1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581346 inlägg · 6216 ämnen

Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29

« · 2400830 · » Till forumet


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Labban: de är alltid dåligt att ha sämre målskillnad än någon annan. Det kommer bli jämt oavsett så de är en extra poäng det
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Det var heller ingen direkt anklagelse mot dig. Det var mera min tanke kring själva beteendet och hur man kan tänka kring det. Poängen var alltså aldrig ett angrepp på dig, det hoppas jag framgår.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
JohnnyHockey: Finns bevis för att det nästan alltid är värt att plocka målvakten och ju fler mål man ligger under med desto tidigare är det värt att ta målvakten. 1 minut i offensiv zon vid ett måls underläge och 1,5 minuter vid två måls underläge. Tre minuter hittade jag inte några siffor på just i den undersökning jag läste.

När det gäller att vinna vid just tre mål är väl chansen inte så stor, men chansen att man hamnar på samma poäng är inte heller så jättestor, men den finns ju såklart där. Ligger man sist i serien och har möjlighet att kravla sig över ett sträck borde det vara värt att chansa iaf, ligger man nära ett sträck kanske man inte ska ta målvakten vid 3 måls underläge.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
KniveN: men att plocka målvakt med 3 mål upp är bara dumt. Säg att man gör de 6ggr på en säsong och får mål i baken varje gång och sen hamnar i kval pga 4 måls sämre målskillnad
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Rip Kirby: Som jag skrev, jag försvarar inte deras handling.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Lub: vi kvitterade minst 2-3 gånger med uttagen målvakt förra året. Tog igen två mål i en match.
Det borde väl vara värt att ta ut målvakten så länge man tar en extra poäng på hela säsongen tack vare det, då en extra poäng alltid är mer värt än bra målskillnad.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Villervalla: Men är ett sånt här beteende acceptabelt bara för att man är bra på andra saker? Lite som mordbrännaren (ursäkta den usla jämförelsen) som släcker samma hus hen nyss fjuttat eld på? Jag kan ju tycka att en kraftig markering är på sin plats här. Det är ju trots allt en elitidrott som vi vill följa och vara goda supportrar till. Sånt här är väldigt långt ifrån detta. Ska man lära sig något i livet och av livet så måste det till konsekvenser. Ibland kostar saker som man gör lite mer och det måste det få göra.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Lub: Även jag såg om matchen nu, något jag la märke till är att det försvann några åskådare klädda i svart efter den andra blixtbengalen.

Det har varit mycket surr och skriverier om detta, jag försvarar inte deras handling men är de inte samma personer som driver igång hejarklacken och att porta dessa så lär det bli lite tystare på läktaren, det måste vara bättre att få de att förstå hur man beter sig och det kan ju bara resten av klacken göra. Som sagt, jag försvarar inte deras handling.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Såg precis lördagens drabbning igen. En sak som slog mig. Det känns som att Timrå faktiskt trycker dit en puck nu och då när vi plockat målvakten. Förra säsongen så var det väl en naturlag att vi plockade målisen och därefter släppte in ett baklängesmål…
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
DJ Hemp: nog var det bättre förr inte hade vi bengaler.Klubben måste se över resandet nu får vi svårt få tag i buss som kan ta oss till bortamatcherna vi hade 2 hälsingebussar i Gävle...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
TD:

Hörde samma sak. Patetiskt. Ser fram emot ny match i Malmö nu på lördag. Imponeras samtidigt av utbudet i webbshoppen. Har faktiskt svårt att bestämma mig för vad som ska beställas. Man vill ju ha nästan allt…
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Pinaceae: Almtuna kickers är inte att leka med
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
ante08: De har onekligen spelat finast fotboll hela säsongen, hatten av. Snart har de högre publiksnitt än GAIS.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
TD: Vågat att Almtunafansen sjunger något sådant med tanke på att de är den klubb som konstant har tomaste hallen nu när pantern försvunnit.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Johan J: sämre klack än Timrå sjunger Sirius supporters på Sundsvalls IP .ja bara Uppsala på läktaren verkar det
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Hahl Bundy 2.0: Rena faktafel i Expressen där Svante Störklinge i artikeln hävdar att ommöbleringen av Wedins kakhål sker alldeles innan Örebros 2-0.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Hockey i alla ära! Men vilken fin fotboll Häcken spelar mot Blåvit i första halvleken. Värdiga mästare.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Vad är det för spån till speaker i Björklöven som alltid ropar "woooooo" när de gör mål? Ganska irriterande
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Otto1: :(
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
UbbeNils: Det varade inte länge. 2-2 nu.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
ÖIK leder över IFB, 2-0 :)
Låst ämne


Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Zäta75: Att en junior som nyss släppt gallret kommer in i SHL och dominerar totalt, både i grundserien och slutspelet, MVP och allt fan han vann, det ska man väl vara glad om man hinner se under sin livstid igen. Så det tror inte jag iaf.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
JanneH: Titta och njut! Jag får gåshud. Vilka mål vilken spelare Elias Pettersson är/var! Får vi någonsin se en så bra spelare i Timrå och SHL igen?

