1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599804 inlägg · 6212 ämnen

MoDo - Timrå IK 2011-11-01

Sv: MoDo - Timrå IK 2011-11-01
Kattgubben: Det här laget har ingenting i ES att göra!

Jämför matchningen i båset. Modo peppar, klappar på axlar, snackar. I timråbåset står Perra the fågelholk och ser apatisk ut och runt honom oangagerade spelare utan coaching

T T: Åk ner och fira med kärringlaget du kan bjuda laget runt !

Timrå Icon: Ja, visst är det så?

Vissa här inne verkar inte ha speceillt mycket till koll!!

zaccodog: Och tre centrar . . Som
Tar sin defensiva uppgift på allvar

T T: Kommer du och visar upp den för mig live??

ÖstrandsNisse: Det mest tragiska är att man inte ens blir särskilt förbannad längre när nonchalanta backar skänker bort matcher. Man är så jävla van, så det blir mer av ett apatiskt konstaterande när det händer.

Vilket bra lag vi håller på,undra vad som händer nu!

T T: Kan du argumentera 3 punkter varför du inte ser problemet med att vissa spelare besöker krogen?

Tycker du man förtjänar det ? Kliv in i matchen för fan!

fredriko74: Nä precis. Och just nu är jag rätt trött på Elitserien också. Jävla skitliga. Jävla skitlag man håller på. Förbannade muppar som styrt en fin förening rakt ner i avgrunden. Men snart lämnar ju råttorna skeppet......

Modano: Jag ska hacka ditt konto och ta reda på vem du är. Sen ska jag överraska dig.

bara konstatera att detta var INTE "jinx'ens fel".

Isf hade modo satt sin straff so var stopla, den andra stolpen i 3:e och fler PP mål.

Detta var nbart TIK's fel och vi kasta bort matchen, ett skärp TIK hade vunnit för båda lagen sög.

fredriko74: Man måste inte supa när man besöker en restaurang eller en pub. Faktiskt. Prova någon gång själv.

Timrå-Modo = Dueling Banjos!

Kattgubben: Bara att hålla med!

Moverare: haha,jävla bonnläpp!!

RubinCarter: Om det var jinxens fel är inte du rätt person att avgöra då du är jinxen. Laget saknar ödmjukhet oavsett, då man på några dagar klarar av att glömma bort totalt varför man vann matchen mot Frölunda.

Får Super Max spela något?

fredriko74: Det är inte snyggt. Men lagidrottare kommer göra det i alla tider oavsett om man spelar i Detroit, Familjen, Timrå, Malmö, Kovland. De spelare som fortfarande drömmer om NHL kanske håller sig på mattan medan de som redan är där, eller de som inte kommer ta sig dit för den delen, kommer dricka.

Ni som har såna problem med detta kan väl konfrontera spelarna på krogen och meddela klubben istället för att sitta här och älta detta ämne.

T T: Fel där!

Tycker du det är ett bra sätt att ladda batterierna på?

Du har inte hållt på med sport på hög nivå hör jag. Kan sätta en väldigt stor peng på det!

RubinCarter: Lider du tillfälligt av det som drabbade Cassano? Förstår knappt hälften nämligen.

Långben: Man anställer linkans fru till att koka kaffe för 75.000
månadslön det finns det säkert pengar till....

Kattgubben: Och som om det inte var tillräckligt äckligt illa så kommer Vomerare in också....

Det är riktigt tråkigt att se Timrå spela, tyvärr. Jag fattar inte att det kan vara så dåligt...

Vi kan inte lyfta pucken över egen blå, vi kan inte skjuta direktskott, vi spelar som yra höns i egen zon m.m.

Vi är ett uselt hockeylag.

Bedrövligt, pinsamt , sorgligt och nu likgiltig. 

Frella: ja men eller hur!!!

Patrik Källstr: Vad säger du, människa?

Får super knappast.

fredriko74: Men skit i krogen nu. Det har pågått alla år, det är inte det som är prio 1 i dagsläget. Det är också något varken du, jag, TT eller Mr modano kan påverka.

Frella: Är väl bara en liten skara som är "för" det verkar det som.

Säger som Timrå icon, man kan ta en öl lr fler om man förtjänar det och det är typ uppehåll el dyl. Mitt i serielunken och man ligger fetsist bör man prioritera andra saker.

Thats it

Frella: Ja tyvärr är det ju så.
De här är mer som rockstjärnor. Slocknade i vårt fall...

Hur löd mailadressen till TJ? [email protected]?

