Mike66: Jag håller med banjogubbarna: Nolby Gathockey Cup - inget annat.
Nu tror jag inte det är någon risk, men jag kan ensam vara Brynäs representant om ingen annan från hockeyns huvudstad anmäler sig. Tror i och för sig det räcker för en komfortabel slutseger.
mike66: Jag minns när jag var liten grabb på tio bitande vintrar när vi planerade en lokal hockeyturnering i villaområdet där jag bodde. Tranvägen, Vävland, Timrå, för den bereste. Nåväl, tilläggas bör kanske att vi planerade detta när gräsmattorna fortfarande blommade grönt och när närmsta äppelträd på granngården var ett högintressant objekt att totallänsa. Om detta var orsaken til att idén falnade rätt snabbt vet jag inte. Rinken allldeles bredvid låg i vanlig ordning färdig när snön hade lagt sig, så möjligheterna fanns. Äh, det var bättre förr!
mike66: Inga nyförvärv den här minuten heller. Jämmer och ve och *¨`##&***^
Kanhända så kan det bli sanning att vi någon gång spelar en landhockeyturnering med skeva plastblad och blodiga nosor smällda av blöta slitna tennisbollar. Jag tror att den enda seriösa chansen är att bestämma oss när vi är sanslösa en fredagskväll eller något.
Nähe. Ser att det inte finns något nyförvärv till. En fjärdemålvakt skulle behövas.
Huge: Ett stycke kulhammare och några stycken spikar. Ett knippe med brädor och sen så körde vi tills lovvikavantarna var full i snor. Skridskoskydden funkade också om man inte var helseriös som vi var.
Dream Team: Vi var ju så nära sist som det begav sig. Vi hade lagt ut anmälningsformulär på hemsidan och intresset var enormt.
Det som sket sig var att det var för få som kunde ställa upp och jobba gratis över några sommardagar.
Sedan har jag för mig att vi planerade in att spela en testturnering i samband med SCA-cupen. Men det sket sig det med liksom det verkar göra med målsprutenyförvärvet vi nu sitter och väntar på.
mike66: Underbart... Fanns det någe härligare än att sätta en pyts bakom målisen och se tennisbollen försvinna i droppnätet, som var gjort av en gammal jutesäck? Nostalgi....
mike66: Jag tror det är bra om denna milstolpe i hockeyns historia förläggs samtidigt med något annat större evenemang, till exempel Lilla Storsjöyran - är det inte Gatfesten ni kallar den? Misstänker den ligger någon gång i augusti, så samma helg skulle Nolby Gathockey Cup gå av stapeln.
mike66: Ja med Nubben i föreningen så har vi nog kunnat få spelare som tar sin plats i laget. Vi skulle ju behöva en www.blocket.se/vi/6883282.htm?ca=4_s så att vi kan kvittera spelarförlusterna mot hynddjuren.
westerlind: Jo men då blir det nåt enklare så att det inte krävs ett sånt jobb runtomkring. Tag med tält och t-doja, (till Trangiaköket). Skaft fixar sig alltid liksom nostalgiplastblad som går att beställa på Jofa. Har du kvar länken?
Berglund: Om vi skall se det LITE positivt, så verkar ingen annan sportchef heller ha hittat något där ute på den globala loppmarknaden, som kan komma till Sverige och hjälpa ett lag i kris.
sargad: Önskar alla klyktattare en fin midsommar, hoppas ni hänger kvar så vi får våra fina derbyn 2026 igen. Till era moderatorer, inför Cluben-filter, för allas trevnad
Goddamn, you play a mean banjo!