1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601302 inlägg · 6212 ämnen

Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården

Sv: Play Out 2022 Timrå IK - Djurgården
Lorgalis: kolla jhedstrom71

sikken match ni gjorde, stort grattis! halva foten inne nu till nästa säsong.

{9386}: Körde 1 mål mat om dan en någorlunda portion med mycket sallad som fyllde ut. Försökte väl främst hålla mig från pasta och snabba kolhydrater aå gott det gick. ersatte ofta med mathavre, matvete etc.
Sen körde jag måltidsersättning utöver. antingen bar eller dryck/shake. Finns ju ett gäng olika märken typ modifast etc. Det jag främst utgick efter var att ha ett kaloriunderskott mot vad jag skulle få i mig. Finns bra sidor som sagt där man kan slå in längd och önskevikt för att få rn hyffsad uträkning på kalorintag man skall ligga på per dag.

Det var ju från maj till september/oktober ungefär så det hände väl mest under sommarmånaderna. Började i allafall varje semesterdag med att gå en mil på morgonen. Plus jag började jogga en del.
Raska promenader är väldigt unserskattade när det gäller att bränna fett faktiskt, oavsett om det är en mil eller ett par km!
Jag skaffade mig en sportklocka med som man kände motivation där jag pushade mig själv att gå viss många steg varje dag tex. Roligt att ha en morot så det inte bara blir press. Att hitta en aktivitet man tycker är rolig med!

{9386}: Jag har också gjort -30 kg på 6 månader. Jag följde viktväktarna till 100%

...skönt att fokusera på annat än Hockey. Bra för hjärtat.

Sputnik:

Håller med dig om Promenaderna, jag går 1 timme / 1 mil om dagen beror på hur trött jag är haha ibland blir det längre,

Egentligen är det ganska enkelt, så länge du förbränner mer än du stoppar i dig så är det väl ingen fara?

Tallnäs: Ja jag vet andra som haft framgång med viktväktarna och tror absolut det är bättre än min metod, då det inte är för alla. För jag var verkligen nitisk. Jag funkar dock så som person, allt eller inget så jag behövde se snabbt resultat då jag börjat många ggr utan framgång att gå ner förr.

Så viktväktarna känns som en bra vardagslösning som håller i längden då man får hjälp med recept, kosthållning etc!

mattias - 74: Jag är ju ingen expert men grottade ner mig extremt när jag väl höll på och som du säger är kalorier in och kalorier ut ett säkert sätt att gå ner i vikt. Det bästa är ju dock att hitta det sätt som är hållbart i ens vardagsliv. Annars är det lätt att hamna i gamla spår igen.

Satan vilket tryck för biljetter till lördag. Finns inte många lediga stolar kvar och flera sektioner slutsålda. Vi törs nog redan nu säga att det blir 5880 personer - lapp på luckan - på lördag!

Njut boys n girls.
Älska Timrå IK i med och motgång ALLTID!
Lall On Lall On
Uppladdat:

500x0-screenshot20220329-155902.jpg

Sputnik: starkt jobbat måste jag säga..

Härlig match igår, fortsätt kör på så skickar ni sämsta mästarna ned i HA där dom hör hemma.

Wilhelmsson: Tackar, kan tänka mig matchen var underhållande för en utomstående. För en annan var det en mentalt påfrestande berg-och-dalbana. 🤯

dr-nix: Tack! :) Hedström är en jävla kung som vanligt.

Sputnik: Mittbena - Kotlettfrilla 2-0, otroligt...

{9682}: Du kollar va?

Olli Nomadinen : Kikar lite passivt, men sa vid 3-3 att man måste sätta puckarna hårt i kryllan...MoDo verkar dock inte lyssna på mig.

Nu är sittplatserna slutsåld

Jokki Ollinen: Hoppas på ett grymt tifo nu på lördag! Rött och vitt i hela arenan.

Jokki Ollinen: Såja! Äntligen blir arenan full! Grymt! Nu drömmer vi om att vi kliver in i arenan med 3-0 i matcher också!

{9682}: Modo alibitorskade igår såg jag, vad är tanken kring det? Ett taktiskt drag av Karlin förstår jag men jag hänger inte riktigt med i hur han tänker 🤔

Jokki Ollinen: Märkte det. Fick bli en klassiker med ståplats istället denna gång.
Inte helt fel det då man har riktigt bra vy infallszon samt ser tydligt när pucken går i nät.

