författade ett mail till biljettansvarig person hos Timrå IK:

"Hej.

Jag misstänker att även du beskådade vad som ägde rum i början på matchen igår. Vad tycker du om det?

Det är ju snarlikt det som skedde i Södertälje för inte länge sen, när Djurgårdens fans skämde ut sig och matchen fick färdigspelas helt utan publik.

Vill vi ha det på det här viset? Nej, det vill nog ingen "normalt funtad" människa. Ja, bortsett de fullständiga idioter som utsätter hockeyälskande supportrar för den här typen av idiotiska saker!

Vad kan man göra åt det är väl frågan? Ja, till att börja med, ge de som är ansvariga ett RIKTIGT kännbart straff. Ett straff som klart och tydligt förmedlar budskapet att den där typen av beteende som supporter till Timrå IK inte alls är acceptabelt. Och för att tydligt nå fram är jag övertygad om att Ni som klubb behöver ta i med hårdhandskarna, alltså på riktigt!

En avstängning på ett antal matcher, säg 5, kommer inte att hjälpa ett dugg. Det behöver kosta mycket mer än så att bete sig på det här viset. Om ni som klubb ska kunna sätta ner foten på riktigt så är säsongen över för deras del. Det är ju alltså inte ett dugg synd om dom här personerna. Dom får ha löst hur många säsongskort dom vill. Det ju deras, ursäkta uttrycket, eget jävla ansvar att bete sig normalt!"
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rip Kirby: förmodligen händer inget. Tyvärr. Kollektiv bestraffning är de som gäller. Bara å börja veva
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Andersson: Förhoppningsvis. Förslagsvis avstängda från samtliga matcher innevarande säsong, hemma såväl som borta. Alltså inga fler resor. Det borde kännas och det måste också göra det.

Tipset blir dock att supporterklubben är alldeles för veka och tänker: "-Ja, det dom nu gjorde är förjävligt, men vi kan ju inte vara utan dom. Ääh! Vi skiter i't!".

Man stryker således medhårs när man istället ska vara benhårda mot ALLT sånt här beteende!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Hallå!

En derbytorsk svider alltid extra hårt. Men det är komiskt hur en förrlust leder till alla dessa överanalyser.

Släpp det nu, fokusera på matchen imorrn. Hoppas laget gör det.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Apropå gamla synder , blir det något straff för pyromanerna ?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
JanneH: visst vill man vinna, men att vi skulle torska nån match mot Modo den här säsongen var nästan givet! Matchen imorgon däremot, det känns som en riktig måstematch! Förlust och julen är förstörd!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: ja eller när spelarna går igång och bjuder på mer filmningar för att piska på publiken…
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
DenRöda: Ja men jag gillar att laget själva åtminstonde fattar att de föll tillbaka i gamla synder. Emil Pettersson medger i a f det i intervjun som jag läste i ST.
Första steget att åtgärda ett fel är att medge att man gör fel. Jag smyghoppas på revansch imorgon
Låst ämne


Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
söder över: Absolut, vore sjukt med objektiva klackar.
Och håller med om att vi kan bli bättre på det i SCA.

Men det finns grader i helvetet. Luleå tycker jag kan vara duktiga på att stundom skrika urskiljningslöst så fort någon går i isen. DIF också. Modo igår tror jag minst var i klass med bägge. Det är liksom något speciellt trist när en hemmaklack gång, på gång, på gång, på gång avgrundsvrålar för minsta lilla. Tar bort charmen på något sätt. Att man gör det vid enstaka situationer, eller när domarna missar något hör ju till.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Töm å Glöm rabbuslingar 🥳🍹🥳🍹🥳🍹
Imorron komm ett på nyttfött IK70 å då gäll dä å sätt chans vi få!!!
Annars gå dä åt helvete innan uppehålle!!
Halleluja 😇😇😇
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Hakning-Henrik: Då får vi väl bara agree to disagree.
Klippet är ett fåtal sekvenser jag bandade ner på en skraltig buss, genom att snabbspola i jakt på apvrål. Live var det mycket värre!

Och jag tycker att några av dem talar sitt tydliga språk.
Men man kan såklart ursäkta det med att alla fall var gravitation och obstruktioner. Jag tror att några föll väldigt lätt i jakt på fördelar, och så kan man ju också göra, men det tog bort udden lite som motståndare i en annars rätt rolig bortamatch!