Som vår älskade skrikande kommentator säger i klippet "han är fantastisk, suverän ja kanske t.om fenomenal?"
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Hade för övrigt gärna sett att Löven spöat HV i kvalet i våras. Imponerande att de nästan tog chansen, men det gick som väntat till slut.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Lub:

Kan i alla fall inte upptäcka några särskilt märkliga siffror i det senaste valet. Annars är väl Umeå rätt känt för att vara en slags veganstad. Inget större fel i det heller.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Tom Topp: Hoppas verkligen detta är ett tecken på att Pääjärvi är på gång. Kändes som han växlade upp för varje period som gick och i 3:e var han en av våra bästa forwards ihop med Alvarez och Lander!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Peter Jansson: Kan bekräfta att det bor en hel del märkliga människor här i Umeå. Vilket bl a gjort att Umeå stuckit ut vid ex. val…

Stort hockeyintresse i Umeå för tillfället och Löven har rejält publikstöd på hemmamatcherna.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Olle: ja jag menade inte att jag tycker Dahlén öppnat kasst eller så men nog saknar jag lite skärpa i avsluten. Skulle även önska att han vågade ta för sig lite mer i spelet 1 mot 1. Hans passningsspel däremot har stundtals varit förstklassigt. Har han blivit en annan spelartyp kanske? Eller är det bara jag som har en felaktig minnesbild av honom? Bilden av målgörare som dessutom alltid klev fram och avgjorde matcher.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
sargad: ja det var ett tag sedan vi låg på 6e plats eller bättre i en SHL tabell, efter 14 omgångar dessutom. Precis som du säger är det ju orimligt att alla spelare ska vara på topp i varje match men nog känns vi som ett stabilt mittenlag med blicken uppåt...
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Olle: bägge två gör det dom är bra på! Oerhört tunga och jobbiga att möta. Men jag trodde inte att Pääjärvi skulle vara i matchform så här fort.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Olle: Jag är mycket, mycket belåten över hur hela laget presterat.

Okej, man kan ju tänka att Hartmann har inte kommit igång fullt ut ännu och Dalle/Emil kan sätta nån kasse till ibland och en av seriens stabilaste och spelskickligaste centrar(Hanzl) bara spelat några matcher ännu och att vår kanske skridskomässigt kvickaste forward(Halloran) inte spelat på en handfull matcher.
Men det är inte rimligt att tänka så. Att gapa över för mycket helt enkelt. För om övriga laget skulle fortsätta på nuvarande nivå och allt jag rabblat ovan skulle slå in... ja då skulle vi vinna typ 8 av 10 matcher och vinna serien med många poäng... och det är helt enkelt inte rimligt..

Njuter nu för fulla drag av att vi ligger mitt/uppåt i tabellen, visat hög lägstanivå och hittar flera sätt att fixa poäng i slutet av matcherna.
Länge sedan det var så behagligt att vara Timråit :-)
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Tänkte skriva här då hoppas nån från Timrå IK läser och agerar på det. Timrå IK/SHL puckar önskas i webbshoppen. Vissa andra har det och säljer för 79.90-

Det blir lättare för oss också då behöver vi inte jaga puckar varje gång vi är på matchen. :D

Pojkarna helst vill använde Timrå puckar på friåkning.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Tom Topp: Alvarez håller på att växa fram som en personlig favorit för mig denna säsong. Han är långt ifrån bäst på isen men få spelare i Timrå spelar så nära sin fulla potential som han. Han är en riktig bläckfisk ute i sarghörnen. Pääjärvi gjorde också en solid insats igår.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
snushane:

De här är grabbar som inte kunnat hävda sig i varken skolan, i någon idrott, på fester eller bland tjejer. Nu får de i sin lilla krets ryggdunkningar av varandra och får känna sig lite fräna.

