1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581244 inlägg · 6216 ämnen

Modo - Timrå IK 2012-11-29

1538865 · » Till forumet


Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Berglund: Dom jobbar med väldigt små medel. Marknadsföring är något vi supportrar kan bistå med också. Det kan handla om vad som helst. Sitta och lägga upp youtube-klipp, arrangera tifos, sätta upp klistermärken på stan, få folk i din närhet att börja gå på matcherna igen. Det finns hur mycket som helst.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Nybbe:Håller med, känslan är att vi inte direkt har en överkreativ marknadsdivision...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Bragd-Birger: Vem sköter marknadsföringen av Timrå( som letar sådana med pengar) Tex.företag.. den personen måste nu ta tag i jobb ! Det är den personen som nu är viktigast i Timrås haraki, har han vänt på 1000 stenar så måste han vända 5000 fler .för Timrå kommun har gjort sitt för Timrå ik på lång tid framöver.. där finns ingen hjälp att få och det skall vi inte ha mer, för detta skall Timrås- stab dom ifrån A till Ö klara av eller skulle ha gjort ,nu är det kanske försent

Vi kanske skulle anlita managern för den där killen som är som en tjej och slår så bra i Japan.. den killen måste kunna trolla, det är sådana marknadsförare som man måste ha , eller rot-avdrag vore kanske något för dom . Skämt åsido.. kanske det sitter mätta män på en del platser eller sådana som gjort sitt (säljare av Timrå)                                                   Pengar och ören det är det handlar om .                                                

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Bragd-Birger: Titta hur många av Luleås mål går till, de har alltid en gubbe ståendes framför kassen och förr eller senare så kommer pucken dit.

Fribergs chans igår var ju precis en sådan, när han var rätt placerad så kom även möjligheten - Så som Sonnenberg och Fleury spelade och till viss del även Murley.

Pucktempo, skott på mål och gubbe framför kassen.....

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Kevin O Shea: Det skjuts mycket, men problemet är den låga kvaliteten på avsluten. Crippe har t ex avlossat flest skott, dock behöver han 20 avslut för att få pucken i nät. Då är inte dom skott som missar mål inräknade...

Nej, det är uppenbart så att man måste jobba ordentligt i offensiven. Vi har dom spelare vi har, men det håller liksom inte att fortsätta snurra med dom 'produktiva' kedjor vi har. Jonte, Gunno och Crippe. Där har vi topp tre i istid för forwards. Jag tycker att det är helt jävla uppenbart att två av dom spelarna inte hör hemma där.

Sen handlar det om rollfördelning. Vi har ett antal spelare som gör fel saker. Friberg ska åka griller och befinna sig i slottet så ofta som möjligt. Han har ett snärtigt skott och bra fart, men det är det enda han har. Han ska ha pucken minimalt med tid.
Önerud ska också befinna sig centralt. Han måste lära sig åkvägar, och hans kedjekompisar att sätta upp honom för skott. Tillsammans med Gunno är det han som ska ha flest forwardsavslut.

Jonte ska spela i en PP-formation, men i övrigt ha drastiskt minskad speltid. Och nej: han ska inte spela med Gunno.
Crippe bör bänkas rakt av. Hans uselhet i Skellet förra året var ingen dipp. Snubben är slut. Ett av hans BP-byten i går fick mig att tänka på filmtiteln 'The man who wasn't there'...

Sebbe måste få en jävla massa konstruktiva direktiv om vad han ska göra av sina uppåkningar. Det är allt (a l l t) han kan bidra med offensivt. Han ska inte spela back i PP (noll spelsinne, saknar helt förmågan till snabba/vältajmade avslut). Punkt.

Larsson ska fortsätta centra Gunno. Han måste upp ett par snäpp, men han är i dagsläget den ende som har något som liknar förstecenterkvaliteter.

Willem-Dijoun bör behållas om han fortsätter att spela som han gör. Enkelt, resolut. Spöar en lallare som Bäckström med hästlängder.
Robinson är vår offensiva försteback och matchas rättmätigt som en sådan.
Persson måste tillfriskna. Vår defensive försteback.

Sen ska så klart Wedin upp igen. Jag ger honom Crippes plats 8 dar i veckan. Hallin måste också komma tebaks.

Osv, osv. Jaja. Minimalt av ovanstående lär hända, tur att det bara är ett spel. Men: fortsätter man rulla så här i tron att det 'ska lossna' är vi garanterat avhängda till jul. Igen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Blizzard: För övrigt tycker jag att det är riktigt jävla otrevligt, för att inte säga barnsligt, att säga att du inte tål mig.
Du känner inte mig över huvud taget.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Blizzard: Så du tycker att det är bättre att jag hoppar på dig direkt, så fort du säger nåt jag inte gillar? Som du gör?

