1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599163 inlägg · 6213 ämnen

Perra avgick, vad händer nu?

Sv: Perra avgick, vad händer nu?
Ambroo: "Han, precis som jag, såg vart Timrå var på väg." -.- 

RTS: Även Foppas flickvän har skrivit ett par rader...

Lägger till en samling länkar från Expressen och konstaterar med lätthet att det är viss skillnad.

Edit: Ros ord finns här för er som inte orkar leta; http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/timra/article14149565.ab

Redigerad kommentar

Ambroo:Ros är sveriges sämste hockeytippare, så att han tippar Timrå till Allsvenskan 12/13 borde tala till vår fördel egentligen :P

RTS:

Jaha mediakuben, det är DÄRFÖR vi är sist! Ros briljerar som vanligt.

Hoppas 2012 blir hans sista år som som hockeyskribent. Eller hans sista år överhuvudtaget. Det vore ingen större förlust för världen.

Bissett_19: Vet ens gud det?

RTS: Läste precis hans krönika. En sån jävla efterkonstruktion. Så efter vårt slutspel 2008, då vi var mycket bra, så "såg" Tomas Ros vart Timrå var på väg. Han nämner över huvud taget inte att det endast var en skridskoskena som stoppade oss från semifinal året efter. Vilken jävla nolla.

Ambroo:

Lite utehockey 8 December 2012 på Läkerol Arenas parkering.
Är Timrå IK där då?

Redigerad kommentar

RTS: Jag såg att den där pajasen skrivit. Visst har han väl rätt i en del, men det är en så försvinnande liten del att han ändå framstår som en journalistisk clown. Han sitter förmodligen och använder sin röda näsa som en fleshlight precis i detta nu.

Huva , hela Sverige gottar sig i Timrå´s kris,  men detta har varit på tapeten sen Linkan klev in, nästan oundvikligt med det aset som sportchef.

Nu har även Ros gått igång rejält, nu rinner det ner för hans ben.

Kostiainen:

Lars Molin - Har räddat oss en gång

Leif Strömberg - Tack men nej tack

Niklas Wikegård - Money talks

Hussen och Sonnie - Känns lika troliga som Virus och Ankan

putte_patte87: Hehe..förmodligen. Jag betvivlar inte att Perra är bra på gruppdynamik och sånt, men har är ju fullständigt värdelös på taktik. Att vi förlorar samtliga matcher mot Modo på exakt samma sätt är riktigt jävla uselt. En bra tränare hittar ett motvapen genom att studera och analysera motståndaren.
Och hur många gånger lyckades han ändra matchbilden? Hur många gånger lyckades vi vända en match?

Dream Team: Aj fan, det missade jag. :)

hubbenorlen: Ingen aning, jag nämnde bara några som diskuterades igår. :)

hubbenorlen: Har perra någon licens :p tror han skolkade från kursen taktik och spelgrunder:)

Tellus: Tängt??????

Dream Team: Fast kan man verkligen bara säga upp sig och fortfarande få fullt betalt. Man sätter ju klubben på pottkanten då. dels så får ju nubben mer att jobba på eftersom det inte var hans beslut, och måste hitta en ersättare. nej det borde vara som i fallet vampola där han rev kontraktet och friställde pengar från hans kontrakt. låter riktigt konstigt att kunna få betalt när man själv bestämmer att gå. det är som jag skulle ha ett jobb och skita  i att gå till det men fortfarande få betalt. inte så troligt.

Kostiainen: Johan Tornberg nämndes också igår.

Kostiainen: Har Anders Huss ens någon tränarlicens?
Av de övriga hoppas jag på Bengt-Åke Gustafsson.

Tellus: Bara för att du inte orkar bläddra igenom sidorna så ska jag nämna några som har nämnts under gårdagskvällen/natten.

Bengt Åke Gustafsson
Ante Karlsson
Bobo Simensen
Harald Lückner
Anders Huss
Martin Sonnenberg
Charles Berglund

Varsågod

Tellus: Tja...Nyström tror på Luckner...gustav9 likadant, det är väl förslag och idéer eller...?

Nu har ni fått som ni vill Perra avgå.. Nu har ni inga ider vem som ska efterträda honom jag trodde ni hade tängt så långt men icke...

Gött att Rolandz left the building. Eller, det sjunkande skeppet, om man så vill.

I vilket fall helt nödvändigt för Timrås fortsatta överlevnad. Förhoppningsvis kommer det inte för sent. Men man sitter ju en smula brunt till. Megajumbo och med 20 träningsmatcher innan Lilla SM. Hopplöst läge att värva i. Den där förstecentern och dito-backen är det bara att glömma.

Vad gäller efterträdare har jag ingen vidare koll på j-Ante. Likväl är det mitt spontana förstaval, med tanke på förankringen i föreningen. Nubben ska absolut inte stå i båset, annat än under övergångsperioden. Sportchefer sitter på dubbla stolar, med spelare dom värvat och vurmar extra för. Dessutom har jag låg tilltro til hans taktiska kunnande.

Frågan är väl om Ante pallar pressen en kvalserie kommer att innebära. Där har  vi ett frågetecken med stor betydelse.

