1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599422 inlägg · 6212 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
Frella: "De är dock helt klart att de båda är fria att spela för andra lag med omedelbar verkan."

Se länk.

Hur bra är Wahlberg??
Egentligen????

Janken: Både han o Miettinen är utmärkta spelare, det är hos Boorken det har brunnit och sportchef Sundlöv gör som en knähund ska göranämligen lyda!!

70 Rodrigues:
Ja tydligen är ju både Boork och Flemming inkompetenta idioter som båda bänkar Wahlberg , det kan ju inte vara nå fel på hans attityd då inte

70 Rodrigues:

Borken är den enda vettiga tränaren som VÅGAR bänka spelare som inte tar i, eller visar dålig moral. Tycker att han gör helt rätt.

Varför ska en spelare som tjänar mest i ett lag producera lika lite som en som tjänar sämst, o komma undan med det?

nä, vissa hockey spelare har det för bra. Nu skulle dom få ledigt på helgerna också...

Wikegård ville skicka vissa spelare upp till Kiruna ifjol för att dom skulle få se hur bra dom har det.

Nu kanske Brynäs går ett steg för långt, men dom visar att man inte kan åka omkring och glida på en skridsko i alla fall.

Talangscouten: Just det, ett steg för långt o det innebär KS med vad allt det betyder.

70 Rodrigues:
Att Borken en gång för alla visar att det är han som
är tränare och bestämmer är ett hälsotecken..

Pratade för en stund sedan med en granne som har
Brynäs som sitt lag och han var glad att det äntligen
var någon som tog tag i Brynäs och försökte kasta ut
den sk Brynäsandan..

Att båda spelarna får gå tyder ju att det finns mer
i bakrunden än det som har framkommit..

gud: Man kan tycka vad man vill, framtiden lär utvisa vem/vilka som hade rätt!!

Frella: Ta båda två! Köp både Miettinen och Wahlberg! Kom igen Nubben.

70 Rodrigues: Sanningen kan nog vara den att detta visst är två utmärkta spelare. I Brynäs var dock alla broar brända och det finns ingen möjlighet att återupprätta det förhållandet. De här bägge spelarna torde däremot tas emot med öppna armar i nästan vilken annan klubb som helst! Den stora förloraren är antagligen Brynäs....
Ni får hoppas att mormor kan svinga sitt trollspö och trixa till två kompetenta ersättare nästa fönster!

Kimmo Kapanen-
Miikka Kiprusoff -
Aki-Peteri Berg -
Lars Jonsson -
Fredrik Modin -
Jonathan Hedström -
Niklas Nordgren -
Henrik Zetterberg -
Yared Hagos -

Saknade Nu :-)

rödovithockeydy: Undra hur en kille som Mikael Simons skulle göra sig i dagens trupp. *ironi*

Från Brynäs HockeySnack:

Laken: Wahlberg 17 matcher 4 mål 3 ass 18 utv min -2

Miettinen 19 matcher 4 mål 3 ass 12 utv min -8

Niklas Nordgren, Carolina
Pasi Saarela, Lukko Rauma
Tommi Miettinen, Brynäs
Mikael Wahlberg, Brynäs
Daniel Casselståhl, Brynäs
Kimmo Kapanen, Kalpa
Andrée Persson, Växjö
Svensson Jens, Nybro

Laken: Glöm Whalberg. Vad jag hörde på spoten
Han har ju betalt 1 helt år från Brünäs, så länge han inte signar på för en annan förening.
Så lär han inte riskera ekonomin genom att köra ett try out för Timrå.

Helg Ernest:

Wahlberg vill säkert lira hockey visa vad han går för. Vi själva har ju lirare som inte visar nåt och dom kan ju vi dumpa i Kattland...

Timrå IK är dom bästa.

Helg Ernest: borde gå att ordna det så att inte behöver förlora på att spela för Tik.

redline: Enligt tidningarna så lämpar det sig bäst för Wahlbergs sociala situation att bo kvar i Gävle.

Herminator: Jobbig läsning, Krykov lämnar trots allt?

Herminator:
Miettinen kan nog vara hans efterträdare, han har tackat nej till dom finska klubbarna och ser ut att stanna här, i TIK eller Hv71 ser det ut som hans svenska äventyr fortsätter.

Laken: Hur många på listan över nyförvärv finns det någon substans bakom? Läste i ST idag att Miettinen i alla fall kunde vara aktuell, medan det verkar som Wahlberg stannar i Gävle. Nordgren har det spekulerats i ett bra tag och i dagsläget spelar han ungefär 5-8 minuter per match för Carolina så han kanske vill hem.
Förresten vem är Pasi Saarela, känner igen namnet (forward)?

Sen får man väl ta till sig det Smokey skrev och stötta spelarna man inte gillar i hopp om att ge dem mer självförtroende.

PETER STRÖM - VARJE SUPPORTERS DRÖM

Pätr: Här kommer en länk på engelska ang. Pasi Saarela.