Jo, jag förstod att du menade mig. Det var ganska tydligt.
Och jag är inte dryg mot någon annan än dig här.
Anledningen till det är din attityd. Du klarar helt enkelt inte av kritik och börjar svära och kalla folk för idioter om dom inte tycker som dig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
hubbenorlen: varför har du inte påpekat det då ist då? Ist för att påpeka det när jag utvecklat mitt resonemang och börja dra upp tidigare inlägg.

Visst, diskutera du, inte för jag kallade det diskussion dock mer ett rakt antagande från en dryg och arrogant skribinent som har en oerhörd översittarmentalitet, japp, pratar om dig. Tål inte dig.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
larsn: Frimuraren kommer aldrig att bli nån NHL-spelare. Han är speldummare än Jens Östling.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Bad_Brett: ja och nicklas sundström hörde väl inte heller till någon av nhls superstjärnor
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Blizzard: Du har flera gånger tidigare dragit upp samma jämförelser. Som att vi skulle vara lika usla i år som i fjol, eftersom vi har ungefärsamma poäng och målskillnad.
Att jämföra så är irrelevant tycker jag.
Och du behöver inte bli så arg och svära varje gång någon kritiserar dig.
Är inte tanken att vi ska diskutera saker här?

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

erathoo: Det som skrämmer mej är att man skjuter 38 skott på mål och ändå inte lyckas förvalta ett enda av dom till ett mål.

Det hade nästan varit bättre om dom bara hade producerat 15 skottförsök, för då hade man ju åtminstone ett starkt förbättringsunderlag - bara vi skjuter mer i nästa match så kommer målen...

Hur många djävla skott måste Timrå dra iväg på mål för att göra fler mål än motståndaren?  60?

Defensivt så kan det inte bli så himla mycket bätte med tanke på det spelarmaterial vi förfogar över. Vi har ju faktiskt bara släppt in ett mål mer än serieledande HV...

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

sargad:

Defensiva forwards har en tendens att inte få lika stora rubriker. Dessutom tappar han såklart placeringar med tanke på hur mycket han har varit skadad. Niklas Sundström är ju en kille som var i princip bortglömd här hemma i Sverige när han återvände till MoDo.

Frågar du Blues-fansen kommer du få höra att han är deras bästa forward tillsammans med Backes. Det duger för mig.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Fö tycker jag att man skall dämpa istid på robinson o utnyttja den sparade energin till offensivt fokus. Utagen målvakt o pp kär honom som frw.. Han har en fart som samtliga övriga saknar i timrå ik
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
sargad: Själv har jag Steen på plats 233, men nästa år när Friberg kommer över lär han sjunka en placering.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

superfalle: Läxa nu inte upp Yngwe, bara för att några klåpare på ESPNs hockeysajt rankar Steen på plats 234 i NHL inför 2013.

games.espn.go.com/fhl/tools/projections?display=alt&avail=-1&slotCategoryGroup=1&search=&startIndex=225

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

sargad: Ja vafan det ser väl inte så illa ut, man kunde ju vara från Angle holm eller Djyrgårdare. Kämpa Timrå!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
yngwie: nä steen är ju som alla vet en riktig superstjärna . Minst i samma klass som zetterberg bröderna sedin malkin och dom andra grabbarna . Många kallar honom the next next one. Man räknar kallt med att han ska ha samma status som lidström då han lägger av
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
yngwie: Ok, tack för lektionen. Han är väl en av de bättre dårå.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
söder över: Vilket gissel det är med pensionsbetalningar. Inte bara för oss. Enligt rykten ska DIFs spelartrupp blivit informerade om inställda pensioner precis efter halva matchen(30 minuter) mot Karskrona Örloggers. Det vart ingen snygg protest.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

sargad:

Att du kallar Steen för en medelmåtta i NHL visar bara din okunnighet inom hockeyn.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

hubbenorlen:
"Det spelar väl ingen roll hur många poäng vi plockat i år jämför med ifjol vid samma tid? De andra lagens resultat ser ju helt annorlunda ut."


och du tycker inte jag lyfte fram det i förra inlägget eller, jag lyfta fan fram nästan hela ES poäng, läs hela inläggen.

"Dessutom är det betydligt jämnare i botten i år, rent spelmässigt. I fjol hade vi ju knappt en chans mot många lag."

de var ju det jag skrev om du läst hela inlägget, men att säga att vi är bättre iår är ju b-shit, vi har fan sämre chans att klara ks iår med eller utan NHL-lockout, för det där berömda spelsättet vi har kommer fram typ var 6:e match.... 

Vi har fortfarande chansen för botten är sämre iår och toppen betydligt bättre. Det jag sa. 

