1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 597386 inlägg · 6213 ämnen

Modo - Timrå IK 2009-01-12

Sv: Modo - Timrå IK 2009-01-12
Simmalugnt: :-) precis

Simmalugnt:

Synd inte Timrå var på tårna i början av matchen, men 2-1 är väll kanske okey hur det nu blev med match utvecklingen.

Abron:

Men jag är mer besviken på LHC, lägg match

Abron: fy faaaan att lechtonen missade den där

så inihelvete ruttet hur mycket fick modo pröjsa för dommaren jävla smuts sport hata hata

Abron:
Fungerar sällan att bara spela dom sista 20, har aldrig gjort, kommer aldrig att göra, sad but true.

Abron: Inte nog med att LHC släpper tre pinnar till allt omkring oss. Dom har tydligen bestämt sig för att bättre på Djurgårdens målskillnad också.

Tänk om Lehtonen fått klubban på den...

Abron: Men ge dig! Det är ALDRIG ok att förlora, A L D R I G!

Abron:

Nu är iofs alla matcher måste matcher men som vanligt så torskar vi de som är lite extra viktiga.

Kom nu ihåg:

1) Inte domarens fel.
2) Inte Backlunds fel.

Fans jävla satans helvete va förbannad ja bllir !!! Spela ingen roll vad som kommer värvas till detta amatörmässiga primadonnlag, de blir inge slutspel endå !!!!!

Det är svårt att inte känna hat mot länsgrannen. FAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!

Laken: precis, man kan inte bara spela 20min! jaja. det är fortfarande bara 2p upp till slutspel!

Men djurgården knappar in!

Snoop: Vilken skämtare!

Abron: Jävligt bra tredje period....men får inte ge bort två relativt enkla mål, tyvärr! Det avgjorde.

Over and out.

lincoln:

Märklig utveckling av DIF, från det skit spel de presterade i lördags, å så detta. Klart billigare för LHC att ta bussen till S-holm än upp till Timrå.

Laken: Du ska enbart knipa igen så som du sågat detta laget.

Snoop: Slutspel? Det handlar för mig om att undvika Kvalserien och har så gjort i många veckor nu.

lincoln: De är de som är en styrka när man vinner uddamålsmatcherna, Timrå är sämst och TJ har sagt att nästa år ska Timrå bara vara med för att delta och hoppas vinna en o annan match, nej att hejja på Timrå IK har man inet haft mycket för.

Laken: Backe mäste ta målen, så enkelt är det, det är elitidrott detta, men sen måste det produceras framåt också.

MB:

Jo, man valde kanske lite fel på backsidan idag, kanske hade sett annurlunda ut med en annan än #4

Laken:

1) Modo gör mål på ett felbeslut.
2) Stor del RJs fel. Med horribelt backspel och klantiga utvisningar fäller han nästan laget på egen hand i första perioden. Allt annat än bänken för RJ framöver är en stor skandal.

Laken:

Vems fel är det då? Challes? Linkans? TJ:s?

Du brukar ju vara duktig på att hitta syndabockar.

Pajas.

Laken:

Håll nått om ryggen....?

RocknRolf2: Ja ja håller med, RJ spelade inte mot DIF och vi satt nästan ingenting i utvisningsbåset och i första perioden drar han på sig onödiga utvisningar som vanligt han måste bort.

Simmalugnt: hela lagets fel är det!

nixXz:

No shit Sherlock.

Loma: Nej men det kan inte alltid vara domarens fel när vi förlorar. Det är att göra det för lätt för sig.
Försök att hitta de riktiga orsakerna till att vi har det så förbannat svårt på bortaplan istället!

...Och hur går det med back- och centervärvningen för Linkan...? Hur många månader till ska han ha på sig? Eller år kanske?
En center hoppasdes man på redan i somras och en back redan när säsongen startade mer eller mindre.

Piss o pest. Detta kommer bli ett drama innan de 5-6 sista platserna fördelats. Känns som det kan gå präxis hur som helst. Det ända jag kna se i min "kristallkula" är att SSK får extra svårt att undvika 11-12 plats, dels p.g.a. utgångsläget dels p.g.a. att de helt enkelt av tradition brukar hamna i kvalserien.

