1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581756 inlägg · 6215 ämnen

Modo - Timrå IK 2012-09-15

« · 1516162 Till forumet


Modo - Timrå IK 2012-09-15
Inget besked än gällande Erixons och Jontes statusar inför Modo-matchen. 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Knylan: Så himla skönt att serien är igång. Nu får man älska, hata, hoppas, misströsta, hylla, såga var och varannan dag. Värst är nog att man ska behöva gå och vara så förbannat nervös hela tiden...

Att börja mot första AIK, sen MoDo och i tredje Växjö...snacka om att man har "botten"-konkurrenterna direkt. Ber till hockeygudarna att Timrå detta år vinner "RÄTT" matcher... något man inte varit bortskämda med på ett antal år.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

Vi vinner ikväll!

Timrå IK är dom bästa!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
The Fat Bastard: Japp vi är bäst!
Men ikväll blir motståndet för tufft tyvärr :-(
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: klart att ni vinner 3-4
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
arnio: Nu är det du som har jinxen ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Jag är lite orolig för att de senaste säsongernas problem med bottenlagen håller i sig. Seriens särklassiga jumbo borde bli en munsbit, men minns facit mot Rögle förra gången det begav sig.
Jag hoppas den obrutna segersviten inte fått grabbarna att slappna av. Modo må vara helt värdelösa och en skam för Elitserien, men...ställer timråspelarna bara ut grillorna och slöåker i 60 minuter kan vi torska såväl en som två onödiga poäng.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bragd-Birger: Hehe! Ja precis. Jag sa något liknande i torsdags till kompisen;
Det blir mer folk och tryck i arenan då vi inte möter bottenlagen
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bragd-Birger: Är det någon här som såg hur MoDo spelade i torsdags?
Hade de bara lite otur eller sög de så mycket kärringtuttar som resultatet antyder....?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Det var en kombination av otur, dåligt försvarsspel och en skicklig motståndare. Spelmässigt var det en ganska jämn historia, men Skellefteå var mycket bättre på att skaffa bra lägen och ta till vara på dem.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Wayne Gresky: Hmmm ja det var väl det jag misstänkte.
Vi lär möta ett revanschsuget MoDo med andra ord.
Men jag kan höja ett litet varnande finger ändå till dig;
Vi är jädrigt sugna på en skalp vi med :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Enligt rapporter var Alsenfelt duktigt svag. 4-0 efter första perioden speglade inte alls matchbilden.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon:Det går inte att skylla ifrån sig, men man tror inte man ska ligga under med 5-0 när man leder skotten med 18-10. En 50% utdelning från SAIK så långt...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Skarin: Modo kan har bland seriens sämsta försvar och backarna tappar ofta position högt upp i banan så det gäller för Timrå att spela kompakt och satsa på spelvändningar. Starkbaum är ett osäkert kort och han kan läka likt Alsenfelt om det vill sig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

arnio:Jösses! Det vet du efter en enda match... Du ännu värre än kvällstidningsjournalisterna...

Och jag antar att ordet du letar efter är läcka, inte läka...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
J F K:  Saik borta i en seriepremiär känns jäkligt svårt. De har ju kvar en hel del tongivande spelare från ifjol som redan hittar varandra på isen. Sen vill de väl visa publiken vad de går för. Nä, att Modo fick pisk betyder inte att de suger getpung, tyvärr.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Skarin: Vi får hoppas att Wunderbaum har en lika dålig dag idag som Alsenfelt hade då.
Det är bra om de lyckas fördela gracerna :-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
J F K: Saik är starka hemma och har ofta flytet med sig där.
Tyvärr gäller ju samma för er :-(

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Man får hoppas att det stinker Tallolja av honom efter matchen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
J F K: Du rankade ju Modos backar topp fem i serien redan innan första matchen så kom inte och klaga på att jag rankar efter en match.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Jack Daniels: Men han kan ju ändå knappast vara lika vass som Daniel Larsson var i torsdags.
Om vi kommer så nära att vi får något försök vill säga....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Ni som åker och stöttar laget i Ö-vik. Håll fanan högt, i med och motgång. Forza Timrå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15

J F K: Angående ordet läcka eller läka.. Detta var något jag märkte då jag flyttade ner till Linköping för att studera. Jag och alla i min familj säger läka istället för läcka (måste vara ett Sundsvalls-fenomen eller kanske t.o.m ett Kovlands-fenomen).

