1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581019 inlägg · 6216 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

« · 2323770 · » Till forumet


Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
kattan: Tror dessutom att denna backsida kommer må bra mycket bättre nu när vi förhoppningsvis har en tydlighet i båset, med tränare som faktiskt kommer överens hur saker ska skötas.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
vonDöbeln: Sillytråååååååååden!!! Öka takten ni som modererar Timråboken eller öppna för alla att göra nytt ämne!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
kattan: Ja eller med AC känner jag som med Hardegård. Det är dags att han får chansen att utvecklas i en annan klubb. Tycker han förtjänat det efter säsongen han gjorde i allsvenskan, den var outstanding.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Micke Bengtsson skrev ju även att vi ska ta SM-Guld med Anton Lander, undra om det var ett sådant här lag han hade i tanken då?
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: Ja backsidan lär nog vara rätt liknande,

LaLeggia - Erixon
Strömberg - Eronen
Svensson - Westerlund
Ny - Ny

Jag hoppas vi kan släppa Albin Carlson. Ser hellre någon yngre svensk back med utvecklingspotential, som vi på sikt kan utveckla. Carlson har nått sitt tak, och det taket är i allsvenskan.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
roger_sundsvall: Strema den.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
nån som vet
när matchen sänds i repris på cmore?
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Propagandus: från mardrömsäsong till drömsilly! Det svänger fort i hockey!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: Vi kan nog nå play-in 😁
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Charlie2: eh. Jag tror vi kan behålla samtliga backar från denna säsong. Kan inte se att vi ska spela mycket i försvarszon med den forwardsuppsättningen. Hela artikeln känns overklig 😅
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Öndulat: Nu saknas bara lite fler seriösa rykten kring Lander!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Propagandus: om OM Dahlén också kommer tillbaka så är drömmen komplett. Oavsett vad ser jag fram emot nästa säsong så inåthelvete!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Timrå4ever: det är nog en mix av bra timing på spelarnas ålder, vårat läge, kontraktlängd och att Timrå är villig att satsa och betala så länge det är rätt karaktär. Det här är ju ett fullständigt fantasilag av timråhjärta. Den här utopiska drömmen man aldrig skulle få se.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Timrå4ever: Ja, du har nog rätt. Fan, vill också ha lite hemvändare. Grattis till er.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
jå1: nä så är det, men han har ett stort inflytande när det gäller vad pengarna ska gå till!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Davey85: tänkt samma, förklaringen måste vara hjärta.
Att det ens finns längre, sällsynt
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Propagandus: Vad jag förstod så är Nubben kvar till 1 maj då skulle Torinez ta över tills ny sportchef tillsätts.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Davey85: Efter alla år vi fått se spelare lämna för spel på högre nivå så känns det fantastiskt när dom kommer tillbaka.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
HALLÅ SILLYTÅDEN GRABBAR FRAM NUUU
Forza Timrååååååå
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Det här tar totalt död på ökenvandringen som började med Linkan för 14 långa år sedan. Förstår ni alla det?
Uppladdat:

450x300-t6ptgpt.jpgt6ptgpt.jpg

Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
jå1: Nä, detta material skriker topp6.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Woody: Var är förresten Domustrappans senaste, Jimmy! Jag längtar efter den tionde, enkla avsnittet! Låt det pågå i sex timmar!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Davey85: Vetefan men det blir inte 12 raka förluster nästa säsong iaf
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Woody: Aftonbladet skriver vidare att Rattie också är klar

Snacka om att lämna med stil Nubben!! <3
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Ser avundsjukt på eran silly. Hur fan har ni råd med Rattie, Hanzl, Pettersson, Lander, Wedin och Laleggia?
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Propagandus: Ska alla dagar vara så här euforiska nu? Wedin är en av mina favoritspelare i Timrå någonsin. Fem år alltså? Wow!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Propagandus: Nu jäklar finns det stomme att bygga runt
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
FEM ÅR PÅ WEDIN OCH EMIL!!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
mikenomad:
Helt riktigt. Tillåt mig att få gratulera!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Så här dagen efter, när allt är över, kan man ju lätt konstatera att det är så här man ska hänga kvar i SHL. Inte tack vare nån jävla pandemi
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Woooooohoooooooo
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Tom Topp: bara vi håller" Solarie Linkan 300.000 om året på Hagos på tre år" borta så är den risken avsevärt minimerat.!! Och sån jävla dålig sportchef finns inte idag.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
jå1: loskat på någon hade dom gjort också har jag läst. Sen undrar dom varför vi har en bur till dom. Fyfan jag blir riktigt matt över deras bristande självinsikt. Före, under och efter detta kval har Djurgårdsfans hänvisat till att dom har någon helig historisk rätt att vara i SHL. Att dom är viktigare än andra, att dom är finare och mer värd än andra. Ingen har insett att detta sätter osund press på laget och spelarna.

