1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598441 inlägg · 6213 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
NuMo:
Goddamn, you play a mean banjo!

mike66: Då saknas bara ett träskaft. Ett piasavakvastskaft duger för dig och du finner den vid närmaste offentliga lokal med direktutgång.

NuMo: Själv så ska jag hålla hårt i klöbban. Har förrseten två gamla plastblad liggandes hemma nånstans.

Hollywood Hogan: Bara elva poäng ner till träsket. Nu gäller det att hålla i hårt i DNA-stegen.

Hollywood Hogan: Faxen går nog varm på Nubbens kontor vid det här laget. Vi måste vara positiva. 4 timmar kanske är länge för så´na här saker.

Ganska precis fyra timmar kvar nu... Ska vi tvingas nöja oss med "bara" Svoboda? Skulle sitta så fruktansvärt jävla fint med en forward! Tyvärr så har jag börjat tvivla att vi kommer att få se fler nyförvärv inom ramen för detta fönster (blekt formulerat, jag vet!)...

Dream Team: Det sjuka är att någon pervers sida inom mig skulle gilla ett sådant scenario. Ryggen mot väggen och enbart en väg framåt.
Å andra sidan skulle jag hata detsamma efter tre torskar i rad...

Janken: Visst kan det vara så.

Jag tänker bara på vad Nubben sa i går.

Hälge:
Betänk att det faktist kan vara klart redan men att någon har den goda smaken att informera direkt berörda i första hand... Låt säga...

Spelare som berörs...
Deras familjer....
Deras lagkamrater....

Det kan faktist vara så att vi får vänta tills i morgon med "bomben"...
Om det nu finns nån bomb!?!?!

Bragd-Birger: Mjo, en talande tystnad, så här långt i vilket fall. Fast hoppet är väl det sista... ja, o.s.v..

Ska hoppet fram till slutet av januari stå till en med all säkerhet stabilare keeper, plus att Hallin kommer tillbaka frisk och kry?

"Faan, det hade ju vart trevligt med huvudroll..."

Dream Team: Det är inte helt otroligt att det blir noll nyförvärv i dag, men med lite flyt dyker det upp någon/några.

Poffa:
Hur kommer det sig att allt som har med Modo att göra får mig att tänka på filmen "Den sista färden"?

"I'm gonna make you squeal like a pig. Weeeeeeee!"

Kevin O Shea: I det här läget saknar jag Sjöstedt. Han stod ju i stort sett i direktlänk med Nubben. Kanske han hade kunnat tvinga nåt ur vår sportchef i förtid.

Dream Team: Just tystnaden oroar mig. Att Svobbe var klar fick jag höra från flera håll under gårdagen. Idag: intet.

Poffa: "jag gjorde det för HS skull."

Hehe, stort av dig Poffa ;)

Dags att släng in en mastodontfilm och drömma sig bort en stund så man inte sitter och refreshar hemsidan som BB. Sedan kan man kika in när fönstret stängt istället.

Dream Team: Läge att börja misströsta nu, knappt fyra timmar kvar och inte en insinuation på att något är på väg att hända.
Vi får nog klara oss med de målsumpare vi förfogar över, åtminstone fram till nästa fönster.
Hoppas jag har fel, men något säger mej att Svoboda blev det enda nyförvärvet...

Bragd-Birger: ..och minuterna omedelbart efter detta skede med. Ja, risken finns ju att de inte hunnit uppdatera hemsidan, eller nåt. Jag skulle dock tro att ett tips av någon sort kommer att läcka ut före detta. Om något nu händer, vill säga.

Allvarligt talat, nu har jag uppdaterat hemsidan var 5:e minut sedan kl 6 i morse. Börjar kännas lite segt faktiskt. Samtidigt kan jag inte hålla mig. Jävlar vilket antiklimax om det inte händer ett skit, för man lär väl sitta här tills fönstret stänger.

Poffa: Man är väl inte sams bara för att man på var sitt håll skrattar åt byfånen?

Alla:

Se, nu håller ni ju sams. Det enda som behövdes var en gemensam "fiende" som trädde in i handligen. Bygg på detta nu, håll sams och stäm upp i allsång av "We shall overcome".

Och ni behöver inte tacka, jag gjorde det för HS skull.

Poffa: En anledning kan väl vara att det här, till skillnad från banjoboken, inte enbart huserar ett kompisgäng på fyra personer?

Poffa: Isåfall måste du vara sadomachosist eller nåt som orkar läsa igenom skiten trots att vi i princip aldrig berör Modo härinne. So why bother? Var glad att ni kan ha hellyllestämning istället

Sune:

Ingen behöver tycka lika, men måste ni tycka olika... om och om och om och om och om och om igen?