Fet-Ecke: Verkar vara en riktig drömvärvning. Skulle säker tillföra TIK en hel del.

Pätr: Håller med, men jag vet inte om han är aktuell över huvud taget.
Vet inte varför hans namn kom upp?

Fet-Ecke: Hur kommer det sig att han (Saarela) är ledig? Varifrån kommer han närmast?

Det var alias'et Icetea som hade sett på en finsk hockeysite/sajt att han ville spela utomlands.

Du kan kolla upp honom på www.eurohockey.net. En riktig målskytt!

htikare: Därför Lukko Rauma ligger i botten och ser ut att missa slutspel. men han lär nog inte släppas förrän sista fönstret i Januari och då¨lär det krävas att laget inte ryckt upp sig också. Han har också sagt sig vilja spela utomlands.

JimmyH: Han verkar ju iaf helt klart vara värd att titta på, även haft en lyckad säsong i Frölunda

jonmannen: Ahhh, det var från Frölunda man kände igen namnet.
Tyckte väl att det lät bekant. Nubben ta med dig Tarvainen och hälsa på!

Laken: Ser i A-bladet att Brynäs är intresserade av Arbogas Daniel Hermansson..så nog finns det möjlighet för bra allsvenska värvningar
även av tik är en energisk rightare i storlek o spelstil en minigunno..
en 82:a som bara blivit bättre o bättre..

NEJ! Jag menar INTE att han är i klass med Niklas..

Laken:Ser på Arbogas hemsida att hans favoritmusik är Lars Winnerbäck
verkligen en minigunno kan det inte vara något för oss istället för Brynäs..

Så kan man konstatera att det inte blir någon Miettinen i TIK. Han valde pengarna(?) i Schweiz och spel i Lagnau.

Frella: jasså de är klart nu de??

Jesse P: Inte officiellt, men är väl bara en tidsfråga gissar jag.

Frella: hmm ok..de var synd

Frella: Det blir svårt att vinna kampen om lediga elitspelare Schweiz har mest
pengar därefter också Hv Färjestad m.fl vi får kanske vara nöjda med nån komplementspelare från A-svenskan som har potential att blomma ut
Jimmys fredagskrönika från 4/11 håller klass den ranking han gör känns väl genomtänkt.
Nu gick en av dom han nämnt till Brynäs..
Skall vi följa den rankingen borde det kanske kollas om Johan Ryno OIK har någon elitserie-
klausul som Hermansson hade då kan det gå att signa under säsong..
(Carl söderberg rankas logiskt 1:a men honom släpper malmö inte över bron.. )inte norrut heller..iallafall inte före kvalseriemns slut..

Frella: Förbannat tråkigt om det nu skulle vara så att han väljer spel i Schweiz för pengarna. Inte bra. Inte bra alls!!!

Skarin: Samtidigt, är du förvånad att han gör det valet? Fortsatt spel med något lag i elitserien, med ett förmodligen aldrig avtagande tjat om varför han sparkades från firma Leif Boork, eller spel i en annan europeisk liga, där han och hans familj kan få det relativt lugnt, och där pengaläget med all säkerhet också är bättre. Ett väldigt klart val om jag får spekulera lite.

Dream Team: Ja men revansch då... REVENGE, ja ni begriper.... Att ta revege på Boork:en borde vara värt flis det med... Men dom är väl kapitalister allihop precis som jag......;-)

Skarin: Jag kan berätta att Tommi Miettinen nobbade ett riktigt bra bud från Timrå i sista sekund för att välja Schweiz. Som du sa, riktigt tråkigt.

Dream Team: Förvånad? Nja. Både och. Jag är bara väldigt besviken över att det inte blir spel i Timrå för Miettinen nu när vi hade en rejäl chans att få honom! Att visa hockeysverige att han verkligen håller genom att byta klubb till ett annat elitserielag tycker jag vore det bästa valet för honom att göra.

JimmyH: Fanfanfan.

"Vin till frukost"

JimmyH: någon annan det jobbas på? ?vore bra med nytillskott även med tanke på skadebiten Hallin till jul o det brukar ju tillkomma nya då o då..

Skarin: Det här är en säsong om döden, det ska ju bara gå emot oss på något sätt.

Wahlberg vore i alla fall i mina ögon en bra värvning, speciellt om vi tappar Krykov. Pasi Saarela som det surras om också såklart men där vet jag inte hur stor chans vi har, kanske ingen alls.

Någon som har uppgifter om Timrås nyförvärv varje säsong sedan vi gick upp till Elitserien? Kunde vara roligt att se och jämföra...

Laken: Statssidan på swehockey funkade alldeles utmärkt för det ändamålet. Det enda som krävs är lite pysslande, till verket!

