1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581253 inlägg · 6216 ämnen

Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09

2491359 · » Till forumet


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Otroligt skön Timråvinst och som sagt hanterbart motstånd i kvarten!🤩👌
Men hur jäkla pissdåliga domarna?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Känner mig rätt tom i skallen efter gårdagen. Nu kan det i och för sig spela in att jag är rejält förkyld och knappt sovit inatt, men det är otrooooooooligt skönt att stirra på tabellen efter 52 omgångar. Nog för att jag tippade Timrå på play-in, men inte fasen trodde jag på en femteplats. Och Örebro känns ju ändå som att vi har chansen mot, istället för att hamna i play-in och kliva in i ev. kvartsfinal mot Skellefteå eler Växjö.

Nej, gårdagens hockey ger mersmak och nu har vi en vecka på oss att njuta innan det blir nervöst, spännande och kanske, kanske helt underbart kul med hockey igen!

Angående Dahléns skada. En ren spekulation är ju att axeln gått ur led. Sättet han håller sig för armen efteråt känns typiskt, speciellt med den flaxande rörelsen efter skottäckningen. I så fall borde vi kunna hoppas på att han är tillbaka till slutpslet drar igång.
Låst ämne


Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
SMÅLAND: 🙏🍻💪🥂🥳👍🎉💊🎊
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Ja fortfarande int fatt att vi ä i kvarten!!😳
Sist va en i Rosenlund å titt 2010..
Ja herregu..
Nubben..Kappan..lage..Klubben..Sponsorerna..Supportrarna= KOLLEKTIVET!!
Tillsammans ha vi gjort dä möjlighet 🙏💪🎉
Ja ä fruktansvärt gla å vi har firt hela natten i hemmabaren mä Lönnå..Nanne…Eilert Pilarm å Eddie Meduza!!
Dä ha runnit så lätt..🥳🥳🥳
Nä nu invänt vi att Bolage ska öppna..
Vi ä i KVARTSFINAL å ja ha fan int fatt dä än 😳😇💪🙏🥳
Vi ä Timrå IK å Tillsammans kan vi gå HELA VÄGEN TILL SM-GULD 🙏😇🎉🥳
Ja hopp att Dallas å Rinnell ä friska tä freda 🙏🙏🙏
Halleluja 🙏🙏🙏
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Nån som vet hur mycket biljetterna på västra kommer kosta under slutspel? Frågar åt en polare som gärna vill stå i klacken
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Villervalla: haha.. ja det måste ju vara just därför nån som Näslund hänger där.. vars enda merit och avtryck i föreningen är att han är född just i Timrå.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Karlsson74: Tja, moderklubb eller varit betydande i föreningen flertalet år och inte bara två tre.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Villervalla: Enligt dig och ditt tankesätt är tydligen enda kriteriet är att han är uppväxt i tallnäs... Sjösvedjan eller har Timrå som moderklubb...
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Karlsson74: Enlig ditt tankesätt så ska vi hissa Jonte Hedström, Kapanen och Sanny Lindströms tröjor också., Jag hissar hellre Rolle Westins tröja isf.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
hubbenorlen: sjukt, måste kommit upp sekunden efter att jag kollade.
Grymt, nu har man något att göra in på småtimmarna
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
hubbenorlen: Men jävla kuk. Jag behöver ju sova snart. Jaja, har jobbat sömnbakis förr *pressar in airpods*
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Håkkybåkky: Jag laddade upp det för tio minuter sen, så det bör finnas där.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
JanneH: Ja det är nästan overkligt fantastiskt. Vem trodde att vi skulle landa här i början av säsongen. Eller för ganska precis 10 år sedan när vi åkte ner.

Och på tal om säsongen, fan vad lång den känts. Känns inte som detta är samma säsong som vi satt in i det sista och skrek om att Dahlén skulle presenteras på ispremiären, eller under SCA cup. Samma säsong som vi på förhand gnabbades med brynäsarna ifall deras snuskiga defensiv kunde mäta sig med vår snuskiga offensiv.

Men nu är vi här. Vi har väl fått härdsmälta på varandra oräkneliga gånger under denna vinter. Tyckt olika. Sågat. Hyllat. Sågat lite till. Fått upp förhoppningarna. Sett dem skjutas ner. Pettsbiff har hunnit avverka 700 alt.konton. Men nu står det klart. Och det krävdes spända skinkor in i det sista. Erik Andersson bommar öppna mål, lägger fittonödiga icings som leder till att de är millimeter från att ge oss FBK istället.

