1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599843 inlägg · 6212 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2009-10-05
Kan någon förklara för mig varför målet döms bort ? Lindbäck måste ta 2 puckar idag. Där förlorar vi matchen... Lite orolig är man allt. Saknar en kille som Robban Carlsson nå grymt i årets trupp ! Alla är så jävla fina å snälla. Mer köttning framför mål ! Elakare spel ! Timrå är så jävla ärliga.

sarg ut: 3 mille billigare säger väl inte så mycket om man inte jämför med andra lag. Hur ser truppkostnaden ut för lag som SAIK, Luleå, Brynäs, Rögle etc?

Än så länge har utdelningen bland våra nya varit bland det sämsta någonsin. I princip lika uselt som 05/06. Där sitter problemet. Man måste göra ett betydligt bättre jobb än vad Linkans värvningar har visat hittills. Betydligt bättre. Jag säger att Linkan inte har det som krävs för att vara sportchef i en elitserieklubb, vad är det som talar emot det nu?

Vi får hoppas att det vänder. Det måste vända. Killar som Anger och M Karlsson kan inte vara såhär dåliga. Då är det godnatt.

Foyn: Just det, mera glöd och känsla måste in i liret om detta skall vändas i tid.

RocknRolf2: Amen och Godnatt, för ikväll iaf. :-)

ps. tycker Skogs är en rolig back att se numera, åker griller och smäller på...

RocknRolf2:Kan bli jobbigt för Linkan och Charles och Nygge det här!!

Skön respekt vi har med oss nuförtiden(inte).

från sportbladet och en Rögle spelare:

"Ja, och det är kul att stå bakom det här försvaret, det är stabilt. I år är vi mer defensiva, gör klart det defensiva jobbet innan vi går till anfall, sade Nihlstorp.

Segern och tre poäng var viktig.

– Vi ska ju hålla lag som Timrå bakom oss, vi drog ifrån dem lite"

"lag som timrå bakom oss?" pinsamt.

The great one: om du vill se en riktigt dålig jumbotron åk till globen .. den är lite större än min tv..

superfalle:

Jag var där i Fredags. Inte så stor, men bra mycket bättre bild än på någon annan arena i Sverige. För det är ingen bakprojektionsduk, som alla andra mediekuber, utan en äkta jumbotron!

Hi hi hi ha ha ha vilken härlig dag!
Jag äter svamp.
Gör det ni med! Ha ha Ha.
Rönnmark Kan man röka den? Ha ha ha

The great one: jasså . var de bra bild . då måste de varit något fel på den sidan som jag satt på .. å andra sidan så måste de väl finnas bättre saker att lägga slantarna på för timrå än en jumbotron

The great one: Tycker den där kommentaren är klockren.

Sånna där uttalanden får man aldrig läsa om när det handlar om TIK. Då är det artighet som är mer viktigt.

Dessutom ligger det lite i det han säger faktiskt.

Eller tycker du att vi har ett lag som ska vara givna att gå till ett slutspel?

RocknRolf2: Jag tycker det säger en hel del. 3 miljoner mindre än fjolåret och då är inte Jontes galna kontrakt medräknat. Lehtonen & Pyrret är väl merparten förmodar jag. Jag tycker att caslava och sonnenberg skulle varit med från start, för att sätta lite prägel på laget s a s. Granat hade man inte ens behövt värva... Kunde lika gärna ha sunnqvist som 7:e/ 8:e back.

Skarin: "Ordern från Rögle-tränaren Gunnar Persson före nedsläpp var: Jag vill se energi och att killarna går ut i krig trots att det återstår 50 matcher i grundserien. Redan nu spelas avgörande matcher".

Hey, Charlie!

RocknRolf2: "Av alla värvningar så är det bara Corso och Sonntag som kan få godkänt. Resten har varit praktfiasko."

Du har rätt i mycket du skriver men att kalla Gabriel Karlsson för ett praktfiasko så här långt känner jag mig tvingad att protestera mot.

sarg ut: Vi kanske inte nu är "the big red machine" längre utan vi får väl mer för tillfället kalla oss för lilla rödluvan little red ridinghood ..

ja menar hon överaskade ju ändå i slutet har jag för mig gentemot vargen o övrigt wolfpack...

vi får väl int kast in hatten el.den röda kepsen än men man önskar att de fem sex matcher som återstår innan sonneberg o Caslava ansluter går fort som... o ger några poäng.

tycker inte spelarmaterialet egentligen är dåligt men spelet i år specielt ända från starten mot Brynäs känns lite planlöst nervöst o utan system för att lösa upp knutarna förr visste man hur snabba systemuppspel satt där i märgen att ta sig in i anfallszon gemensamt o rappt även fast vi inte direkt hade bara stjärnor då heller så kan väl inte var så illa att Challe o Nygge glömt den gamla go-go-timråstilen o borde sätta sig o se lite på gamla spelklipp...jaja vi får sämpa vidare i de tunga snödrivorna o den vassa motvinden i år..