Laken: Läs vad jag skriver som svar till dig tidigare.

Men sen måste "junisarna" lära sig träffa mål, de är härliga att se med sin inställning, men hur många lägen missade de egentligen?

Laken: Tyvärr kan vi nog glöma nya värvningar, som du säger, hur jävla många månader ska det ta, och har han inte hittat något hitills så.... men Linkan håller koll på vad som finns där ute.....det sista var ironi!

Laken:

Om du IDAG inte har kunskapen att analysera den här matchen å lägga lite fakta varför Timrå förlorar, så tycker jag du är feg som börjar plocka fram sånt som varit på tapenen ett tag redan.

Men jag håller med dig i sak, det skylls rätt lätt på domaren, spelare å ledare men här måste vi få säga våran mening hur var och än upplevt en match, ELLER?

Timrå har spelat aldeles för klent hela säsongen, å nu när dom "provar" att rycka upp sej räcker dom inte riktigt till. Inte har de blivit bättre av att dom dessutom har haft domsluten emot sej dom sista macherna. Men faktum kvarstår, om man skaffat sej lite större marginaler så funnes de utrymme för en å annan förlust ibland. Så sorgligt! Nåväl bara att hoppas att dom fortsätter att kriga... FORZA TIMRÅ!

Laken: Naturligtvis varken backes eller domarens fel - men man kan ju inte påstå att de gjorde situationen bättre direkt.

Backe fortsätter att inte vara allt som Kapanen var. Jag tar hellre Kapanen typen som spikar igen och är otroliga 9 gånger och totalt värdelös den tionde. Backe typen, och Svoboda med för den delen, är minst en tabbe/halvtabbe per match. Vinner inte matcher åt laget

Backes säsong totalt tycker jag dock är ok.

Vi ska vara riktigt glada om vi slipper Kvala. Vi ska nog inte tro nått annat. Nu öppnades striden upp igen i och med LHCs underliga genomklappning och MoDos vinst.

erathoo: Absolut, lider faktiskt (lite) med er! Massor av chanser på slutet, men den SKA inte in!! Shit happens, bara...Men att skylla förlusten på domaren, OM nån nu gör det, är ju bara för lågt. Tycke Challe gapar lite väl mycket, han får knappast nån sympati för det.
Men vi tackar för poängen!! Men vill gärna se TIk ovan strecket, till skillnad från flera av Er, så "tokhatar" jag inte TIK.
Det ni vann klart, var ju tekningar, MoDo saknar en VASS tekare.

Abron: Vi förlorar ofta med uddamålet på bortaplan. En tillfällighet? No way!

Det känns mycket som att vi förlorar borta därför att vi har en tendens att ge bort initiativet till hemmalaget, vi blir passiva och stillastående.
Sedan när vi väl hamnat i underläge spottar vi upp oss. Men varför bjuda motståndarna på ett försprång?
Dessutom skulle en klassback till underlätta mycket på bortaplan, när vi till exempel hamnar under press.
Men matchen idag är en okej insats av Timrå men återigen ska vi börja arbeta oss tillbaka när vi ligger under.

Vi kan också upplevas som lite 'duttiga' i målchans-situationer och på bortaplan får man inte så mycket chanser. Då gäller det att trycka dit pucken när chanserna uppstår! Ingen tvekan, ingen extra passning.

zigge: Det är väl ingen härinne som "tokhatar" TIK ? ;-)

zigge: "till skillnad från flera av Er, så "tokhatar" jag inte TIK"

Hä hä hä, det gör inte vi heller.

Finns inget att skylla på denna match, laget verkar inte vara bättre än så här efter 40 spelade omgångar. Modo jobbade hårdare än vad Timrå gjorde.

Hahl Bundy: Hur säkert är ryktet om Warg???
Trots allt, även om det skulle vara sant så har jag väldigt svårt att tro att MoDo skulle släppa honom till närmaste slutspelskonkurrenten.

