1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598371 inlägg · 6213 ämnen

Nyförvärv?

Sv: Nyförvärv?
Fet-Ecke: Håller med där. Ritar han på för Timrå resten av säsongen vill han nog visa vad han går för. Även om det bara är för att få chansen i en större klubb ett par säsonger innan karriären tar slut så har vi säkerligen nytta av honom.

jokklas: Jo, Jantunen och Pärsinen...mmmm(dreglar lite!)

Fet-Ecke:Ja det skulle nog lyfta hela laget ett pinnhål :)

På väg in i arenan fick vi höra orden "Släpp inte in dom" när vi skulle gå igenom säkerhetskontrollen och vi vände oss förvånade om, där stod Timrås sporchef Kent Norberg och log.

Läs resten själv ! ( c :

Helg Ernest:
Det som är lite intressant är väl ändå att nubben är i USA, kan knappast tänka mig att han väljer att bara semestra när läget är som det är, det kan ju inte heller vara så att han skall titta på en transatlant såvida inte Sloan får gå,,,,

TIKbiff: Någon anledning hade han ju att vara i Detroits arena.
Kanske för att se om alt. 2 är bättre än alt1. dvs. Dr Sloans linement

TIKbiff: Det kan väl likaväl vara en spelare från Europa som lirar i antingen NHL eller AHL som han skall titta på? Det finns ju ett gäng sånna där över också.
Tror ju inte heller att han är där på semester, något arbetsrelaterat satsar jag på. Spännande att se om det renderar i några nyförvärv.

Jag tror att Nubben är i USA och chillar. Förmodligen myser han över tabellplaceringen också, den jävuln.

Alla: vad spelar det för roll om laget har slutspel istället för missad kvalserie som mål? Är det någon som tror att man fokuserar på något annat än att prestera bra i varje match? Och om man fokuserar på något annat - på vilket sätt skulle det vara smartare att sikta på strecket under sig istället för det över?

Kerstin_k: Ja en så pass lång resa nu bara ca 1 vecka innan transferfönstret öppnar är nog inte bara semester... vi hoppas
även om jag kan tänka mig att han känner att han skulle behöva lite ledigt också!

htikare: ja, tar han ledigt en vecka innan transferfönstret öppnar har han is i magen eller alla kontrakt färdiga och underskrivna. Känns osannolikt båda två. Jag tror att han är där och sliter arslet av sig för att hitta rätt spelare.

Kerstin_k: Gunno verkar ju nöta en del läktarstol, men verkar inte så sugen på att komma hem. Kanske inte öht om man ser till hans uttalande i Dagbladet?

Men man får gärna låna in Hudler från Detroits farmarlag =)

Frella: "Och givetvis är Timrå ett bra alternativ den dag jag väljer att flytta hem. Men jag har andra också, vi får se vad det blir."

Uscha, det där lät inte roligt. Nu måste man sitta och hoppas på att han verkligen ska komma hem till Timrå när han nu återvänder. Man får hoppas att Nubben och Timrå har skött sina kort rätt så att han väljer att komma hem till den klubb som han fick genombrottet i. Annars kan vi ju känna oss lurade som släppte iväg honom överhuvudtaget.

Klart att Nubben inte har någon semester..

Han är ju självklart där för att göra klart med
någon/några lirare...

Så när fönstret öppnas har vi 3 nya killar..

FORZA TIMRÅ IK...

Kerstin_k: Kan ju tänka mig att Frölunda, FBK och HV säkert slänger upp en fin slant för honom den dag han återvänder. Även Modo lär vilja vara med och bjuda. Får väl hoppas att han iaf har så pass mycket hjärta så att han kör en säsong här då vi släppte honom trots att vi inte hade behövt göra det.

Frella: Om SAIK går upp så går han säkert dit. SAIK lär nog inte ha några problem att hosta upp kosingen då iaf. Företagarna lär nog stå i kö för en sådan affär

Frella:

Han skulle onekligen vara en drömvärvning, men jag tror knappast han väljer oss. Tror däremot Skellefteå ligger bra till om dom tar sig upp.

65selander: Nu pratar vi ju inte Hedström utan Gunno, Gunno är nog snarare ute efter ett SM-Guld.

Vi behöver två forwards samt en back till för att undvika Kvalserien.

