1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600089 inlägg · 6212 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
tjobba: Nej nej nej och återigen nej. Plocka för guds skulls inte tillbaks Kimmo Kapanen.

Ni minns Boo Ahl va? Jag har lärt mig av misstaget. Jag trodde på Bosse i hans comeback, behöver jag säga mer än att de gick käpprätt åt h-e.

Dåliga covers får mig att spy. Fläcka inte ned minnet av en legend. Låt mig slippa gråta blod. Låt mig slippa slita mitt hår. Låt mig få le åt minnet av Kimmo "Väggen" Kapanen även i fortsättningen.

Han är förbrukad, slut, finito, ärrad, bränd - de facto!

Respect!

ALLTID RÖTT,ALLTID RÄTT ;)

Ny målvakt måste väl ändå vara det mest krystade i nyförvärvsväg. Nog för att Oksa fortfarande har en del att bevisa, men...ska han göra mål också?
Den som anser att det är på målvaktssidan Timrås brister finns nu är dum i huvudet.

ernie eagle:

Helt rätt !.

Nostalgi passar tydligen det Timråska kynnet, Hirsch, Lind, Mathiasson, Kapanen är inget att bygga upp nåt med längre, dom är fina att minnas, men det är nya tider nu.

Tror även Boorken har rätt angående divan han petat, Visst det är skeetsvårt att få hit målskyttar i nuläget, men jag tror säkert att det dyker upp nån såsmåningom.

Timrå IK är dom bästa.

Frella: okej man vet inte om Wahlberg skulle få en nytändning i tik..kanske
men han är på väg mot 34 o kanske lite "halvmätt"..men Kenta är ju o andra sidan boorks motsats med sitt lugna sätt..det skulle W. säkert uppskatta nu!

Men jag kulle i dec. vilja ha en spelare med det här omdömet av det egna laget..."Aggresiv som få vinner X massor av närkamper, är ofta på rätt ställe vid rätt tillfälle o har en härlig målkänsla..3 mål från X:s klubba imponerar. Skarvade in det första o plockade ner en öppnande passning freån X med handsken innan han bröt in på mål vid det andra. Fickäven spela en hel del i numerärt underläge o har växt ut till en av lagets absolut bästa o viktigaste spelare".
Nej, det var ingen saga utan sas idag på den allsvenska klubbens egen bedömning av sina spelare han har nu gjort 9 mål o 2 passn. på 14 omg.
HONOM VILL JAG HA TILL VÅRT KÄRA TIK! ..tex. (el. någon liknande)

Andree Persson växjö lakers snart 23 år

Bragd-Birger: Det beror väl lite på hur man ser det. Kenta verkar ju inte pigg på fler nyförvärv.
"• 36 mål på 18 matcher – målskyttet har klickat för er så här långt?
– Nja, men...äh, gör man lite mål får man se till att släppa in färre."

RocknRolf2: Ska vi tro Nubben kan vi lägga ner tankarna på nåt nyförvärv. Enligt honom skulle vi inte hoppas på det, största chansen till en målskytt är att Gunno väljer att åka hem igen.

RocknRolf2:
Alltså har du rätt, vi måste ha en ny stabil målvakt som
max släpper in ett mål per match för att vi ska bärga lite tre poängare.

RocknRolf2: Det där Kenta säger fordrar en hel del eftertanke innebärande att har man en uppsättning spelare som resurs då ska den användas på bästa sätt.
Den diskussionen om hur laget ska komponeras saknas helt på detta forum om man bortser ifrån de "laguppställningar" som till och från presenteras. Vilka spelare passar bäst ihop för specifika situationer. Vilken uppställning och taktik mot lag x som spelar enligt y osv.
Kom igen ge debatten mer substans.

Kerstin_k: Wahlberg känns tveksam tycker jag, blev han inte bänkad under kvalserien förra året också under liknande omständigheter.
Varför inte Tommi Miettinen? På läktaren i dagens match också, där Wahlberg tagits till nåder, och spelar.
Boorken skulle ju ha en sittning med Wahlberg och Miettinen idag - kan Miettinen vara på väg bort?

Kimmo Kapanen, Kalpa
Niklas Nordgren, Carolina
Svensson Jens, Nybro
Andrée Persson, Växjö
Mikael Wahlberg, Brynäs
Tommi Miettinen, Brynäs

Laken: Nordgren och Miettinen köper jag - resten är jag tveksam till.
Låt oss minnas Kapanen som den hjälte han är/var !!!
Wahlgren vill jag absolut inte se...

Laken:
Någon som vet när nästa fönster öppnar och hur länge det är öppet?
Samt hur det ligger till med Hallin & Styf?