Hursom. Nu befinner vi oss på bottnarnas botten. Lägre kan vi inte sjunka. Inget hopp om undvikande av kvalserie, inga livlinor. Nu är det tid att börja hitta en väg uppåt. Högt kommer vi aldrig, men i a f så långt från botten om möjligt.

putte_patte87: Om jag tolkar ST´s Roland Engström rätt så betalar vi lönen kontraktstiden ut. Men med nytt på tränarsidan, trots att det nu kostar mer, så har vi i vilket fall gett oss själva chansen att klara oss kvar.

Redigerad kommentar

Friman SR: eftersom perra sagt upp sig själv. så borde väl kontraktet rivas rakt av och hans lön borde väl timrå kunna använda till någon annan tränare. eller hur funkar det?

Nisse: Ja skulle vara intressant att veta vem det var som skvallrade till pressen. Men det verkar vara svårare att få veta än det var att skvallra.

Måste bara kommentera alla florerande tränarrykten.

Att Challe skulle återvända till Timrå tror jag Ante. Att Luckner skulle vilja skriva på för resten av året är nog bara BÅG.

Smokey:GRYMT bra att SPELARNA tog detta beslut , det betyder att det finns  vilja att ändra saker och ting i detta lag.

STARKT GJORT

Gorkyman: Styf ska själv spela hockey i Ånge efter jul, även Marcus Sjöberg ska snöra på sig skridskorna igen.

Alla tecken tyder nu på att spelarna i Timrå IK hittar sitt spel, sluta drälla med pucken, börjar ta snabba och resoluta avslut i PP och får tryggt backspel som skapar målvaktsfantomer. Klart grabbarna ska förfira detta med en krogvända!

Tänk att en otydlig fågelholk och en tidigare otydlig sportchef lyckats dra ner ett lag och en förening så här i skiten.

Tydligt och genomtänkt agerande av de styrande i Timrå IK. Inte en sekund till otydlighet och märkliga spekulationer.

In TJ & co we trust!

Timrå Icon:  Jag är helt inne på Johan Tornberg, en man med passion !

Styf och/eller Huss som ass om inte Ante är sugen

Kattgubben: Perra är borta nu, bra det. Fick han kicken då har Vi en plan, sade han upp sig själv då har Vi oerhört mycket att tänka på, tänk på det...

FORZA TIK.............alltid, alltid..............

73Sjöbba: Ja hoppas dom tar sej en fylla och rensar kropparna . . Dom har ju lång tid på sej för återhämtning . Flera månader

superfalle: Nu får du nog läsa vad jag skrev en gång till.

Det man kunde svarat är typ "det finns alltid spelare som har åsikter om tränarens arbete", sen inget mer med det.

Rätt säker på att någon nämnt Ante Karlsson, men säger det ändå, han var min tränare när jag spelade i Timrå och han coachar j20 väldigt bra, enligt mig. Han är den röst som behövs i Timrå just nu, vi behöver någon som faktiskt har ett grundspel och inte bara står och kliar sig i huvudet.

73Sjöbba:
Riktigt djävla illa.
Borde kanske ha suttit hemma och kolla på Småkronornas framfart i Junior-VM.

Där finns det grabbar som visar hjärta till skillnad mot det blodfattiga Timrå IK som vi bjöds på mot FBK. 

Timrå Icon:Lite mixed emotions över den. 

73Sjöbba: Det gör de helt rätt i :-)

Jag brukar inte yttra mig om spelarnas alkoholvanor, men nu verkar det som att dom sitter på Svenssons och förfirar inför det nya året. Det enda jag kan tänka mig är att de firar Perraz avgång. 

Anonymous:menar du att dom skulle gått ut med de officiellt innan de är klart ? . då hade de verkligen varit illa ställt i ledningen . sånt där sköter man internt 

T T: Det stämmer säkert. Det var kanske jag som ville ha det så :)

Dream Team: Nä...men det var väl ingen som sa det heller?

T T: Och på den länken hittade jag inte en rad som ens kunde tolkas som kritik mot Timrå IK?

Kattgubben: Ja nu är det slut på Linkans återvinningsstation! Nu ska vi bli mer kräsna!

Timrå Icon: Oj, förlåt, jag missade den lilla detaljen ;) Alla motgångar har gjort en onödigt ödmjuk!

Kattgubben: Det är bara ett fåtal utvalda som FÅR äran att bära våra färger ;-)

Timrå Icon:Precis så! Man får väl helt enkelt uppdatera sig med verkligheten och se det för vad det är - fjortisförälskelser. Finns nog bara ett fåtal som bara skulle kunna tänka sig att bära våra färger.

KORITFW: Ja precis. Knät var det va...?

Åsså så erkänner både Perra och Nubben att spelarsnacket var på riktigt, fast det mer eller mindre dementerats tidigare. Har de ingen hut i kroppen, de skämmer ju ut sig för hela Sverige, mitt i helgfirandet.

Är kanske dags att gå mer på det som skrivs i kvällsmedia.

zita: Nä precis :-). Det enda han skulle fått känna att han är här i Eon är en fläck på sargen

Dream Team: Det brukar finnas twitterlänk på spelarens EP-profil.

Timrå Icon: han anslöt ju inte pågrund av sitt ben, något som då det begav sig hette familje-problem enligt pressen, eller något i den stilen.

« · 1453281 · »