Men eftersom de bara har sin lilla krets så inser de inte att hela hockey Sverige skrattar åt dem.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Olle: Men Alvarez och Pääjärvi!!! Vem såg den komma? Är det för att dom snackar samma språk?
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Synct: Personligen hade jag förväntat mig lite mer av Dahlén. Främst att han borde ligga lite högre i målkolumnen utifrån hur många avslut han tar (4:e mest i ligan). Men tycker han är klart godkänd!

Tycker det bästa just nu är att Pettersson har kommit igång med spelmål och i spel 5-5.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Tom Topp:

Sant. Man kan inte förvänta sig att ha en uppsättning som Kiprusoff/Kapanen varje säsong. Med det sagt satsade vi antagligen på fel häst i avgörande kvarten mot DIF 2005, men det är rejält överspelat nu.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
DJ Hemp: jag tycker att Rautio har visat sig vara precis det vi kan förvänta oss av honom, en hygglig andremålis!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Olle:

Normalt sett är vi ett starkare lag än LHC, men det förhållandevis täta matchandet brukar innebära en hel del på papperet ”oväntade” resultat. Svårt att ladda om helt när man spelar ca tre matcher i veckan. Annat i t ex fotbollsallsvenskan med ca en match i veckan, där Häcken allt som oftast vinner och GIF nästan alltid förlorar (9-2 till BKH i inbördes målskillnad för övrigt).
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Öndulat: Håller med, tror folk stirrar sig blind på Karlkvist/Suomela, Pudas e.t.c, som nästan snittar 2p per match och jämför. Deras snitt kommer ju inte hålla hela säsongen, det kommer dala. Skulle det göra det, jaha, grymt jobbat då, men högst osannolikt.

Skulle Jonte ligga högre upp i poängligan om inte de spelarna hade öst in poäng, hade nog inte folk klagat på hans spel heller, eller "förväntat sig mer".

Emil har vaknat, han var lite osynlig i början, kan förvalta chanser bättre som sagt, Lander och Dahlen tycker jag varit bra så gott som hela tiden och gjort det som jag hade förväntat mig iaf.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Öndulat: Både Pettersson och Dahlén krånglar till det med onödiga passningar. De har båda bra skott och borde använda det oftare, ett skott kan ju styras eller gå på retur. Säger inte att de inte skjuter, men de hade kunnat göra det ännu oftare. Även gå in mer på mål och utmana. Men är väl ingen fara så länge de ändå gör något mål då och då.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Rip Kirby:

Struntar inte alls i hur det går för barnen och tydligen har det också gått imponerande bra. Antar att det delvis har med generna att göra, he he. Men att deras fortsatta karriärer skulle ligga på mitt ansvar har jag svårt att se. Tänker dock att vi pratar om lite olika saker här. Inledningsvis diskuterade vi antagligen tonårshuliganer och några sådana har jag inte uppfostrat.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
JanneH: Tycker Dahlen varit precis så bra jag förväntat mig. Han slår sina mackor som hade blivit mål 99 gånger av 100 för andra lag men som hans kedjekamrater sumpar. Om det beror på brist på kemi eller något annat vet jag inte, men EP är skyldigt 54 en hel del assistpoäng.

Det som saknas lite är väl att han hellre passar än skjuter. Han har sparkapital helt klart.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
DenRöda: LHC vann mot Leksand förvisso men dom tappade en 4-0 ledning till 4-3 och var rejält pressade på slutet. Dom har tappat matcher hela säsongen och det är ganska mycket loser-mentalitet över det. Tror och hoppas på tre pinnar mot dom.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Timrågogogo: baksidan med att det går bra för spelare är dessa jippo turneringar. Där spelare alltid blir skadade.

(Men roligt för spelarna)
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Timrågogogo:

Just JJ hoppas jag kan bli den avgörande faktorn till vår fördel i ett tätt slutspel.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
JanneH:

Lagom till slutspelet hoppas man att Dahlén & Co är som allra bäst. Sedan är det förstås guld värt om vi även kan ha den vassaste målvaktssidan. Har visat sig vara helt avgörande många gånger. Igår kändes det väl ”sådär” i andra perioden, fast den var inte heller lagets starkaste så här långt.
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
JJ är tydligen en av målvakterna som kan få chansen i kommande matcher för tre kronor. Kul!
Låst ämne

Sv: Örebro HK - Timrå IK 2022-10-29
Peter Jansson:

Umeå: Ca 131 000 inv.
Sundsvall: Ca 99 000 inv.

Huvudstäder är oftast störst. I det här fallet mycket tack vare sitt framgångsrika universitet givetvis. Sedan om det bor skummisar i staden eller att hockeylaget inte spelar i SHL har mindre betydelse i sammanhanget.
Låst ämne

« · 2400830 · »