Gott så! Vi behöver inte vara ense.
Pyro är alltid sjukt onödigt. Jag satt precis bredvid och min upplevelse var att det slutade nästan lika fort som det började, men likväl onödigt för de tillresta som missade starten.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
DenRöda: Det intressanta är ju att Ante uttalat sig att han egentligen INTE vill spela på sättet vi gjort nu när vi varit mer framgånsrika.

Det går absolut ligga på rulle som Ante verkar vilja. Men det krävs en mer spelsmart och spelskicklig backsida för det. Framförallt så måste vi ha en grym effektivitet.

Jag röstar på att vi fortsätter spela mer defensivt strukturerat även när alla backar är tillgängliga. Den är inte byggd för nån slags totalhockey.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: enögda klackar hör ju till dock.

Jag ondar mig faktiskt lite över att vi inte har det här hos oss…

Publiken i SCA är oftast respektfull i sin behandling av domarna och dom får fritt lalla omkring och missa eller övertolka situationer i vanlig ordning…

Det kommer ett litet buhu och sedan går man vidare…

Det äckliga är ju hur spelarna lyssnar och utvecklar flera nya simsätt i takt med buandet…

Ett gäng osportsliga spelare helt enkel.

Publikens påtryckningar är inte problemet. Dom gör det dom ska det är spelarna som söker simsätten som är problemet…
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Hakning-Henrik: Nä men domaren vinkade upp modospelare flera gånger också så även dom tyckte ni föll enkelt.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Hahl Bundy 2.0: Han har liksom spelat i Björklöven, Saik, hos oss och nu med Brödernas. Nu verkar dom gulligt nog tro att han brinner för deras klubb, med det Cv:t skulle jag säga att han är urtypen av en kuvertspelare
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Jag såg inte matchen, men de sekvenser du klippt ihop visar verkligen inget. Det är hockey, folk får felskär, ramlar, slag på skridskorna när de redan ligger på gränsen som gör att de ramlar. Man får en knuff när man av olika anledningar är i obalans för att du hela tiden ligger på gränsen för att komma först, vinna puck eller vad det nu är.

Ta på dig snällglasögonen istället och titta på sekvenserna igen. Jag är inte lika emotionellt engagerad i rivaliteten som många här uppenbart är då jag är uppvuxen i skåne och gläds generellt med era framgångar också pga släkt från/i västernorrland.

Just rivaliteten gör ju också att det blir mer apvrål från en del sannolikt överförfriskade unga män och mindre ramsor, gissningsvis ser det likadant ut i Timrå när modo spelar där. Några stjärnor drog väl igång pyroteknik också...
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Nucky: Jag har varit på jätte-jättemånga under mitt 25-åriga hockeyintresse!

Och det är inte jätteofta jag påpekar hemmaklackens enögdhet. Gör vad du vill med den infon.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Blir lite fundersam om du någonsin varit på en match förut, om en enögd klack gör dig upprörd.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Nucky: Du flänger med åldersbestämmelser, ändå är det du som visar brister på hur en vuxen kanske bör uppfatta saker.

Har aldrig skyllt torsken på något. Bara synliggjort hur min åsikt om att Modo förstörde underhållningsvärdet med sina förstärkningar och en klack som pajade klackkampen för att istället skrika vid varenda magplask.
Även en torsk kan annars vara en underhållande match!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Låt oss leka med tanken att att vi trejdar bort Eronen mot Joel Persson, Erixon mot Anton Lindholm och Lyytinen mot Samuel Johannesson. Backparen hade sett ut såhär:

Lindholm - Persson
Svensson - Johannesson
Strömberg - Rindell
Forsmark - Edfeldt

Hade spelet varit bättre? Hade misstagen uteblivit?
Helt ärligt så hade vårat spel sett näst intill likadant ut trots 2 av seriens bästa backar.