Hälge: hehe, var det så svårt att förstå min syftning??
Men OK, tar om det, till skillnad från ER härinne, så HATAR jag inte läns-rivalen, dvs jag hatar inte TIK, som många av er hatar MoDo! capice?
Men självklart är det kul att gnabbas med lillebror! :-)

I afton såg jag min första Timrå-match via nätet någonsin. Tack vare länken man fick av Yellowcard. Jag var mycket nöjd med sändningen, men desto mindre nöjd med matchutgången. Frågan är: Kan man lita på www.justin.tv även i fortsättningen? I så fall slipper man ju till och med sticka över gatan för att besöka O´Learys. Man kan se TIK:s bortamatcher utan att behöva träffa en enda käft - perfekt! :)

Laken: En annan sak är ju bristen på kreativa spelare i PP. har dom verkligen ingen bättre spelidé. Inte ens ordnat spel i anfallszon. Inget tryck ingen fart i passningspelet, dåliga passningar, långsamma avslut. helt enkelt brist på kvalitet. Blev lite bättre i 3:e...

Nu måste en bra center och en bra back till in, nu får det vara slutpratat och visa att det inte bara är snack och lite verkstad....

Modo var inte bra alls men Timrå lyckas vara lite sämre ändå i två perioder när man har chansen att ta över matchen. Jag begriper det inte.

Domaren urkass men vadå: so whats new anyway.

Backlund bra men vart fan är back-up målisen Leinonen...
RJ bänkad? Skadad? Less? Sämst?

Laget bjöd upp bra i sista men de andra två perioderna bara glimtvis.

Tenktrat, Bagarn, gallerungarna, Pyörälä och Backlund bäst idag

Mer rörlighet i laget så blir det bra det här, tror jag....

Trots allt, Timrå gör ingen dålig match idag, det tycker jag inte.
Vi får komma ihåg att i mötte ett MoDo på uppåtgående vilket inte är helt lätt.

Blir jävligt förbannad på alla som ska skylla på Backlund hela tiden!

Kolla målen vi släpper in, Ena gången var det Skogs som inte kan stå upp utan släpper en Eriksgata, så att Ulmer kan vända upp och hänga den högt mot en chanslös Backe. Nästa mål var samma situation när modobacken bara får vandra in. Vet ej vem det var som släppte förbi honom dock.
Men samma typ av mål. 2 misstag som står oss dyrt.

Robin Jonsson är en annan som borde sitta utvisad jämt, hans spelstil stavas fasthållning och hakning, det är det enda karln gör därute på isen! Att han inte åker ut oftare är otroligt, men han kanske är smartare än vad han ser ut?

Tycker vi är halvhyfsat med i matchen och vinner många tekningar efter 2 perioder. Efter reduceringen i 3:e är det bara ett lag på banan. Tyvärr ser man detta alldeles för ofta. Att ett mål ska betyda så otroligt mycket, egentligen.

Sedan så saknade jag faktiskt Samuelsson efter skadan, det gjorde att vi inte kunde rulla runt på 4 kompletta kedjor, utan rullade på med 3 centrar och 4 ytterforwards par. Det har jag aldrig gillat, då det uppstår nya formationer hela tiden.

Vi hade lika gärna kunnat få med oss en pinne ikväll, Lehtonen hade ju öppet mål men missade men någon centimeter.

Jag är relativt "nöjd" ändå, men det är synd att det ska ta 2 perioder och ett mål för att laget ska tända till ordentligt.

The great one:

Håller med, kloka ord...

Nu hoppar jag i lopplådan, sommna i missmod är en konst, men man har lärt sig...

The great one: Du sammanfattar det hela på ett bra sätt. Jag håller med dig i allt.

Ice Tea: RJ vart bänkad efter 1 period och ersatt av Sebbe Erixon! Står så på st i alla fall!

"falo: så inihelvete ruttet hur mycket fick modo pröjsa för dommaren jävla smuts sport hata hata"

frustration i form av ord när det är som bäst.

h o c k e y :
Jag säger som Kineserna.

-Tlabbel tä wädde, weining, weining weining.

« · 1110700 · »