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Blizzard: Det spelar väl ingen roll hur många poäng vi plockat i år jämför med ifjol vid samma tid? De andra lagens resultat ser ju helt annorlunda ut.
Därför är din jämförelse helt irrelevant.
Dessutom är det betydligt jämnare i botten i år, rent spelmässigt. I fjol hade vi ju knappt en chans mot många lag. Så är det inte i år. Än så länge.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
erathoo: men 1P är bättre än 0.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Ge kris beach ett skammbud...

O sparka de som verkar mer orolig för sin pension än för timrå ik.

Jag vet absolut inte vem/vilka som vänt sig till spelarfacket o gnällt om pensionen men ser man till spelet på isen så skulle jag misstänka chrippe och HAGOS Framför allt är suspekt kassa just nu... Kan man inte sparka den misstänkta gnällspiken så tycker jag att bänken är rätt ställe att vara på. Fukus på rätt sak tack... Ansöka om att sätta arb givaren i kk kan man göra när lönen helt uteblivit och ingen trovärdig ursäkt kommit.

Helt ärligt alltså. När laget ligger så till som timrå gör nu tycker jag att det är riktigt ruttet att smälla upp pensions pengarna stort genom facket... Att utpressa genom media för att få pengarna insatta är så löjligt att jag inte skulle ha något större problem med en långtids skada på den tjommen...

Jag är bitter nu
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

RTS: det är rätt, lite positivism behövs....och riktigt lika dåligt som alla säger är det inte, två matcher i rad nu där vi ändå varit det bättre laget och förlorar på ett tillfällighetsmål, nu sitter det i skallen på grabbarna, den gamla klyschan " att dom ser bara målvakten, inte hålen..."

Det kunde vart värre faktiskt, tänk att ta ledningen i Jönköping efter drygt 56 min, och sen bli kvitterad med en (1!) fucking sekund kvar, och av Marcus Nilsson till på köpet......uj uj uj,

Nä, det lossnar mot rögle borta... :-)

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
RTS: Nu höll ju jag med dig...men okej.

Vet inte vad du yrar i nu. Säger du emot ditt förra inlägg? Jag är lite...borta här.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
RTS: ifjol hade vi 7P upp till ingemansland. iår har AIK 2 mindra matcher spelade, om, OM dom vinner dessa och vi inte skulle spela nån match medans så omgångarna blev jämna då skulle vi kunna ha 5P upp till ingemansland. 

ifjol hade vi 30P iår 28P, vi ligger bättre till iår för att fler lag är sämre, och topplagen är bättre. inte för vi hittat nån spelide, för den speliden har gett oss 3P av 24 möjliga sedan uppehållet.....visst är speliden bra, men den kommer ju inte direkt fram varje match, vi har spelat 28 matcher nu och jag har nog bara sett den där speliden fullt ut kanske 15 gånger. 

förra året ledde HV serien med 51P tvåan och trean hade 50. iår  leder hv med 58P 2:an 56P och 3an 54P.

DET gör att vi ligger bättre till iår, det är större skillnad mellanabsoluta botten och toppen, våra bottenkollegor tappar också mycket poäng, det gjorde dom inte förra året, så hade 8:an 38P, 9:an, 10; och 11:an hade 37P. 
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Mäster T: Håller inte med dig där,.  Tycker det är ett flertal som blivit bättre iår, tex, Robinsson, Hallin, Hagos, Andersson, Jocke även Molinder faktiskt.

Rohdin, Persson  är nyförvärv som faktiskt håller högre klass än jag väntat mig.

Robin Lindquist bakslag är verkligen jättesynd för Tik.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
RTS: Jag gillar dig. Du kan det här, tycker jag. Kloka analyser.

Tack för ordet.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

T T: Ifjol var vi avhängda  vid denna tid, glöm inte det, visst fan kan vi deppa ihop och sluta gå till Eon,.

Men en sak skilljer i år ifrån ifjol, vi har en spelide där vi hittills enligt mig inte blivit utspelat på samma sätt som ifjol, vi fäller inte igenom som ifjol.

Det kan gå!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
RTS: Tyvärr är de flera som inte tagit de steg som hade varit nödvändigt.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Vi var alltså en sekund från att hamna under strecket i dag. Hade varit ganska läckert om det hade varit sista omgången...
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
RTS: Det är tråkigt att jag inte kan ha samma inställning som dig då för jag slutade kolla efter goda intentioner någonstans där efter LHC-matchen senast. Visst har vi ett strykgäng på pappret men vi måste ändå finna vägar att vinna matcher på, annars kommer vi att bli lika avhängda som förra säsongen.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Mäster T: Timrå största problem är nog att spelare som Friberg, Boyce , Dahlrot,  mfl har stangerat i utvecklingen, samt att Crippe och Sebbe inte hållit den klass man hoppasts på.

