1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598450 inlägg · 6213 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
NuMo:
Goddamn, you play a mean banjo!

Jonte Hedström...!

Hollywood Hogan: En skev pinne här och där, men det är ett välstämt piano man förvaltar.

Långben: Men HALLÅ där!!! VAKNA!!!

NuMo: Jag vet att det står ett skaft till klöbban vid foajén på Tingsta.

Vad tror du om detta?

Timrå Gathockey Cup 2006.

mike66:
Låter jättekul. Kan man vara med även om man är klubblös?

mike66: Alla gathockeyturneringar lockar mig, men jag har så få seriösa medspelare i mitt lag. Knölbyfothockeygatturneringen gillar jag mest.

mike66: Timrå Gathockey Cup 2006?? Aldrig.

Nolby Gathockey Cup 2006, javisst.

Frisco: Nu är ni utanför ramarna för debatten kring Timrå IK. Komihåg att det är nolltolerans!

westerlind: Då får man låna en klöbb.

NuMo: Vi var väl en 8 lag anmälda men tyvärr så körde vi våra huvuden in i sargen.

Nu är Modo och Brynäs här, men var är vårat nyförvärv?!

Mike66:
Jag håller med banjogubbarna: Nolby Gathockey Cup - inget annat.

Nu tror jag inte det är någon risk, men jag kan ensam vara Brynäs representant om ingen annan från hockeyns huvudstad anmäler sig. Tror i och för sig det räcker för en komfortabel slutseger.

kalle anka: Ojdå. Missade det. Det var i alla fall ingen upprepning. Som så månag andra inlägg.

mike66: Jag minns när jag var liten grabb på tio bitande vintrar när vi planerade en lokal hockeyturnering i villaområdet där jag bodde. Tranvägen, Vävland, Timrå, för den bereste. Nåväl, tilläggas bör kanske att vi planerade detta när gräsmattorna fortfarande blommade grönt och när närmsta äppelträd på granngården var ett högintressant objekt att totallänsa. Om detta var orsaken til att idén falnade rätt snabbt vet jag inte. Rinken allldeles bredvid låg i vanlig ordning färdig när snön hade lagt sig, så möjligheterna fanns. Äh, det var bättre förr!

mike66: Det är väl dom klassiska målattributen vad gäller stolpar som gäller: två gamla slitna skridskoträskydd.
Eller kör ni med två snöklumpar? :-)

kalle anka: Kvackkvack. Eller var det smågrodorna som kväckade så glatt?

Vi hade en gathockeycup på G för några år sedan, men det sket sig. Nu ska vi försöka jobba upp en gathockeycup här igen.

Det finns skitmycket pengar att håva in som vi sedan kan använda till att köpa nya braiga spelare för.

mike66: Inga nyförvärv den här minuten heller. Jämmer och ve och *¨`##&***^

Kanhända så kan det bli sanning att vi någon gång spelar en landhockeyturnering med skeva plastblad och blodiga nosor smällda av blöta slitna tennisbollar. Jag tror att den enda seriösa chansen är att bestämma oss när vi är sanslösa en fredagskväll eller något.

Nähe. Ser att det inte finns något nyförvärv till. En fjärdemålvakt skulle behövas.

kalle anka:allt kan ju hända eller hur!tomten kanske kommer med Jonte..

Huge: Ett stycke kulhammare och några stycken spikar. Ett knippe med brädor och sen så körde vi tills lovvikavantarna var full i snor. Skridskoskydden funkade också om man inte var helseriös som vi var.

Långben: Nä det gör han inte jag har talat med honom.

NuMo: Ni ska vara glada över att ni inte har Nubben i Ö-vik. Själv så känner jag mig ruskigt sanslös ikväll och inatt.

kalle anka: har du pratat med frugan också efter det är hon som bestämmer!

Dream Team: Vi var ju så nära sist som det begav sig. Vi hade lagt ut anmälningsformulär på hemsidan och intresset var enormt.

Det som sket sig var att det var för få som kunde ställa upp och jobba gratis över några sommardagar.

