1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581770 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2006-01-30

669874 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
General_Moisio: Aarnio flyttar hem till Finland, bra för oss!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Huge: Dom spelar som ett lag, svårt att förstå?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Jahapp då blir det till och hålla på Luleå idag och hoppas Brunass får smisk som satan så dom kommer ner till sin vanliga sega nivå igen.Flytet dom har kan ju inte hålla i sig hur länge som helst dom har ju överpresterat i 9 matcher nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Det var i vilket fall ingen ljumskskada som Styf drabbades av. Det verkar istället som det är hans magmuskel som smärtar. Saxat från Dagbladet:

"Senare visade det sig att det var en ond magmuskel som spökade.
– Vi vet inte riktigt vad det är än, men det har med magmuskeln att göra. Just nu gör det ont så fort jag rör på mig i den regionen, sa Styf efter matchen.
Vill det sig illa kan Timrå tappa sin rutinerade back till torsdagens mycket viktiga match hemma mot Brynäs.
– Vi måste undersöka det här så fort som möjligt, sa Styf."

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Komposit är rena skiten... vad sa jag kl 19.30 ... en trärightklubba skulle avgöra.. nåja 2-2 men i förlängningen kan denna pinne vara avgörade vid 50:e omgången. Wikegårds analyser på kåkkekväll är inte bara bra det är underhållning också. Han vill ha pucken på bladet och DÄNGER SEDAN IN DEN, Lysande !! skridskoåkning och samma inställning som idag på torsdag då kan det inte bli annat än 3 pinnar. Känslan är BRA - ALLA UT TILL LADAN !! då ska det dansas både på isen och utanför eller hur bröder och systrar ? gonatt ALLA HSare. Drömmer om Rosa Wargar inatt KONSTMÅLET !!!!!! klicka på länken
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Ambroo: Håller helt med dig när det gäller Svedberg o Cj..men tyvärr är
M.H inte heller hållbar elitseriemässigt..saknar totalt skytte o ingen fysik!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Laken: Dom får svårt att slå sig in i laget.
Då kan du ju räkna ut vilken klass det är på övriga spelare.... ;-)

Skämt åsido.
Tycker vi just nu spelar och påminner om Timrå under debutåret i ES.
Bra betyg, va...?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Huge: De enda klasspelarna i Brynäs (oh ah) Micke Lind och Dackell har väl varit/är väl skadade? ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Laken: "Förstår inte hur Brynäs kan plocka seger på seger med den laguppställningen??? En gåta för mig..."

Hur kan det vara en gåta att ett lag med klasspelare plockar seger på seger?
Är väl rätt naturligt....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Huge: Hade gärna haft Sjödda som klippa i TIK, men i hans utvecklingstid fanns inget Timrålag att spela i!
Det är sünd att han blev tvungen att spela i Brünäs!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
gud: "Psst..
Nu när du håller på ett äkta banjolag så
kan du kolla med Numo om han kan lära
dig att spela..Han är Ö-viks svar på "Elvis"

Annars så har han säkert nån "kusin" som är ledig.."


Jag hänvisar till dig, käre storebror.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
65selander: Förstår inte hur Brynäs kan plocka seger på seger med den laguppställningen??? En gåta för mig...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
GävleLasse: "Hä låt stort när katta skiter", sa dom i Hudiksvall!
Jag förstod aldrig vad det exakt betydde, men jag anar att den form av överskattning du antyder är nära sanningen..; )
Surprise me, please! (jävligt lite förvånar oss Timråanhängare nowadays!)

jag är inte ens hemma, jag sitter i Skellefteå på ett hotell...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
orion: Sjödda avgör. Släkten är värst.... :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
orion: Precis som ni gjorde mot Mora menar du? ;)

You're in for a suprise... ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
65selander: Bråka inte med en verbal trollkarl, du kommer bara att ångra det!
Brünäs det är ett klassiskt svenskt hockeylag som borde ha skrivit livtidskontrakt med Tommy Sandlin!

they didn´t...

