1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 596510 inlägg · 6213 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2022-02-07 - 2022-02-08
Olli Nomadinen : Det är bara att logga ut och plocka fram penseln, alternativt att någon tar på sig att styra upp ett informationsmöte. De släppta restriktionerna möjliggör ju faktiskt en sådan typ av sammankomst, och det vore absolut på sin plats.

thorwald: De djäfvlarna som inte gav allt idag förlåter jag aldrig! Dahlencitat modifierat

Knylan: Ja jag vet. Jag är en patetisk, överårig jävla tangentrebell. Bitter som satan ikväll. Jag kommer givetvis inte ta nåt som helst initiativ irl till nåt sånt.

Men satan i helvete vad fräscht det vore om nån adrenalinstinn ungdom med driv tog tag i det

Kan säga att Oliver Johansson kommer aldrig kunna hjälpa detta lag på nåt sätt. Enligt mig är sitter problemet i freddan, vi skulle behöva en tränare med pondus.

Edit: Läste nu att typ alla är inne på samma sak, kan bara hålla med

Jaja, bara hoppas Anton Lander kommer hem för att vara med på ett återtåg om något år. Det är kul med Allsvenskan, hur ska man annars få vinna nåe matcher?

Tänk att vi läcker värre nu än förra SHL-svängen, då vi hade uttalat 52 träningsmatcher innan kvalet. Nu skulle vi först till play in, sen blev det att hålla två lag bakom sig. Nu har vi tur om vi vinner en match i kvalet ens om det fortsätter såhär. Malmö kommer vi aldrig i livet gå om i tabellen. Bara hoppas kaoset i Djurgården som varit satt permanenta spår. Vi lär få en fingervisning när vi möts i serien snart.

Olli Nomadinen : Det är väl för synd att det tog femtioelva omgångar innan taggen #freddanout spammas på alla officiella tweets från Timrås twitterkonto men det är å andra sidan hög tid. En annan sorts ”banderoll” kanske men ändå.

Olli Nomadinen : Relaterbar känsla, minst sagt. Riktigt blytungt att inte få med sig åtminstone ett kryss i en sån här match, med tanke på hur den utvecklades.

Men ett informationsmöte tror jag definitivt inte är något omständligt projekt, någon behöver ta initiativet bara. Klubben kan givetvis arrangera det hela men jag tror det finns en poäng i att det sker i form av ett supporterinitiativ. Frågorna är många, oavsett hur man ser på situationen.

Dubbeld: Hur kan någon ens få för sig att skriva ett så otroligt barnsligt mail till någon, är du 12 år gammal?

Olli Nomadinen : Ja, jag trodde i min enfald att vi kommit längre. Nu när det går utför, så känns det som att det går utför fort. Jag oroar mig mycket för ungdomsverksamheten med Bobbarnas satsning, Modos återkomst till SHL(när som helst nu) och att vi tappar våra bästa juniorer till andra SHL klubbar.

KulltorpsOlli: Man kan konstatera att den lilla proffessionalism som fanns i föreningen när vi klarade oss från konkurs och vägen framåt stakades ut försvann med Nollan. Vi räddades av hans hårda jobb och ett Timråtokigt kommunalråd. Nubben hade sunda 25% anställning och vi fick fram 2 av decenniets största talanger i Sverige i samma kull strax efter. När Nubben tilläts bli envåldshärskare och Nollan försvann så blev den utstakade vägen återigen en väg för inbördes beundran och bytänkande.

Sannolikheten är väl cirka 0 att Oliver flygs ner för att ersätta Lundin. Istället kommer man gå kort på folk två matcher i rad och rulla runt med olika kedjekonstellationer i varje byte🙄

Puckat: "Nyckelspelare"

😂

Puckat: Tur vi har Sveriges bästa spelare att fylla på med då. Finns väl inget lag som har bättre backup:s än oss va eller hur var det nu?

freddan ut
molinder ut
in med ulf dahlen
innan skeppet sjunker..

Olli Nomadinen : Nyckelspelare absolut. Problemet är väl att någon/några missat att vi gått från HA till betydligt jobbigare SHL.

Och analyserar man typ trav mer i grunden än hockeyns utveckling, då kan verkligheten i SHL bli en obehaglig överraskning för vilken sportchef som helst....

Dags för hela ledningen i föreningen att våga se sig själv i spegeln!

Puckat: Har för mig at jag läst något om att Oliver främst spelar hemmamatcher med respekt för hans skolgång. Men det har säkert skett undantag, men att han skulle flygas in när nog som du säger inte troligt.