Poffa:

Tänk om alla skulle tycka lika hela tiden...vad tråkigt det skulle bli. Eller hur? Fram för mer negativitet i detta forum!

Sune:

Hela tiden, eftersom han står ut med alla depparjeppar här inne. Jag kan inte bestämma mig för om det ska få gå bra för Timrå efter jul eller inte. Det handlar om så många faktorer.

Endera börjar Timrå ta poäng och då kommer ni tystna, Timrås GB kommer återgå till en mer normal nivå och HS kanske överlever. Eller så fortsätter Timrå förlora, ni fortsätter gnälla som strykräddda honhundar och HS kommer få en gnällinläggs-belastning som gör att servern helt enkelt packar ihop.

Fan, nu börjar jag misströsta. Inte ett knyst och bara 4.30 kvar! Har inte sett ett ord om nån ev övergång nånstans på nätet.

wap.hockeysnack.com
RR2: Ernie har väl kvartsamtal med TIKARNA

RocknRolf2: Är rädd för att det inte blir något fler förvärv, Hoppas hoppas jag har fet fel

Rink rat: Lindholm då, har han släppts ut än?

RocknRolf2: Niklas Hedberg vad gör han nu för tiden då? Han kan väl vara aktuell. Eller Åblad kanske?

Vilka spelare är det som möjligen kan bli klara för Timrå ikväll?

Saarela?
Pärssinen?
Häppölä?

Långskott: Benda?

Några fler som det snackats om?

Oroväckande att vi inte hört nånting nytt idag. Eller så får vi bomben närsomhelst nu. Nervöst!

jonmannen: ..väntar till 23.59

lungan:
Jag fattar inte hur du kan tycka att Benda är bättre än spelare som Sturm , Hecht och Kolzig

Laken: Enl. Brynäs GB jagar klubben nu Jens Svensson Nybro..han skulle
jag gärna se i Timrå!!

IN I KAKLET NU, NUBBEN! ;-)

NÄÄÄ nu ska jag ut på fredags MYS. Är tillbaka efter midnatt så jag hoppas att jag vid denna tid när jag slår på datorn när jag kommer hem finner en trevlig nyhet...

Nästa anhalt - Groggen hos polarn -

Tungt också för Nubbens kompis Masken

Man är på helspänn nu...Vänta Vänta Vänta...Slappna av vad är det för ngt???

Litar på Tomten (Nubben)

1 eller 2 har du sagt att det blir eller är det en misstolknig...???

ca 6 timmar kvar nu...Detta är ju mer spännande än en tredje period ju :D

rödovithockeydy: 6 timmar och 15 min kvar. Än finns ju tid. Om jag var spelareagent så skulle jag hålla på spelarna så länge det gick och kanske få upp priset lite.

6 timmar och 15 minuter innan transferfönstret går igen....
En SLAMDUNK nu bara så transferfönstret spricker skulle sitta fint. Kan Nubben greja detta inom sinom tid??? Svoboda lär ju inte göra så många mål och speciellt mycket center e han ju inte heller....

En SLAMDUNK som slår oss alla med häpnad vill jag ha....

Spännande detta, fast jag hatar fucking transferfönster.....

FORZA TIK.........alltid, alltid.............

Laken:

blir nog inget ..

Laken:

Ja skulle dessa tre herrar dyka upp skulle vi bli guld favoriter omgående..

Saarela förra årets poängkung i Finland

Pärssinen för förra årets poängkung i Finland

Jan Benda tysklnads bäste spelare plus en massa utmärkelser.

Alla kan vi drömma och jag hoppas på denna dröm samma som LAKEN...

NÅGON som hört NÅGOT rykte om vad som händer ikväll?

Dream Team: grym statistik för Andreas Lundin
1Match 1 Mål +2 heh:) och vart är han?

Dream Team: Oj, inte många med plusstatistik där inte ;-)

lungan: [url=eurohockey.net/players/show_roster.cgi?team=513&league=3&season=102]Här[/url] har du Timrås trupp från 2001/02. Inte mindre än 32 spelare användes den säsongen.

Ja det någon som har möjlighet att lägga ut Timrås trupp de hade då Kapanen dök upp?

Skulle vara kul att jämföra spelarkvaliten med den och dagens.

Jag tror på följande pressmeddelande:

"Triss i Ess till Timrå IK":
Jan Benda, Pasi Saarela och Timo Pärssinen klara.
Nubben kommenterar: Guldet ska hem!

; - )

« · 639891 · »