Timrå Icon: Illa är det, i Sundsvall också.

ÖstrandsNisse: Du som är insatt i klubben och dess verksamhet kanske kan förklara för mig. Linkan säger i tidningen att han har spelare "klara" men att styrelsen jobbar på A/ omfördela inom budgeten B/ externa sponsorer C/ spelarförsäljningar. Driver CE med pressen och oss blåögda supportrar när han säger detta. Det händer ju ingenting. I det prekära läge vi befinner oss måste väl styrelsen ha daglig kontakt i dessa frågor ? Har inte ledningsgruppen TJ, CE + Linkan dagliga möten om detta ? fattar dom inte att det är panik ? eller har jag missat något. P.s. Var är TJ i detta läge ? Totaltystad, tappat intresset eller handlingsförlamad ?

fredriko74: Nu måste jag fråga igen: Vad exakt VET du? Din 'känsla' är tämligen ointressant.

Kattgubben:

Haha, den var lite rolig. Hoppas tiden går snabbt så vi snart möter er igen. Verkar vara vinstgivande :)

Patrik Källstr: Det är stor skandal att inte Max Friberg får spela mer än han gör ex. istället för Pikken eller Timo han kan omöjligt vara sämre !!!

Moverare: Du är en av sundsvalls mest oomtyckta personer. Inte ens dina arbetskamrater gillar dig. Det faktum att du går in här bara för att provocera är ytterligare ett tecken på varför.

bobrov: Jag tycker att Friberg var kass ikväll. Han fick istid så att det räckte.

Patrik Källstr: Jag har slutat att bli särskilt förbannad vid derbyförluster. Då är det något som är fel! Fan vad sorgset det känns. Känslan finns liksom inte där längre... på samma sätt.

Moverare: Ja dessvärre är det ju så

bobrov: Tycker också det är tråkigt då jag gått i samma klass som Max och känt honom länge

fredriko74: Känns bara lite uttjatat då ämnet har kommit och gått i hela HockeySnacks historia. Timrå har bytt ut x antal spelare på de åren men fortfarande går spelarna på krogen både här och i andra lag. Hur mycket det än ältas här inne så kommer inte beteendet ändras hos spelarna.

fredriko74: Framförallt när det inte heller är serielunk utan innan en extremt viktig 6-poängsmatch mot värsta bottenkollegan och lokalkonkurrenten. Det är jävligt oprofessionellt hur man än ser på saken.

Med detta inte sagt att vi vunnit matchen om spelarna avstått krogen, men de borde fan fatta att de har ett ansvar mot klubben. Men med tanke på den nonchalans som vissa visar på planen så är det knappast att förvåna att man ligger på samma ansvarsnivå även utanför den.

Men kom igen , ja kom igen , ja kom igen vårt timrågäng , vi måste kämpa för att FINNAS ...

Så känns det nu :/

Mitt hjärta är SVART.

Det räcker så.

T T: Den diskussionen kan vi ta in real life.

Ambroo: Friberg var dålig, men andra är också dåliga ge hans lika mycket förtroende som stjärnorna så kommer han växa, han får ju så ojämna speltider så han blir ju obekväm.

men dålig var han spec i egen zon.

hejdå perra.

fredriko74: Om spelarna är ute och 'super' mitt under brinnande säsong och dessutom i ett väldigt prekärt läge så känns det ungefär lika professionellt som föreningen i övrigt. Jag höjer inte ens på ögonbrynen.
Thomas Johansson verkar ha avslutat sin tjänst tidigare än planerat. Är det någon som hört något från karln de senaste två månaderna? Vad gör styrelsen åt den uppkomna situationen? Mycket snack, liten verkstad. Det måste ju hända något nu, inte om en månad.
Varför tillåts Perra köra på exakt likadant som han gjort i snart 1,5 säsonger utan framgång? Varför, varför, varför?

Är ideérna slut? Är det kört? Soppatorsk? Det finns inte mycket som tyder på annat.

Edit: dricka en pilsner eller två på krogen skiter jag i. Är det däremot en redig fylla så är det beklämmande. I det här fallet vet jag inte vad jag ska tro. Inget förvånar mig längre, allt är möjligt i den här föreningen numer. Suck!

Patrik Källstr: Jo, men det är ju bara mot tik ni vinner mot. Lär ju inte undvika ks med den poängskörden :)

Helt ok match av Timrå ikväll, kass andra period igen som ställer till det.

Bästa tikare Larsson, Hedman och Vampola.

« · 1421484 · »