Smokey: Ja det är ingen idé att skräda orden längre. Det vi ser på isen är spelare som tappat allt förtroende för tränarna. Det är ett antal spelare som inte gör annat än åker runt och längtar bort.
Jag vet det.
Inte för att jag inbillar mig att det har någon som helst påverkan men för min och min familjs hälsas skull kommer jag inte se en match till så länge nuvarande tränarkonstellation sitter kvar. Det är pinsamt låg nivå på ledarkompetensen inom Timrå IK

VI VINN ikväll rabbuslingar 🙏
Låt dä rinna lätt i strupuslingen 🎉🎶
Uppladdat:

500x0-4d6f788b-3f70-4659-95ef-6632124314ee.jpeg

Olli Nomadinen : Ingen kioskvältare men jag vet med säkerhet att spelarna inte har förtroende för Freddan. Det berättade en av spelarnas pappa på läktaren på bortamatchen mot Djurgården.

pingvin: VAKNA NUBBEN!

roger_sundsvall: På presskonferensen visade Cam tydligt känslor kring prestationen medan TIKs tränare verkade lugn och positiv. Vågar inte gissa hur matchen slutar ikväll men blir glad om TIK tar tre pinnar. Tycker nog att LHC, MIF eller DIF ska spela om biljetten i vår.

Olli Nomadinen : Det där inlägget skriker kastrerad bagge på väg till slakt 😂

Nisse1: Haha, kan nästan se Nubben ha en skön sovmorgon...
Uppladdat:

500x0-nubben.jpeg

Charliejfz: att tränarna uppger ett lugn och positivt humör hade jag tyckt (och tyckte) varit helt ok i början av säsongen. Men nu efter så här många matcher med så dåligt resultat så känns det mer som apati. Jag skulle vilja se mer frenesi och desperation av tränarna som kanske smittar av sig lite på spelarna. Visa vägen lite och inte lugn och jävla ro.

De kanske inte magiskt börjar vinna men de kan väl åtminstone höja huvudena och försöka lite mer. Slåss, åk in i målvakten, irritera, gör nåt annorlunda. Timrå som litet byalag kommer bli överkörda av Sundsvall bobfats snart och sedan är historien i shl över för alltid känns det som

Sen är väl alla olika såklart men det är svårt att inte börja tänka i banorna ”har tränarna tappat spelarna ” när man ser dem på isen och tänker jag mfl så är det väl troligt att spelarna kan känna så också?

Det känns som man skulle vilja ha lite mer information från organisationen Timrå också. Presskonferens med ledarna och några ledande spelare som rattie, hanzl hade varit intressant. Berätta hur de tänker och vad de jobbar på.

Nåja. Trevlig tisdag

Har du haft för många olika kedjekamrater, eller finns det någonting sådant som spökar?

– Nej, tränarna vet vad de gör och jag litar på den och varje gång jag hör mitt namn och det är dags att spela blir jag glad. Freddan och Ante vet vad de gör.

Charliejfz: ja du lovade ju 3 av 6 så nu får ni faan lägga er ikvällens match. Har ni nån iskall andremålis ni kan slänga in i kassen kanske?

Puckat: Man bör flytta upp Laleggia som forward anser jag nu när vi är kort om folk. Vad anser ni?

Zäta75: det har vi väl varit inne på sen säsongen började känns det som

Zäta75: Håller inte med, han är våran bäste back!

pingvin: Om det är som du säger måste klubben agera direkt!

OlliJanne: kanske står Clang 😁

värst av ALLT är
tystheten....alla nöjda o glada
...låg vattenmärke...patetiskt

Zäta75: Vad tänker du att det ska resultera i? Han är den ende av våra backar som kontinuerligt kan transportera upp pucken, men även sätta en passning på längre än tio meter. Om LaLeggia flyttas upp som forward så innebär det att antingen Albin C eller Oliver Bohm ska spela som ordinaire. Och som de spelat så går jag hellre med en forward kort.

Märklig artikel från st idag. Rattie intervjuas och man frågar honom varför det inte blivit så många mål senaste tiden. Hans svar är att han försöker bidra så mycket som möjligt även om han inte gör mål.

Det borde väl vara uppenbart att Rattie bidrar oerhört mycket ute på isen. Visst han ska göra mål, men ska man verkligen begära att han ska göra allt framåt på egen hand? Samtidigt som vi har 50 spelare som bara åker runt och glider och knappt producerar ett skott framåt under en hel match. Vad händer om Rattie blir skadad, vem ska då producera framåt?

thorwald: Tänkte på det jag med. Intervjua Nubben? Tränarna? Styrelsen? Rattie ser man ju att han försöker iaf.