Välkommen till mörkret jävla skitförening. Ni är inget HV71 som kommer tillbaka i någon närtid.

...alla fans är ju dock inte rötägg, jag sänder en stilla tanke till den stackars Djurgårdaren jag satt brevid i match två. Man såg hur karln sjönk genom marken vid avgörandet, man ville nästan ge honom en kram och säga "vi vet hur det känns"
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
falconuggla: Nä inte mer info än flertalet, oberoende av varandra, vittnesmål i sociala medier. Men helt plötsligt visar ju djurgårdarna varför det är helt rätt med en ”bur”.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Bragd-Birger: Roligaste inlägg jag någonsin läst på HS. Tack för skrattet, Idag är allt underbart!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: Ja jag tror att Dahlen kommer tillbaka :)
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: Blev ett pådrag efter Timrås 1-0 mål. En hel drös poliser kom in och ställde sig vid ap buren. Såg 3 mindre grabbar springa nerför trappen en stund senare, hoppas dom fick andra platser att se klart matchen ifrån. Har du ytterligare info? Känns som den buren kunde varit placerad längst ner på kortsidan, likt hur bortastå är i HV.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: Mm, kasta ölflaskor mot barnfamiljer är ju sinnes.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
jå1: när man läser om hur djurgårdssupportrarna betett sig på bortastå mot barn och familjer så känns det helt rätt att det är i Västervik och Tingsryd dom får bege sig för att skämma ut sig i fortsättningen.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Tom Topp: Är väl inte Sportchefen som bestämmer spelarbudgeten😊
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
En underbar söndag, min enda oro nu är sportchefen! Minns förra gången Nubben lämnade och vi fick en som höll på att driva hela föreningen i konkurs! 😱
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Bragd-Birger: Ett inlägg som tusan får bästa Nicklas Natt och Dags 1790-tals epos att blekna. Snus och 72 tumskärmar i en sällsam symbios.

Antes megaprilla i C-More befäster mina mardrömmar... Min jinx-cigarr är rena lekskolan.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: du får gärna ta credit för anti-jinxarna, men vad gäller snus har du inget att hämta.
Jag knäckte, av en slump, snuskoden i första kvalmatchen. Jag har snusat portion mestadels senaste åren, men i just denna match hade jag även en dosa fullössnus (Kronan). Jag började med portion i första perren (0-1). I pausen och början på andra likaså. Sen började jag experimentera. In med en fet jävla kronan. I anfallet efter kvitterar Timrå.
Sen sprutar det in timråpuckar i takt med att snusen sakta rinner ner längs tänderna likt stelnande lava på Eyjafjallajökull.
I slutet på perren går jag tebaks till portion, och omedelbart blir det timråutvisning och 2-4.

Match 2: "I've got this, guys", tänkte jag och lassade, diaboliskt skrockande, in en nubbendimensionerad mullbänk. Men, va faen. Mållös första. Började tvivla. Har kraften gått ur Kronan? Gör jag något fel? Är det balansen mellan portion och lös som är nyckeln?
In med portion igen i början på andra. Big mistake. Djurgården ser chansen direkt och börjar dominera dojon. 0-1, 0-2. Helvete!
In med lössnus igen, vänster sida. Och jodå, se på fan! Ernst Schilling känner direkt att något är fel i universums balans och tar en onödig hakningsutvisning. Pang! Sen tar nästa djurgårdare en holding, Pang! igen.
Tredjeperren: lössnus på vänster sida. Funkar ICKE. Timrå är stressade och tar utvisningar. Dags för portion igen? In med en jävel, i underläppen. Tackar tackar, tycker Gragnani och trycker dit 2-3.
Nu är jag rådvill, men beslutar mig för konsekvens: lössnus, höger sida resten av matchen. Hålla gejmplän, inte vackla. Stor dramatik, känsloutbrott. Brunfärgad saliv sprutar ur munnen när det skriks "skjuuuut då!", eller "Sörensen, ditt jävla brunöga!". Dottern tittar på med skräckblandad förtjusning (hon fattar ju helt att det är för lagets bästa, men hon tycker samtidigt att det är lite jobbigt att hon knappt kan skilja pucken från snusstänken på 72-tummaren).
När snusjäveln hänger på framtanden likt Axelsson på benet på den som fick den sista 24-packet Nuggets precis innan stängning: kvittering!
Snusbyte? I helvete. Den här jäveln hade något extra i mojoväg, det var uppenbart. Dreglandes bruna fåror genom skägget kunde vi, jag och snusen, defilera till seger med 7,5 sekunder kvar.