Storken kommer med vackra ungar...
Boorken lämnar med blåa pungar!

Ska bli ett sant nöje att banka skiten ur er på torsdag!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
orion: Brünäs vilka är det, är det dom som möter T1Mjå på torsdag?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Det blev bara en pinne, men en fin pinne!
Tugga Brünäs på torsdag!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Poffa: TT är störda. :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
geggelundin: "Båda lagen behöll förlustfria sviter, Modo nu sju matcher, Timrå sex."

Det nämndes väl tidigare vad fort TT har glömt Timrås förlust mot Mora i lördags. Ska man bedöma av kvällens mer än stabila insats så hade nog spelarna gjort detsamma.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30

geggelundin:

Hmm, har Timrå sex raka utan förlust? Där tror jag också att de missat lite.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Ibland kan det blir roligt att läsa TT's rapporter efter matcherna. Saxat ur matchen mellan MoDo och Timrå IK

"Timrås inledning av matchen var enorm laget hade 130 i skott efter tio minuter. Två bra målvakter såg till att siffrorna hölls nere, Karol Krizan i Modo och Adam Svoboda i Timrå. Båda lagen behöll förlustfria sviter, Modo nu sju matcher, Timrå sex."

130 skott! Ja jävlar. :D
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
GävleLasse:

Korrekt... SÄMST heter det ju... Min sambo/sekreterare har redan påpekat det gramatiskt felaktiga...
Tack ändå!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Janken: "dåligast!" Sämst menar du ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Härligt att se att vi håller stilen i supporterskaran...

Efter en allmänt raspig säsong och idel derbyförluster mot banjolirarna så har laget ryckt upp sig. Distanserar kvalstrecket genom att göra en framgångsrik roadtrip genom sydsverige, torskar sedan i en sumpmatch mot ena dalalaget men tar en trea mot det andra... Åker upp till, den erkänt svåra, strömmingsburken i Nolaskog och tar en poäng och.... vad dominerar debatten????

Jo!

Vem som var dåligast!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Vilken kommentar av Manderville på frågan om Svoboda var bra..

" He saved our bacon a couple of times"

Ursäkta stavningen men Manderville har så sköna kommentarer..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
MB: helt riktigt, Sanny gjorde ingen glad idag !
Backbesättningen denna säsong räcker inte till, man har hjärtat i halsgropen mest hela tiden. Det skulle varit kanon med ett sent backförvärv innan fönstret stänger!!

Timråååå....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Herminator: SUCK, eko-effekten inkopplad tydligen, men budskapet går fram!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
73Sjöbba: Jo, känns som jag måste tänka tillbaka lite på matchen.. men håller mig till den åsikten än så länge iaf ;) eller så skiter man bara i det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
65selander: Det kan du fetglömma, imorgon inled en ny rad med Brynäsförluster...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Laken: Boorken mönstar upp 5st på mållinjen i morgon. Vi kontrar i 3:e 19:58 ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Men snälla, kan ni inte se att Svebba är klart sämsta back i truppen, jämte CJ? Att han sen gör en bra match ibland väger icke upp mängden dåliga, lika lite som en dålig match av Sanny drar ner bertyget på alla bra han gjort.

Största missen på backsidan ligger dock i att Hasse får så pass lite speltid. För nog är det bra mycket mer utvecklande för en lovande kille än för en föredetting som CJ att få kvalitativ istid?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
...Snälla Luleå, kör över Brynäs imorgon!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Vi slår åtminstone numer ur underläge igen. Ingen i media räknar med Timrå som en slutspelskandidat. Men gör bara Luleå sitt jobb imorgon och vi gör vårat på torsdag så ser det förmodligen rätt hyfsat ut inför fortsättningen. Även om det givetvis ser tungt ut just nu.