Laken: Känns som:
Kimmo Kapanen, NEJ
Niklas Nordgren, JA,JA,JA om det skulle utveckla sig så.
Svensson Jens, NJA,släpps knappast.
Andrée Persson, NEJ
Mikael Wahlberg, NEJ
Tommi Miettinen, JA, om han lämnar BIF

Kevin O Shea:
Själv vill jag ha tillbaka Mattiasson, Kapanen och Sjögren lika mycket som jag vill ha tillbaka Peo Larsson, inte alls.

Dom har alla en särskild plats i Timrås historia, med låt det stanna vid det.

Laken: Ja kunde Mora köpa loss Bastianssen från allsvenskans a-tuna
så skulle det väl också vara möjligt för tik att köpa loss någon som
kontraktet ändå går ut till våren.

Kent N. Ring""" V. Lakers.el. Nybro Vikings ....bara du slog en signal..

Jag har en viss känsla av att Nubben kommer följa dokusåpan om Tommi Miettinens fortsättning i Brynäs eller inte. Skulle det vara färdigspelat för honom där så är jag ganska övertygad om att Nubben kommer höra sig för på riktigt allvar. Det tycker i alla fall jag att han ska göra. Jag grinar inte om vi får se Miettinen i TIK framöver. En halvchansning kanske. Dock så lär vårt powerplay inte direkt bli sämre om han kliver in och visar oss sina tjänster. Ja, vårt offensiva spel överhuvudtaget skulle rent av må väldigt bra med en "joker" i Miettinen, som i grund och botten är en duktig offensiv spelare. Tror inte en sekund på att han skulle glida runt på en skridsko här.

Micke Wahlberg tror jag mindre på. Har velat se honom i rödvitt tidigare. Men inte nu längre.

In med Miettinen. Helst vill väl alla ha tillbaka Niklas Nordgren. Men det känns lite för långt bort tyvärr. Men hoppas kan vi alltid göra. Hoppas och tro.

Är det nån som har räknat på hur många olika laguppställningar Laken klämmer ur sig under en säsong?

Stigsson:

Håller med, Laken kommer med en ny uppställning varje vecka. Vi får vara glad att han inte är tränare/coach. I så fall så skulle det vara dålig kontinutet i kedjorna. Nästa vecka vid det här laget har han nog provat alla möjliga tänkbara kedjekombinationer...

Stigsson & Talangscouten: Omväxling förnöjer...

Se även länken om Miettinen.

Är det helt omöjligt att locka tillbaka Hagos tro? Han verkar inte gå alltför bra i farmarlaget och verkar ju inte vara direkt nära en plats i Dallas. Även om han också framförallt är en grovjobbare, så tror jag han skulle betyda mycket för laget.

Laken: Dagbladet om Miettinen, kan bli nått?

Herminator: Brynäs ville ha någon spelare i utbyte också. Som det känns nu har vi ganska många som aspirerar på att platsa till ett byte. Frågan är dock om nån av dom är något Brynäs vill ha...
Får man förresten byta spelare i Sverige trots att de har kontrakt? Har klubbarna rätt att byta spelare mellan varandra, eller måste man komma överens med spelaren i fråga också?

Ett litet förslag (finns många på lager!).

In: Miettinen och en junior.

Ut: Wennerberg och Ström. Förslagsvis till Brynäs, men så lär det ju inte bli. Sundlöv och Boork sätter stopp.

Finns många lösningar som sagt. Men om dom går att genomföra är en annan sak.

Hur som helst hoppas jag mycket på Miettinen.

Skarin: Jag skulle också gärna kunna se Miettinen i Timrås ställ framöver.
Men enligt expressen har även Ilves (och ett antal andra lag) visat intresse. Förhoppningsvis har vi i Timrå något att erbjuda honom så att det låter mer lockande att spela i Timrå än i övriga lag.

wap.hockeysnack.com
Enligt expressen så är det stor risk att han hamnar i finland och klubben han kom ifrån,
Tror inte tik kan och vill konkurera där tyvärr

Kerstin_k: Kruxet är ju att Brynäs vill ha något i utbyte. Vad kan vi locka med? Sedan har jag svårt att tänka mig att Brynäs släpper iväg en spelare till en konkurent. Det är ju trots allt Miettinen vi pratar om. En bra elitseriespelare, egentligen.
Därför lutar det åt Finland för Miettinen.

Skarin: Tror också att Miettinen drar till Suomi. Misstänker att Boork + styrelsen näppeligen vill riskera att stå med byxorna nere om han plötsligt stänker in mål för en elitseriekonkurrent. Tyvärr, för jag hade gärna sett honom i Timrå.