Jag såg en tråd på twitter efter matchen igår som förklarar Timrås spel sjukt bra, men jag hittar inte snubben!?
Där förklarar han dock ordagrant hur pass extremt farliga Timrå är i omställningarna. Man står med 2 forwards ofta redo för en snabb flykt framåt medans 3 spelare, backarna och centern, krigar tillbaka puck.
I senaste vinsterna så har vi inte riktigt spelat så. Då har vi spelat samlat tillsammans där alla spelare spelar färdigt situationerna för att sedan också anfalla tillsammans där backarna fyller på.
Varför gjorde man inte så igår? Derbykänslor? Hoppet om att släcka ner matchen med 10-0?
Vi föll tillbaka till matcherna innan Frölunda och fick sota för det.
"Vi måste ta betalt för skotten vi avfyrar"
"Vi hade otur"
"Motståndarna har alltid en världsmålvakt mot oss"

Mot OIK ska vi spela så jävla tråkigt att motståndarna vill åka hem efter halva matchen!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Du uttrycker dig som en 12-åring när det bär dig emot. Äg torsken ni åkte på igår istället för att sjåpa dig.

Du är så välkommen! Jag hänger dock bara på forumet vid vinst, nån form av överlevnadsinstinkt som kickar in och håller mig därifrån i annat fall.
Hörs!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Sebastian Ohlsson sa i en intervju under matchen igår att han: ”Tyvärr har spelat i Timrå.”

Det säger jag med. Tyvärr har han spelat för oss.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Hakning-Henrik: Jag hetsar såklart lite också, svandyk är ett värdeord. Men att du går igenom alla sekvenserna i filmen, och inte tycker någon är förstärkning är precis lika jävigt 😅 Nu fick jag inte med alla sekvenser heller, men tycker den där har ett par som duger väl för att få fram poängen.

Och nej, alla hemmalag beter sig inte så här. I andra perioden var det seriöst så många sekvenser av att Modospelare låg på isen och publik skrek som ett mord hade skett, att jag på riktigt var förbluffad. Det har nog hänt någon gång mot DIF, utöver det har jag sällan varit med om något liknande.

Men det är rätt talande att vi har totalt olika bilder av matchen, om du tycker att Modo aldrig förstärkte och det är normalt för en hemmapublik att DIF-vråla vid varje närkamp snarare än att fokusera på ramsor.

Grattis till vinsten och trevlig helg!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Olle: så är det! Det är ge och ta men nån nivå får man försöka hålla. Jag är nog ofta över den dock
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Olle: Haha, var ju inte det jag syftade på. Det såg så jävla roligt ut. Det var ju typ i en hel minut som backarna bara passade mellan varandra på blå.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
SPOODI: Förstod det. Det får ni säkert tillbaka lite längre fram.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Olle: så är det ! Gillar bara å lämna lite små spydiga, men oskyldiga kommentarer
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
SPOODI: Det är väl ungefär lika effektivt som ett 6-5-spel med avvaktande utvisning. Det blir sällan mål men man måste ju ställa upp ändå.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Olle: inte särskilt effektivt uppenbarligen
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Rödluvan: Vi bytte in nya spelare. Det är en ny grej som inte finns i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
söder över: Måste fråga vad det var för variant ni körde i slutet av andra när ni passade fram och tillbaka på blålinjen trots att våra spelare hade varit inne i två minuter och var slutkörda?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
söder över: you're welcome! Å tack själv!

Förstår att ni skapar kaos ofta med eran på papir(och normalt i realitet) starka offensiv. Synd för er att ni verkar tunna/skadekänsliga på backsidan då det som alla vet blir mer å mer importante ju mer det våras.

Sopa dit Oink ordentligt nu på lördag... 6-2 kanske?
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
HalvHund: ja men tackar.

Det här med dålig defensiv har Timrå skapat mot i stort sett alla motståndare i år.
Delvis klart att motståndaren kan ha svackor men Timrås frw framför allt är duktiga att komma till vassa avslut.

Problemet genom heeeeeela säsongen fram till FHC borta för ett tag sedan är att det har varit blött krut i bössan kollektivt. Att kunna skapa mycket betyder inte ett jävla smack när man inte gör mål.

Timrå skjuter mest skott i ligan. Ganska klart med.

Men gör fan inte mål!

Mirakulöööst så blir alla målvakter väggar mot Timrå…

Varför?

För att avsluten är för enkla punkt!

Hanzl, Dahlén, Lander, Pettersson, Hartmann och Wedin har kanonlägen MITT i slottet ikväll men levererar skott på skott på skott i magen på Lassi…
Ja och några på benskydden som ger returer vi inte tycks intresserade av…

Så har det varit i en klar majoritet av våra matcher i år.
Så tack för din kommentar om att det ser bra ut för Timrå.

