1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581446 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 130326

« · 1573081 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326

Man kan spekulera utfall tills korna går hem. Jag skulle vilja fokusera stenhårt på nästa match. En rejäl utskåpning där (jag vet, föga troligt men kunde Örebro vinna med 5-2 kan fan vi köra över dom också), och dom måste hantera favorittryck, en rebound och elitseriefrossa. Hittills har det gått mysigt och bra för Skattebetalarnas, men en riktig käftsmäll kan få nyss nämnda faktorer att börja göra sig gällande.

Sen kan Örebro dö när som helst. Sjukt imponerande av dom så här långt, men även dom måste få uppleva lite stolpe-ut. Minns vår egen hall-of-fame-serie 2000. 6 raka segrar, eoner av luft ner till tredje platsen...sen 3 raka torsk, och vips var vi piskade att vinna sista för att inte stupa på målfoto.

Timrå jagar nu. Dagens match var inget fall framåt egentligen, men det var ett steg mot anständigheten i o m 3 poäng. Nu bör man vara inne i skiten. Ställda mellan väggen och avgrunden är valet enkelt: forcera betongen och se vad som finns på andra sidan.

Det är kört, men ändå inte. Låt oss repetera två sanningar: 1) mirakel händer endast när dom borde vara omöjliga, och 2) Kvalserien är en serie där naturlagarna tillfälligt sätts ur spel.

Det k a n gå. Och så länge möjligheten finns gäller enbart ett: framåt!

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
söder över: Vinner vi på torsdag samtidigt som ett i praktiken, men inte teoretiskt, avsågat Rögle slår Örebro hemma ska jag tillåta mig att åtminstone hoppas lite, lite....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Skönt att dom åker ner till skåne o slaktar rögle.
:)
Viktigast för bella och därför även tik. Psykologist sett viktigaste match hjälten på länge!

Härligt! Nu kör vi! #motslutspel
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
SuperMupster: Då ligger vi väl på samma poäng som LIF men förmodligen sämre målskillnad.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
bobrov:Förklarar ju varför vi ligger där vi ligger då, sämre tempo samtidigt som vi saknar spelskicklighet och spets. Ingen bra kombination:(
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Andersson: Ingenting är ju roligare än att varit helt avkapade och få slå ur underläge som nu.
Med Robinson och Bagarn tillbaka så borde vi vinna resten.
Vi har haft nog av skitmatcher nu
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Jontas: Har denna säs. skikat på många allsvenska matcher, och dom flesta jag sett håller högre tempo + att domarnivån är högre mer tacklingar mer fys. spel den serien är inte sämre än eliten ? Åtminstonde dom 6-8 bästa lagen.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
bobrov: vi vinner resterande matcher, då tar vi in 3p på båda lagen.
leksadn-örebor möts i näst sista. då vinner örebro. så äre väl klappat o klart? :D 
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
bobrov: jo och om rögle kan vinna EN av matcherna mot Leksand eller Örebro...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
erathoo: Än lever liket
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Jontas: håller med 100% om Mat, två riktiga skitmatcher har gjorts defensivt, och det berodde kanske inte bara på att Mat inte spelade, men det hade iallafall sett bra mycket bättre ut i dom matcherna. Det är jag helt övertygad om.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Tyvärr känns det ju inte som att Örebro ska klappa igenom . Vi får nog hoppas på dom årliga Leksandsnerverna
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326

Tycker dagens match visar hur nyttig Matt Robinson är för Timrå, han är flera klasser bättre än övriga backkollegor.

Timrås tempo är för mig en gåta, hur kan övriga lag i denna serie ha ett bättre och högre tempo. Vi kommer från elitserien, men det märks inte.

Framåt vi totalt usel, och fattar inte vem ledningen tror ska lyfta detta lag och vilka som skall göra målen.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326

superfalle:

Leksand förlorar mot Timrå och Örebro och blir nervösa i sista omgången mot Södertälje. Långt ifrån omöjligt.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bad_Brett: ja om vi vinner med typ 15-0 så finns chansen .
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
sargad: it's written in the stars....att vi ska åka ur i år. :-/
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326

RTS: Hur kunde vi torska mot ett så dåligt RBK i förra omgången, i sanning en gåta. Snacket från SSK-håll efter deras match mot RBK var att det var det sämsta laget de mött i år, typ.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
erathoo: vi får hoppas på Mögle, om dom och vi tar resten så står vi på 21 och Mögle på 18p. Vilket betyder att Örebro hamnar på Max 22p om dom slår Leksand som då bara kan få 18p. om Leksand däremot vinner mot Örebro hamnar de på 21 och örebro 19p. Så...heja Mögle :-)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
RTS: Joho visst fasen går det!
Det är lättare att jaga än vara jagad.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Det är kört , vi är för långt efter. Vi kan säker ta Leksand men det kommer inte att räcka då övriga lag inte har nått att spela för. Vi måste ta in 7 poäng på Leksand och 8 på Örebro med 12 p att spela om, glöm det mina vänner.