JimmyH: Just ja. Han glömde jag, han får också godkänt. Så, nu har kvällens aggressioner för en pissförlust mot pisslaget Rögle släppt. Nu ska vi bara framåt. Modo ska besegras.

Med tanke på hur många som underpresterar så måste det här laget ha en väldigt hög högstanivå.

Vi får hoppas på att vi gör en Luleå... Startar segt och accelererar ordentligt mot slutet.

Bra många som måste rannsaka sig själva efter inledningen. Det är inte många av nyförvärven som får godkänt än så länge. Och Styf - vad har hänt?!

Att Röglespelare anser att dom ska hålla oss bakom sig är pinsamt. Det smärtar. Risken finns att vi har snålat oss till en bedrövlig säsong.

Men inom mig har jag svårt att acceptera att detta lag ska vara så mkt sämre än i fjol. Jag tror ändock att vi gör en slow starter för att sedan komma upp i varv och avsluta magnifikt. Frågan är bara hur många matcher det tar innan man måste revidera den förhoppningen..?

Kerstin_k:
Det är faktiskt roligt att du nämner detta det är precis som många känner även jag!
plus att några av nyförvärven skulle vi inte ens värvat!
Våra juniorer är bättre så varöfr envisas. vi har nu värvat spelare som knappt tar en tröja i flera år nu!! vad beror detta på sälj några och försök ta in Bremberg istället, kan inte Anger prata med honom.
så det blir lite finess på Timrå igen, för som någon skrev så avgörs Elitserienredan nu ser de ut som..
och är det så. då är det nattsvart! så va ja tycker bort med alla i styrelsen som gråter när dom sk...er!!!

Modo Vinner Derbyt helt klart om vi spelar såhär! spelarna verkar var nöjda med att skjuta sönder magplattan på motståndar målvakten!!

erathoo: Håller med angående Skogs. Stor skillnad på homom mot ifjol. Sen vad det beror på kan man ju undra kanske.

Men för i helvete!!!!! Sluta!!!!
Jag mådde som ett jävla anus igår efter matchen, mådde illa och ville bara in på toaletten för att köra porslinsbussen. Jag var sur och grinig mot mina kompisar och skulle dessutom skriva om skiten.
Men konstigt nog kan jag fortfarande vara objektiv nog för att ge konstruktiv kritik och analysera matchen utifrån ett annat perspektiv än att alla spelare borde spela hockeybockey. Så sluta upp med fjanterierna med att t.ex våra junisar är bättre än nyförvärven. It aint going to happen!

Med flyt och självförtroende hade det kunnat bli 6-3 istället. För även om det var dåligt så var det inte SÅ dåligt.

Ångest och krav om byte av spelare och ledare kan vi börja med i omgång 15-20... om det då behövs. Så snälla lägg för fan NER!!!

Tycho: Till Maria Nordström i ST, som ger Timo Pärssinen en 1:a i betyg, så kan man använda sig av "Men för i helvete!!!!! Sluta!!!!".

I övrigt så tycker jag inte att det är så jävla märkligt attt folk är grymt besvikna och vädrar sitt missnöje.

Ta inte allt så allvarligt och ordagrant under de första tolv timmarna efter en sådan torsk som igår. Så snälla lägg för fan NER!!!

Ambroo: Om hon gav Timo en etta så måste hon ha delat ut minusbetyg också? annars förstår jag ingenting.

Anonymous: Skogs har väl börjat komma till rätta med en liknande åkomma som Peter Forsberg har med en av sina fötter. Under fjolåret gjorde den att han fick felbelasta kroppen i åkningen med skador som naturlig följd, plus att han såklart inte nådde upp till sitt max. Något som kanske det finns en ökad chans för nu istället.

Dream Team: apropå skador så skulle väl hynning testa att köra på trots smärta i ljumskarna? kan ju ha någonting med att han ser slö ut att göra?

Ambroo: Sorry, men det låter som en syjunta... Det kan väl i alla fall vara lite konstruktivt missnöje...
Gnällkärringar kan man låta kärringar vara...