Sedan har jag för mig att vi planerade in att spela en testturnering i samband med SCA-cupen. Men det sket sig det med liksom det verkar göra med målsprutenyförvärvet vi nu sitter och väntar på.

mike66: Underbart...
Fanns det någe härligare än att sätta en pyts bakom målisen och se tennisbollen försvinna i droppnätet, som var gjort av en gammal jutesäck?
Nostalgi....

Långben: Det har gått rykten om att du och Klarabella ska vara ett par, men det är bara rykten från en säker kallkälla.

Kalle Anka och Långben här på HS, nu börjar det likna nåt.

Övrigt: Långben har ett alias som Stål-Långben. Han odlar en stålnöt på bakgården och denna nöt ger honom superkrafter i rättvisans tjänst.

mike66:
Jag tror det är bra om denna milstolpe i hockeyns historia förläggs samtidigt med något annat större evenemang, till exempel Lilla Storsjöyran - är det inte Gatfesten ni kallar den? Misstänker den ligger någon gång i augusti, så samma helg skulle Nolby Gathockey Cup gå av stapeln.

Kom igen nu, Nubben! Ge oss det vi vill ha.

mike66: Ja med Nubben i föreningen så har vi nog kunnat få spelare som tar sin plats i laget. Vi skulle ju behöva en www.blocket.se/vi/6883282.htm?ca=4_s så att vi kan kvittera spelarförlusterna mot hynddjuren.

Huge: Jo nu kommer det en liten nostalgitår i ena ögonvrån. Ju mer naggad tennisbollen var desto tuffare matcher.

Moverare var säkert en klippa på just gathockey.

NuMo: Kanske Zäta vill komma hem och återgälda det aningen svaga tipset om Sloan...;-)

Top Cat: äh, nu 'r det kört. Vi får hoppas att Svodoba och en frisk Hallin kan höja laget.
Svoboda i all ära men inga nya offensiva krafter känns skit

RocknRolf2: Hur mycket är din klocka? =)

RocknRolf2: Sätt Hallin i båset.

westerlind: Jo men då blir det nåt enklare så att det inte krävs ett sånt jobb runtomkring. Tag med tält och t-doja, (till Trangiaköket). Skaft fixar sig alltid liksom nostalgiplastblad som går att beställa på Jofa. Har du kvar länken?

RocknRolf2: Ska du vara med och lira gathockey istället? Vilka vill du ha med i ditt lag?

mike66:nu blir det soffan igen!

Men det här är skit jobbigt. Kan dom skriva i pressmeddelande att dom har fixat hem Jonte och han har med sej nån från anaheim :-D

Berglund:Ja det här är skitjobbigt+ att det bara är skit på tv´n

Berglund: upp från soffan igen!usch vilken bomb det skulle bli!

Undrar om Nubben jobbar över i kväll? :))

Berglund: Om vi skall se det LITE positivt, så verkar ingen annan sportchef heller ha hittat något där ute på den globala loppmarknaden, som kan komma till Sverige och hjälpa ett lag i kris.

Kevin O Shea: jorå Challe Berglund jobbar stenhårt med att få Ragnarsson att hjälpa Järnkaminerna..

Det måste ju komma nått, iochförsej så kan det dröja med själva pressmeddelandet tills imorrn, men det skulle ju smaka fint med ett nu snart!

mike66: haha...du skulle fan i mig behöva lite träning på rören du!sämre rör åkare har man ju sällan skådat din gamla skägg-get!

Berglund: kommer det nåt så får vi reda på det ikväll, det är jag helt övertygad om. Men nu känns det försent... fan fan fan

RocknRolf2: --->24:00

Långben: jaja jag har bara svårt att tro på den här sista minuten grejen. Skulle det bli nåt skulle vi hört nåt nu

Långben: Är det 24.00 i dag eller 00.00 i morgon?

RocknRolf2: Vi tar snart vem som helst bara det blir nytt!!

hmmm

« · 639891 · »