1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

577991 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2007-02-24

840658 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Röda Tallen:
Det må du nog fråga honom själv om!
Men jag pratade med en av Sundsvallospoliserna som var där och han utgår från att han drabbats av någon sjukdom eftersom han var klarvaken men inte kontaktbar.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
t_i_k: Vad hände med honom?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Jean1: Låter skönt att höra!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
t_i_k: Enligt uppgift hade han släkt i Ö-vik som följde med honom till sjukhuset.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
AM: Det sista jag hörde var att han fick åka till sjukhuset, har ingen mer info....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Är det någon som vet hur det gick för killen som blev hjälpt från läktaren i början av första paus?
Han såg inte så pigg ut.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ann: Jag var så rörd över er sång (???) att jag blev alldeles stum! Nej, gubben var trött...hade varit uppe sen 5.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ann: O det skulle vara "så du satt och blundade och njöt"...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Mats Edström: hahahaha...det var så lite så...Vad gör man inte för grannsämjan:)...Men du såg lite moloken ut tycker jag eller var det kanske så gripande med vår vackra sång i bussen så det så du blundade o njöt;)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ann: Tack till dej, din strålande sambo Håkan, resebossen Roger för att jag fick det stora nöjet och glädjen att med i er buss hem från Ö-vik. Det var en del konfunderade ansikten och några; va' fan, gör du i vår buss??? :-))
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Tråkigt,tråkigt,tråkigt att det gick som det gick men resan dit och hem var det iallafall slutspelsklass på..Tack till er i vår buss som förgyllde tilllvaron med gitarr och sång....typ..:) Speciellt då Jens och Hakim(?)..Busschaffisen hade ett tålamod som måste beundras:) Pauserna blev många o någon även lång...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
druiden: är väl bättre att be backarna ta bort returer istället för att stå och fundera på hur mycket pengar dom har på kontot
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Teamreux: Nä, i synnerhet inte om det är som media nu gör gällande, dvs att Djoos hade kännedom om deras krogplaner redan innan. Verkar mest vara ett spel för galleriet när det sedan började valsa i pressen...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
LennartA: arbetsgivaren i mitt fall riskerar ju inte att degraderas för att en mellanchef inte får jobba kvar

Vad gäller Mora så hade det nog inte blivit nån avstängning om media inte fått nys om saken
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Teamreux: Skillnad på jobb och jobb? Mig veterligt så är alla som har en anställning ett jobb och ska leverera en prestation till sin arbetsgivare. Lönen brukar stå i relation till prestationen nuförtiden (kallas individuell lönesättning eller prestationslön).

Timrå IK är en idrottsklubb men drivs som ett företag med VD och allt annat - en ideell förening har som mest en styrelse och en del verkställande kommittéer.

Sen det där med delaktighet - visst, det är oerhört viktigt att alla är delaktiga och att man drar åt samma håll men ibland måste man som ledare våga göra det som är obekvämt - ta svåra och kanske kontroversiella beslut. Se bara på Mora och deras tjecker - hatten av för den ledningen! Där fjantade man inte för namnkunniga storheter utan beslutet kom och alla, inbillar jag mig, tyckte det var ett bra sådant.

Min mening är att det inte kan vara ngn som helst skillnad på att vara högavlönad anställd inom en förening som drivs som ett företag med omsättning skyhögt mer än ett småföretag eller ett företag på "marknaden".
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Frella: På tal om center, nån som vet nåt om Wargs skada??
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Sune: Jag kan förstå vad du menar, men jag tycker ändå att du snackar skit.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Frella: Ner med stenhårde Robban Carlsson som lyfter undan i närkamps-spelet,,,Robban å Ryno första backpar.Styf in i första linan med finnen å 71an...:):)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Frella: Varför inte målvakt? ungefär samma nivå som att ha Ryno som back... i pp
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ambroo: På de tre senaste matcherna har Styf gjort 3 mål...om vi ska tänka som Kenta så tycker jag han ska spel center mot Färjestad på onsdag.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ambroo:

Du verkar lite bitter...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Sune: Kopiöst mycket...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ambroo:

Tja....lite överraskande kanske...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
LennartA: Det är väl lite skillnad på jobb och jobb oxå. Resultaten får ju lite olika innebörd i en förening i ES kontra ett företag men visst jag tror oxå det har betydelse. Jag vet att kenta predikar för att alla ska känna delaktighet i sin ledarstil men frågan är ju om han inte överskattat sina egna spelare...

man borde ju ex.vis ha 2 pp femmor enligt mig men som det är nu kan ju 4:e linan starta i PP vilket för mig är helt obegripligt...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Sune: Han spelade, vad sägs om det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ambroo:

Men alltså...spelade han verkligen eller var han bara uppsatt som sjätte back?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dared: Så då tycker du att Ryno är gjuten som förste ersättare defensivt?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
LennartA: bra inlägg, håller med dig i allt. Oseriöst som det är nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team: blev vi klara ikväll? T o m i teorin??
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
RocknRolf2: Kan inte annat än hålla med dig. Borde vara som i NHL (läst ngnstans) att där är det förbjudet att ens nämna övergång med spelare/ledare under "brinnande" säsong. Renderar i oerhört dtora bötesbelopp. Kanske nå´t för oss att ta efter (eftersom vi apar efter allt annat från den sidan av Atlanten).

Egentligen är det inte så märkligt, man behöver bara gå till sig själv:
-Jag har ett bra jobb, blir kontaktad av en annan arbetsgivare där jag ska få göra samma sak som idag men med bättre villkor. Start - slutet på april. Vem f.n lägger då ner hela sin själ på den arbetsplats man har idag?? Svaret är nog - ingen alls.
Så tror jag det är med Kenta också - han "spelar av" denna serie och ser framtiden an med ett nytt kneg redan i hamn och nya utmaningar att ta itu med.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Den tröst vi kan få i nuläget är väl denna:

Timrå5 300213-16-39 p
MoDo5 200316-13+36 p

2006-09-19 19:00Timrå-MoDo3-0
2006-10-17 19:00MoDo-Timrå1-3
2006-11-30 19:00MoDo-Timrå8-1
2007-01-06 15:00Timrå-MoDo3-2
2007-02-24 15:00MoDo-Timrå5-3

Det positiva är väl egentligen inte att vi är bättre i de inbördes mötena rent poängmässigt, nej, det viktiga är att vi faktiskt visat att vi kan slå MoDo på bortaplan. Det kan vara ack så avgörande i en ev. avgörande kvartsfinalmatch där uppe. Dessutom så nollade vi dom på hemmais. Nu var det ett rätt långt tag sedan, med ett helt annat MoDo och verkligen ett helt annat Timrå.

Vi får väl passa på att gotta oss i att vi iom Luleås seger över Mora blev definitivt klara för slutspel ikväll, härligt!


Återigen..
HV 71-Frölunda 2-8
Färjestad-Skelelfteå 9-0...

Det finns lag som har det värre än oss, iaf ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ja Ryno som back är ju såklart lika dumt som det låter.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Jahopp. Timrå IK just nu:

- inkompetent målskytte.... (trots två sena reduceringar)
- formen de sista typ 30 omgångarna
- hemmafördel är antagligen kört med återstående program
- pga av ovanstående LÄR vi ryka i kvarten

+ ekonomin mår bra av slutspel
+ de flesta bra spelarna har kontrakt även nästa säsong
+ Hynning, Marttenen, Pyörälä är fina nyförvärv
+ ny tränare kan, trots Kentas framgångar, vara positivt
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
druiden:
Se det från den positiva sidan: Ni kanske får möta HV71. Vi vet ju alla att de ger bort avancemang när man minst anar det!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dared: men alltså..den svagaste defensivt i laget kan man inte placera som back.......
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
arf: Men då krävs bättre spel av Backe än i dag.. läckte som ett såll..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
MB: En inte allt för vild gissning är ju att många backar är skadade...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
MB: Nåja. En sliten men sann klyscha är att "slutspel är något helt annat än serielunk". Lag i svacka kan mirakelvakna, och bra lag kan kollapsa. Inleder vi med vinst i kvartserien kan vad som helst hända.

I höstas visade laget att potential finns, nu gäller att hitta den åter.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Är det någon som hört förklaringen att placera Ryno som back???
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ah, okej. Jag är nyss hemkommen och (allmänt bortkommen) har ingen pejl på matchen. Men någon skrev nedan att han tuggar knopp så...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dared: Han spelade back...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dared: Döh?!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Varför spelar inte Ryno?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Sune: Har din tankegång en blomsterrabatt?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ambroo:

Varför så negativ?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team:
mja mja, jag bor i Kramfors så det vore skoj att möta något av de 2 lagen i kvarten och modo lär det ju inte bli..
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
tbse: En femte plats som bäst, och grejar vi det så slipper ni oss iaf i kvarten. Det är väl tur för er det! ;-) 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
tbse: I mitten.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Dream Team: Ironi existerar inte i den här gb:n och än mindre hos grannarna i norr.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2007-02-24
Ni som kan Timrå. Vilken placering hamnar ni på?
Kommentera

840658 · »