Dream Team: Skogs ser bättre ut än förra året. Offensivt t o m riktigt bra emellanåt. Gillar dom räder han kör titt som tätt. Däremot är det fortfarande för svajigt i defensiven. Ickeresoluta aktioner samt ingripanden/stötningar där han helt kommer på mellanhand. Men, ett fall framåt.

Annars är backlinjen märklig. De man på förhand trodde stenhårt på som klippor i försvaret (Styf, Karlsson) ser för tillfället ut som något helt annat. Vad har hänt med Styfs passningsspel? Rent horribelt mellan varven. Hafs och slarv.
Karlsson, sen. Tja. Vet inte vad man ska säga. Bara att hoppas på att han kommer igång vad det lider. Men plötsligt känns det inte så märkligt längre att han - AHL-poängsnittet till trots - ratas av NHL och tvingas vända hem till Sverige.

Sebbe däremot: respect. Han har gått fram ännu mer än vad jag hoppades på. Riktigt kul att se. Moe ser paradoxalt nog ut så som jag förväntade mig att Sebbe skulle göra. Lite fladdrig och valpig i egen zon. Förhoppningsvis kommer han allt mer.

Överhuvudtaget kan man bara hoppas på att Caslavas intåg får mirakeleffekter på hela backlinjen. Att vi får ett grymt första backpar som sprider lugn så fort dom är inne, samt att resten av mannarna kan fördelas på ett bättre sätt. Välkommen Cassy, känn ingen press.

Ah. Är fortfarande förbannad på skitmatchen i går. Har haft långa, affekterade samtal med tikare i min närhet. Köper inte alls snacket om att 'vi egentligen gör en jättebra match'. Som jag skrev i går: trots spelmässigt övertag kontrollerade vi inte matchen i en enda sekund.
Lindbäck i målet givetvis en anledning. Nu är det dags att Åke kastas in i skiten. Två av puckarna i går ska inte släppas in. Å andra sidan ska inte laget spela så skitnödigt heller.
Man drällde ju med puckarna i uppspelen. Hur många gånger sumpades puckar långt bak i banan när hela laget var på väg framåt? Mot ett bättre lag än Rögle hade det smällt betydligt fler gånger. Och vad är det för dutt i rensningarna? Varför hjälper man inte varandra på ett tydligt, konsekvent sätt när man erövrat pucken i egen zon och behöver spela sig till lugn?

Jag gillar årets upplaga av Timrå, sett till spelartyper och potential. Men, nu är det dags att börja leverera. Challe måste få ihop styrkorna på ett betydligt bättre sätt än vad som hittills uppvisats.
Detaljer här: uppspelsfasen, tätning av mittzon samt givetvis BP och PP. Anfallsspelet är jag inte alls lika orolig för. Paradoxalt nog kan man tycka, med tanke på ineffektiviteten i går. Men den biten tror jag kommer. Däremot kommer inte defensiven/tajtheten att falla på plats av sig själv. Här behövs det gnetas ordentligt.

Kom igen nu, för fan. Nu väntar ångestderby härnäst. Se för helvete till att gå in och köra skiten ur alla demoner.

Tycho: Håller med dig om att man ska försöka vara någorlunda sansad i det man skriver, men samtidigt har jag viss förståelse för de som spyr galla. Det är inte så lätt när man är så besviken att illamåendet kryper in i kroppen, och tankarna går ut på vad man ska slå sönder för att dämpa ångesten.

Ännu en vinter i ångestens ständiga närvaro har inletts....

PEAP: Jag känner juh likadant... men kan ändå vara hyfsat sansad...

Så överraskande var inte förlusten igår. Inte för mig i allafall.

Det som var överraskande var att vi normalt skulle ha vunnit med 2,3 mål men nu är det Timrå vi snackar om så då blir det så här.
Vilka är förvånade? Inte jag i allafall.

Visst, Lindbäck skulle ha tagit 2 mål iallafall det sista 3-2 målet men dessförinnan skulle vi ha avgjort för längesen.
Hade målet som var helt OK, inte blivit bordömt av "konspirationsteknikerna", så hade matchen varit i hamn o Lindbäcks missar hade ingen tänkt på.
Men dom blir ju så markant påtagliga när vi själva har ruggigt dålig motorik i att sätta puckarna + att de hade en målvakt som stod på huvudet i matchen o en domare på sin sida.
Vi beter oss som impotenta lamor när det ska till att nätas!

Vårt missflyt måste vända snart 3 otroligt viktiga, helt korrekta mål f.ö, bortdöms 3 matcher i rad. Hur sannolikt är det på en skala?