Pärssinen? (Om han, som så många påstår redan är klar, varför han man i så fall inte gått ut med det???)
Saarela? (Fortfarande aktuell?)
Benda? (Troligtvis en "tidningsanka")
Von Arx? (Troligtvis en "HockeySnacks-anka"
Nordgren? (Stannar med all säkerhet kvar i NHL denna säsong)
Hedström? (Stannar med all säkerhet kvar i NHL denna säsong)

Fortsätt jobba Nubben! Vi SKA klara detta!!!

NÅGON som har några fler rykten???

Saxat från hockeybloggen på aftonbladet.se

"Underbar story från Montreal Canadiens träning i helgen.
Under träning hoppade en främling i full hockeyutrustning ned på isen.
Han satte av direkt mot José Theodore och försökte dra världsmålvakten.
José fattade inte vad som var på gång och när främlingen kom en andra gång mot mål tänkte José kliva ur målet.
"Men eftersom han hade ett sånt mod att testa de stora pojkarna så gav jag honom en chans till".
José tog främlingens andra straff-försök också.
Främlingen, som kallade sig själv för Rafael, ville visa för Canadiens att han kan spela hockey. Och drömde om ett kontrakt i NHL.
Men det blev inget kontrakt. 28 årige Rafal blev senare gripen av vakter.
Kanske vore något för Leksand och Södertälje. Sämre kan det ju inte gå. Låt främlingar testa på träningarna - kanske finner Mats Hallin eller Anders "Masken" Carlsson något guldkorn. Och de är säkert billiga också."

Filmen från träingen finns på länken .. han hade ju bra fart på rören iaf .. kanske ngt för Timrå ..

actionleif:

Är det inte målskyttar ni behöver? ;-)

Poffa: sant .. han bränner ju båda lägena han får .. kanske vi kan hitta ngn i island .. se länk

actionleif: Ja vi provat en kedja med Jon Hallgrimsson, Gauti Thormodsson och Emil Arengard. Här har vi grabbar som vet hur man nätar.

Manderville: Den Kedjan Som du sa. Den är så ruskigt Bra på Att Näta Att det är nästan synd om målvakterna här i elitserien..

Ryktet går...

Att även Pärsinen är klar... Med förbehållet om att hitta en ersättare till hans nuvarande klubb...
Vanligtvis välunderrättade källor brukar det heta.

Det skulle sitta bra med en till "PowerFinne"

Janken: Det gammalt och seglivat rykte. Jag vet inte hur mycket man ska tro på det?

Laken: Kanske därifrån Pirjetäryktet kommer ifrån. Tik har varit på Pirjetä om att flytta till Zug och tjäna bra pengar, så att TIK kan plocka Pärssinen.

Jag tror att Pasi Saarela kommer presenteras som nyförvärv så fort transferfönstret öppnar.

tjobba: Det står något på tyska på EV Zug´s hemsida om någon Barry Richter (USA), det presenterades idag. Kan det vara ett nyförvärv, och isåfall en öppning för Pärsinen till timrå.....

Barry Richter bleibt beim EVZ!

Montag, 16. Januar 2006

Der EVZ ist erfreut, die Vertragsverlängerung mit Barry Richter (USA) um eine weitere Saison bekannt geben zu dürfen. Barry Richter spielt seit der Saison 2003/04 beim EVZ und ist einer der wichtigsten Spieler in der Defensive.

Der EVZ freut sich, eine weitere Saison mit Barry Richter planen zu dürfen.

EVZ SPORT AG / PRESSESTELLE

tjobba: Och vad baserar du den förhoppningen på...?

Laken: Inget särskilt ligger till grund, annat än att jag bara tror det =)

Rox: Det där handlar väl snarare om en kontraktsförlängning. Dessutom är han back.

Rox: Vad det står är att Barry Richter förlänger sitt kontrakt med EVZ. Han har varit där sedan säsongen 2003/2004.

Vilken av följande finnar ser ni helst i Timrå IK:

Saarela
Pärssinen
Pirjetä

Laken: Alla tre som det ser ut nu ;)

Frella: Stod det inte tidigare (för någon vecka sedan) att Zug hade införskaffat en forward??

tjobba: Varför presenterar dom inte han nu då?

Laken: Pärsinen utan tvekan!

Fet-Ecke: Den 30 December stod på EVZ:s hemsida: "Grigorijs Pantelejevs zum EVZ!" Han är väl forward!

Fet-Ecke:
Han har redan debuterat för Zug, spelat 4 matcher nu med en ass som resultat, Lettiskt landslagman tror jag.
Har för övrigt också spelat med SSK samt Arboga här i sverige.
64 NHL matcher med Boston samt Islanders.

