- inkompetent målskytte.... (trots två sena reduceringar) - formen de sista typ 30 omgångarna - hemmafördel är antagligen kört med återstående program - pga av ovanstående LÄR vi ryka i kvarten
+ ekonomin mår bra av slutspel + de flesta bra spelarna har kontrakt även nästa säsong + Hynning, Marttenen, Pyörälä är fina nyförvärv + ny tränare kan, trots Kentas framgångar, vara positivt
MB: Nåja. En sliten men sann klyscha är att "slutspel är något helt annat än serielunk". Lag i svacka kan mirakelvakna, och bra lag kan kollapsa. Inleder vi med vinst i kvartserien kan vad som helst hända.
I höstas visade laget att potential finns, nu gäller att hitta den åter.
ÄlskarTIK: Jag var bara ironisk. Eller jag försökte iaf. Visst har du rätt i att det var ett skönt mål. Eller tröstmål kanske passar bättre, för 3-5 istället för 1-5 gör förstås skillnad, även om poängen inte blir fler.
Dream Team: Nej, de var inte så jag menade.. Ja bara tyckte att de var bra att Styf gjorde mål.. De var ju bättre att de blev 5-3 än 5-1 iaf.. Känns inte lika förnedrande. Fast de var verkligen inte en bra match av timrå
Dream Team: Jag skiter i dem och deras klack(?), det är mitt lag som är bedrövligt både hemma och borta för tillfället. Här överlevs ingenting, snart är det försäsong...
Ambroo: Me det är väl roligt att MoDoklacken får ha lite roligt också. Så länge som moDo har hemmaplansfördel så kommer de att ha god chans att gå vidare i det här slutspelet, men i en ev. semi mot ett högra rankat lag så känns väl deras chanser att vara kvar som betydligt mindre.
RocknRolf2: Jag tror inte vi klarar kvarten vem vi än möter och anledningen är att vi inte kan göra mer än 1mål framåt,blir det inte bättre sista 2 matcherna vill jag se nån annan i båset än kenta i kvartsfinalerna.
RocknRolf2: Häng inte Svensson, där finns det iaf utveckling, men hans omgivning är inte den bästa... Johan har tappat sen han var i Ryssland och Wennerberg skulle inte ens gå in på två femmor i J20.
Kul för 150 Timråfans på plats också. Imorrn vill jag höra ursäkt från lag och ledare + presskonferans om rivet kontrakt för diverse spelare, bl a Svensson, Asplund, Wennerberg m. fl.
RocknRolf2: Kenta är väl nöjd, på det hela taget, som vanligt. Det verkar ju vara spelarna själva som är självkritiska. Men, å andra sidan, vad kan man mer begära av en som redan mentalt lämnat skutan.
Har han gjort något i båset, då? Time out eller något överhuvudtaget?? Vad som helst är ju en markering om missnöje med det som presteras på plan.