Ja ja vi får ta ettderby på Torsdag mot Modo.
Roligt? Knappast.
Spännande? Mycket.
Viktigt? Mer än nånsin.
Ångest? Så in i bängen.

Jag hatar Hockey!

Tycho: Inte alla som klarar av det. Men jag håller med dig om att alla borde kunna skriva lite mer nyanserat, trots tunga förluster.

Mot 3 pinnar på torsdag !

För övrigt passade ditt "Lander är kung !" väldigt bra igår. Han tar verkligen ansvar, kanonmatch igår.

htikare: det känns skönt att dom kommer på torsdag till Modo matchen för det har stått så att läsa?! har dom kommit eller när...jag undrar fortfarande,segrarna kommer snart!!!!

Nybbe: För 10 000:e gången:
DOM KOMMER DEN 26/10-09!
HÖRDE NI DET ALLIHOP??????
DEN 26/10.

Den 26:e.....................Oktober.

Anonymous: Om Skogs bara får ned procenten "hjärnsläppsfel" (som nog redan minskat rejält mot ifjol) så har vi snart en klockren ny Jyri Martinen... :-P

Men men, säga vad man vill om att vara TIK-supporter, det engarerar känslolivet iallafall, hade förbaskat svårt att somna igår och känner mig lite smådeppig fortfarande så här på förmiddan.

Tycker ändå att laget är bra med stor potential, fattar inte varför puck-jäkeln studsar fel hela tiden, osäkerhet, orutin, psyket förmodligen.

Då det gäller försvaret tycker jag nog att backarna sköter sig helt ok, men anfallarna lämnar lite övrigt att önksa (typ Anger vid 3-2 målet).

Sen verkar det som om alla lag fattat att Lindbäcks svaghet är låga skott, typ en till två decimeter över isen, tror de flesta puckarna ramlat in där.

Vi får väl släppa förväntningarna lite och hoppas på att vi kan spela ihop en bra stomme i laget till kommande år där Sebban, Moe, Sonntag, Karlssonx2, Svensson, Lander och Corso kan vara ryggraden.

Bragd-Birger: Jag håller med dig i det mesta. Däremot är jag lite orolig för det offensiva spelet. Får känslan av att vi inte har speciellt många spelare som är riktigt het och kan sätta pucken i nät. Den enda spelaren jag känner har de riktigt stora kvaliteérna att verkligen sätta pucken är Corso. Än så länge skall tilläggas.

Jag vägrar tro att Anger är så anonym som han varit om han får spela i rätt miljö. MPS tycker jag inte riktigt heller kommer till sin rätt. Jag förväntar mig mer av honom. Lander är just nu bättre än MPS. Pärssinen är ursäktad och kommer säkert att producera ju längre serien går om han får vara skadefri. Hynning är inte heller den spelare som jag förväntar mig ska ösa in mål. Det finns inte så många kvar som man förväntar sig ska producera. Sonnenberg är väl inte heller någon utpräglad poängmaskin utan mer en spelare som får igång sina medspelare med sin attityd.

Jag tycker nog att det är framåt det ser mest oroväckande ut, om jag ser mer långsiktigt.

Backsidan måste bara bli bättre. Jag kan inte tänka mig att en spelare som Karlsson är så "dålig" som han visat hittils, Styf kan ju knappast heller bli sämre. Även om jag verkligen trodde på Erixon och Moe i år så är det inte dessa spelare som skall vara bästa backar i match efter match. Sonntag och Skogs skall också ha credit för sina insatser så här långt (även om jag håller med dig att Skogs ibland blandar sina insatser).

Till sist måste jag också säga att jag är grymt besviken på Lindbäck. Tycker inte alls att han kommer till sin rätt. Sista två matcherna har han varit dålig rent av. Jag trodde stenhårt på honom, och gör det fortfarande. Men han måste visa sin skicklighet ganska snart om fötroendet från mig skall bestå. Att låta Åkerlund få stå på torsdag tycker jag är självklart.

Nja, det är ett par av de riktigt tunga namnen som underpresterar. Där har vi ett bekymmer som Challe måste komma tillrätta med. Annars ser det inte sådär jätteljust ut.

250kg kärlek:

Vad har Hynning för roll om han som enligt dig inte ska finnas i en producerande roll?

Han är ju knappast en kämpande powerforward...

Pääjärvi har gjort 5 poäng på 6 matcher varav 3 mål, vilket jag tycker helt klart är godkänt.

The great one:
Får väl hoppas på Modo-torsk i kväll....Blir nog lättare att tas med på Torsd, isf. (Även Brynäs kan losa, bra om det blir några lag där nere i träsket!)