Det är samma problem vi sett tidigare.
Bra ut vinner inga matcher.

Eronen sköt ett bra skott som Lassi gör en fin räddning på!

I övrigt var eran målvakt vaken och med. Gjorde precis vad man önskar av sin burväktare och det räcker långt mot bekväma anfallare!

Grattis till segern!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Ja jösses. Ska bemöta varje klipp du valt att ta med .

Titta om på din länk imorgon när krutröken lagt sig.
Klipp 1: Uppenbarligen försöker han undvika Timrå spelaren för att ta sig förbi vilket gör att han ramlar på eget begrepp. Domaren som tolkar fel.
2. Det där är ju bara en höfttackling/närkamp där Modo spelaren lyfter och tappar balans. Ingen utvisning, Modo spelaren reser sig som inget och fortsätter spela.
3. Han tappar balans i en närkamp, ingen utvisning uppenbarligen men knappast något han söker heller.
4. Han fastnar med sin skridsko på TIKarens skridsko i kampmoment och hamnar därför i obalans.
5. En knuff bakifrån i rätt läge när han är på väg att skjuta iväg pucken. Ingen utvisning, men inte något svandyk heller.
6. Sista ser ju bara ut som hopslag och ett tappat skär, inte heller utvisning.

Men du vet väl att publiken alltid skriker när egna spelare ramlar bara om det ser liiite misstänkt ut, eller inte alls misstänkt. En del av spelet. Är likadant i varenda rink i hela Sverige om du inte vet om det, med många på läktaren blir det väldigt tydligt.

Men att kalla det där svandyk är direkt oärligt. Innan du i framtiden beskyller någon för att filma finns det rätt många förklaringar till att folk ramlar i hockey som man bör gå igenom. Själv brukar jag snälltolka även motståndarna.

Felskär, lite obalans i en närkamp, spelaren försöker göra något som ligger på gränsen av vad som är fysiskt möjligt på ett par skridskor. Jag är inte avundsjuk på domarna som ska lyckas avgöra detta i stunden utan att kunna veva sekvensen på repris på en skärm.

Slutligen tycker jag att alldeles för många, både modoiter och timråiter borde gaska upp sig och hålla en högre nivå än dagens shitshow i gästböckerna. Det är skämskudde att läsa en stor del av inläggen och diskussionerna i efterhand.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Dålig match mellan 2 lite övertaggade lag.

Ni borde absolut ha vunnit om ni vart mer effektiva ikv och det är bara att tacka att Lassi fortsätter att vara GRYMT lugn i kassen.

Modo gör en av sina sämst defensiva matcher denna säsong enligt mig och vi är ruggigt tacksamma över dagens 3a.

Upp med hakan Tik;are! Dessa möten mellan oss är ju bara för härliga! Ni kommer fortsätta gå starkt säger min spå-kula och topp4-6 bör ni grejja👍

Väljer att citera Uno Hedin: Lyyyyyyyyyyyyycka till!!!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
empa11: Jag såg matchen i efterhand då jag var på kick-off ikväll. Snöplig förlust Timrå gjorde en ok match och hade bättre chanser än Modp. Framförallr Dahlen brände mycket, men även Wedin och Pettersson mfl. Lehtinen var grymt bra i kassen för Modo. Surt!

Nu väntar Oskarshamn hemma imorgon. Lär inte bli lätt de vann stort mit Örebro ikväll och lär komma in med självförtroende.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Nucky: Nej, ni förstärker och filmar över hela matchen. Pinsamt att du inte kan äga det.

Och grattis! Du kommer ha en rolig tid framöver. Hoppas det var värt att leka 12-åring här efter en väldigt snöplig vinst. Kommer påminna dig om er varenda förlorad poäng framöver 🥳

På återseende!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Jag blir hejdlöst besviken över spelet.

Timrå släpper allt och faller in i samma spel som man haft merparten av serien.

Vi är tillbaka i att visa hur jävla bra vi är i offensiven där vi spelar svinfint och avslutar som flickor i ungdomsserien…

Tvinga Modo att vara kreativa och låt Hartmann, Hållander, Pääjärvi, Wedin och Johansson åka skiten ur Modobackar.