Till nästa säsong måste man göra allt för att behålla Svoboda.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
TimråKlubban: Ja, jag tror det, men jag håller med om Svebba. Tycker att han var slarvig idag. C-J får godkänt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Rättvist med en poäng i derbyt.
Svoboda och Krizan bäst på plan! Vilka målvakter...
Warg, C-J och Manderville förtjänar också extra beröm. Sanny var riktigt USEL idag!

Rosa bra offensivt men lite av en säkerhetsrisk i egen zon, måste lära sig ta markering.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Ajaj, bara jag som tycker att Sanny skötte sig rätt bra ;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
MB: Oj då.. skulle man kunna sansa sig lite kanske..?
Det jag mer ville få fram var att Svedberg gör en fan inte lugnare. Han dräller med puck stup i kvarten och lägger idiotiska passningar. Droppet han la bakom sig t.ex? Nej, jag slår mig fan gul o blå då han är inne.
Sen dessa saker som du räknar upp som Sanny gjorde, dribblingen t.ex får inte ske. Men sen så hemjobbet i övrigt.. bra från min synvinkel.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
"Båda lagen behöll förlustfria sviter. Modo är uppe i sju matcher och Timrå sex." (ST online) Tänk vad fort man förtränger en Mora-förlust....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
wap.hockeysnack.com
sanny var verkligen dalig idag
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
RocknRolf2: Precis, drivet som laget hade under Krykovtiden för 2 och 3 år sedan, hjärtattacksslut som vanligt... Mandeville var/är värt att få sätta avgörande struten 1,5 cm lägre och 2-3...jo men jaja nu kör vi över Brynäs ! ALLA till ladan och ge 110 % stöd !
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
wap.hockeysnack.com
pa vag hem efter matchen. vi får vara nöjda med en poang. ingen dans av svoboda.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
"Det är svårt att släcka den eld som brinner", låt eldSvoboda brinna länge, länge. Han är het!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
TimråKlubban: Sannys dribbling i mittzon var ju kanon till deras 2-1 mål eller hur plus alla idiotiska utv, vi hade tur att han inte åkte när Rosa gjorde 2-2...han var helt fel hela matchen, var tex köpte korv vi 1-0, C´mon....vilken match kollade du på???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
geggelundin: Sanny var bedrövlig och han ska var kapten.......GE C TILL MANDERVILLE, blicken på honom på frågan om dom trodde på slutspel var skön "well that guy in the room who don´t belive in slutspel can get the hell out off that room"......han är störtskön
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
Trots allt nöjd med insatsen, helt annat driv i laget nu än mot Mora och Leksand.
Plus till Svoboda för fortsatt utmärkt målvaktsspel. Rosas direktskott i pp var nånting vi har saknat sen Matthiassons tid.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
geggelundin: Såg vi samma match..? Jag måste säga att jag tycker att Sanny gjorde en bra insats.. förutom de fyra onödiga utvisningarna han drog på sig, som kostar, så stod han upp bra. Men Svedberg.. hallå? Han är ju bara så slarvig och gör ju inte ett rätt tycker jag :/ det är inte säkert då han är inne iaf.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
tjobba: Klart vi var värda segern med 43-28 i skott. Men det är vårt vanliga dilemma. Sätter man inte chanserna vinner man heller inte matchen, surt...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
geggelundin: Skönt att det blev poäng, men jag är nog böjd att hålla med Kenta. Timrå var bättre sett över hela matchen.

Ett jäkla skott han har Pavel, otroligt skönt mål. Hoppas att det får det att lossna för honom. Jantunen är ju fortsatt bra, skapar mycket ytor och spelar smart över hela banan.

Svoboda har kanske blivit den frälsare vi förväntar oss att han skall vara? Räddningarna mot Leksand i slutminuten var otroligt viktiga, räddningen i dag i matchen sista sekunder var otroligt viktig. Och snygg. Han spelar grymt bra nu!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2006-01-30
arf: Man får inte plocka keepern i sudden, ny regel i år....
Kommentera

669874 · »