Vet inte om han är ersättaren isåfall för Pärssinen

Laken: Timo Pärsinen, men jag tror på Saarela

Laken: Alla tre är bra spelare o poänggörare men TP är född -77 och
är nog närmare toppen än de andra som är 32 o 34..

Nordgren inte aktuell till kommande transferfönster enligt Dagbladet.

Härligt med 3p idag! Något oväntat, men inte desto mindre glädjande.

Nu hoppas jag bara att det löser sig med Timo Pärssinen, då tror jag att man skulle kunna börja snegla uppåt i tabellen istället för nedåt...

Baker: Visst vore det härligt med Timo Pärssinen som tom
Jantunen hyllar.....
Jag tittar redan UPPÅT i tabellen...
Det har vänt....
TJHOOOOOOO va ja e gla..

Hittade följande på EV Zugs hemsida (översatt med Babelfish):

TIMRA INTERESTED IN TIMO PAERSSINEN

The EV course must get along further with four foreigners. And now the Swedish club Timra also Paerssinen wanted to away-snatch. In the past Sunday evening course large hecticness prevailed with the EV: The Swedish Erstdivisionaer Timra had sought with EVZ Sportchef Patrick Lengwiler the release of Timo Paerssinen. The Zuger has problems to find a replacement for the hurt Oleg Petrow. "natural", explains Lengwiler, "I called Sweden off. We can present probably only after the turn of the year a new foreigner." Beside Petrow (interior volume incipient crack in the knee) and Ralph Ott (calf leg break) must do the EVZ today against Lugano further without Patrick Oppliger (Entzuedung in the knee). Besides defenders Rafael Diaz and stuermer Dario Buergler participate in the U 20-WM and are missing for four NLA plays. The obligation of the Lausanne defender Laurent Emery defuses the personnel problems of the Zuger only small. The 21-Jaehrige is a good technician and ice skate runner, but its balance with the Waadtlaendern grant: In 26 NLB portions it obtained only 1 gate and 10 Assists. And in the 96 Matches for La Chaux de funds and Lausanne booked the 1.74 meters large defenders of only 5 gates and 16 Assists. "we hope", thus Lengwiler, "that it nevertheless a reinforcement become." All problems to the defiance: The Zuger must score after the three defeats against Davos (1:6), Ambri (2:7) and Fribourg (4:5) again once, if they want to worsen their situation in the fight for the Playoffs not yet further. "we require a reaction to these three Pleiten" of the team, say Lengwiler.

"hot on the Leader"

in the four-land tournament break tried to bring Headcoach Sean Simpson with hard training its to players physically and psychologically back on preceding endorser. "the moral in the preparation was outstanding, the players is loaded and hot on the Leader", the sport boss determined. In this season central Swiss did not lose against the Tessiner ever. A grandioser 4:1-Erfolg at the Luganersee followed a 2:2 at home. However this victory was not the beginning of a great series. Because the players obviously believed to through-march after this Exploit against the favorite in the same style into the Playoffs without large efforts they reset two courses - and lost five plays in consequence. Above all the defensive behavior (100 Gegentore) was miserable in the last weeks. Besides mostly only one storm row (Petrow, Fischer, Camichel) for gates ensured. "the gate shooting", so Lengwiler, "must be absolutely distributed on several shoulders." Also the search for a renowned defender for the next season becomes difficult. The selection is very small, because the best Backs stands under contract. The desire players Steve Hirschi (remains in Lugano) and Reto Kobach (Berne) called the Zugern off. There is nevertheless a light view: The negotiations with Duri Camichel for a prolongation of a contract are on good way. The 23-Jaehrige has a good offer from Lugano. If it wants to remain however with the Tessinern not in the fourth row to end (as for instance the talent Flavien Conne), should it in course, where it can play a key role.

Ivan Sajnoha, NEW ZUGER NEWSPAPER

Tjalle: Intressant läsning....forts följer..

Tjalle: Den där nyheten är ifrån den 20/12, i slutet av förra transferfönstret.

Men det blir sannerligen intressant att se vad som händer, jag tror det blir svårt att få loss honom nu.

JimmyH: Såg i FBK-artikeln i Aftonbladet att Lindman harvar i Deutschland. Han var ju bra under sitt år här, borde inte han kunna vara ett namn att värva inför nästa säsong? Eller straffade han ut sig i och med FBK-övergången?

Detsamma gäller ju Mathiasson, men han kanske trivs bättre i Skåne?

« · 654499 · »