250kg kärlek:

Skulle vilja se en del förändringar till MoDo-matchen på torsdag.
Dagd för Åkerlund nu. Lindbäck har gjort två mediokra matcher.

Tycker Granat får fortsätta Finna sig i att vara sjunde back. Erixon bäste back för närvarande. Tycker dock att både Skogs o Karlsson tenderar att komma mer o mer. Karlsson dock fortfarande en besvikelse.

Framåt så är Lander o Björn Svensson våra mest gedigna forwards. Pääjärvi o Gabriel K. gör dock också ett godkänt jobb. Men sen finns det mycket att önska av spelare som framförallt Hynning o Pärssinen för att inte tala om Anger!

Skulle vilja se följande konstellationer framåt mot MoDo:

PÄRSSINEN-CORSO-HYNNING
SVENSSON-LANDER-PÄÄJÄRVI
STARKOV-KARLSSON-AXELSSON
ANGER-MEUNIER-SAMUELSSON

Sen mer tuffare o fysikt spel. Vara med obekväm för motståndarna helt enkelt. Nu måste det helt enkelt bli vinst Modo-dyngan på torsdag!!!

Ambroo: Ja håll mä na ja om betyg´n. Förutom då att Pärssinen och Axelsson ska ha högre och MPS lägre.

Timråit H-sand: Alltså, tänker man efter är det bara 2 av 10 nyförvärv som kommer undan med godkänt på alla dessa 6 matcher, det är Corso och Gabbe. DET ÄR FÖR DÅLIGT!!!!

Timråit H-sand: Dina två första linor tycker jag ser alldeles förträfflig ut. Lite så känner jag också. Vi har då Corso i första som verkligen vet vart målet står. Tillsammans med Pärsa och Hynning tror jag att dessa kommer att växa med Corso som center. Lite som svar till the great one så menade jag inte att Hynning inte skall vara en producerande forward men jag tror han behöver ha både Corso och en sån som Pärssinen för att vara som bäst.
Sedan har det visat sig att Lander och MPS trivs tillsammans. Lander har verkligen visat att han ska spela center, tycker jag, tillsammans med Pääjärvi. Även om Pääjärvi börjat hitta målet tycker jag ändå att man kan kräva mer av honom i själva spelet. Tycker han försvinner mellan varven.

I de matcher vi spelat har vi inte på något sett varit chanslösa. Däremot lyckas vi inte sätta våra målchanser, till skillnad från de lag vi mött. Vi måste bli mer distinkt i våra avslut och framförallt börja öva PP. Där är det bedrövligt.

alexx: Bara hoppas att vi inleder säsongen lite sådär och avslutar den storstilat :)

Hahl Bundy: 26/10, ja visst, uppfattat men vilket klockslag? Jag tror jag får slag...

Herminator: Dom kommer när dom kommer. Klockslaget beror nog på när den sjunde avgörande finalmatchen beräknas vara slut. Frågan är om Linkan räknar med sudden eller inte. Hmmm.

Skarin: Vore i och för sig jobbigt om de skulle vara tvingade att kliva av mitt under en match sådär. Timrå spelar sudden i en sjunde avgörande SM-final men två spelare måste kliva av av skatteskäl.

JimmyH: Javisst. Vilket scenario va. Det vore nåt att blogga om det. Något för Arkiv X att bygga vidare på också.

JimmyH: Men inte desto mindre troligt när det gäller Timrå IK.

Timråit H-sand: Tyckre också detta var ett mycket balanserat o välkomponerat lag...som ger mer spets ..Challe ....Lander måste få fortsäta som center...de bästa skulle ju få spela på sin position oavsett ålder har ju Charles sagt..

nu är det nog dags att våga ändra lite framåt...

JimmyH: Jag har aldrig fattat det här med tidsbegränsning av artistskatten. Vi kan väl ta åt oss den danska modellen. Fotbollsspelare där är artister, de ska ha en låg skattesats t.ex 14% Sedan kvittar det, i Danmark, hur länge de är i landet. Är det konstigt att danska fotbollsligan har lättare att locka bra spelare än den svenska? 

Gör om gör rätt politiker!

JimmyH: I det läget skulle man nog kunna betala en liten slant isåfall.

Timråit H-sand: Vad är oddsen på att 17 kommer igång tillsammans med 10-24 och finns det överhuvudtaget nån som tänker defensivt i förstakedjan?

Jag tycker dock även jag att det är hög tid för större förändringar så jag kontrar med dessa formationer: 17-13-19 , 7-49-27, 16-51-91, 24-10-14

« · 1183210 · »