Detta var ingenting jag någonsin reflekterat över innan jag började umgås med folk från andra delar av landet som med glädje påpekar min alla konstigheter med min "norrländska dialekt". Ordet läka istället för läcka var ett av de första jag upptäckte inte stämde riktigt med övriga sverige...

Andra ord jag uttalar konstigt enligt mina vänner är: Nånstans. jag säger det mer nånstansch. ostbågar heter ostkrokar (här hävdar jag dock att det fortfarande heter ostbågar). Huga är det väldigt få som använder som inte är från Sundsvall. Dessutom envisas folk här nere att säga elg istället för älg...

Sen uttalas ju även så klart ord som helg eller svälj med ett rungande ääää.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Lacka_64: Precis. Tyvärr åker jag inte upp till Ö-vik ikväll.
Jag har svårare att ta en förlust där än jag kan tillåta nig glädjas av en seger där av någon anledning.
Det känns liksom inte värt det just dit.
Om det inte är en mutresa förstås.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bigthelin: Ja det plus att vi uttalar u som ö och pratar med brett L brukar jag få höra.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bigthelin: I sundsvall säger väl folk ölg? För övrigt är läka istället för läcka så accepterat att det finns en hänvisningen från "läka" till "läcka" i SAOB, dvs torde stavningen vara ok.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Wayne Gresky: Det är bra om ett rör läker istf läcker.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
jå1: det är bra om jag är full ist för ölburken :)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Bigthelin: Det jag har märkt ät att söderöver "tjår" man sig aldrig. Det närmsta man kommer är att "chilla ner"...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Men bäst är det om båda är full:)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Erixon lirar enligt swehockey! Fan vad gött!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Jocke verkar ha stannat hemma?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
T T: Nämenvafa.....eller menar du Sandström...?
Kommentera


Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Hälge: Hål i huvet :-(
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
jå1: haha ja, fan hv är mindre effektiva än bad vi var mot aik.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Jag ser Oöglä - Lulä.

Tror till och med att det är dagens match ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: oöglä vill man se så lite som möjligt av! Speciellt när det är en repris.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Ja skojar.
Ser HV - Brynäs jag oxå
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Vet aldrig vad du får för fixideer ;) bra match faktiskt nu blir man väll tokig när man ser på timrå för där är det enda man kan kräva att dom ska åka skridskor.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Jaha läge för Bellissimo att briljera i sin ES debut ikväll.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: På tal om att åka mycket skridskor. Läste du om hockeyklyshorna i AB idag...?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Jack Daniels: Annars har vi ju något att skylla på redan nu ;-)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: hahaha läste precis klart den, men det är sant har jag tänkt på i många år nu, egentligen är paus intervjuerna titalt värdelösa för det är "mer puckar på mål" "alla måste göra jobbet" sånt fattar man väl fan själv, sen finns det mån spelare som sågar sig själv och laget för att göra fansen glada men inte fan blir det bättre i nästa period för det.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Blizzard: Ja precis. Visst fasen hade han en poäng. Det är egentligen lika bra att stå där som en lobotomerad fågelholk med två strumpstickor i sidorna och visa att man inte har en jädra aning.
Som vår förra tränare.....
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Är matchen uppskjuten eller? Sändningen på Cmore börjar inte förens 18:35 o då ska det väl vara uppsnack också eller skiter dom kanske i det?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Mackelito: Ser så ut. Men försnacket brukar ju bara vara nån min på ppv kanalerna:)
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Mackelito: Eilert ska väl sjunga någon lokal hymn nu när nationalsången utgått
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Belissimo mot Starkbaum känns spännande.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
arnio: Mycket spännande!
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-09-15
Timrå Icon: Varför står inte Jocke?
Kommentera

« · 1516162