2000/01:
Linus Fagemo
Per Hallin
Tomi Källarsson
Mikael Lindholm
Timo Peltomaa
Pasi Petriläinen
Magnus Salmi
Robert Schnabel
Markus Sjöberg
Nik Zupancic

2001/02:
Håkan Åhlund
Philippe De Rouville
David Halvardsson
juha Hautamaa
Niclas Hedberg
Robert Jindrich
Kimmo Kapanen
Igor Matuchkin
Niklas Nordgren
Tommi Rajamäki
Mikael Simons
Viktor Wallin
Ed Ward

2002/03:
Markus Åkerblom
Toni Koivunen
Kalle Koskinen
Valeri Krykov
Matin Lindman
Sanny Lindström
Christian Sjögren
Patrik Wallenberg

2003/04:
Kristian Gahn
Yared Hagos
Corey Hirsch
Jesper Jäger
Lee Jinman
Kent Manderville
Jen Nemecek
Fredrik Sundin

2004/05:
Teemu Aalto
Aki Berg
Jimmy Danielsson
Jonathan Hedström
Antti Jokela
Lars Jonsson
Miika Kiprusoff
Fredrik Modin
Johan Svedberg
Henrik Zetterberg

2005/06:
Johan Asplund
Carl-Johan Johansson
Janne Laakonen
Frans Nielsen
Mika Oksa
Peter Regin
Blake Sloan
Anton Strålman
Peter Ström
Fredrik Warg
Mattias Wennerberg

Här kommer det tre "TYNGSTA" nyförvärven (enligt undertecknad) varje säsong sedan Timrå gick upp i elitserien. Så kan ni själva jämföra satsningarna. Det handlar alltså i n t e om vilka spelare som utvecklats bäst efteråt.

2000/01:
Tomi Källarsson
Timo Peltomaa
Pasi Petriläinen

2001/02:
Juha Hautamaa
Robert Jindrich
Kimmo Kapanen

2002/03:
Toni Koivunen
Kalle Koskinen
Valeri Krykov

2003/04:
Corey Hirsch
Kent Manderville
Jan Nemecek

2004/05 (exkl. NHL-spelarna!):
Teemu Aalto
Jonathan Hedström
Lars Jonsson

2005/06:
Janne Laakonen
Frans Nielsen
Mika Oksa

Målskyttet lyser med sin frånvaro.
Något annat kan inte sägas.

Säger snart som Stewie Wonder sa när han träffade Ray Charles.
-Det ser mörkt ut.

Även en klocka som stannat går rätt två gånger om dagen...

Några fler puckar borde trilla in.
Bananfilosofen Sloan riktar in skotten närmare och närmare.
Att vänta in klasen är som att vänta på jackpot.
Snart rasslar det till..

Om våra agenter, tja, tur de inte är som de som sålde fem unga öststatstjejer och trodde de skulle gå fria eftersom de inte sålde sex.
Där kan vi snacka om en riktig råtorsk...

Nä, nu laddar vi bössan inför nästa match.

Hockeybusiness är en ful och ihålig, själslös och extremt pengakrävande bransch.
Det kan liknas vid en lång och plastig korridor utan slut, där tjuvar och hallikar går fria medan bra män dör som hundar.

-Det finns också negativa saker med branschen.

Frälsarjakten tar lätt makt över både förnuft,känsla och plånbok i desperata klubbars inre rum.
Den så kallade marknadskraften på spelarmarknaden är sällan mer än upptrissad och patenterad galenskap som bara skapar osäkerhet.

Spelarna själva blir lätt vilsna i den plastiga korridoren.
Den av "huggormen" Boork i kylan ställda Miettinen flydde landet som han trodde att inget serum fanns att tillgå inom rikets gränser.

(F.ö är det tveksamt o m DIF spelarna verkligen åt huggorm den där gången på 80-talet.)

-Ett borttappat hjärta behöver ett hem.
-Revansch är en underskattad motivationsfaktor.
Skulle gärna ha sett Miettinen bita tillbaka istället för att dra med svansen mellan benen.
Han borde sälla sig till andra underdogs och göra en komplett Timrå IK.

En vacker revansch efter en tillsynes solklar knock-out, resa sig på nio och slå tillbaka trots man varit i princip uträknad både innan och under matchen.

Lite mer hjärta, lite mer jävlaranamma.

För de som hållit tummarna kan jag tyvärr meddela att Las Vegas alla hjul inte snurrade åt mitt håll den här gången. Så Jagr spelar kvar i Rangers ett tag till.

Annars då, har det hänt nåt? Verkar vara mycket av samma lika. Samarbete med Butch enligt Dagbladet, det gillar jag. Spöa Modo gillar jag ännu mer. Jäkligt trist dock att vi ska ligga mer än tio poäng efter Luleå, det är ett tillstånd vi måste se till att undvika i framtiden.

Jag börjar luta åt att backsidan ska prioriteras när fönstret öppnar. Strålman missar sex matcher p.g.a. J-VM och Aalto... jag menar, hur mycket tålamod finns det? Det är direkt plågsamt att se hur han agerar emellanåt. Dom poäng han samlat på sig skulle vem som helst ha gjort med så mycket speltid i PP.

Det här tror jag är min första namngivna spelarkritik någonsin på HS men till slut brister det.

« · 624080 · »