Andersson: Det här är hockey på riktigt. Tacklingar gruff och skitsnack plus sanslöst nervdaller hela matchen med avgörande när sju sekunder återstår. Jag hade nästan glömt bort den här totalupplevelsen som bara hockey kan vara.
Skön vinst! Men bara 2-0 i matcher. Det gäller att vi inte faller tillbaka, utan att man utgår från 0-0 borta på hovet nästa match. Precis som Hartmann var inne på var denna match inte lika bra som den första, tror man kan kräma ut ännu mer och vara ännu mer på och fysiska. Kämpa Timrå!
Sans och balans. I första matchen är vi helt överlägsna över 60 minuter. Idag tycker jag Djurgården är snäppet vassare rent spelmässigt. Det är långt kvar än.
Sputnik: Med det sagt, hade Ante fått styra den här skutan från början så hade vi aldrig varit i detta läget. Denna lagsammanhållning och killerinstinkt har vi inte sett röken av tidigare under säsongen. Sättet man står upp för varandra, men tror också tydligheten i det taktiska hjälpt till. "Nu tror man verkligen på det man gör"
Känns ju onödigt att sitta och tjafsa om gammalt groll men känns som Ante är definitionen av matchcoach, om man ser hur han matchar vissa kedjor hela tiden och tar död på DIFs bästa mellanåt. Jämfört med andra tränare, nämner inget namn, host Bjästa host...
Dubbeld: En fantastisk blid 🙏😍 Men int fan gå än å lägg sä?? Nu fäst vi tä småtimmarna 🎉🥳 Botten upp för Timrå IK rabbuslingar å Lönnå på högsta på grammofon!!
Laken: Tänk ändå vad fort det kan gå i hockey. Med 25 sekunder kvar får vi tek i egen zon. 18 sekunder senare gör vi 4-3
Undrar vem de ställer i mål på torsdag. Armalis darrade rätt rejält på slutet tycker jag, Anderssons puck var ju plockpotatis som han ändå missbedömer.
Fantastiskt sport, fantastiskt lag. Nu sover man gott och imorn börjar man blocks fram emot torsdag. Inget alls är vunnet än och det känns som laget vet det och har ett mission att fixa detta. Man blir stolt!
Laken: 2-0 och förhoppningsvis ett enormt mentalt övertag.
Kan du tänka dig hur långt det är ner till Hovet nu i DIF-bussen? Alla dom där jävla kilometrarna utanför Gävle som aldrig tar slut. Tim Erixons glädjeskrik i öronen ett halvt dygn senare.
hubbenorlen: kaxigt ändå att gå ut och säga att det är klart efter en ganska dålig prestation där vi får maximal utdelning i special teams och har flax på avgörandet. En till sån här prestation nere på hovet och vi vänder norrut igen med 2-1 i matcher.
{297}: Precis. I-N-G-E-N-T-I-N-G ÄR KLART. Vi har inte vunnit ett skit ännu, rätt vad det är kan turen vända, rätt vad det är får DIF medvind...Tar inte ut ett skit i förskott, vi har tappat förr.... Men med Antman vi rodret har vi i alla fall nu givit oss en rätt schysst chans. Men den feta damen har inte en börjat värma upp rösten ännu. Går fort i hockey som sagt.
{297}: ja, huga. Det här är inte klart. Det positiva är att spelarna tycks vara medvetna om det också. Kan vi göra första målet på torsdag så tror jag dock att det kan bli lite bendarr på DIF. En sån här seger gör också massor för gruppen. Långt ifrån klart, men jag tar hellre 2-0 i matcher än 0-2 och mer än 2-0 kunde vi inte ha haft. Nu match på tisdag. Det är där vi ska lägga krutet, matcha deras forcering med extremt fysiskt spel från start, få dem att tvivla. Man somnar gott i natt åtminstone. Tack för i kväll.
{297}: Ja vi måste fortsätta vara oerhört ödmjuka inför uppgiften. Vi har momentum just nu, inget mer. Det momentumet kan vara som bortblåst efter nästa match dessutom.
{297}: Utdelningen i special teams i kväll är ju inte slump och tur. Sen tycker jag inte att det är en dålig prestation. Fattar inte hur man kan påstå det när vi hämtar in underläge två gånger och vinner. Djurgården hade väl i så fall lika mycket flax? Vi hämtade även in och vände underläge till seger på Hovet. Klart att det har psykologisk betydelse. Men jag väljer som vanligt att se det positiva och du det negativa. Allt är med andra ord i sin ordning.
Andersson: Efter att ha sett målsammandraget för säkert tionde gången ikväll kan man gott nu sussa in med att "MED SJU OCH EN HALV SEKUNDER KVAR AV DEN TREDJE PERIODEN" spelas upp i huvudet om och om igen :-)
hubbenorlen: Här måste man kunna ha två tankar i huvudet samtidigt. Vi vinner och det är magiskt bra men samtidigt gör vi en sämre match än senast (alternativt att DIF gör en bättre match). Lyckligtvis adresserade ju både ante och spelarna detta efter matchen så förhoppningsvis kommer vi ut bättre i nästa match. Den biten kan ju du dock hoppa över för enligt dig är vi redan klar. 😅
Minns någon serien Ödeshandsken som gick i Fantomen?
Det ryktades om att Ödeshandsken haft en affär och fingerpullat en gammal klubbhandske och att dom tillsammans fått en magisk avkomma som kallas ”vita plocken”.
Vi vet att det är sant! Vi vet var den finns i dag:)
{9386}: Fy tusan alltså... Någon målade upp scenariot här igår om att vi skulle kvittera med sekunder kvar och sedan avgöra i sudden för att maximalt knäcka Jyrgarn. Och så överträffar verkligheten dikten... Ofattbart...Nä, jag tror jag ser sammandraget några svängar till :-)
{297}: Jobbade igår men nu har jag sett matchen i sin helhet. Det här är ingen jinx men jag tycker inte alls att vi behöver be om ursäkt för segern. DIF var bättre än i lördags men med det sagt var de inte bättre än oss igår, möjligen spelmässigt jämnbra. Men, som nån påpekat härinne, hockey är komplext och inställningsmässigt, fokusmässigt och taktiskt tycker jag vi var överlägsna även igår
...
hur man agerar som spelare
alla ger 100% .
...krigar för varandra
fortsätt så