HAH, nu trillade poletten ner för mig! Ante och freddan är bara Ass-tränar material. Fredde bra på offensiv, Ante Defensiv. Men det finns ingen grund och röd tråd. Dvs huvudtränare som jobbar där alla strävat efter samma sak och fördelar roller som alla accepterar. Nu när allt är på plats i hövve på mig ser jag Timrås lag på ett helt annat sätt. Det är fan inte spelarna det är fel på alls, individuella kvaliteten finns där hos alla redan för det har vi sett tidigare.

Vet att många av er vetat om detta länge, men jag är fan helt mindblown just nu!

DenRöda: Håller med. Att det finns brister i laget det ser vi varje match, men att det ska se så illa ut som det gör och den totala förvirringen som råder är ett mysterium. Snart 40 matcher spelade och allt upprepas fortfarande. Spelarnas uppgivenhet och ovilja att offra sig för varandra och klubbmärket är uppenbart.
Problemet sitter i brist på ledarskap och jag är 100% säker på att spelarna givit upp hoppet vad gäller Freddan och Ante, dom håller inte för shl. Hur faan kan Nubben och klubbledningen stå bakom detta?

DenRöda: En huvudman som utstrålar Auktoritet men ändå kan brinna till och vara rättvis, ärlig och pedagogisk. Vafan vi behöver en Mikko Manner hos oss.

Nisse1: Det var just där jag tänkte ut allt. Roger Rönnberg och Mikko Manner pratar om mjuka värden i grupper. Att hylla mer än stjälpa. Jag har aldrig sett att skribenterna på ST skriver att tränarna hyllar spelarna när det sker bra saker på träningarna i vissa sekvenser. Freddan står ju bara och skäller ut dom för att tempot är för dåligt. Vad gör det med självförtroendet? Passningar, försvarsspel och skärpan framför mål uteblir efter ett tag när man bara får höra det dåliga.

DenRöda: Nåt jag sett under matcherna är att man ser aldrig Nubben och Ante konversera med varandra, utan Freddan viskar i örat på Molinder som står med sitt block och penna. Ger mig fan på att det är en schism mellan Ante och Freddan. Sånt sprider sig till spelarna och dom blir osäkra. Skulle mer än gärna vara en fluga på väggen och höra deras taktiska upplägg.

{9661}: Jag var helt matt igår av besvikelse och tänkte att jag inte ska kolla några mer matcher på ett tag för att det snor så mycket energi från en. Men likt förbannat sitter jag här nu och halvt längtar till ikväll, man lider helt klart av självskadebeteende.

DenRöda: Kanske är det så att ST inte känner det värt att rapportera om att de får beröm när de gör något bra. En rubrik med "TRÄNAREN SKÄLLDE UT SPELARNA" är ju bättre för klicken.

Icingpucken: Tänkte på Liverapporterna. Dom är ju snabba på att filma och lägga ut någon fin spelsekvens och vilka som gjort mycket mål osv. Men hör aldrig tränarna skrika "Fan vad snyggt!" Eller "Bra jobbat! fortsätt sådär!". Man blir ju själv glad när chefen kommer fram och säger sådant på jobbet.

Mcmac: Jag kommer inte se ikväll. Något måste hända först…

Jåkkinen: Rattie är förstalineare kanske lite svårt för Sk expertenerna i båset..

luffaren: han hade ju kunnat svara att det inte ska spela någon roll, eller att han själv måste anpassa sig bättre om olika kedjekamrater skulle vara porblemet. Att han väljer att istället flytta fokus till tränarna och ge sitt stöd tycker jag ger bilden av att tränarna har åtminstone hans förtroende.

pingvin: Har väldigt svårt att tro på sånt här. Är det ett utbrett missnöje från spelare gentemot tränare finns det en grupp ”ledare” bland spelarna som för fram sån här information till ledningen. Och då brukar något hända. Antingen bedömer man det som att spelarna har rätt och att man behöver byta tränare, eller så anser man att spelarna har ett ansvar och sätter press på dem att leverera om de ska få spela kvar. Eller så rensar man luften och hittar en väg framåt och jag tror i så fall att det är det sista som inträffat eftersom det gått lång tid sedan DIF borta och det var precis då vi började vinna matcher. Först Brynäs hemma, sedan DIF borta följt av IKO.

roger_sundsvall: Ja det här med tystnadskultur är tydligen något kriminella gängen kör med men de kriminella gängen har ju fan inget att hämta mot den tystnadskultur som råder inom Timrå IKs ledning.

OlliJanne: Inför kvällens match är frågorna många. Vem spelar i 1:a där Lundin spelade igår? Kommer Timrå att starta matchen lika bra som vi avslutade den? Kommer Timrå att orka spela bra i mer än 1-2 perioder? Vem ska göra målen? Kommer Freddan att ta någon timeout innan de sista 2-3 minutrarna?

Fyll gärna på med era frågetecken...

« · 2286941 · »