Sterner är också en jätteflopp!!,

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Olle: Nej visst har du rätt, Men om man kan hålla den intesitet man visar ikväll så finns det hopp,,  Dyngsurt med torsk absolut, men det finns glädjepunkter trots allt.

Efter kvällen match känns det för mig iallafall bättre för mig än efter Växjö matchen., Vi har ett stryklag på papperet, vi har raserad ekonomi, det handlar bara om överlevnad, Brynäs, Luleå mfl har varit i vår situation, vi måste reda ut stormen detta och nästa år.

Vi klara detta, Tro mig!

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Dream Team: Ja jag håller med. Det är ren överlevnad i år, precis som förra säsongen. Slutspel är så långsökt för ett sånt här lag att man inte ens bör yttra orden i något sammanhang.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

RTS: Personligen är jag så less på det här eviga snacket om att vi gör bra matcher och kommer att plocka poäng om det fina spelet håller i sig. Jaha? Vem bryr sig? Vi blir nollade hemma, vi blir nollade borta och vi sjunker som en sten i tabellen.

Vem bryr sig om goda intentioner när vi har förlorat dom FEM senaste matcherna och blivit nollade i dom senaste TRE. Det är ungefär så dåligt som det kan vara. Det är poängen som räknas, inte "intentioner".

Och nu var inte det här något angrepp på dig eller det just du skrev. Jag tycker bara att det börjar bli jävligt tröttsamt med att kolla efter "goda trender" när laget spelar som en säck bajs.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
RTS: Oj...det gjorde mig inte gladare.Jag hoppas att vi lyckas hålla 2 lag bakom oss....men jag är tveksam.

Och Ja jag vet vems fel det är. Gör mig inte heller gladare.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Mäster T: Skratta är bäst och ska man vara sämst ska man fan vara det på riktigt, så tom andra fans inser hur synd det är om oss, då jävlar är vi riktigt illa ute och ett rekord på köpet :D
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Olle: Jag har intagit samma likgiltighetsstatus som under den sista tredjedelen av ES förra säsongen. Då vi redan var klara för kvalspel och bara spelade av matcherna.
Vi blev nollade ikväll igen. Jaha, och? Ingen behöver ju känna någon större förvåning att det blivit så. Vi är inte bättre helt enkelt. Alla som fått för sig att det här laget ska ta sig till slutpspel behöver nog ta och kliva upp ur sängen innan Perra kommer och bäddar säck! Det är kvalstrecket vi behöver hålla oss ovanför. Allt annat snack är rent nonsens!

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Mäster T: Absolut så är det, men kom ihåg att detta lag är inget lag fyllt av superstjärnor där enskillda spelare vänder matcher likt Steen eller Nagy.

Att spetsen inte finns där kan inte spelarna beskyllas för,det är ekonomin som Kottlettfrillan och Tj lyckades rasera. 

Som hela laget uppträdde ikväll så jobbade dom hårdare än motståndarna, mer kan man inte kräva tycker jag. Mot Växjö blev det mest bara bög av det mesta, men ikväll gav man allt. Det räckte inte ikväll, men spelar man så här tar vi en hel del poäng i fortsättningen.

Själv anser jag att Montén och Nubben kanske fått ut 110% av laget fram till början av November.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Olle: Jag skrattar. Det är mitt försvar mot galenskap.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Mäster T: Jag tycker mer att det är tragiskt. Jag har slutat vara förbannad, jag tycker mer synd om Timrå IK just nu.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Olle: Ja lite småkul faktiskt. Det finns nån svart humor i det hela. Sånt som vi Timråiter tydligen älskar o vill näras av.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Orka. Vi måste orka. Jag mår sjukt illa och allt känns värre än värst. By the way. Någon som vet vad TJ pysslar med nuförtiden?
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Mäster T: Blev vi nollade igen? Jaha, där ser man.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
RTS: Hockey går ut på att göra mål eller? Gör man inte mål så har man stora problem. Mål förtjänar man inte. Mål gör man.
Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29

Mäster T: Gigantiska problem?, Ikväll tycker då jag man gör sin bästa match på bra länge! Visst torsk med 2-0, men ikväll hade vi oflyt på riktigt. Hade du skrivit detta efter Väx elle Frö matchen hade jag hållit med dig.

Första målet var totalt avgörande ikväll, det såg nog ALLA!.

Kommentera

Sv: Modo - Timrå IK 2012-11-29
Nisse: Det kommer inte att bli någon riktig värvning innan man vet hur det blir med lockouten. Det sa ju Nubben bara härom dan.
Kommentera

1538865 · »