Modo ville inte föra matchen på sin hemais och vi tackar och tar emot och Lallar fast i ineffektivitet IGEN!

Skämmigt!

Nu kanske målsättningen är vi ska överleva till nästa säsong och klara en ekonomi.

Men vi har tråkiga backar som inte bidrar med mycket offensivt och då får man fan spela för det med!

Men

En Timrå spelare hakar och bjuder en m0d0 spelare på hakning och highsticking i samma sekvens utan att bli utvisad därefter slutar den där jävla Folkedanz att titta på m0d0..

Det m0d0 kallar sargduell är endast fasthållning! Inte genom att trycka deras egna kropp mot Timråspelarnas kroppar utan rena fasthållningar med armar som på början av 90talet och det händer inte ett skit mer än att energin dräneras i timråspelarna.

Modoiter filmar något jävulskt!
Utav alla spelade matcher i år är detta i särklass det lag som filmar mest.

Jag vill gärna ha m0d0 i SHL för derbyn men lag som spelar såhär…

Nä dom ska ner i HA och växa upp.
Skamligt!

August Berg när m0d0 stänger matchen åker och håller i Miehos klubba i över tio sekunder runt halva m0d0s zon utan att domarna avslutar det fuskandet och sätter honom på botbänken.

Istället får m0d0 göra mål…

Under all jävla kritik hur satans kassa domarna i dag är! 4 satans SYLTRYGGAR!

Huvudsakliga problemet är inte domarna dock.

Det huvudsakliga är att trots att det ALDRIG fakkin ALDRIG funkat att föra matchen och vinna så får dom för sig att det är precis så vi ska göra på borta is i derby ikväll…

Funtade som jävla A-traktorer!

Kom igen!
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Olle: Jag är nog mest fundersam kring Lander ändå.
Han river och sliter, absolut, men nånting måste tära honom. För jag har inte sett blicken en enda gång denna säsong. Hade detta varit förra säsongen så hade han aatt sig i respekt och inte vikt en tum en kväll som denna.

Kan det vara situationen med Ante som sker bakom stängda dörrar?

LHC gör det bra, absolut. Men vi mär förhoppningsvis vara om dem när vi spelat in dom 2 matcherna de spelat mer än oss. Men framförallt så har ju LHC en mer gedigen backsida också, med spelare som Hultström etc.

Det är där vi måste lägga krutet till nästa säsong. Kapanen har visat att han kan göra rockader och det måste han göra på backsidna till nästa säsong för att ta nästa steg.
Låst ämne

Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2023-12-07
Sputnik: Tycker du har helt rätt. Nån av jokrarna som dök in här efter modos vinst sa att Timrå är ett ”mittenlag” och menade det som en förolämpning men att vara ett mittenlag i SHL idag är faktiskt helt ok. Det finns många stora klubbar som logiskt sett ska avsluta serien högre upp än vi. Sen är det vissa som skanderar att lär man bara spelare ”timråhjärta” så tar vi guld. Skitsnack, har Rattie LHC-hjärta? Har Broc Little det? Dom går upp som en ångvält i tabellen. Vår backsida kanske stänger ner Frölunda i omgång 22 men den tar inga SM-guld. Håller med om Rindell och har sagt det hela säsongen. Man tappar hakan av att se honom spela, han följer ingen gameplan och ser inte ut att ha någon idé med något han gör på isen. Tycker han är vår i särklass sämsta back. Spelare som Forsmark har ändå lärt sig en del under resans gång och slipar successivt bort dom värsta missarna som man kunde se i början av säsongen. Avvägningarna på offensiv blå sköter Forsmark galant. Rindell, han bryr sig inte ett skit, han kör sitt egna race.

Såg att det spekulerades om Schweiz för Dahlén här inne. Tänker inte starta igång lynschstämningen här nu men jag måste säga att jag saknar att se glädjen i Dahléns spel. Tycker inte den har funnits där på hela säsongen. Han och Karlqvist ser på något vis ut att sitta i samma båt. Dom stänker dit poäng här och där men dom ser mest förbannade och less ut. Skillnaden är att Karlqvist spelar i ett lag som redan är klar för kval men Dahlén är uppe och slåss i övre delen av tabellen. Det är en gåta för mig.
Låst ämne

2611514 · »