{2727}: Han kommer ju spela med helt andra lagkamrater i NHL också, där han kommer få ut mer av sit spel än vad han får idag.
Sen fattar jag inte gnället på Hållander helt ärligt. Vi ska väl vara jävligt glad att han är en av dem som burit oss till slutspel i år? Att säga att han har ett sockervaddspsyke och allt dravel ni håller på med nu är ju skrattretande. Han BAR Timrå på sina axlar när alla andra for runt och såg ut som nå ballerinor på isen under serien.
Man bör väl snarare kolla på vad man kan göra för att få ut mer av hans spel? Hans spel gynnas ju inte av att spela ihop med Dalle nu tex, eller Kapanen som tappar puckar titt som tätt.
{2727}: just därför tror jag att han inte att det är helt säkert att NHL karriären blir sådär jättelång ...sen har kapanen potentialen att vara en top 3 center i världens bästa liga? Kanske . vi får se.. för Dahlen har NHL tåget redan gått..
Djingiskahn: Nu ska jag vila från allt hockeyfokus till kl. 19 på måndag när vi kör igen. Tyvärr kan jag inte vara på plats så det blir till att följa via mobilen
Karlsson74: Hållet med dig, jag tror tex inte ens att han tar sig till NHL, iaf inte på ett envägskontrakt. Kan Niklas Lasu på stor rink radera Hållander så pass att han inte ens kan få iväg ett farligt skott på 5 matcher, då kan precis alla i NHL göra det och då platsar inte Hållander i en topp6 i något lag i NHL.
Har Kapanen visat att han ska spela i NHL nästa säsong? Nej.
Erre92: Tror ngn att ja kanske platsar tillsammans me skägget med mitt humör skämt åsido e för gammal men elak e ja fortfarande om ja skulle få chansen att va framför målet då.,.....🇺🇿🇺🇿🤣
{469}: Nja, jag tappa lusten för att Dahlen blev skadad. Men detta är inte över, vi sörjer idag men likt förbannat kommer vi sitt fastklistrade på måndag igen och heja fram laget till en ny vinst
Modano: Håller med dig på alla punkter. Vi kan inte lattja runt med gamlingar. Behövs en massiv våg av lirare 20-26 år gamla nu. Timrå har blivit ett ålderdomshem för hemvändare och klubbhjärtan. Man vinner inga guld på det.
Karlsson74: Hållander kmr göra ett försök till i NHL, men det blir kortvarigt. Sanna mina ord. Med det psyket han visar upp nu och förra säsongen går det inte i NHL. Och där är det 100ggr tuffare. Han e snart tebax.
Klart det är ett fiasko med en sådan trupp sen undrar jag om Jokinens tränings upplägg är rätt tycker bensinen tar slut efter 30-40 min iKanske beror på att vi är SS gubbgården gamla gubbar som blir sämre långsammare för varje säsong förutom Svensson måste rensa ordentligt på backsidan även många Forwards är klart på nedgång
Ahpl: Jag har bara tappat lusten helt. Det har varit lika uppenbart nu i kvarten. Vi kan inte vända underlägen. Vi blir så mentalt små då.
Vi kan sluta drömma om nått guld, nånsin. Som Timråit så skall vi leva med att det största målet alltid är att undvika att få kvala. Nåde den som tror att vi är nått.
Att med den laguppställning vi har i år inte prestera mer än en kvartsfinal är ett enormt fiasko utan modernt motstycke, så där håller jag inte alls med. Vi har det bästa offensiva laget på is idag som vi haft sedan lock-out säsongen (förvisso med en riktigt vek defensiv)
Vi är små, ekonomiskra kraven växer, spelarmarknaden har stagnerat, vi försöker hålla i värdefulla sponsorer trots att vår största merit som klubb är ett SM-silver för 51 år sedan nu, och vi höjer aldrig kravbilden.
Vi går in i en säsong framöver här där vi tappar i princip all spets och i vanligt timrå manèr lär hålla kvar våra skitkassa och skadebenägna backar. Vi är totalt förväntade att ligga i playout.
Att åka ur kvarten mot ett spelmässigt sämre Frölunda för att vi skickar puckar utan adress genom mittzon, inte tar en enda åkduell för pucken, konstant dumpar puckinnehav ner i sarghörn utan att ha spelare på plats för att ta emot, en huvudtränare som inte agerar eller förändrar strategin, och vår svagaste målvakt.