Kan man dryfta viktnedgång här måste det vara ok att sticka emellan med lite sparkboll också. Giffarna kommer inte ha allsvenskans bästa lag men lätt två coolaste spelarnamnen: Corona och Forrest Lasso. Den sistnämnde kan jag inte bestämma mig för om han ger mig associationer från nån pojkrumsserietidning på 70-talet, manlig porrfilmsstjärna från samma årtionde eller nån okänd stjärna från Falcon Crest 😁

BlackBay: Ståplats? Klackplats! Man sjunger på stå!

En skadefri Johan Persson är för bra för HA

ska de bli fullsatt i år?
så är de på Lördag

de måste svida rätt rejält
leda med 0-2 och 2-3...med få minuter kvar
...dif va bättre spelmässigt än oss
ändå torskar dom

rabon: Man får väl sjunga då såklart. Dock ett varningens finger... tror till o med Håkan Hellström sågar min sånginsats..🤔

BlackBay: Viktigare att klämma i än att träffa rätt toner i detta fall. 😉

Octagon: Tycker vi borde kontraktera honom igen. Uppe på 33 kassar nu. Håller vi oss kvar och tex Lööke lämnar för en annan klubb så skulle jag kunna tänka mig han som ersättare

Spanat in både Brynäs vs Örebro och Leksand vs Oskars litegrann. Total avsaknad av känslor och fysiskt spel om man jämför mot vår serie mot DIF. Rätt tråkiga matcher ärligt talat.

Sputnik: ja, hoppade lite mellan, men som du säger väldigt avslaget.
Slutspelet i allmänhet är rätt trist som opartisk betraktare. Allsvenska kvalet betydligt roligare.

Sjukt att Oskars spelar kvart, dock.

Bragd-Birger: Ja det är väl lite sånt som kan få det lite intressant när underdogs ställer till lite besvär i slutspelet. Annars är underhållningsvärdet inget att hurra för.
Skall väl vara om Luleå och Skellefteå möts, för då lär det smälla på.

Bragd-Birger: Synd att Västerås spelar så jäkla dumt, annars hade det kunnat bli en intressant match. Nu gick matchen mest ut på att de åkte in i offensiv zon och sen gav bort pucken utan att ta avslut.

Vi ska inte ner och spela sån här skräphockey igen!

Puckat: behöver vi värva så många fler forwards än Lander, Wedin och Pettersson? ;)

bar mofftak: nej, det tycker jag att vi ska försöka undvika.

Hoppas HV får lite motstånd i semi. En serie där dom åker på spö ser jag gärna.

tjobba: Om vi klarar oss kvar måste Nubben jobba gärnet för att få behåll LaLeggia, han har verkligen visat sin klass nu de 2 första matcherna. 🙏

Sputnik: Blir så jävla stressad när ni snackar om Wedin, Petterson och Lander. Vi är så jävla långt i från klara för något, precis så här lät det fast med slutspel precis innan kollapsen sista 5-6 matcherna, SLUTA.

Ni är helt sjuka och idag slog ni alla rekord. 3-400 personer har tillsammans swishat 30.000!!!!
Det kommer räcka till flera tifon framöver och vi kan redan nu börja planera inför premiären nästa säsong. Ni är bäst & utan er hade inget tifo varit möjligt ❤️🤍

Sputnik: Sägs ju vara klart med förlängning där enligt Sportbladet

VST: Kan tillägga att i vanliga fall brukar vi få in runt 5000kr. Så det här är nåt utöver det vanliga. Råder det hockeyfeber i Medelpad? Jag tror det.

Mcmac: Själv kan jag inte bli mer stressad. Måste ha nått positivt att tänka på i detta demonkval..
Mentalt har jag redan inställt mig på att vi klappar ihop och spelar HA nästa säsong. Har mer eller mindre ångest från morgon till kväll i dagsläget..

2-0 i matcher blir till 3-0 imorgon! sen avslutas det med en stoooor fest på Lördagskvällen

{9108}: Önskar min hjärna kunde ta in och procecera det där. Men som sargad Timråit så befarar man i naturligt det värsta..

Sputnik: Nej du, jag tycker du kan slappna av lite nu, ni har steppat upp på alla fronter i erat spel så det kommer bädda gött detta!

{9108}: Kommer knappt kunna slappna av om vi så leder med 7-0 i avgörande match med 1 min kvar av 3:e.
Slutspel om Le Mat i SHL är ingenting mentalt mot det här. 😂

Sputnik: Nja förstår dig lite, men jag håller på att ni hänger kvar. samt att vi får upp lite mer lag från norrland till shl, så man slipper dessa långa turer etc :D

Tippar Polen-Sverige 3-4.

Ojh-Ajh: Tippa fel

« · 2319388 · »