Vilken resa! Hoppas Dahlén får vara med att ro den i hamn. Hoppashoppashoppashoppas.

Slutspelshockey. Mot ett klart hanterbart motstånd.
Kan ni fatta?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Håkkybåkky: Lyssnar på det just nu. Podcastaddict.com för bästa appen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Knylan: Nu får ni skynda er att smiska upp avsnittet på Spotify eller dylik plattform. Man är ju ruskigt sugen på att konsumera ALLT Timrårrelaterat nu
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Tikarn97:
Luleå > Oskarshamn( 2-0)
Rögle > Leksand (1-2)

Växjö > Luleå (4-0)
Skellefteå>Leksand (4-1)
Färjestad > Frölunda (4-3)
Örebro > Timrå (3-4)

Malmö > Brynäs (2-4)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Villervalla: Vem har sagt att man bara ska gissa egna produkter? Mig veterligen så är det upp nte så i andra klubbar ..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Zäta75: Bwoah!

Mann, das ist nicht einfach!

Jag är bevisat dålig på att tippa, men:

Luleå HF - IK Oskarshamn (0-2)
Rögle BK - Leksands IF (1-2)

Växjö Lakers HC - Leksands IF (4-1)
AIK - IK Oskarshamn (4-2)
Färjestad BK - Frölunda HC (4-0)
Örebro HK - Timrå IK (1-4)

Brynäs IF - IF Malmö Redhawks (4-3)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
empa11: ja jag tänkte hon skulle kläcka ur sig några goda nyheter i efter programmet så var ju tvungen att livestreama det men inget där.

Hoppas inte vi vaknar upp med baksmälla efter succén ikväll. Plats 5 och Örebro i kvarten var ju fan max utdelning. Så jävla kul att bli positivt överraskad
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
TD: i Brynäs ja..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
KniveN: Bäst mot sämst i semin.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Karlsson74: Det är inte så många egna produkter som gjort så jäkla mycket väsen av sig efter det faktiskt, Zätas moderklubb, NSK till exempel, Elias P, Ånge, osv, vilka har Timrå som moderklubb senaste 30 åren som blivit toppspelare?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Karlsson74: Inge Hammarström bör hissas precis som Salming i Brynäs min uppfattning
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Blir det ett slutspelsträd från kvartsfinalerna eller är det bäst mot sämst rankade i semi?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Villervalla: Nu menar jag rent allmänt med tröjhissningar. iaf i timrå..Det var väl sisådär 39 år sen tåget spelade matcher med oss..ingen under 45 har väl ens sett han spela? Jag kan väl tycka att det kan vara dags för en spelare av någorlunda modernare snitt och som känns mer aktuell för en något yngre publik..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Pinaceae: Nyss hemkommen från Tänndalen, följde via radion. Nu ska man se matchen med en kall när övriga familjen gosar med John Blund. Nu går vi för guld, allt annat är nonsens 💪
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Pinaceae: Det var inte jag som använder det, brukar inte det. Kopierade bara ett inlägg från tikarn utan att ändra för det var lättast så :) Dina tips?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Zäta75: Haha, trodde du använde > som större än. Sedan dyker Pirates mot Timrå upp och mönstret upphör att fungera.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
JanneH: Jag reagerade också över det. Tyckte det var märkligt.
Har spolat tillbaka ett par gånger nu, och hon säger det ju inte i studion? Måste vara något som har med referatet av matchen att göra, och inklippningen av det ljudet.

”Ja men vad bra, vad kul att höra”.
The plot thickens..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Tikarn97:
Luleå > Oskarshamn( 2-1)
Rögle > Leksand (1-2)

Växjö > Luleå (4-1)
Skellefteå>Leksand (4-2)
Färjestad > Frölunda (4-1)
Örebro > Timrå (2-4)

Malmö > Brynäs (4-0)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Bee:
Beelieve! ;-)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Bee: Vad skönt att Wennerholm säger att skadorna kommer bli problem för oss. Fattades bara det efter denna magiska kväll.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Vad tror folket här då om man får spekulera slutspelet en aning? (Play in, kvartsfinalerna och play out) tror på detta nedanför jag!