Match 3: nu var matchplanen tydlig. Lössnus under perioderna, portion i pauserna. Konsekvens. Inte tumma och börja tvivla och desperat byta taktik om det grinade emot.
Grabbarna verkade känna av mitt lugn, och fann egen trygghet i det. 1-0 efter 1a. Kvittering i andra. Ängsliga blickar upp mot mig på bortasektionen. Jag log lugnt och milt tillbaka, noga med att visa vad som illa dolde sig under läppen. Axlarna ner på spelarna. Jag kan inbilla mig, men via läppläsning tyckte jag mig se Ante lugna spelarna: "den är där! Han har koll! Trust the system !"
Ny energi, pang-pang. Periodpaus, 3e: portion och lös.
1-4. Sen höll jag på att ställa till det. Började bli lite stor på mig, och gjorde ett lyxbyte på en lätt rinig snus. Hockeygudarna ilsknade till direkt: 2-4, 3-4.
Ilskna blickar från spelarna. Skämdes på läktaren. Tack och lov blv det inte värre än en gudomlig reprimand, och med point taken kunde Hartmann få avgöra i tom kasse.

Så, matchen igår. Nu var det egentligen ren defilering. In med en fet jävel från matchstart, sen fick den bete sig hur äckligt som helst. I skulle den sitta, tills dess 20 minuter spelats. Var på socialt evenemang, men lyckades trots det både fulsnusa och följa dramatiken.
Jag och grabbarna i total synk och harmoni. Alla visste vad som skulle göras. "Birger sköter snuset, så fixar vi liret".
Portion i pauserna. Sekundsnabbt utlägg av lös, in med portion. Tvärtom med ackuratess inför periodstart.
Och på isen gick det lika geschwinnt. In med ett par puckar, kontrollera.
Ärevarv inför extatisk hemmapublik medan jag anordnade danståg och skanderade ramsor med högst tvivelaktig munhygien.

Så. Äras den som äras bör. Grabbarna gjorde sitt, men utan mig hade vi scoutat SHL-rejects just nu.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Idag vaknade jag upp lycklig i hela huvudet. Efter ett par veckor av illamående i mitt privata lilla universum så blåste Hanzl och Co bort alla svarta moln.
Men samtidigt som skygglapparna försvinner uppenbarar sig verkligheten utanför Sundbyberg där jag bor (inte).

Och den är för jävlig just nu. Därför kom jag att tänka på en ska. Ingen kan göra allt (utom kanske Hanzl då) men vi kan alla bidra med lite.

Så mitt förslag är att alla som har möjlighet skänker det som en tredje kvalbiljett kostat till valfri organisation som gör ett fantastiskt arbete i Ukraina.

Tror många här gladeligen hade betalat en biljett till för att Timrå skulle hålla sig kvar. Nu slipper vi det och kan göra nåt bra för pengarna våra hjältar sparade åt oss.

Alltid rött, alltid rätt!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Sune: AVGÅ SUNE!
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Olle: Anledningen till att du känner att jag fullständigt negligerar din "insats" är helt enkelt för att jag gjorde precis det.

Jag är tillräckligt ödmjuk för att erkänna att min otroligt heroiska uppoffring är helt och hållet anledningen till varför vi spelar i SHL nästa säsong.

Personligen upplever jag det snarare som att du försöker få en del av "hjältekakan" som är helt och hållet min och bara min.

Men som den filantrop jag ändå är så ska jag se om du inte kan få ett hörn på statyn.
Vill dock återigen understryka att hela statyn, absolut hela, 100%, är min.

Hjälte + god person = jag
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
dahlen..wedin..lander
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Puckat: Isf, är det otroligt dåligt. Vi sysslar med elit idrott och smakar det så MÅSTE det kosta för HV. Dags att brösta upp sig från ledningen.
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Puckat: tycker gott Timrå kan fakturera HV71s fallskärm från förra säsongen
Låst ämne

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Nisse1: Nånting säger mig efter att ha läst pressmeddelandet att de bara kommit överens om att bryta avtalet, utan ersättning alltså..
Låst ämne

« · 2323770 · »