Vi spelar som om det vore grundserie och match 28. En seger här hade gett oss matchboll på hemmais nu. Nu får dom matchbollen både hos oss och hemma hos sig oavsett situation. Vi är i sämsta möjliga läge nu. Kräv. Mer. Det kommer sponsorerna göra.. eller försvinna.
neutral: Jo tror att de gjorde jävligt ont när ngn provade att va framför målet många ggr fick ja va i boxen men jag höll rent framför mål nästan jämt iaf 🇺🇿🤣 o nåra kassar blev de när ja fick läge för mitt slagskott men hoppas nån kunde ta fighten framför målet i Timrå!!!🤣😎🇺🇿
Olli Hahl: Säger som jag sagt förut. Aldrig varit med om en bäst av sju där man vunnit på 3 segrar. Det handlar om att nollställa sig och göra en ännu bättre match nu på måndag och pressa fram en game 7 i göteborg. Allt kan hända och nog fan hade man tagit en avgörande match 7 på förhand.
{469}: Absolut finns det en framtid utan Hållander..precis som vi hadde en framtid efter zetterberg ..sen kan det ju mycket väl bli så att Hållanders NHL karriär inte alls blir så jätte långvarig som många tycks tro.. Den som lever får se.
Olli Nomadinen : Nä kanske inget fiasko kanske..men väl ett tydligt bevis på vad som saknats hela säsongen... Dessutom att några av våra stora forwardsstjärnor vek ner sig när det verkligen gällde.. det är ju nära fiaskostämpeln ändå. Mins även att vi med nöd och näppe och med massor utav hjälp ens tog en topp.efter att länge och stora delar av säsongen ha legat på en stadig fjärdeplats.. Nu är det visserligen en hemmamatch kvar.. allt vi kan göra nu är att hoppas på vinst...annars är det semester ..
{469}: Utan att vilja låta allt för taskig. Men jag skulle kunna dra det så långt att Hållander varit ett sänke för sin kedja till och med. Särskillt då han i tid och otid försökt spela igång sig själv genom att transportera puck som han gjorde i serien, när ytor fanns. Istället för att låta pucken gå och att låta spelet komma till han själv istället.
Det finns en framtid utan Hållander, helt klart. Det tycker jag laget ändå visar då vi pressar Frölunda, utan att Hållander, vår målkung inte står på ett enda mål än så länge.
JonteD: Jonte! Du har sagt att du spelat hockey själv på hyfsat hög nivå. Du måste ha varit ruskigt jobbig att möta med ditt humör😁 Men tolka det positivt för hockey är en viljesport så det är lite det man efterlyser i Timrå ibland bland en del spelare. Inte alltid men ibland.
Olli Nomadinen : absolut inget fiasko om vi åker ut i kvarten. Det är vara mellanmjölk-beteende. Typiskt Timrå som verkar ha bristvara på vinnarmentalitet.
Olli Nomadinen : jag är faktiskt beredd att hålla med dig om detta hur jobbet det än är att erkänna . Det är mer ett fiasko om fbk åker ur än Timrå emot ett rätt bra Frölunda .
KulltorpsOlli: Roger fnissar nog att vi ställde vår andra målvakt när de bytte till sin första efter förlängningsmatchen. Jaja, nu kommer någon härinne svara att någon annan spelare minsann var dålig också, men det är inte poängen! Man börjar alltid med bästa laget!
Smokey: Och du kan ta över taktpinnen på facebook gruppen, säg vad som kan ändra matchbilden de kommande 2 matcherna istället, vad ser du kommer hända?
erathoo: De ska jag göra men just nu är jag så jävla arg att de inte finns!!! Föresten förlåt alla trevliga Timråiter jag tappade humöret när Jonte åkte på en riktigt ful knätackling jag blev både ledsen o arg!! Sen kommer nått stolpskott o skriver så topplockspackningen gick!!!🤬😈🇺🇿🇺🇿😎
KulltorpsOlli: Tycker också vi gör en riktigt bra borta. Men de individuella misstagen i början & vallningen i eget mål är fasiken jäkla otur. Men spelet sitter där. Tror också att utan Jonte på måndag kommer vi bli lite rakare & effektivare.
steveroper: ledarsidan är faktiskt kanske mer stabil än på länge. Tommy har rutinen, Madsen och Marklund kan laget och Karlunden kommer in med lite nya idéer
It takes one, to know one.