Luleå > Oskarshamn( 0-2)
Rögle > Leksand (2-1)

Växjö > Rögle (4-1)
Skellefteå>Oskarshamn (3-4)
Färjestad > Frölunda (4-1)
Örebro > Timrå (2-4)

Malmö > Brynäs (4-1)
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Andersson: Zätas matchens fem stjärnor:

1. Jakob Johansson. Lugn och stabil som vanligt. Räddade oss som många ggr förr och är tillbaka i toppform. Nu får han vila i drygt en vecka ytterligare och kommer att bli en viktig pjäs i slutspelet.
2. Per Svensson. Har spelat grymt bra de senaste matcherna. Har ett lugn och en trygghet som är majestätisk. Han gör inte flest minuter, men när han är inne gör han nästan allt klockrent. Fortsätt så Per!
3. Albin Lundin. Har varit pigg sedan han kom tillbaka efter att hans barn föddes. Visar stor energi och vilja och är snabb i tanken, som vid 1-0 målet idag där han slår in den på volley. Var uträknad, men kan spela till sig ett nytt kontrakt om han fortsätter såhär i slutspelet.
4. Joonas Lyytinen. Hur kan man inte komma med på listan när man gör det matchavgörande 2-0 målet. Så påpassligt att se att pucken ligger fri och målvakten har ingen aning om var den är. Så härligt mål! Kämpar och sliter och ger på några smällar på motståndarna. Älskar karln!
5. Didrik Strömberg. Spelar fysiskt och offrar sig helhjärtat. Enormt viktig för laget.

Anton Lander är alltid bra så han är stående på listan men tar inte med honom denna gång. Hela laget spelade uppoffrande och det syntes att de hade bestämt sig att de bara ska till kvartsfinal direkt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Bee: Wennerholm! Visst tippade han oss i ingemansland för några omgångar sedan? Man måste bara älska karln! 😍
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Sputnik: kollade på hockeykväll i svt och alldeles efter klippet från Skellefteå matchen hör man Johanna Dahlén säga "jaha men va bra", i ett lättat tonfall. Min tolkning är att hon ringde ett snabbt samtal till brorsan för att kolla läget
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Karlsson74: Tåget närmar sig inte 70, han dog långt före det. En spelare som spelade i Timrå hela sin tid förutom sista åren då han spelade i Bergeforsen. Han dog ung.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Modano: ????
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
kulltorp: Det är en gammal axel skada punkt slut du måste vara släkt med tv doktor Mikael som skökan Lotta lurad av han allt snart 🤣🤑🤣
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Blev dyrbart för oss!
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Brynäs klarar kvalet. Dom har SHL's bästa målvakter .
Oskarshamn - Luleå , kul supporter-resor ?
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Greven: Zäta skulle ha gått upp i taket för längesen! På tiden nu i slutspel kan man tycka. En av våra största spelare tillsammans med Lill-Strimma

Det gick ju bra i Bullahyllningsmatchen. Tror det skulle kunna ge en rejäl boost. Tror Zäta kommer vara på läktarna oavsett för att se matchen.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Greven: exakt! Zäta borde självklart vara nästa på tur när det ska hissas och hyllas nästa gång..
Det borde inte vara ett absolut krav att ha lagt ner karriären för 30 år sen och att man börja närma sig sjuttio,åttioårsåldern för att vara aktuell ..
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Synct: Krypskytten från Brännkyrka
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Bee: Alltså jag fick ett helt annat lugn nu när vi drog grandslam i medgång ikväll. Hade vi kommit 7a hade jag varit drypsäker på att Dahlén är borta resten av säsongen och säkert början på nästa med.

Nu lutar jag mer mot att han snart är åter 🥳
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Greven: Absolut inte, klart Tåget ska hänga med Bulla, snacka om radarpar.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Bee: Hahahaha, ja han skrev ju att HV71 kommer kvala mot Malmö, där sänkte han Brynäs diiirekt.
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Hahl Bundy 2.0: Vänster axel men jag givetvis! 😅👍
Låst ämne

Sv: Rögle BK - Timrå IK 2023-03-09
Tallarna08: jag letar också. Fortfarande ingen information på hemsidan eller sociala medier
Låst ämne

2491359 · »