Kerstin_k: Han får nya trevliga finländska soumpisar..som kan vara en vitamininjektion både för honom o för DOM!.. Aalto.koskinen.oksa o
krabbarna.

I prioritetsordning:

Niklas Nordgren, Carolina
Tommi Miettinen, Brynäs
Mikael Wahlberg, Brynäs
Kimmo Kapanen, Kalpa
Andrée Persson, Växjö
Svensson Jens, Nybro

Om nu Krykov inte förlänger kontraktet så måste vi ju, förutom en målskytt dessutom hitta en center... Gärna Miettinen för min del! Men jag kan inte tänka mig att Brynäs låter honom gå till en konkurrent.
Jag vill dessutom ha en back.

Laken: Du gillar att rabbla namn du...var du klassens ordningsman?

rupert: Skäll inte på Laken. Han är trots sin avsaknad av humor en av de störst lysande stjärnorna i den här gb:n. BB, RR2 och gud ligger dock i bakhasorna och skuggar.

Själv är jag en stor falnande stor fd stjärna som snart har totalslocknat!

Hardy Bacardy: Ähh...tänkte bara att "fan, nu måste jag värma upp skrivaren igen". Kylskåpet börjar bli fullt med alla uppdaterade betygslistor...

rupert: Nej, snarare en tyst "Lasse i ledet"...

Laken: Vad kan du berätta om Miettinen. Han har vissa bekymmer att komma överens med Boork i Brynäs. Låter som att han inte ger sitt yttersta och därför blivit bänkad. Han tillhör inte de sämre i Brynäs men tydligen är det något hos honom (inställning?, attityd? eller dylikt) som inte gillas av Boork.

Är Timrå IK i behov av en sådan spelare? Kan det rent av vara så att Miettinen skulle få en nytändning i och med ett miljöombyte?

Till sist: Om Miettinen skulle bryta med Brynäs, är det då sannolikt att han skulle hamna i TIK?

250kg kärlek:

Miettinen är en offensivt lagd spelare som Boorken tydligen inte tycker visar rätt inställning/attityd. Jag är osäker på om han kan spela både som center och som ytterforward.
Ja, jag tror att Miettinen skulle få en nytändning av att komma till Timrå!
Nej, jag tror INTE att Brynäs släpper honom till en konkurrent.
Och så avslutningsvis lite statistik:

År Klubb Matcher Mål Assist Poäng Utvm.
1992-1993 KalPa Kuopio (FNL) 14 0 0 0 0
1993-1994 KalPa Kuopio (FNL) 47 5 7 12 14
1994-1995 KalPa Kuopio (FNL) 48 13 16 29 26
1995-1996 TPS Turku (FNL) 36 3 10 13 10
1996-1997 TPS Turku (FNL) 41 6 15 21 6
1997-1998 TPS Turku (FNL) 42 8 6 14 26
1998-1999 TPS Turku (FNL) 54 10 17 27 26
1999-2000 Ilves Tampere (FNL) 54 13 20 33 24
2000-2001 Ilves Tampere (FNL) 55 10 20 30 38
2001-2002 Ilves Tampere (FNL) 55 11 31 42 36
2002-2003 Brynäs IF 50 9 17 26 76
2003-2004 Brynäs IF 50 13 21 34 56
2004-2005 Brynäs IF 48 7 17 24 46

Hardy Bacardy:
"Själv är jag en stor falnande stor fd stjärna som snart har totalslocknat!" Du är mao en röd dvärg! Då kan du ju stå rak överallt, till och med här!

För övrigt ska man komma ihåg att Nordgren som alla skriker efter nu inte var så het i början, "Den där jävla Tunadalarn" fick han heta.
Tror nog att Warg, Nielsen och några till kan bli såna vi saknar när dom drar till NHL om några år.

Förtröstan!

orion: Håller helt med dig vad de gäller Nielsen. De är säkert många av de yngre som kommer att utvecklas och bli bättre hockeyspelare (Regin,Strålman framför allt) Har dock svårt att se hur en som Warg ska kunna blomma ut,är väl att ta i att kalla en som är född -79 för ung va ?
Tycker tyvärr att det finns alltför många i dagen TIK som har blivit så bra som de har kapacitet att bli. Kan räkna upp hur många som helst egentligen men du fattar mitt resonemang va ?