Nu laddar vi om för allsvenskan!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
erathoo: Tja.. Jag tycker att det är ett långskott oavsett vilka vi ska gå om, tyvärr.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
jå1: ja, eller att Örebro gör det...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
RED DEVILS: Ja inte är det mycket till hopp om fortsatt ES-spel trots kvällens vinst. Leksand tror jag vi är fetkörda på. Hoppet står till att vi i 1:a hand går rent samt att Örebro tappar minst två poäng utöver de tre jag är övertygad om att de tappar borta mot Leksand samt de tre jag hoppas men är betydligt mindre säker på att de tappar hemma mot oss i sista. Detta tror jag är vår bästa chans. Att Leksand utöver att förlora mot oss dessutom ska tappa ytterligare 4 poäng ser jag som osannolikt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bad_Brett: Leksand måste förlora 3 matcher, inte direkt många lag som känner drivet att piska dom.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
DJ Hemp: Det räcker inte enbart med ett bra försvar, det måste produceras mål också. Ett lag som släpper in 1-2 mål i många matcher skall vinna dessa och ta trepoängare. Det är ett forwardsansvar! Där har vi lagets största brister.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326

Kattgubben:

Grattis Timråiter. Lite märkligt att ni inte har spelat såhär tidigare i Kvalserien, då hade ni säkerligen legat bättre till.

Blir det seger mot Leksand, ja, då tror jag nästan att ni fixar det.

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Fan vad jag gillar Viasats hockeyproduktioner.... de pissar ju på CMORE :)
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326

Det är i första hand en reaktion från Örebro som man hoppas på. Men de kanske går på uppåttjack och står distansen ut? Hur som helst lite roligare att lyssna på eftersnacket i kväll. Lite kul även att ha spelat bort Rögle från elitserien...

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Vi fick ju en jävla bra ordning på defensiven i alla fall. Och "Bellan" höll tätt. Kändes riktigt bra. Skumt det där med Örebro kan jag inte låta bli att tycka. Ska de alltså lyckas snuva oss på elitserieplatsen? Nu är vi ju trots allt piskade att spöa Leksand som det ser ut...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326

Bragd-Birger:Hoppet är ju stendött med Timrås målskilnad.

Finns inte en chans förutom i teorin, och där är ju chansen lika stor att det blir nummer 1,2,3,4,5,6,7 på lotto varje dragning.

Chansen till lika många poäng som Leksand är mycket liten och att sedan plocka in så många mål, kan vi ju glömma.

Det var roligt så länge det varade i Elitserien även om jag gärna glömmer de två senaste säsongerna...

Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bragd-Birger: Så otroligt skönt! Dock håller inte detta spel på torsdag. Nu tar vi med oss försvarsspelet och höjer oss i offensiven så maler vi ner leksand på torsdag!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Det kan gå. Gäller att ett lag rycker och som det känns får det bli Leksand. Sen får vi hoppas att Västerås & Rögle fortsätter att kriga och snor poäng av Örebro. Känns som den sista matchen mot Örebro fortfarande kan bli helt avgörande.

Vi syns på torsdag va?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Vakna: Seger, helt enligt planerna... Spö Leksand nu och vänta på stor skälvan i dalarna medan vi fulvinner resten...

Snyggt av Bellissimo att hålla nollan för övrig
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Kattgubben: Örebro har väl full pott förutom första mot oss? Helt sjukt av laget som nästan halkade in i KS på ett bananskal....
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Pjeeeew..! Hoppet lever, om än med flämtande låga.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
hubbenorlen: japp, å med facit i hand är det inte det enda tjänstefelet från tränartrojksn denna säsong.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bragd-Birger: Tack för vinsten! Men kommer vi att ha någon glädje av den? 
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Tre poäng. Liket lever! Rögle åker ur...
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Lintner bäste Timråit i kväll.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Tycker Leksand och Örebro går lite _för_ bra i KS. Förlusterna lär komma snart.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bragd-Birger:  Alexander Larsson som tekare nu, tack!!!!
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bragd-Birger: Fattar inte att man väljer att bänka Bagarn fram tills nu. Om man har nån som helst koll på honom som spelare så vet man väl att han växer i såna här situationer?
Att välja Boyce framför honom är fan tjänstefel.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bragd-Birger:

Men titta på hagos. Vad fan gör han på isen
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Taurus: Jag kan inte heller förstå varför Anton Wedin inte fått spela på länge. Skadad kanske?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Taurus: Bagarn tar Boyce plats hyfsat klart. Wedin, tja.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Taurus:

Hagos ska ju inte heller spela
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Bragd-Birger:

Varför spelar inte Boyce eller Wedin??? Finns många på isen som är mycket sämre!! Att inte typ Crippe blir bänkad är ett under
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Kanske dags å bänka Crippe?
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Vilket jävla dynglag vi möter. Fantastiskt att vi lyckas vara på samma nivå.
Kommentera

Sv: Rögle BK - Timrå IK 130326
Vakna: jag har bara swehockey. Vi leder väl än?
Kommentera

« · 1573081 · »