FM: Jopp! Men när jag ser Warg åka skridskor ser jag nåt jag gillar.
Och en som är året äldre än min egen dotter kan jag inte kalla gammal, för vad skulle det göra mej till ; )

orion:

Det där sista du skrev tar jag inte och svara på, för då blir du bara ledsen. :-)

Men den dagen Fredrik Warg spelar i NHL, den dagen kommer det snöa i helvetet. Fast kunde Mattias Karlin få ett treårskontrakt så vet man aldrig. Rätt vad det är så kanske Hardy Bacardy får ett erbjudande från "over there".

orion: Hehe nä de är sant... Tyckte bara att han (Warg)var något äldre än Nordgren var när han kom till Timrå,de är ju trots allt jämngamla. Nordgren utvecklades ju enormt under sin tid här och hade kanske rätt ålder för att göra detta ?? Tror inte att det händer så mycket när man börjar komma upp i 26-27 och uppåt. Har man spelat hockey sedan barnsben tror jag inte man har så mycket kvar att lära eller utveckla när man kommit upp i den åldern.

Poffa: Karlin var väl något bättre än Warg va ? Synd bara att han hade fel förebilder och fel syn på träning. Går inte att komma till Boston med hängmage...Annars tror jag att det gått annorlunda för den mannen.
Men jag delar din uppfattning om Warg...

FM:

Karlin hade enorm potential, det snackades om nya Foppa. Han ansågs bättre än Foppa och med mer talang då de jämförde deras insatser i TV-pucken. Skillander var/är att Foppa alltid slitit som ett djur, tränat, tränat, tränat medans Karlin var nöjd med att dominera i juniorsammanhang, utan att se att han behövde träna för att hålla försprånget mot de andra.

Då gick det som det gick, men trots detta valde Boston att ta över en spelare som inte presterat något på tre-fyra år. Så den övergången kom som en total chock för de flesta.

spelare som Warg och Wennerberg kan självklart få nytändningar och spela bra. Men jämför dem inte med Nordgren som inte hade fått en riktig chans på högsta nivå innan han kom till Timrå. Warg och Wenneberg har däremot spelat hundratals matcher i eliten utan att blomma ut. Nordgren var som FM påpekar dessutom klart yngre än Warg och Wennerberg när han värvades.

Poffa: Ja de verkar som vi var överens ang. M.Karlin då.. Synd bara. Tycker dock inte det var så överraskande,finns ju hur mycket svenskar som helst i NHL som man knappt har hört talas om. NHL går ju oftast på vad en spelare presterat i unga år och då var han som sagt rätt hyffsad...

RocknRolf2: Han var iaf betydligt yngre än Warg,Wennerberg är ju två år yngre än dessa båda. Vidare så tror ja inte att det räcker med nytändningar för att bli så fruktansvärt mycket bättre.
Du kan ju säkert renovera upp en gammal bil men knappast göra den till en Ferarri...

Poffa: Ledsen, jag?
Jag håller ju på Timrå IK, I am a man of constant sorrow...

FM: Jo det är sant. Men tydligen så förväntade man sig mycket av spelare som Warg, Wennerberg och Ström med tanke på vilka spelare man tappade och vad man plockade in i övrigt.

Brist på ödmjukhet?

Laken: Ja visst Nordgren vore oslagbart o se honom hemma igen..
o Miettinen kan nog funka som nytändning för honom o Tik

När det gäller spelare från allsvenskan så är det ung.samma spelare som producerar kväll efter kväll ..Jens Svensson ett mål igen i kväll. Daniel Hermansson Arboga producerar också stadigt född-82:a
Bland backar producerar Daniel grillfors Västerås bra..o har en stark offensiv!

Och Andree Persson Lakers har en otrolig energi ,målskytte o en mycket bra fysik vilket också skulle passa bra i tik nu.

Tror att de här hungriga spelarna från allsvenskan skulle ge mer energi till laget
än vad tex. Ström gör.. han känns mätt på något sätt både i spelet o närkamperna.

RocknRolf2: Nja tror nog det var så att man inte räknat med att tappa de spelare man tappade. Tror nog att Nubben räknade innerst inne med att få behålla en del (kanske Nordgren o Hedström). Tror inte de spelare du nämner var menat som ersättare för dom men vad vet man ??
Alltid lätt att vara efterklok.

Felet som Timrå har är ju den totala avsaknaden av spetskompetens,nått som jag tror att det var menat att Nordgren och Hedström skulle stå för. När dessa drog fanns det helt enkelt inte några såndana spelare att få tag på och det finns det tyvärr inte nu heller.

htikare: Annars har vi ju egna juniorer som producerar rätt bra också... Fattar inte hur man kan tro att nån som gör ett och annat mål i Allsvenskan ska kunna bli målspruta i Timrå. Den serien är väl i klass närmare J-20 än Elitserien i min mening.

« · 620874 · »